„Radio City by CITUS“: istorinėje Žaliakalnio vietoje kuria modernų miestą mieste

A. Žimaila sako, kad po sėkmingo pirmojo etapo pardavimų, šio etapo loftai ir komercinės erdvės potencialiems pirkėjams pasiūlytos iškart, vos prasidėjus statybų darbams. Jis patikslina, kad II-ojo etapo statybas leidžiantį dokumentą „Citus“ gavo birželio mėnesį.
„Šio etapo konversija apims antrąjį, dviejų korpusų komplekso pastatą. Jį skrisime į dar tris skirtingus etapus, kurių kiekvienas truks maždaug apie metus“, – patikslina pašnekovas.
Bendros viso projekto investicijos, užtikrinamos „Demus Asset Management“ valdomo fondo, sieks daugiau nei 23 mln. Eur.
Atgimsta istoriškai svarbi vieta
„Radio City by CITUS“ projektas laikinojoje sostinėje startavo 2020 m., kai „Citus“ įsigijo didžiąją dalį istorinio Kauno radijo fabriko „Banga“ patalpų.
T. Kuleša pasakoja, kad formuojant modernų ir šiuolaikišką „Radio City by CITUS“ architektūrinį charakterį buvo atsižvelgta į sudėtingą pastatų komplekso istoriją. Tarpukariu pagal architekto Karolio Reisono projektą čia buvo numatyta pastatyti Prisikėlimo bažnyčią, kuri turėjo tapti visos Lietuvos nepriklausomybės simboliu.
„Ši Žaliakalnio vieta buvo pasirinkta neatsitiktinai, bažnyčia statyta Lietuvos nepriklausomybės atkūrimui pažymėti. Tačiau tuomet ji nebuvo baigta, o sovietmečiu, norint sumenkinti simbolinę prasmę, pastatas buvo paverstas Kauno radijo gamykla. Bažnyčią pavyko atstatyti Lietuvai vėl tapus nepriklausoma. Šalia iškilęs didžiulis gamyklos pastatų kompleksas tuomet buvo dalimis parduotas įvairiems savininkams“, – istoriją primena architektas.
Kai didžiąją dalį komplekso statinių įsigijo „Citus“, bendrovė pasirinko architektūros studijos „Archas“ pasiūlymą ir pradėjo sudėtingą konversijos projektą.
„Projektas pirmiausia unikalus tuo, kad istorinį pastatų kompleksą nuspręsta rekonstruoti. Kur kas lengviau būtų jį nugriauti ir „tuščioje drobėje“ kurti tai, ką nori. Tačiau toks požiūris nebūtų šiuolaikiškas“, – teigia architektas.
Atliekant konversiją, buvo išsaugota dauguma originalių pastato sienų ir perdangų konstrukcijų, jos buvo atnaujintos ir sustiprintos, išlaikyta nemažai originalių architektūrinių detalių. Tai, ko nepavyko išsaugoti – rekonstruota: pastatai buvo apšiltinti, įrengti nauji fasadai, stogai su terasomis, grindų konstrukcijos ir vidinės pertvaros. Statytojai pakeitė visas inžinerines sistemas.
A. Žimaila pritaria, kad pasirinktas kelias nebuvo lengvas.
„Dalis patalpų vis dar priklauso ankstesniems savininkams. Mes su jais sutarėme, kad konversiją vykdysime ne tik tose patalpose kurias įsigijome patys, o visame komplekse. Atliktų darbų dėka pastatas pasiekė B energinio efektyvumo klasę“, – kalba jis.

Gyvas miestas mieste
Atiduodant duoklę istorijai, keturis skirtingų fasadų komplekso korpusus sugalvota pavadinti radijo fabriko legendinių gaminių pavadinimais. Pirmojo, jau pasibaigusio, etapo metu bendrovė atnaujino ir pritaikė „Nidos“ bei „Bangos“ korpusus, esančius prie Astronomijos gatvės ir Savanorių prospekto. Šiame etape „Citus“ įrengė 184 loftus, visi jie jau atrado savo šeimininkus. Iš 42 įrengtų komercinei veiklai pritaikytų patalpų, nenupirkta liko tik viena.
