RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-26 10:50
2025-09-26 07:38
2025-09-25 07:06
RĖMIMAS
2025-09-25 06:00
2025-09-24 16:40
2025-09-23 12:05
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Lietuvos kainomis geriausia dyzelis. Vakar žemiau 1,25 eur/l automatinėse mačiau
Vokietijoj dyzelinas šią savaitę 1.47 - 1.49 eur.Eilės prie degalinių, vokiečiai pilasi ne tik pilnus bakus , bet ir į kanistrus, visokią tarą.
Dyzelinu 100 km bus 7,5€ su tokia kaina + eksploatacinės. Elektra bus kokie 4€/100km, jei nesirūpini krauti namie pigiau, jei pasirenki tinkamą laiką, tai kokie 2,2€/100km, o jei investuoji į saulės elektrinę, su jos atsipirkimu per 10 metų, ESO mokesčiais, važiuosi už kažkur 1,2€/100km. Kuro kaina 10 ct/l mažesnė yra labai svarbi, bet kai elektra sutaupyti gali visą eurą per "litrą" degalų, tai jau kažkaip nebe pinigai.
Tai žinau, kad žmonės Lietuvoje apsukrūs, turintys namus įsirengia namų šildymą skystu kuru ir ramiai metų metais tuo raudonu dyzelinu važinėja, nekainuoja nė euro litras
Nesigilinant kas kaip, apie 5 eur 100km, ir draudimas tokio auto iki 100 eur ir jokių palūkanų bankui nei už auto, nei už elektrin, nei už namą. Grynasis palūkanų gavėjas o ne leidėjas.
Ai, tai senas auto vs naujas auto, netraukiant seno auto remonto sąnaudų :) Na tokiu atveju man mieste užtenka seno leaf'o už 3k€. Tiek kad tada dyzelino sąnaudos ne mistiniai 4 litrai, o arčiau 10 litrų (važinėjant mieste). Ir elektros sąnaudas tada imame ne realias 20 kWh/100 km netaupant, o 10 kWh.
Bendrai žmonės yra neracionalūs - taip, EV pigiau ir geriau, bet pvz. kaimynas-"that guy"-asilas variuoja EV, tai ir mokės nors 2x ar 3x daugiau, bet EV nepirks. O kur dar nuosavų įkrovimo stotelių įrengimas, apps'ai viešiems stotelėms - paprasčiau dyzelį į savo TDI įpilt ir galvos nesukt.
Bendrai žmonės yra neracionalūs - taip, EV pigiau ir geriau, bet pvz. kaimynas-*****as variuoja EV, tai ir mokės nors 2x ar 3x daugiau, bet EV nepirks. O kur dar nuosavų įkrovimo stotelių įrengimas, apps'ai viešiems stotelėms - paprasčiau dyzelį į savo TDI įpilt ir galvos nesukt.
ir vėl daug beletristikos. Sakykim aš neturiu namuose įkrovimo stotelės ir pas mane rajone įkrovimas kainuoja 0,45 ct./kw., baterija pas mane 90kw (nuvažiuoja trasoje apie 300km), tai ją įkrauti man kainuos 40,50 ct. T.y. šimtui km kaina bus 13,50 ct., čia jau nekalbu kiek laiko užima sėdėti ir krautis greito krovimo stotelėse. Taip, kad ne viskas taip paprasta, kaip tavo eilinė šū..verta beletristika.
ai tiesa pamiršau, kad tu turi SE, kur nachaliavui mes mokesčių mokėtojai tau apmokam elektrą žiemos metu, tada taip EV yra gėris.
taip tdi pigiau, bet žmonės neracionalūs, nusipirks kokį š ir girs visiems
Realybė tokia, kad jeigu gyveni daugiabutyje - EV ne tau. Nebent EV paspirtukas. Bet gyvenant name ir dar su SE - kodėl gi ne? Bet tie jau taip ar šiaip apsipirko, tai dabar mano manymu status quo pasiektas ir visiems jau kaip ir dzin EV :-)
Tai kaip man pasikrauti namie tinkamu laiku jei keliauju pvz. į Vokietiją? Dyzelis vis dar pigiausia opcija.
