2025-10-30 05:45

Senjorai po dešimtmečio: nebe specialus segmentas, o klientai, turintys didelių lūkesčių

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Ne už kalnų metas, kai kas trečias pirkėjas bus vyresnio amžiaus žmogus, – visuomenės senėjimo tendencija formuoja naują reikšmingą pirkėjų grupę, koreguosiančią prekybą. Kai kurie prekybininkai jau dabar svarsto, ko pageidaus tuometis senjoras, ir investuoja į pokyčius, leisiančius lyderiauti ateityje.

Šiuo metu Lietuvoje beveik 21% gyventojų yra vyresni nei 65-erių metų, o po penkerių metų tokie bus maždaug kas penktas, rodo Valstybės duomenų agentūros prognozė. 2070 m. beveik 36% Lietuvos gyventojų bus senjorai. Panašiai ir Lenkijoje – iki 2030 m. kas penktas pirkėjas bus senjoras, o po 25 metų – beveik kas trečias. 

Galima daryti prielaidą, kad kol kas daugelis įmonių vyresnio amžiaus žmones tapatina su klientu, kuris taupo kiekvieną centą, nesinaudoja technologinėmis naujovėmis ir dažniau atsiskaito grynaisiais. Tačiau prekybos technologijų bendrovės INEO duomenys rodo, kad kaina yra svarbus veiksnys 62% vyresnių nei 60 metų žmonių, jiems itin svarbi yra kokybė – beveik 80% respondentų į ją atkreipia dėmesį. Be to, ekologiniai sertifikatai dvigubai labiau skatina senjorus pirkti nei jaunesnių kartų atstovus.

52795
130817
52791