Antrojo etapo metu naujoms funkcijoms – loftams bei verslo erdvėms – bus pritaikyti kiti du korpusai: palei Žemaičių gatvę esanti „Minija“, ir „Daina“, pro kurios langus atsivers vaizdas į istorinę Prisikėlimo bažnyčią.
Anot A. Žimailos, „Radio City by CITUS“ yra daugiafunkcinis konversijos projektas, kurio koncepciją geriausiai nusako visą parą gyvo „miesto mieste“ principas.
„Bendrame 28.000 kv. metrų plote jau dabar kuriasi ne tik loftų šeimininkai, bet ir kūrybinės dirbtuvės, parduotuvės, grožio salonai, kiti verslai. Norime sukurti gyvybingą erdvę, kurioje gyvenimas niekad nesustoja: dieną verda darbas ir veikla, o vakare žmonės grįžta į savo loftus“, – vizija dalinasi pašnekovas.
„CITUS“ plėtros vadovas pasakoja, kad nestandartinis išplanavimas ir daugiau kaip 4,5 m. aukščio lubos patalpas leidžia pritaikyti įvairiems poreikiams: naujakuriai bei verslininkai loftus ir komercines patalpas renkasi sau, taip pat trumpalaikei ar ilgalaikei nuomai. Ši konversija įrodo, kad tausojant istoriją ir moderniai pritaikant erdves šiuolaikiniams poreikiams, galima sėkmingai kurti gyvybingas miesto bendruomenes“, – akcentuoja jis.
embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/3094?placement=
Išskirtinė kaimynystė ir panorama
„Radio City by CITUS“ antrasis etapas startuos „Dainos“ nuo korpuso prie bažnyčios, kuris, manoma, sulauks daugiausia susidomėjimo. Šio pastato gyventojai galės mėgautis įspūdingomis panoramomis pro itin didelius langus – jie bus beveik dvigubai didesni nei pirmojo etapo loftuose.
„Dalyje loftų pro langus atsivers toks vaizdas, tarsi į Kauną žvelgtumėte nuo Prisikėlimo bažnyčios stogo“, – vizualizuoja A. Žimaila.
T. Kuleša papildo, kad unikalus bus ir korpuso fasadas, kurio paviršius atspindės bažnyčios vaizdą.
VERSLO TRIBŪNA
„Simboliškai siunčiame žinią praeičiai. Sovietmečiu iš lietuvių atminties norėta ištrinti simbolinę bažnyčios prasmę. Mes norime, kad pastatas, užuot paslėpęs bažnyčią, ją tarsi sudvigubintų“, – kaip architektūriniai sprendimai kuria dialogą tarp praeities ir dabarties, pasakoja T. Kuleša.
Šiame projekte „Citus“ taip pat sutvarkys bei apželdins aplink pastatą ir kieme esančias erdves, įrengs požeminę bei antžeminę automobilių saugyklas, liftus, vaizdo kameras, taip pat išnaudos unikalią komplekso lokaciją ir įveiklins visų pastatų stogus.
„Nuo jų atsivers panoraminiai Kauno vaizdai, čia bus galima pasivaikščioti specialiai suprojektuotais apžvalgos takais, pasimėgauti miesto vaizdais ir pabendrauti net keliose specialiai įrengtose poilsio zonose. O „vyšnia ant torto“ naujakurių bendruomenei taps ant stogo suprojektuota padelio aikštelė“, – vardija pašnekovas.
