2026 m. rinkodaros strategija sveikatos sektoriui: kaip išnaudoti galimybę po II pensijų pakopos lėšų atsiėmimo?
Remiantis Lietuvos banko prognozėmis, tai gali būti daugiau nei 1,1 mlrd. eurų. Tyrimų duomenimis net 21 proc. gyventojų planuoja šiuos pinigus investuoti į savo sveikatą – atlikti ilgai atidėliotas operacijas, dantų gydymą, grožio ar reabilitacijos procedūras. Tai reiškia, kad apie 237 mln. eurų gali būti nukreipta į sveikatos paslaugų sektorių.
Tokio masto vartojimo impulsas pasitaiko kartą per dešimtmetį ir būtent sveikatos sektorius yra tarp tų, kurie gali laimėti daugiausiai. Tačiau ar tam pasiruošę patys paslaugų teikėjai? Kas laukia 2026-aisiais? Pasak integruotos rinkodaros agentūros „Expertmedia“ vadovo Žygimanto Kvartūno, ši banga palies ne tik estetinės medicinos ar odontologijos sektorius, bet ir visas paslaugas, susijusias su sveikata, pasitikėjimu savimi ir gyvenimo kokybe.
(1).jpg)
„Dalis gyventojų atsiimtus pinigus matys ne kaip santaupas, o kaip galimybę pasirūpinti savimi. Taigi, pranašumą įgaus tie, kurie bus matomi ir pateiks aiškius pasiūlymus“, – sako Ž. Kvartūnas. Tyrimai rodo, kad sveikatos ir grožio paslaugos yra vienas iš nedaugelio sektorių, kuriame vartotojai linkę spontaniškai išleisti didesnes sumas vos atsiradus finansinei galimybei. Tai dar labiau sustiprina tikėtiną 2026 m. paklausos šuolį.
Pasak Ž. Kvartūno, gyventojų lėšų atsiėmimas iš II pensijų pakopos primena trumpalaikį ekonominį impulsą, kai į rinką per labai trumpą laiką patenka dideli pinigų srautai. Tokiais atvejais vartotojų elgsena keičiasi greitai – sprendimai priimami emocingiau, dažnai remiantis pasitikėjimu ir žinomumu, o ne vien kaina. Kaip formuoti aiškią vertės pasiūlą ir pasiruošti augančiai paklausai Ekspertai sutaria, kad daugiausia pasieks tie sveikatos paslaugų teikėjai, kurie iš anksto pasiruoš augančiai paklausai ir 2026 m. pacientų pinigų srautams. Pasak Ž. Kvartūno, pirmiausia klinikoms svarbu aiškiai apsibrėžti savo pagrindinį produktą ir gebėti pacientui suprantamai pasakyti, ką jos iš tiesų siūlo ir kuo skiriasi nuo konkurentų.
„Neužtenka žinoti, ką darote – svarbu, kad tai būtų aišku jūsų klientui“, – pabrėžia jis. Kitas esminis žingsnis – tiksliai įsivertinti savo tikslinį klientą ir suprasti, kam jūsų paslaugos bus aktualiausios. Ar tai bus vyresni nei 50 metų žmonės, labiau linkę atsiimti pensijų fondų lėšas, ar jaunesni pacientai, planuojantys estetinius pokyčius? Aiški segmentacija leidžia tikslingai formuoti žinutes ir pasirinkti efektyviausius komunikacijos kanalus. Ruošiantis 2026-iesiems ypač svarbu pradėti komunikuoti kuo anksčiau. Rinkodaros procesai užtrunka – nuo strategijos sudarymo iki visų reikalingų veiksmų įgyvendinimo gali praeiti ne vienas mėnuo.
„Kuo anksčiau pradėsite edukuoti vartotoją, tuo lengviau bus generuoti pardavimus vėliau“, – sako Ž. Kvartūnas. Ne mažiau svarbi ir reputacija, kuri sveikatos sektoriuje neatsiranda per vieną kampaniją. Socialinių tinklų žinutės ar reklaminiai skydeliai neveiks, jei nebus tvirto pasitikėjimo pagrindo – gydytojų matomumo, pacientų istorijų, aiškios ekspertinės pozicijos. Pasitikėjimas čia yra pagrindinis sprendimą lemiantis veiksnys. Galiausiai, būtinas kruopštus biudžetų planavimas. Juos reikia paskirstyti iš anksto – tiek komunikacijai, tiek vidiniams resursams.
Pasak Ž. Kvartūno, sėkmei nepakanka vien geros reklamos: „Kalbame ne tik apie komunikaciją. Jei gydytojų grafikai nebus paruošti, o procesai – nesuderinti, net ir geriausia rinkodara neatneš rezultatų.“ Kas nutiks nepasiruošusiems? Verslai, kurie dels planuoti, rizikuoja praleisti retą momentą, kai klientai turi didesnį finansinį pajėgumą. „Svarbiausia – nepraleisti progos, kai galimybės uždirbti yra didžiausios“, – sako Ž. Kvartūnas. Pasak jo, tie, kurie neturės aiškaus vertės pasiūlymo, bus priversti konkuruoti tik kaina. Tuo metu konkurentai, kurie anksčiau pradės komunikuoti savo vertę, pasitikėjimą ir profesionalumą, užims stipresnes pozicijas rinkoje.
Kodėl verta veikti dabar Remiantis Deloitte Health Institutes ataskaitos „2024 Global Healthcare Sector Outlook“, kurioje analizuojamos pasaulinės sveikatos priežiūros sektoriaus tendencijos ir perspektyvos, duomenimis, net 67 proc. pacientų sveikatos paslaugų teikėją pasirenka pagal matomumą internete ir pasitikėjimą. Tai reiškia, kad būtent komunikacijos nuoseklumas ir pasiruošimas iš anksto lems, kam atiteks didžioji sveikatos priežiūrai planuojamų išleisti pinigų dalis. „Kuo anksčiau pradėsite planuoti, tuo stipresnę poziciją užimsite, kai pinigų srautai ims judėti. Ši galimybė – reta, bet labai aiški“, – apibendrina Žygimantas Kvartūnas.