Judėjimo estetika: „Savaržėlėje“ liftai taps architektūriniu kūriniu

RSHP judėjimą pastate perteikia kaip neatsiejamą architektūrinės struktūros dalį. Tai ypač aiškiai matyti Londono „Lloyd’s“ pastate, kur liftai ir inžinerinės sistemos iškeltos į pastato išorę, pabrėžiant „atviros architektūros“ principą. Ši idėja iš dalies tęsiama ir RSHP projekte „Leadenhall“ – dangoraižio fasade įrengti panoraminiai liftai vizualiai pabrėžia vertikalų judėjimą.
RSHP architektūrinis braižas atsispindi ir Vilniaus verslo centre „Sąvaržėlė“, kur liftus suplanuota integruoti į stiklu dengtą atriumą. Pasak „Schindler“ generalinio direktoriaus Lietuvoje Aivijaus Čerausko, „Lords LB Asset Management“ vystomame projekte „Sąvaržėlė“ įdiegti ne tik aukštos klasės verslo centrams būdingi išmanūs sprendimai, bet ir pagal architektų sumanymą sukurtas individualus liftų dizainas.
Ne tik patogu, bet ir ryšku
Pastato architektų vizijos įgyvendinimą „Schindler“ komanda vertina kaip nestandartinį projekto etapą, reikalaujantį tikslaus inžinerinių ir architektūrinių sprendimų derinimo. Be sudėtingo liftų montavimo atvirose šachtose, kiekvienas jų komponentas buvo atskirai atrinktas, transportuotas ir dažytas rankiniu būdu, kad tiksliai atitiktų numatytą dizainą.
Kaip ir Londono „Leadenhall“ pastate, „Sąvaržėlėje“ liftai bus matomi skaidraus stiklo šachtose. Jų geltonos ir oranžinės spalvų konstrukcijų dalys – akcentas, darniai įsiliejantis į viso pastato koncepciją. Planuojama, jog kylant liftais atsivers vaizdas į įspūdingą atriumą, kurio centre žaliuos 35 metrų aukščio vijoklių instaliacija.
„Liftai „Sąvaržėlės“ pastatui suteiks išskirtinį charakterį“, – sako „Schindler“ generalinis direktorius Lietuvoje.
Tvarumas – ne išimtis, o taisyklė
Verslo centre planuojama įrengti šešis modernius keleivinius liftus, kurie užtikrins sklandų judėjimą ir energijos efektyvumą. Kiekvieno lifto keliamoji galia sieks 1350 kilogramų, o 2 m/s greitis leis greitai judėti tarp aukštų.
„Schindler“ generalinio direktoriaus Lietuvoje A. Čerausko teigimu, projektavimo metu atlikti išsamūs apkrovų ir srautų skaičiavimai – įvertintas aukštų skaičius, darbuotojų ir lankytojų srautai, kad net piko metu laukimo laikas neviršytų 30 sekundžių.
„Liftų darbą valdys išmanioji „Schindler Port“ sistema, kuri nukreipia keleivius į jiems skirtas kabinas, mažina laukimo trukmę ir energijos sąnaudas. Ji taip pat integruoja praėjimo kontrolę – įėjimas galimas su kortele, PIN kodu arba mobiliąja programėle, todėl pastate užtikrinamas saugumas ir prieigos tik įgaliotiems asmenims“, – pasakoja ekspertas.
Pasak A. Čerausko, technologiniai sprendimai prisideda ne tik prie aukščiausių A++ energinės klasės ir BREEAM „Outstanding“ standartų, bet ir prie realaus pastato efektyvumo: regeneruojančios pavaros dalį lifto judėjimo metu susidarančios elektros energijos grąžina į tinklą, taip mažindamos bendrą elektros suvartojimą.
Efektyvumas ir ilgaamžiškumas
Dešiniajame Neries krante iškilusį A++ energinės klasės verslo centrą „Sąvaržėlė“ vysto nekilnojamojo turto investicinis fondas „Right Bank Development Fund“, kurį valdo „Lords LB Asset Management“.
Septynių aukštų, beveik 21 tūkst. kv. m ploto pastate suplanuotos biurų erdvės įvairaus dydžio įmonėms – nuo mažų komandų iki stambių korporacijų. Pro verslo centro langus atsiveria Vilniaus senamiesčio ir centrinio verslo rajono panorama, suteikianti pastato nuomininkams galimybę grožėtis miesto dinamika 360 laipsnių kampu.
Pirmame aukšte suplanuotos maitinimo ir paslaugų erdvės, konferencijų salė, o po pastatu – 346 vietų požeminė automobilių aikštelė, iš kurių 70 vietų skirta elektromobiliams.
Įrengtos ir dviračių bei elektrinių paspirtukų saugojimo ir įkrovimo vietos bei dušai ir persirengimo kabinos.
Tvarumo ir funkcionalumo principai atsispindi visose projekto detalėse – nuo inžinerinių sprendimų iki interjero.