„Norfa“: pirkėjai žūklės, sporto, turizmo, prekių automobilių priežiūrai, žemių paklausą pašokdino per 70%

„Ilgametė mūsų patirtis įrodė, kad didelė dalis „Norfos“ pirkėjų čia ieško ne tik maisto prekių, bet nori apsipirkti nuo A iki Ž, pavyzdžiui, vykdami į gamtą, žvejoti, turistauti, pramogauti ar leisti laiką savo sode, kaimo sodyboje. Todėl gerai išanalizavę šiems poreikiams patenkinti reikalingų prekių įvairovę, „Norfoje“ siūlome platų kokybiškų prekių asortimentą ypač patraukliomis kainomis“, – teigia Dainius Dundulis, 160 parduotuvių Lietuvoje turinčios UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas ir gamybos bei logistikos UAB „Rivona“ generalinis direktorius.
Gediminas Banevičius, „Norfos“ prekių grupės vadovas, antrina, kad stiprioji „Norfos“ pusė, ką akcentuoja ir pirkėjai, – užsukęs į „Norfos“ parduotuvę, pavyzdžiui, žvejas mėgėjas gali nusipirkti viską, ko jam reikia aktyviai iškylai su šeima ar draugais: meškerių, valų, ričių, kabliukų, jaukų, pašarų, masalų, avalynės, kepsninių, medžio anglies, šaltkrepšių, kėdžių, palapinių ir t. t.
Žvejai mėgėjai renkasi iš daugiau kaip 500 pasiūlymų
„Pavyzdžiui, liepą–rugpjūtį parduotuvėse palaikome pilną vasaros turizmui ir kitam laisvalaikiui gamtoje skirtų prekių asortimentą, kad pirkėjas visuomet rastų tai, ko jam reikia pagal pomėgius nuo A iki Ž. Siekiame, kad mūsų pirkėjui būtų patogu ir vienus užsukimu į parduotuvę jis galėtų nusipirkti visko – nuo maisto iki laisvalaikiui gamtoje reikalingų prekių, – akcentuoja G. Banevičius. – Tiesa, mes orientuojamės, pavyzdžiui, ne į profesionalius žvejus, o mėgėjus ir jiems siūlome platų – daugiau kaip 500 – kokybiškų gaminių asortimentą ypač patraukliomis kainomis. Tokių pirkėjų mūsų tinkle daugiausia – didžiausia paklausa yra prekėms, kurios pagal kainą ir kokybę skirtos būtent mėgėjams. Siekiame pateikti platų ir kokybišką asortimentą tiek žūklės entuziastams, tiek naujokams.“
D. Dundulis akcentuoja, kad jiems reikalingas prekes žvejai mėgėjai „Norfoje“ įsigyja gerokai pigiau nei specializuotose parduotuvės: „Net ne procentais, o kartais pigiau“. Jis taip pat primena, kad šias prekes galima įsigyti ir dar pigiau, nes „Norfa“ dažnai taiko akcijas, kai kainos mažinamos iki 40%.
Didelės dalies „Norfos“ pirkėjų pomėgis – sodas, daržas ir gėlės
„Norfoje“, įvertinus kelių dešimtmečių patirtį, atrinktas ir siūlomas ypač platus prekių sodininkams ir daržininkams asortimentas: įrankiai, trąšos, žemės, apranga, avalynė ir t. t.
„Matyt, daugeliui pirkėjų labai svarbus ir asortimentas, ir kainos bei kokybės santykis. Šiais aspektais „Norfa“ gali būti įvardinta kaip lyderė tarp mažmeninės prekybos maisto produktais tinklų – pirkėjas čia randa ir pasaulinių prekės ženklų, pavyzdžiui, „Fiskars“ gaminių, ir kokybiškų kaina konkuruojančių mažiau žinomų gamintojų pasiūlymų. Be to, „Norfos“ tinkle dažnai vyksta akcijos, kurių metu ir minėtų kategorijų prekėms taikomos solidžios nuolaidos. Mūsų pirkėjas jau įsitikino, kad „Norfoje“ visuomet randa prekių, kurių kainos ir kokybės santykis bus geriausias, – pasakoja „Norfos“ vadovas. – Beje, kiti didieji maisto prekių mažmeninės prekybos tinklai savo lentynose turi arba gerokai skurdesnį panašių prekių grupių asortimentą, arba jo visai neturi, todėl jų pirkėjui tenka klajoti po kelias parduotuves, kad įsigytų viską, ko jam reikia savaitgalio išvykai ar atostogoms.“
„Atsižvelgdami į tai tarp mažmeninės prekybos tinklų siūlome plačiausią šios prekių grupės asortimentą – priklausomai nuo sezono per 300–500 prekių. Vien trąšų pirkėjas randa per 50 rūšių, o sezono metu įvairių žemių pardavimai yra rekordiniai – kas savaitę į parduotuves pristatome po 10 didelių vilkikų“, – teigia G. Banevičius.
