VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-10-01 05:15

Augantis skaitmeninės lauko reklamos potencialas: „JCDecaux Lietuva“ prognozės ir ambicinga plėtra

Žaneta Fomova pristato pasaulines skaitmeninės lauko reklamos tendencijas. Irmanto Gelūno nuotr.
Žaneta Fomova pristato pasaulines skaitmeninės lauko reklamos tendencijas. Irmanto Gelūno nuotr.
Skaitmeninė lauko reklama tampa vis svarbesne reklamos rinkos dalimi, o „JCDecaux Lietuva“, kaip viena iš lyderių šioje srityje, pristato naują didžiojo formato skaitmeninių lauko ekranų tinklą. Vilniuje šiemet pradeda veikti 16 naujų „JCDecaux DigiPlay“ ekranų, įrengtų strategiškai svarbiose sostinės vietose. Šie ekranai suteikia prekės ženklams galimybę pasiekti platesnę auditoriją per aukštos raiškos dinaminę ir statinę reklamą, užtikrinant puikų matomumą.

Pasaulinės prognozės rodo, kad skaitmeninė lauko reklama stabiliai auga. Remiantis „Zenith” prognozėmis, 2025–2027 m. skaitmeninės lauko reklamos augimas sieks 8–10% kasmet, o klasikinės reklamos augimas išliks apie 2–4%. Tai liudija rinkos evoliuciją, kur reklamos užsakovai vis labiau renkasi lankstumą, dinamiškumą ir duomenimis paremtas kampanijas. Taip pat sparčiai auga automatiniu būdu perkamos lauko reklamos pirkimas.

Pažangi auditorijos matavimo sistemą „Outdoor Impact 2.0“, kuri kartu su Wi-Fi jutikliais tiksliai įvertina lauko reklamos auditorijos dydį.

„JCDecaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova teigia, kad pagrindinis įmonės tikslas yra padėti prekės ženklams būti matomiems ten, kur verda miesto gyvenimas. „Naudojame pažangią auditorijos matavimo sistemą „Outdoor Impact 2.0“, kuri kartu su Wi-Fi jutikliais tiksliai įvertina auditorijos dydį ir reklamos matomumą“, – sako Ž.Fomova. 2024 m. Baltijos šalyse startavęs „Outdoor Impact“ planavimo įrankis leidžia tiksliai išmatuoti lauko reklamos efektyvumą. Reklamos užsakovai gali įvertinti planuojamos lauko reklamos kampanijos pasiekiamumą ir pamatymų skaičių.

Neseniai Vilniuje lankėsi tarptautinės kompanijos „VIOOH“ partneryščių vadovė Sophie Taylor, kuri Lietuvos reklamos rinkos profesionalams pristatė augantį programatinį lauko reklamos planavimą bei kitas galimybes. „Programatinė skaitmeninė lauko reklama laikoma inovatyviausiu kanalu – su tuo sutinka 92 % rinkodaros specialistų. Tai greičiausiai lemia tai, kad lauko reklama buvo vienas iš paskutiniųjų skaitmeninių kanalų, perėjusių prie programinio pirkimo. Todėl yra daug inovacijų, nesvarbu, ar tai būtų duomenų, technologijų ar kūrybos“, – pasakojo S. Taylor.

Skaitmeninė lauko reklama labiau atkreipia dėmesį, padeda stiprinti prekės ženklo atpažįstamumą bei skatina vartotojų veiksmus.

„JCDecaux Lietuva“ turi ambicingus ateities planus, susijusius su duomenimis paremta reklamos pardavimo sistema. Nuo 2027 m. įmonė ketina pereiti prie pamatymais grįsto reklamos pardavimo, o 2028 m. startuos su programatiniu skaitmeninės lauko reklamos pirkimo modeliu, kuris leidžia automatizuoti reklamos pirkimą, kaip tai darome internete.

„Skaitmeninė lauko reklama labiau atkreipia dėmesį, padeda stiprinti prekės ženklo atpažįstamumą bei skatina vartotojų veiksmus, todėl investavimas į šią sparčiai augančią sritį yra logiškas pasirinkimas tiek vietiniams, tiek tarptautiniams reklamos užsakovams. Be to, skaitmeninė lauko reklama suteikia didelį lankstumą – kampanijos gali būti lengvai adaptuojamos pagal laiką, orą, o dinamiškas turinys leidžia kurti patrauklesnes ir labiau įtraukiančias žinutės formas“, – teigia Ž. Fomova.

Tarptautinės tendencijos taip pat patvirtina spartų skaitmeninės lauko ir vidaus reklamos augimą. Jungtinėje Karalystėje ši reklamos rūšis 2024 m. sudarė net 66% visų lauko reklamos pajamų, o rinka pasiekė 927 mln. svarų – tai 10,2% metinis augimas.

VIOOH“ partneryščių vadovė Sophie Taylor. Irmanto Gelūno nuotr.

Pasauliniu mastu šios reklamos investicijos nuo 2020 m. iki 2024 m. išaugo beveik dvigubai – nuo 8,2 iki 15,5 mlrd. JAV dolerių, o iki 2030 m. prognozuojamas daugiau nei 10% metinis augimas.  Ypač sparčiai auga programiniu būdu perkamos kampanijos: 2024 m. pasaulyje jau beveik trečdalis jų buvo perkamos automatizuotai, o didžiausią dalį sudarė Europa. Šie skaičiai rodo, kad Lietuvos rinka seka pasaulines tendencijas ir turi didelį potencialą dar labiau augti.

„JCDecaux Lietuva“, koncentruoja savo veiklą į didžiuosius Lietuvos miestus ir ypatingai savo pasiūlą stiprina Vilniuje ir Klaipėdoje. Tai prekių ženklams suteiks dar daugiau galimybių turėti efektyvų pasiekiamumą ir tikslingą reklaminės žinutės sklaidą. 

52795
130817
52791