„Norfos“ sprendimas: tame pačiame plote sandėliuoti 3 kartus daugiau, prekes rūšiuoti 2 kartus greičiau

„Ilgo galiojimo sausų prekių sandėlyje panašų prekių sandėliavimo ir rūšiavimo sprendimą esame įdiegę prieš gerą septynetą metų. Tuomet jis buvo gana modernus, bet šiuo metu diegiamas jį lenkia daugeliu parametrų, – pasakoja Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas ir gamybos bei logistikos UAB „Rivona“ generalinis direktorius. – Be to, naujoji sistema dubliuos dabar veikiančią ir padidins mūsų galimybes bei saugumą, jei ilgai tarnaujanti technika patirtų gedimą.“
Nauda visiems logistikos procesams
Anot D. Dundulio, naujasis sprendimas įtakos turės visiems logistikos procesams: prekių sandėliavimo ir rūšiavimo greitis paspartės apie 2 kartus, bus žymiai geriau išnaudojamas sandėlio plotas ir paspartės prekių judėjimas, su nauja įranga ir pažangiomis technologijomis darbuotojai darbą galės atlikti operatyviau, mažės žmogiškųjų klaidų rūšiuojant prekes, o visa tai lems mažesnius logistikos kaštus ir, atitinkamai, galutinę prekių kainą pirkėjui. Taip pat didės darbuotojų saugumas, bus atsisakyta dalies krovimo ir rankų darbo.
„Naujas projektas, kuris vykdomas anksčiau pastatyme sandėlyje Kėdainiuose, apima dvi sritis: modernios įrangos ir progresyvių technologijų diegimą saugykloje ir rūšiavime. Po modernizavimo saugyklos plotas bus išnaudojamas apie 3 kartus geriau nei dabar. Preliminarūs skaičiavimai rodo, kad su nauja įranga ir technologijomis dabar sandėlyje saugomus padėklus galėsime sutalpinti į trečdalį sandėlio ploto, – teigia „Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas ir gamybos bei logistikos bendrovės „Rivona“ generalinis direktorius. – Tam, pavyzdžiui, pasitarnaus keturiomis kryptimis galintys judėti autonominiai padėklų vežimėliai, kurie neseniai pradėti diegti Europoje. Šis sprendimas užtikrina maksimalų padėklų prieinamumą, didelį sandėliavimo tankį ir efektyvų erdvės išnaudojimą. Mat vežimėliams nereikia ploto pasisukimams, o pravažiavimui užtenka žymiai siauresnių koridorių, padėklai sandėliuojami gerokai tankiau.“
Prekes rūšiuos pasitelkę dirbtinį intelektą
Saugyklą ir keturių krypčių „padėklų vežimėlių sistemos darbą, kaip ir visus sandėlio procesus, valdys naujausia dirbtiniu intelektus paremta „Equinox SVS Vision“ sistema. Tai leis sandėlyje sutalpinti 10.000 padėklų, maksimizuoti saugyklos pralaidumą, lengvai taikyti FIFO, FEFO ir kitus sandėliavimo principus. Šis „Equinox“ sprendimas, be akivaizdaus saugyklos sistemos efektyvumo ir kompaktiškumo, pasižymi modulumu ir lankstumu. Augant sandėliavimo poreikiams automatizuotą saugyklą galima nesudėtingai išplėsti ir pritaikyti prie naujų apimčių, nes ją aptarnaujantys padėklų vežimėliai yra autonominiai ir veikia nepriklausomai vienas nuo kito. Tai papildomai užtikrina visos sistemos patikimumą bei praktiškai pašalina sandėlio prastovos riziką dėl gedimo.
Iš saugyklos padėklai taip pat automatiškai bus paduodamos liftais ir konvejeriais į naujos kartos rūšiavimo įrenginį, vadinamąjį sorterį, kuris prekes sparčiai ir tiksliai išskirstys į 200 krypčių – parduotuvių, o rūšiavimo greitis sieks net 13.000 pakuočių per valandą. Šis įrenginys išsiskiria universalumu: jis efektyviai rūšiuoja ir mažas, ir didesnes pakuotes, taip pat idealiai tinka trapioms, dužioms prekėms, nes dėl specifinės įrenginio konstrukcijos pakuotės keliauja švelniai.
„Pirmą kartą Lietuvoje diegsime tokio masto logistikos automatizavimo sprendimą, kuris apima visus sandėlio procesus: prekių priėmimą, saugojimą, prekių surinkimą ir skirstymą, gabenimą tarp atskirų zonų. Įdiegta automatizuota sistema, kur sprendimų priėmimas ir valdymas dalinai bus patikėtas dirbtiniam intelektui, išsiskirs ir savo efektyvumu bei inovatyvumu“, – pasakoja Rasa Beskajevienė, „Equinox Europe“ direktorė.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/3036?placement=
Švieži produktai – kiekvieną rytą
Anot D. Dundulio, šiandien labai svarbu, kad tinkamai sudėlioti logistikos procesai sudaro sąlygas ne tik optimizuoti kaštus, mažinti sandėliavimo sąnaudas, bet ir į „Norfos“ parduotuves tiekti ypač šviežią produkciją.