O tai kWh kainą buvo sunku parašyti ?
kwh kaina 5 ct., nes elektra naktį 0 ct. tik perdavimas. 100 km - 1 eur.
kurioje įkrovimo stotelėje penki ct?
kiekvienoje rozetėje visoje Lietuvoje. Jokių stotelių šiais laikais nereikia.
40ct kwh Ignitis stotelese
mano namų rozetėje rinkos kaina, tai apie 23ct dabar
reikia rinktis biržos valandinį.
pažiūrėjau pas mane rozetėj dabat 17 val. kaina 0 ct. perdavimas 9 ct. Naktį bus 5 ct.
Biržos planas su nutolusia elekrltrine ir 32% atiduodu eso, mažas likutis papildomai nemokant. Kuras visai nenokamas. Duida dovanų
Net ir už nulį 8 aukše nepadės
Žmonės skaičiuoti moka, nemesi savo esamo, kuriuo gali dar 10 metų važinėti, net jei kuras susilygintų su elektra. Nes keičiant gausi mokėti už nuvertėjantį daiktą, palūkanas bankui, brangų draudimą ir nepatogumą pasipildant "degalais" nes tikrai buto gyventojui nereikia pasakoti apie pigią saulės elektrą kažkur Pakraščiūnuose ar Bekeliškėse
kitame komentare prie kito straipsnio aš jau įrodžiau, kad žmonės skaičiuoti vis tik nemoka. Su elektra gaunasi gerokai pigiau, įskaičiuojant visus kaštus, taip pat ir lizingą. Net jei lyginam su senu kibiru, kuris jau išpirktas ir įmokų nebėra.
Kitame komentare aš įrodžiau priešingai.
tikrai pigiau, pats vazineju. Menesio kuro kastai 30 euru, vazinejant 50 km per diena. Bet yra vienas bet. Mano akumuliatorius yra 40 mwh, tai as nesugebu nepasikroves net i Kauna nuvaziuoti. Vaziuojant su dviraciais ant stogo, matosi kaip procentai mazeja akyse. Plius dar mano krovimo jungtis CHAdemo, tai Ignitis pradejo statyti visas stotis be sitos jungties. Sakysit, pirk kita masina. Ok, bet vel kastai. Kiek cia keitaliosi tas masinas. As esu tos nuomones, kad nera geresnio antro auto seimoje, kaip EV, bet del pirmo tai turiu abejoniu.
Ne, tu įrodei, kad skaičiuoti nemoki, ir skaičius buri iš šiknos.
Žmonės kasdien trumpais atstumais dažniausiai nuvažiuoja >95% visų važiuojamų kilometrų. Tai su mažu akumuliatoriumi elektromobilis nuvažiuojantis šeimoje didžiąją dalį kilometrų, tampa pirmas ar antras? O su 400 km realiu nuvažiuojamu atstumu netaupant (bet laikantis +- eismo taisyklių), jau čia tinkamas į ilgas keliones? Yra ir daugiau nuvažiuojančių.
reikėtų kažkaip pasikeisti į 80-100 kwh. Vilnus, Kaunas , Klapėda be jokių sustojimų. O ir krautis viešosiose nereikės, kur kainos gana didelės.
Zmones, kuriu 95% visu nuvaziuotu kilometru yra tik trumpais atstumais, isvis galetu sekmingai atsisakyti automobilio.
is esmes sutinku. Tas auto, kuriuo nuvaziuojama daugiau, turetu buti pirmas automobilis. O viena karta i 2 menesius galima ir issinuomuoti.
ne visi į kažkokį darbą važiuoja ir susuka tik ilgus kilometrus kai kas
Skaičiuoju gerai, skolų neturiu, pinigų ir investicijų už 85% lietuvių tikrai daugiau, todėl drąsiai dalinuosi
EV vs. ICE diskusija yra tarsi Ryanair eco keleivio infantilūs bandymai įtikinti Emirates 1st class keleivį, jog šis gerokai permoka už lėktuvo bilietą…
čia ICE lygini su emiratais? Toluliukas.
Perfrazavus į turboekobotanikui suprantamą idiomatiką - kaip Detroit Electric vs. Ford model T…
ice qatar vs ev ryanair
jei pagal važiavimo kainą, tai taip.
pagal atstumą, taip, ryanair nenskaridins į bankoką
Gyvenant bute ir jau turint vdv, tavo km kaštai priartėja kuro kaštams, o ekibiras patogesnis kokiam sublokuotam buto dydžio "name" gyvenančiam žaliasmegeniui turinčiam subsidijuotą elektrinę ant stogo, šildančiam subsidijuota oras vanduo sistema ir kraunančiam subsidijuota krovimo stotele. Nepasisekė tik su draudimu - nesubsidijuoja ir net privalomas brangus.
Žinoma, apsimeskime, kad VDV nesubsidijuojamas netiesiogiai. Kiek įvertintum žalą vaikui gimusiam su autizmu? O miestiečių vidutinės gyvenimo trukmės sumažėjimą 5-10 metų (priklausomai nuo vietos kur gyveni)? O subsidijos žaliam kursui reikalingos tik tam, kad masto ekonomiją pasiekti, kurią iškastinis kuras pasiekęs jau senai. Tik problema, žalą keliamą iškastinio kuro, ir pirmiausia net ne klimato kaitai, o oro taršai (CO2 nėra tarša), niekas neapmokestino
"...miestiečių vidutinės gyvenimo trukmės sumažėjimą 5-10 metų..." Sekantį kartą rašysite apie problemas dėl padidėjusio pensininkų kiekio. Vargšas jaunimas turi juos išlaikyti...
eilinė šio pezalo beletristika skirta vaikams. Ir iš kur tokių idiotų Lietuvoje atsiranda.
autizmas ir kuras -gal nemunoaušra jūsų partija?
visuose komentaruose mini kad "gyveni" bute :) tai daug paaiškina :)) aš manau , kad tik egzistuoji, o ekibiras tikrai geriau už šūdino mazuto kibirą :)
Nepavydėk
Tuoj startuos vandenilis is perteklines elektros ir pamirsit tuos EV. i vdv susidesit duju iranga, tik ne baliona metano duju, bet flakoneli suslegto vandenilio, kuris energijos x8 turi nei metanas ir vazinesit su vdv ekologiskai :)))
Absoliučiai nulis intelekto šitam poste. Jokio supratimo, kaip veikia vandenilis, kokie jo trūkumai ir kodėl automobiliuose jo NIEKADA nebus. Bele komentuot.
As artimai su situo dirbu. Ne as konkreciai, nes nesu inzinierius, bet kalbejau ne viena valanda su zmonem, kas su tuo dirba, pvz. Klaipedos nafta, MT group . Matyt, pats esi su neigiamu intelektu :D
Jau dabar yra vandeniliu varomi automobiliai, kloune tu.
Can an internal combustion engine run on hydrogen? Hydrogen has a wide flammability range in comparison with all other fuels. As a result, hydrogen can be combusted in an internal combustion engine over a wide range of fuel-air mix- tures. A significant advantage of this is that hydrogen can run on a lean mixture. Issiversk, jei angliskai nesupranti :))
Toyota mirai nesiskaito. Matei bent vieną gatvėje? Esu tikras, kad nematei. Tas automobilis egzistuoja tik popieriuje ir parodose. O ką tu ten su kokiu vadibininku apie orą kalbėjai nieko nereiškia, nes pats sakai, kad nesi specialistas, todėl ir nežinai, ką kalbi. Aš, tuo tarpu, esu tos srities specialistas. Bet kuris EV su tuo pačiu energijos kiekiu nuvažiuoja 10 kartų toliau, nei su vandeniliu. 10 kartų! Vien ekonomiškai vandenilis neapsimoka net jei energiją gausi dykai.
