Naujų automobilių registracijos paaugo 28%, Lietuvon atkeliauja prancūzų „Aixam“ ir kinų BYD

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus „Regitros“ pateiktus pradinius duomenis, 2025 m. sausį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas ūgtelėjo net 28,2%, iki 3.140 vnt.
Jei skaičiuotume vien asmeninius automobilius, rodiklis būtų dar didesnis, nes sausį asmeninių automobilių (M1) registravimas išaugo 33,8%, iki 2.852 vnt.
Bendrą statistiką numušė lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) registracijos apimtis, kuri krito 9,1%, iki 288 vnt.
Praeitą mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinkoje ir toliau pirmavo „Toyota“ (589 vnt.), antrą vietą užėmė „Škoda“ (437), o trečią – „Volkswagen“ (420). Tarp prestižinių markių lyderiavo „Audi“ (180 vnt.).
Sausį tarp asmeninės paskirties (M1) modelių pirmavo „Volkswagen Tiguan“ (229 vnt.), „Toyota Corolla / Corolla Cross“ (149).
Iš lengvųjų komercinių automobilių (N1) populiariausi buvo „Citroen Berlingo“ (60 vnt.) ir „Volkswagen Caddy“ (35).
Praeitą mėnesį įregistruoti 169 tikrieji elektromobiliai (EV), tai yra 29% daugiau nei prieš metus. Populiariausias modelis – „Škoda Enyaq“ (24 vnt.). 2024 m. sausį buvo įregistruotas 131 elektromobilis. Jų rinkos dalis sudaro 5,4% ir yra beveik identiška kaip praeitų metų sausį, fiksuoja „AutoTyrimai“.
Komercinių klientų padaugės pavasarį
Sausį įprastai registracijų skaičius pakyla dėl to, kad metų pabaigoje automobilius įsigiję pirkėjai neretai pageidauja juos registruoti po Naujųjų metų, taip dokumentuose įrašydami naujesnę pirmosios registracijos datą.
Tačiau, nepaisant to, bendri sausio pardavimai šiemet yra didžiausi nuo 2023-iųjų birželio, kai automobilių prekybą reikšmingai augino Vilniuje vykęs NATO viršūnių susitikimas.
Ilgamečio lyderio „Toyotos“ pardavimai, palyginti su gruodžiu, smuktelėjo, o „Škoda“ su VW mažina atotrūkį.
Gerus „Volkswagen“ rezultatus lėmė parduotas nemažas kiekis miesto visureigių „Tiguan“.
„Kas įdomu dėl „Tiguan“ – matome tendenciją, kad žmonės labai noriai persėda į įkraunamus hibridinius automobilius. Pradžioje galvojome, kad juos rinksis tik penktadalis klientų, bet dabar jau pasiekėme trečdalį ir ta dalis labai sparčiai didėja“, – VŽ sako Justas Nekrošius, „Volkswagen“ ir „Audi“ importuotojo Lietuvoje ir Latvijoje „Moller Baltic Import SE“ vadovas.
Didžioji „Volkswagen“ pirkėjų dalis buvo privatūs klientai. „Įmonės automobilių parkus formuoja metų pabaigoje ir automobilių laukia dažniausiai balandį, kai, sakykime, keičiasi padangų sezonas“, – paaiškina pašnekovas.
Iš „Regitros“ duomenų matyti, kad elektromobilių prekyba auga pirmą kartą nuo 2024-ųjų gegužės. Daugiausia parduota „Škoda Enyaq“, kuris neseniai buvo atnaujintas ir senesnėms versijoms taikomos patrauklios nuolaidos.
Marius Sasnauskas, „Škoda Auto“ importuotojo „Auto 100 AS“ Lietuvos filialo vadovas, VŽ nurodo, kad prie didelio „Enyaq“ pardavimų kiekio prisidėjo vienas privatus užsakymas, kurio pirkėjo jis neatskleidžia.
„Bet iš esmės tai buvo patrauklūs pasiūlymai. Dabar vyksta išpardavimas, nes modelis keisis, todėl taip tiesiog pirkėjai sureagavo“, – kalba jis.
Vėl krentančių komercinių automobilių pardavimus sausį palaikė mažųjų furgonų, kuriuos įprastai renkasi komunalinių ar inžinerinių paslaugų įmonės, registracijos. Gerus rezultatus tarp komercinių automobilių sausį parodžiusio „VW Caddy“ sėkmę taip pat nulėmė vienas didesnis užsakymas, VŽ patvirtina J. Nekrošius, tačiau neatskleidžia, kas juos įsigijo.
Įpūtė atsargaus optimizmo
J. Nekrošius sako, kad sausio rezultatai nuteikia optimistiškai, tačiau šis mėnuo įprastai pasižymi kiek iškreiptais rezultatais, todėl prognozes daryti dar anksti.