„Prieš devynerius metų įdiegę tam laikui modernius „Equinox“ sprendimus temperatūriniame greito vartojimo prekių sandėlyje šviežius produktus į visas „Norfos“ parduotuves, nepriklausomai nuo jų dydžio, vieninteliai iš šalies prekybininkų atvežame kiekvieną rytą, 7 dienas per savaitę. Todėl trumpo galiojimo prekių nesandėliuojame parduotuvėse ir nelaikome jų rezervo, pirkėjams jų kasdien siūlome šviežių“, – pasakoja D. Dundulis.
Anot jo, kitas sandėlių modernizavimo žingsnis – automatizuoti prekių, kurios atrinktos siųsti į parduotuves, sukrovimą į padėklus. Kol kas to neįmanoma padaryti, nors tokios galimybės matomos. Tam reikia standartizuoti dėžes, į kurias dedamos prekės. Kol kas tai neįmanomas uždavinys, nes tūkstančiai „Norfos“ tiekėjų turėtų naudoti standartizuotas dėžes savo prekėms gabenti.
„Jau dabar dalį tiekėjų aprūpiname savo standartizuotomis dėžėmis, tačiau jie kol kas sudaro tik apie 10%. Neabejoju, kad toliau optimizuodami logistiką didieji Europos prekybos tinklai savo tiekėjams nurodys pasitelkti standartizuotas dėžes, kurias turės naudoti ir Lietuvos gamintojai, tiekiantys prekes įvairiems europiniams prekybos tinklams. Taip standartizuotos dėžės prekėms gabenti bus automatiškai pradėtos naudoti ir Lietuvos tiekėjų tarptautiniams, o po to – ir vietos prekybos tinklams“, – įsitikinęs „Norfos“ vadovas.
Anot jo, esant standartizuotoms dėžėms ateityje nebūtų sudėtinga įdiegti ir robotizuotą prekių išrūšiavimą bei atrinkimą siuntimui į konkrečias parduotuves.
Prognozė: prekes į „Norfą“ gabens sunkvežimiai be vairuotojų
D. Dundulio įsitikinimu, konkurencija mažmeninėje prekyboje ir toliau aštrės, todėl tam reikia ruoštis.
„Jei nuolat nedidintume veiklos efektyvumo, jau netolimoje ateityje susidurtume su problemomis. Į efektyvumo sprendimus investuojame ne tik sandėliuose, bet ir parduotuvėse, atnaujindami sunkvežimių parką. Beje, nauji nupirkti sunkvežimiai yra žymiai ekonomiškesni už naudotus anksčiau, tačiau laukiame, kol mūsų reikalavimus tenkins elektriniai sunkvežimiai, kuriuos, tikimės, bus dar racionaliau eksploatuoti ir galėsime žymiai sumažinti iškastinio kuro naudojimą“, – kalba „Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas ir gamybos bei logistikos bendrovės „Rivona“ generalinis direktorius.
Šiemet „Norfa“ investavo 5 mln. Eur ir įsigijo 40 naujų „Euro 6“ standartą atitinkančių „Scania“ sunkvežimių. Jie, palyginti su iki tol eksploatuotais, sunaudoja apie 10% mažiau degalų, 1,5 karto mažiau išmeta anglies monoksidų ir kone perpus – azoto oksidų bei kietųjų dalelių. Iš 160 šalyje veikiančių „Norfos“ parduotuves aptarnaujančių 85 sunkvežimių 77 atitinka „Euro 6“, o likę – „Euro 5“.
„Galima prognozuoti, kad ateityje, gal per artimiausius 10 metų, šiuos sunkvežimius pakeis ne tik varomi elektra, bet ir savivaldžiai, t. y. galintys prekes po parduotuves išvežioti be vairuotojų“, – prognozuoja D. Dundulis.
Jis primena, kad bendrovė veiklą pradėjo kaip didmenininkė – prekių tiekėja prekybininkams, o tik vėliau įkūrė savo parduotuves.
„Didmeninėje prekyboje logistika sudaro didelę dalį sąnaudų, todėl jau nuo pat pradžių sprendimams, kurie mažintų logistikos kaštus, skyrėme ypatingą dėmesį. Todėl, kai sukūrėme verslo „priedą“ – „Norfos“ parduotuves, – logistikos srityje gerokai lenkėme kitus šalies mažmenininkus. Šias lyderio pozicijas išlaikome ir pastaraisiais metais“, – tikina „Norfos“ ir „Rivonos“ vadovas.