EK nurodė Prancūzijai iš „Ryanair“ atsiimti 1,8 mln. Eur

Papildyta „Ryanair“ komentaru.
Europos Komisija (EK), atsakinga už konkurencijos priežiūrą Europos Sąjungoje, dar 2012 metais pradėjo tyrimą, siekdama nustatyti, ar „Ryanair“ ir buvusio oro uosto valdytojo sudaryti susitarimai atitiko ES valstybės pagalbos taisykles.
Tyrimo metu buvo nustatyta, kad 11 sutarčių su Karkasono, Limu ir Kastelnodari prekybos ir pramonės rūmais (CCI) – viešąja įstaiga, kuri iki 2011 metų atliko oro uosto valdytojo funkcijas – „suteikė pranašumą „Ryanair“, pranešė Komisija.
„Sutarčių pelningumas pasikeitė „Ryanair“ naudai, nes CCI bendrovei „Ryanair“ už panašias paslaugas pradėjo mokėti didesnius rinkodaros mokesčius ir kartu sumažino savo keleivių rinkliavas“, – pridūrė ji.
Komisija padarė išvadą, kad bendras pranašumas sudarė 1,8 mln. Eur.
„Prancūzija dabar privalo susigrąžinti nesuderinamą pagalbą kartu su palūkanomis“, – nurodė Komisija.
Airijos kompanija antradienį išplatintame pranešime patvirtino ketinanti skųsti šį sprendimą.
„Esame įsitikinę, kad teismas pripažins, kad mūsų istoriniai (2001–2011 m.) komerciniai sandoriai su Karkasono oro uostu, kurie užtikrino labai reikalingą eismą ir susisiekimą su šiuo periferiniu regionu, bus pripažinti kaip turintys nepriklausomą pobūdį“, – dėstoma „Ryanair“ pranešime.
Bendrovė aiškina, kad pavyzdys, kai per COVID-19 pandemiją buvo patvirtinta 40 mlrd. Eur valstybių pagalbos Europos nacionalinėms aviakompanijoms ir vėliau pusė atvejų vėliau teisme buvo pripažinta neteisėtais, parodo „selektyvų ir šališką“ EK Konkurencijos generalinio direktorato valstybės pagalbos teisės aktų vykdymą.
„Ryanair“ pranešime dabar tvirtina, kad Konkurencijos generalinis direktoratas geriau susigrąžintų „neteisėtą COVID-19 pagalbą iš „Lufthansos“ ir „Air France-KLM“, užuot švaistęs mokesčių mokėtojų pinigus beprasmiškiems tyrimams dėl 25 metų senumo rinkos sąlygomis sudarytų susitarimų su oro uostais, kurie buvo naudingi tiek atitinkamiems oro uostams, tiek vartotojams“.