2024-10-18 15:03

Europos geležinkelių asociacijos vadovas: pabaigus greitąją vėžę skundžiasi nebent tie, kurie jos negavo

Alberto Mazzola, Europos geležinkelių asociacijos vadovas. LTG nuotr.
Alberto Mazzola, Europos geležinkelių asociacijos vadovas. LTG nuotr.
Alberto Mazzola, Europos geležinkelių asociacijos vadovas, interviu „Verslo žinioms“ nurodo, kad ES siekia visus svarbiausius miestus sujungti tokio paties pločio geležinkeliu – tai taikoma ne tik Baltijos šalims, bet ir Ispanijai bei Portugalijai, o ateityje – ir Ukrainai. Skaičiuojama, kad vėžės, skirtos greitiesiems traukiniams, kilometras kilometras Europoje vidutiniškai turėtų kainuoti apie 16–17 mln. Eur., tačiau nepaisant didelės statybų kainos, ja sujungti miestai gauna apčiuopiamos naudos.

Spalio pradžioje Lietuvoje lankęsis A. Mazzola mano, kad Vilnius turi būtinai susijungti ta pačia vėže su europiniu geležinkelio tinklu. Tai numatyta padaryti tiesiant „Rail Baltica“ atkarpą, tiesa, pirmiausia iki 2030 m. ketinama baigti atkarpą nuo Lenkijos iki Latvijos sienų per Kauną.

Asociacijos vadovas taip pat nurodė nematantis didelės būtinybės Lietuvai greitu laiku atsisakyti mišrios dviejų pločių vėžių sistemos, tačiau tolesnes investicijas į „rusiškos“ vėžės projektus greičiausiai tektų dengti iš savo kišenės. Europoje siekiama, kad pagrindiniai miestai būtų sujungti „europiniu“ geležinkeliu – tai galioja ne tik Baltijos šalims, tačiau ir Ispanijai, Portugalijai, o vėliau ir Ukrainai.

52795
130817
52791