„Daug kas priklauso nuo metų laiko, nuo mokesčių pokyčių, gamintojų tiekimo, dalis klientų nori galbūt registruoti automobilius sausį. Sausis yra tik viena iš indikacijų. Aišku, jeigu matytume kritimą, sakykim, minus 66%, kaip šįmet matome Estijoje, tai galėtų signalizuoti, kad rinka neatsigaus arba labai sparčiai neaugs. Bet dabar dėl dabartinės ekonominės situacijos, sumažėjusio EURIBOR ir Lietuvos ekonomikos lūkesčių matytume apie 10% metinį augimą“, – nurodo J. Nekrošius.
VW atstovas pabrėžia, kad įprastai reikėtų vertinti pirmus tris mėnesius, – jei panašūs augimo tempai išliks, įmonė galėtų peržiūrėti prognozę į optimistiškesnę.
„Automobilių versle dirbu daugiau negu 20 metų, ir žiūrėdamas į rinkos galimybes, ekonominį išsivystymą, manau, kad Lietuvos automobilių rinkai realu augti ir 20%, ji dar toli gražu nepripildyta. Galbūt smagus ženklas, kad premium segmentas kiekvienais metais Lietuvoje gan sparčiai auga“, – svarsto J. Nekrošius.
O M. Sasnauskas teigia, kad sausis „Škodai“ Lietuvoje buvo gero pastarojo pusmečio tąsa.
„To tikėjomės, nes jau praeitais metais matėme, kad rinka atsigauna. Tai parodė antrasis pusmetis, paskutiniai pora ketvirčių buvo stiprūs. Atrodo, kad taip einame ir toliau, – ir kolegoms sekasi neblogai, ir kartu mums. Ta tendencija ir toliau laikosi. Iš esmės mes matome, kad užsakymų kiekiai neblogi, žmonių salonuose yra, susidomėjimas automobiliais yra. Gal šiek tiek prisidėjo ir EURIBOR mažėjimas, ir nebloga bendra finansinė situacija Lietuvoje“, – kalba jis.
Geros naujienos laukiantiems naujų gamintojų
Šių metų sausį Lietuvos pirkėjams buvo pranešta, kad jie sulauks net keturių naujų gamintojų salonų Lietuvoje.
Nedidelių prancūziškų automobilių gamintojo „Aixam“ automobiliais naujame salone Marijampolėje jau netrukus prekiaus UAB „LTminiAuto“. Įmonė neatmeta ir tolesnės plėtros Lietuvoje ir tam skelbia ieškanti partnerių.
O Kinijos elektromobilių pramonės milžinė BYD atidarys net tris salonus didžiausiuose Lietuvos miestuose. Pirmasis turėtų būti atidarytas Vilniuje balandžio pradžioje, o Kaune ir Klaipėdoje – atitinkamai antrojo ir ketvirtojo ketvirčio pabaigoje.
Lietuvoje šis automobilių gamintojas siūlys penkis modelius – „Seal U“, „Seal U DM-i“, „Seal“, „Sealion 7“ ir „Atto 3“ automobilius. Kaip VŽ sako Aurimas Tamašauskas, „Inchcape“ vadovas Lietuvoje, šie modeliai yra naujausi BYD gamoje ir geriausiai atspindi inovacijas ir kryptį, kuria eina gamintojas.
Anot jo, pirmieji metai bus skirti naujo prekių ženklo įvedimui į rinką ir tinklo plėtrai.
„Norime sukurti kuo daugiau patogumo savo būsimiems klientams, todėl tinklo plėtrai ir modelių įvedimui skirsime daug dėmesio. BYD gamintojas, kaip ir „Inchcape“ organizacija, turi ambicingų plėtros tikslų ir pasirinkę atstovauti šiam gamintojui tikimės tapti elektromobilių segmento lyderiais matuojant pagal rinkos dalį. Nepaisant paklausos svyravimų, tikime elektromobilumo ateitimi ir norime būti svarbi to dalis Lietuvoje“, – komentuoja jis.
Atsakydamas į klausimą dėl ES įvestų 17% tarifų šiam prekių ženklui, A. Tamašauskas sako, kad bus siekiama, jog Lietuvoje BYD produktai būtų patrauklūs klientams ir kaina atitiktų gaunamą vertę.
Naujienų būta ir iš praėjusių metų pabaigoje savo naujo salono atidarymą paskelbusios amerikiečių „Teslos“. Pranešta, kad į Lietuvą nuo rudens žengiantis gamintojas pasirinko oficialų savo kėbulų remonto atstovą, kuriuo tapo UAB „TS Vilnius“. Iki šiol Lietuvos vairuotojams artimiausias oficialus servisas buvo tik Lenkijoje.
M. Sasnauskas VŽ komentuoja, kad naujų elektromobilių gamintojų atėjimas į Lietuvą bus gera žinia pirkėjams, kurie turės dar daugiau pasirinkimo.
Visgi jis pats šiais metais daugiau tikisi iš hibridinių automobilių.
„O elektra? Aš manau, kad po truputį ji ras savo klientą. Tokių pirkėjų ratas šiek tiek didėja, yra parama, todėl natūraliai ir pardavimai eis į priekį. Manau, kad ne be reikalo ir tie kiti gamintojai ateina į Lietuvą. Turbūt jaučia, kad rinka pribrendusi“, – sako „Auto 100 AS“ Lietuvos filialo vadovas.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai