Prekyba 2026
Prekyba 2026
Prekyba 2026
Prekyba 2026
Prekyba 2026

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-09-30 05:00

Unikalūs Lietuvos pirkėjų įpročiai reikalauja specifinių sprendimų, kaip jiems pasiruošti?

„StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims Rimantas Mažulis ir moderatorė Vilija Rmanauskienė.
„StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims Rimantas Mažulis ir moderatorė Vilija Rmanauskienė.
Lietuvos pirkėjų įpročiai unikalūs – beveik 70 procentų apsiperka kasdien, o ne kas savaitę, kaip įprasta Vakarų šalyse, rodo „StroingPoint“ užsakymu atliktas pirkėjų įpročių tyrimas.

Lietuvos pirkėjų įpročiai unikalūs – beveik 70 procentų apsiperka kasdien, o ne kas savaitę, kaip įprasta Vakarų šalyse, rodo „StroingPoint“ užsakymu atliktas pirkėjų įpročių tyrimas.

Tokia kasdienė apsipirkimo rutina reikalauja greičio ir patogumo bei skatina technologijų diegimą, „Verslo tribūnai“ sako „StrongPoint“ vadovas Baltijos šalims Rimantas Mažulis.

Naujausias tyrimas rodo, jog beveik pusė – 49% pirkėjų teikia pirmenybę savitarnos kasoms ir tai maždaug dvigubai daugiau nei prieš kelerius metus. Atsiskaitymo būdai taip pat keičiasi – net 70% pirkėjų nurodė, kad savitarnos kasose naudoja korteles, grynuosius renkasi vos 9%.

„Pusė apklaustųjų jau teikia pirmenybę savitarnos sprendimams, nori apsipirkti greičiau, patogiau ir kuo mažiau trukdomi“. – pastebi R.Mažulis.

Nors savitarnos kasos vis dar susiduria su trikdžiais, reikalaujančiais darbuotojo pagalbos, tai irgi keičiasi. Didžiausia problema yra amžiaus patvirtinimas – amžiaus cenzą turinčias prekes savitarnos kasose perka beveik kas antras pirkėjas (46%). Sklandų savarankišką apsipirkimą stabdo ir sveriamos prekės. 

Tačiau šiuos trikdžius siekiama įveikti diegiant dirbtinio intelekto sprendimus. Lietuvoje jau testuojama automatinė amžiaus patvirtinimo sistema iš veido bruožų, kuri testavimo metu sumažino laukimo laiką beveik tris kartus. Taip pat diegiama prekių atpažinimo technologija sveriamoms prekėms.

Koks didžiausias pirkėjų lūkestis ateičiai ir kaip ruoštis turi prekybininkai jau šiandien, klausykite plačiau „Verslo tribūnos“ pokalbį su Rimantu Mažuliu.

„StrongPoint“ užsakymu atliktas tyrimas vyko 2025 m. liepos 14–28 dienomis. Jo metu buvo vykdyta internetinė apklausa (CAWI), kurioje dalyvavo 1002 respondentai. Apklausta

reprezentatyvi 18–74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų imtis, kurie yra atsakingi už maisto ar buities prekių pirkimą, taikant kvotas pagal lytį, amžių ir gyvenamąją vietovę. Nurodoma, kad tyrimo rezultatų paklaida neviršija 3,1 proc.

52795
130817
52791