tai chebra ties tuo jau dirba. Pilna projektu. Stato vandenilio gamyba arciau vejo parku, juros, kad esant perteklinei elektrai, butu galima gaminti vandenili (nes kitaip jis brangus gaunasi, reik daug energijos). Dabar pradzia. Cia keli metai ir pamatysi to, ko nemates :)
išlindo tavo kitas komentaras apie H2 deginimą variklyje... Nu jooo bahuras nesiorientuoji situacijoje visiškai. Gal prieš toliau kažką rašydamas pasidomėk, kiek su 100kWh energijos nuvažiuoja paprastas EV, ir kiek nuvažiuos pvz. tas reklamuojamas H2 bmw, jei 100kWh paversime vandeniliu. Vien pats faktas, kad veikti GALI, dar nereiškia, kad tai yra geras sprendimas. Nes finansiškai tai tiesiog neveikia.
nieko aš nepamatysiu, nes fizikos dėsnių niekas nepaneigė ir tokiame lygyje nepaneigs. O kad ten kažkas kažką bando kombinuoti tėra varkė, o ne verslas, kuris uždirbs pinigus. Ką aš matau, kad daugelis ateina į protą ir excelyje matydami minusą tų projektų atsisako. Minusas gaunasi net su subsidijomis.
Viskas jau paskaiciuota ir viskas veikia. Vandenilio nieks negamins is brangios energijos. Gamins tada, kai elektros bus perteklius, nes tokia gamyba lengva sustabdyti ir paleisti vel (nedideli kastai ir laiko sanaudos) Ta gamyba nera salyginai sudetinga elektrolizes budu ir nebutinai turi uzimti hektarus. Gamint vandenili gales ir salyginai nedideli saules parkai.
aš tau sakau, kad neapsimoka ta elektrolizė net kai energiją gauni dykai. Vien paties reaktoriaus amortizacija brangi. O po to dar žiauriai nuostolinga konversija atgal į elektrą. Ta pati achema atsisakė prasidėti net su milžiniška subsidija.
:DDDD Achema visai ne del to atsisake :))
neesmė, dėl ko tu manai, kad atsisakė. Jei ten kažkuriose nišose kažkas ir bando kažką daryti, tai vandenilis mašinose tiesiog negali veikti. Ir pasakok apie savo elektrolizes kiek nori, fizikos nepakeisi.
nafta ruskių išlikimo pagrindas.
Jei gyveni nuosavame name ir turi saulės elektrinę ,tai EV tau tinka. Jei gyveni bute ir krauni viešuose stotelėse , tai EV ne tau, nes elektros kaina pasikrovime dvigubai didesnė nei vidutiniškai rinkoje. Taškas. Beje šeimoje yra žmonos EV jau 2 metai. Tarnauja puikiai ir pigiau bent 5 kartus nei dyzeliukas, nes kraunamas namie su savo pasigaminta elektra.
kai firma turi tik d automobilius, o tau į asmeninį gali įpilti irgi tik d, o ne elektros, tai ir pigiausia yra d. čia kiekvienam savo, aš važiuoju d, žmona nevažinėja, ir vieno auto su d per akis.
Šiaip ev labai tinka kaip trečias šeimos automobilis. Va pvz aš naudojuosis vdv, žmona naudojasi irgi vdv, o meilužė naudojasi elektromobiliu. Visi patenkinti
nuo kada lenkijoj pigiausia. viena brangiasiu šalių. greenway 3.15 pln/kwh, 0.74cnt, net pas mus nėr tokių kainų