2025-11-26 13:33

Atsakė į vežėjų grasinimus teismais: teistis galima, bet laimėti – nebūtinai

Pasienietis Medininkų pasienio punkte. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Pasienietis Medininkų pasienio punkte. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Situacija kritinė, o dalis įmonių gali neatlaikyti – taip apie Baltarusijos režimo įkaitais tapusius verslus, kurių transportas liko įkalintas už Lietuvos sienos, kalba vežėjų asociacija „Linava“. Lietuvos prašoma imtis kuo skubesnių veiksmų gelbstint transporto įmones ir perspėjama – gali grėsti ir teismai. Teisės ekspertai emocijas gesina: teistis galima, bet geriau nepamiršti ir kitų būdų ginti savo teises.

Lietuvos vežėjų transportas Baltarusijoje įstrigo po to, kai Lietuva nusprendė uždaryti pasienio postus su autoritarine valstybe. Tokia priemonė buvo pasitelkta bandant kovoti su kontrabandininkų balionais, skraidinančiais nelegalius krovinius iš Baltarusijos į Lietuvą. Dėl tokių balionų Lietuvos oro erdvėje jau ne kartą ilgam laikui teko stabdyti šalies oro uostų darbą.

Už sienos Baltarusijos pusėje liko šimtai Lietuvos vežėjams priklausančių sunkvežimių ir puspriekabių. Po kelių dienų baltarusiai priėmė sprendimą perkelti lietuvišką krovininį transportą į mokamas stovėjimo aikšteles, kuriose, kaip teigiama, mokestis už parą stovėjimo siekia 120 Eur. Tarp valstybių susidariusi įtampa pasiekė kritinį lygį, kai net atidarius sienas sulaikyti vilkikai iš Baltarusijos išvažiuoti negali. Kaip sako Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) pareigūnai, į Baltarusiją įvažiuoja ir iš jos išvažiuoja tik naujai atvykę sunkvežimiai.

52795
130817
52791