Pasak jo, nuolat analizuojama, kaip prekių pasiūla tenkina pirkėjus, kurios jų populiariausios, o kurios sulaukia mažiausiai dėmesio ir turi būti išimamos iš prekybos. Pagal tai prekių asortimentas nuolat keičiamas, papildomas naujovėmis iš tos prekių kategorijos, kurią pirkėjas vertina labiausiai. Pavyzdžiui, kurį laiką trąšų paklausa buvo menka, kaip teigia G. Banevičius: „Matyt, pirkėjas tiesiog nesitikėjo, kad „Norfoje“ jų gali rasti labai platų jų asortimentą“. Pastaruosius keletą sezonų trąšų nuperkama dideli kiekiai, nes pirkėjas jau įsitikino, kad jų čia visuomet ras supakuotų įvairiais kiekiais, skystų ir birių – pagal jo poreikius ir labai konkurencingomis kainomis.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/3102?placement=
Prekės tiesiai iš gamintojų – tai lemia jų konkurencingą kainą
„Dabar jau pirkėjas mums diktuoja poreikį turėti sporto, laisvalaikio, turizmo, žūklės, sodo, daržo ir kitų pomėgiams reikalingų prekių platų asortimentą, nes įprato, kad jų „Norfoje“ ras, – apibendrina D. Dundulis. – O tokių prekių paklausą dažnai lemia orai. Pavyzdžiui, šiemet gegužę ir birželį turizmo prekės „stovėjo“ beveik nejudinamos. Tačiau pirmieji liepos karščiai šias prekes iš parduotuvių šluote šlavė. Užsakymus sezoninėms prekėms darome beveik prieš metus, todėl net remiantis ankstesnių metų patirtimi ir skaičiavimais negali tiksliai pataikyti į galimą paklausą, ypač jei gamta ekstremaliai pokštauja.“
„Norfos“ vadovas akcentuoja, kad daugelį šios grupės prekių vienas iš didžiausių šalyje mažmeninės prekybos tinklų užsako tiesiai pas gamintojus Azijos šalyse. Tai turi reikšmingos įtakos prekių kainai ir dėl jų savikainos, ir todėl, kad atsisakoma tarpininkų.
„Toks mūsų sprendimas lemia, kad specializuotose parduotuvėse panašios prekės gali kainuoti net ne procentais, o kartai brangiau. Mes prekes užsakome 160 parduotuvių, o turėdami vieną ar kelias parduotuves tiesiai pas gamintojus tų pačių prekių neužsakys, ieško didmenininkų įsigyti nedideliam kiekiui gaminių su atitinkamais tarpininkų antkainiais. Šie galutinę prekės kainą gali išpūsti net 2–3 kartus“, – akcentuoja „Norfos“ vadovas.
Knygų neperka... Netiesa
Per pastaruosius trejetą metų minėtų kategorijų prekių paklausa „Norfos“ tinkle sparčiai auga, o žūklės, sporto ir turizmo, prekių automobilių priežiūrai, žemių paklausa kilo per 70%. Beje, sodo ir daržo prekių kategorija spurtavo kovido pandemijos metu, o dabar išlaiko šoktelėjusius pardavimus.
„Gal daug kam pasirodys netikėta, bet „Norfos“ tinkle per pastaruosius keletą metų stipriai augo knygų pardavimas. Tai griauna sklandančius mitus, kad žmonės knygų neperka ar skaito mažiau. Apie „Norfos“ pirkėjus taip teigti negalima, – pasakoja D. Dundulis. – Leidėjams esame labai reikšmingi knygų pardavėjai, nors mūsų parduotuvėse knygų asortimentas ir mažesnis nei specializuotuose knygynuose.“
Beje, kadangi populiarumo sulaukusių knygų „Norfoje“ parduodami ypač dideli kiekiai, jos į parduotuves skirstomos per centrinį sandėlį, kur veikia automatizuota prekių atranka ir paskirstymas į prekybos vietas. Tai lemia, kad skaitytojai knygas „Norfos“ parduotuvėse po jų išleidimo randa labai operatyviai – jau po poros dienų.
„Kai kurių knygų „Norfos“ pirkėjai nuperka daugiau palyginti su visomis kitomis prekybos vietomis kartu sudėjus“, – skaičiuoja prekių grupės vadovas.
„Visų minėtų prekių kategorijų asortimentą ir toliau plėsime bei gilinsime atsižvelgdami į pirkėjų pageidavimus ir paklausą. Beje, dalis naujų „Norfos“ pirkėjų būna nustebinti mūsų šių prekių asortimento, kai jį palygina su kitais mažmeniniais maisto prekybos tinklais. Sieksime ir toliau prekių gausa bei jų kainomis maloniai stebinti Lietuvos pirkėjus bei gerinti jų apsipirkimo patirtį“, – teigia „Norfos“ vadovas.