A. Žimaila akcentuoja, kad didžiausias projekto išskirtinumas yra jo vieta.
„Žaliakalnis yra vienas iš labiausiai vertinamų Kauno rajonų, kuriame susilieja išskirtinė laikinosios sostinės kultūra, istorinis paveldas, natūrali gamta ir šiuolaikinio miestiečio poreikiams pritaikyta infrastruktūra. Iš čia pėsčiomis galima pasiekti Vienybės aikštę, Laisvės alėją, Žalgirio areną, universitetus, kavines, muziejus, „Saulės“ ir Jono Jablonskio gimnazijas. Greta esančių pagrindinių eismo arterijų dėka, automobiliu ar viešuoju transportu patogu nukeliauti į bet kurį miesto tašką“, – teigia pašnekovas.

Džiaugiasi investicijų grąža
Antrojo etapo metu „Citus“ rinkai pasiūlė apie 250 loftų, nuo 30 kv. m. iki 117 kv. m ploto, su vaizdu į bažnyčią arba vidinį kiemą. Jų kainos svyruoja nuo 82.000 Eur iki 255.000 Eur, brangiausiai įvertinti būstai, iš kurių atsiveria Kauno panorama. A. Žimaila atskleidžia, kad maždaug du trečdaliai pirkėjų, kurie būstus įsigijo pirmojo etapo metu, juos pirko investicijai.
„Klientai, kurie patalpas įsigijo pirmajame etape, pabrėžia, jog tai – vykusi investicija, juos tenkina gaunama grąža. Pavyzdžiui, investuotojams ypač patiko mažesni, iki 40 kv. m. ploto loftai, kurie, mūsų skaičiavimais, generuoja 8–10% metinę grąžą. Jau dabar turime ne vieną klientą, kuris, įsigijęs būstą pirmajame etape, teiravosi, kada pradėsime prekiauti antrojo etapo patalpomis ir stojo į „išankstinę eilę“, – komentuoja plėtros vadovas.
Planuojama, kad pradėjus antrąjį etapą būstų kainos atspindės rizikų mažėjimą ir vertės augimą projekto eigoje.
„Natūralu, kad pirmiesiems šio etapo klientams, kurie projektą vertins tik iš planų ir vizualizacijų, galėsime pasiūlyti žemesnę kainą. Įsibėgėjus statyboms, įsikėlus pirmiesiems gyventojams, kuriant aplinką, infrastruktūrą ir buriantis bendruomenei, projektas įgis vis daugiau vertės. Pradiniai pardavimai taip pat leis įvertinti rinkos reakciją ir kainodarą koreguoti pagal paklausą“, – strategiją atskleidžia A. Žimaila.
Šiemet Kaune būstų kainos stabiliai auga: per pirmąjį pusmetį vidutinė kvadratinio metro pasiūlos kaina ūgtelėjo 5,8% ir šiuo metu sudaro apie 2.990 Eur. Sparčiausiai brango ekonominės klasės būstas, jo kainą daugiausiai kėlė sumažėjusi šio segmento pasiūla. Anot A. Žimailos, tendencijos rodo, kad daugiausiai naujų rinkai siūlomų objektų yra brangesni ir orientuoti į vidutinę ar net prestižinę klasę, todėl ryškėja prieinamo būsto trūkumas – tik apie 30% visų pirminėje rinkoje siūlomų būstų kainuoja iki 120.000 eurų. Šiame bendrame NT kainodaros fone „Radio City by CITUS“ projektas išlaiko konkurencingą poziciją.
„Pagal kokybę ir sprendinius „Radio City by CITUS“ viršija vidutinės klasės, kuriai yra priskiriamas, kartelę. Dėl konkurencingos kainos, puikios lokacijos, išskirtinės projekto koncepcijos, daugiafunkciškumo, sprendinių bei komercinėse erdvėse besikuriančių verslų teikiamų galimybių projektas traukia tiek investuotojus, tiek pirkėjus, ieškančius kokybiškų loftų. Esu tikras, kad kito tokios vertės paketo už tokią patrauklią kainą mieste nebus“, – akcentuoja A. Žimaila.