„Be reklamos negerai“. Rimtai. Toks mūsų įmonės pavadinimas

Šiandieninėje konkurencinėje aplinkoje turėti puikų produktą ar teikti išskirtinę paslaugą yra tik pusė sėkmės. Daugelis verslų, ypač pradedančių, vis dar tiki, kad kokybė kalba pati už save ir kad geriausia reklama yra iš lūpų į lūpas (angl. word-of-mouth). Ir nors šis metodas be jokių abejonių turi savo vertę, jis dažnai yra per lėtas ir nepakankamai efektyvus, kad užtikrintų tvarų augimą.
Įsivaizduokite, tą jau mūsų minėtą nedidelę šeimos valdomą kepyklėlę, gaminančią gardžiausias bandeles mieste. Visi, kas ragavo, giria jų kokybę ir puikų skonį. Žmonės, išgirdę teigiamus atsiliepimus iš draugų, užsuka paragauti. Tačiau ar kepyklėlė auga? Ar ji sulaukia pakankamo naujų klientų srauto? Dažniausiai ne. Juk, word-of-mouth veikia tik nedidelėje geografinėje ar socialinėje zonoje. O jei konkurentas pradės aktyvią skaitmeninę reklamą, jis greitai perims potencialius klientus, net jei jo skanėstai bus šiek tiek prastesni. Be tinkamos rinkodaros verslas lieka nematomas plačiajai auditorijai, o puikus produktas tampa „uždaro klubo“ favoritu, kas, žinoma, labai malonu, tačiau, deja, nepelninga. Va čia ir prireikia profesionalaus marketingo, kuris ir yra „Be reklamos negerai“ ar trumpiau BRN, kasdienybė.
Šnibždėti galima muziejuje, o ne rinkodaroje
„Socialinių mokslų tyrimuose dažnai kalbama apie Dunbaro skaičių (angl. Dunbar's number), - šypsosi Aurimas Skaržinskas, “BRN agency” vadovas. – Šis skaičius teigia, kad žmogus gali palaikyti stabilius socialinius santykius maždaug su 150 žmonių ir tai dažniausiai apima šeimą, artimus draugus, platesnį draugų ratą ir pažįstamus. Ir sutikite, jog tokia auditorija dažniausiai yra gerokai per maža, kad būtų reikšminga besivystančiam verslui.“

Produkto kokybė, žinoma, yra būtina sąlyga verslo augimui, tačiau surasti tą, kas apie tą verslą „rėks“, yra būtina sąlyga šiuolaikiniam informacija persotintam pasauliui. SEO, socialinių tinklų reklama ir rinkodaros strategija - tai raktiniai žodžiai jūsų verslo plėtrai ir stiprėjimui.
„Mūsų verslo filosofija – pirmiausia rezultatas, - sako Miroslav Abramovič, “BRN agency” plėtros vadovas. – Matome reklamas, kurios laimi apdovanojimus festivaliuose. Yra ir tokie pranešimai, kurie patinka jums ar jūsų mamai. O mes ieškome (ir randame) sprendimus, kurie patinka ir mamoms, ir vaikams, o jei reikia – ir proseneliui. Tai reiškia, jog mums „gerai“ yra tik tada, kai kiekvienas atliktas veiksmas ir kiekviena kampanija yra orientuoti į apčiuopiamus verslo tikslus: užklausų, skambučių ir pardavimų augimą. Todėl vadiname save performance rinkodaros agentūra. Agentūra, orientuota į rezultatą.“

