Klaipėdos uosto įmonės mato grėsmę brangstančiuose LTG įkainiuose
Grupė teigia norinti išlaikyti krovinių srautus ir užtikrinti tinkamą geležinkelio infrastruktūrą, o tai reikalauja nuolatinių investicijų. Todėl ieškoma galimybių pritraukti partnerių ir klientų, taip pat užsitikrinti tvarų finansavimą.
„Siekiame apie pokyčius informuoti kuo anksčiau, su klientais ir partneriais kalbamės apie jų priežastis, kurios yra objektyvios – po 2022 metų sankcijų (Rusijai ir Baltarusijai – BNS) įsigaliojimo 40% kritę tranzitinių krovinių srautai ir dėl to padidėję geležinkelio infrastruktūros išlaikymo kaštai“, – komentare BNS teigė LTG.
Anot bendrovės, už naudojimąsi infrastruktūra vežėjų mokami tarifai nustatomi pagal Vyriausybės patvirtintą metodiką, kuri bus keičiama – tam sukurta Susisiekimo ministerijos, Ryšių reguliavimo tarnybos, geležinkelių infrastruktūros valdytojos „LTG Infra“ darbo grupė, kuri tobulina metodiką ir kitais metais turėtų pateikti naują jos versiją.
LTG teigimu, nuo sausio 1 dienos keičiasi krovinių pervežimo ir su juo susijusių paslaugų įkainiai, dėl kurių nėra ilgalaikių sutarčių ar papildomų sąlygų. Jie bus taikomi 18% krovinių geležinkeliais srauto.
Laimonas Rimkus, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos (LJKKA) prezidentas, ketvirtadienį pranešė, kad „LTG Cargo“ nuo kitų metų pradžios didina paslaugų įkainius 10-30%, o kai kurių įkainių sudėtinių dalių – iki 57%.
Dėl to, anot jo, nukentės ne tik uosto įmonės, bet ir visas šalies transporto bei logistikos sektorius. Be to, uosto krovos įmonės apie pokyčius sužinojo likus dviem mėnesiams iki jų įsigaliojimo.
L. Rimkus teigė, kad tarifų didinimas gali iššaukti infrastruktūros brangimą pramonei, siekiančiai ateiti į pasaulio prekybos rinkas per Klaipėdos uostą, todėl ji ieškos kitų kelių. Pasak jo, vienas sprendimo būdų galėtų būti ES lėšos infrastruktūros išlaikymui iki geresnių laikų, kitas būdas – taikyti tikrąją kainą Klaipėdos krypčiai.