Jei būtumėte BRN klientas, mes...
Šiame skyriuje pasistengsime būti tikslūs ir profesionalūs. Bandelės, žinoma, skanus palyginimas, tačiau mūsų realūs klientai ateina ne tik iš mažų jaukių įmonių, bet ir iš mažmeninės prekybos, klinikų, apsaugos įmonių, nekilnojamojo turto vystytojų, autoservisų ar kitų aiškaus ir greito rezultato reikalaujančių sektorių. Štai kaip atrodo įprasta rinkodaros ABC:
SEO optimizavimas: atliktume išsamų raktinių žodžių tyrimą ir pagal jį optimizuotume jūsų interneto svetainės tekstus bei struktūrą.
Socialinių tinklų reklama: sukurtume tikslinę reklamos kampaniją "Facebook", "Instagram", „TikTok“, “LinkedIn” platformose, nukreiptą būtent į tas auditorijas, kurioms skirtas jūsų produktas.
Turinio rinkodara: pradėtume reguliariai rašyti jūsų naujienų „blogą“, ieškotume bendradarbiavimo su žiniasklaida, siūlytume nuomonės formuotojams turinį, kuris įtvirtintų jūsų prekę ar paslaugą tarp sektoriaus lyderių.
„Garantuojame, jog protingai ir pagal galimybes suplanuota kampanija atneša augimą ne procentais, o kartais. Jei tai neįmanoma, mes jums apie tai pasakysime prieš išleidžiant nors vieną eurą jūsų reklamai,“ - garantuoja Aurimas Skaržinskas.
Nesiseka. O gal dėl to, kad...
Kartais verslai investuoja į rinkodarą, tačiau rezultatai vis tiek nuvilia. Yra daug variantų, kai komunikaciniai veiksmai gali neatnešti norimų rezultatų. Galbūt kalta rinkodara be strategijos. Juk daugelis verslų tiesiog "bando" daryti reklamą – įkelia vieną kitą įrašą į socialinius tinklus, sumoka už reklamos paspaudimus, bet neturi aiškaus plano, ką tuo nori pasiekti. Tai panašu į kelionę be žemėlapio – važiuojate, bet nežinote, kur atvyksite. Gal už kampo fotografijos vertas peizažas, o gal ir akligatvis.
Būna ir situacijų, kai verslas pasiekia pakankamai didelę auditoriją, bet tai ne ta auditorija, kurios jam reikia. Galbūt netinka informacijos sklaidos kanalas, gal painiai suformuluota žinutė, o galbūt tiesiog pasirinktas netinkamas stilius. Sugriauti visai gerai apgalvotą komunikaciją gali ir nepastovumas. Vieną mėnesį verslas aktyviai dirba socialiniuose tinkluose, o kitą – jau ne. Trečią – vėl bando kažką daryti. Toks nenuoseklumas neleidžia sukurti tvirto ryšio su auditorija ir prarandamas prekių ženklo matomumas arba matantys žinutę tiesiog lieka jai abejingi.
„Dar vienas blogas pavyzdys – verslas, kuris nusprendė "pataupyti" ir pats kuria socialinių tinklų turinį. Vadybininkas tikrai moka daryti VISKĄ, tačiau jo turinys labai jau... neoficialus, o va buhalterė tiesiog išvardina visas įmonės vertes, tačiau visai be ugnelės. O kai įmonės vadovė vakarais suguldžiusi vaikus pavargusi ir prisiversdama dar rašo post‘us socialiniams tinklams, tai rezultatas taip pat nebus geras, nes skaitant kartais labai jaučiasi, jog vadovė tiesiog nori eiti ir įsijungti „Netflix“, - šypsosi Miroslav Abramovič.
Jei socialinių tinklų įrašai nenuoseklūs, iliustracijos labai jau DI (AI), o reklamos kampanijos paleidžiamos be jokios analizės, jei didelė dalis biudžeto buvo iššvaistyta dėl netikslios auditorijos parinkimo ir prasto turinio, jei pasirinktas kanalas, kuriame pasiekta auditorija abejinga jūsų produktui, tai gal tiesiog laikas pasisamdyti profesionalus, kurie žino ką daro? Juk net ir geriausias produktas ar paslauga negali išgyventi be matomumo, o matomumas šiuolaikiniame skaitmeniniame pasaulyje reikalauja profesionalaus požiūrio ir žinių.
Jei jūs turite produktą, kuriuo didžiuojatės, jei tikite savo verslo sėkme, jei jums trūksta tik pagalbos visiems apie tai papasakojant, prisiminkite: Be reklamos negerai. BRN. Trys raidės, kurios gali jums padėti.