Metų pabaiga – svarbus laikotarpis verslo klientų dujų sutarčių pasirašymui

Kad nereiktų skubėti ir daryti klaidų
„Elenger“ ekspertai dujas perkančioms įmonėms pataria, kad sprendimų dėl dujų tiekimo nereikėtų atidėlioti iki paskutinės minutės. Anksčiau pradėtas pasirengimas suteikia daugiau laiko objektyviai įvertinti alternatyvas, išvengti skubos ir pasinaudoti palankesnėmis sąlygomis.
Norint skirtingus pasiūlymus palyginti sklandžiai, užklausos tiekėjams turėtų būti aiškios ir konkrečios, jose nurodant tikslią datą, pasiūlymo laukimo terminą, aiškiai apibrėžiant kontraktavimo laikotarpį, taip pat pasitariant su dabartiniu tiekėju dėl situacijos rinkoje ir jų galimybių. Tokiu būdu bus išvengta neaiškumų ir susidarys galimybė lyginti pasiūlymus vienodomis sąlygomis. „Elenger“ verslo klientai žino, kad jeigu bent vienas iš tiekėjų pateikia patrauklią alternatyvą, kuri neatitinka jų pirminės užklausos sąlygų (pvz., kontraktavimo laikotarpio ar kiekių), jie visada gali sugrįžti pas „Elenger“, prašydami pasiūlyti analogišką alternatyvą, kad palyginimas būtų sąžiningas ir objektyvus.
Gamtinių dujų rinkoje nėra nuolaidų už nupirktą kiekį ar „akcijų“, kaip gyventojai pripratę matyti prekybos centruose. Tiek 1 MWh, tiek 1 TWh kainodara remiasi rinkos indeksais, o ne nuolaidomis už MWh. „Akcija“ gali reikšti tik rinkodaros priemonę, slepiančią trumpą pigų laikotarpį, iš kurio eliminuoti brangesni mėnesiai. „Elenger“ specialistai visuomet rekomenduoja lyginti pasiūlymus, kurie apima tą patį laikotarpį – tik taip galima objektyviai vertinti kainą.
Balansas tarp kainų šuolių ir lankstumo
Dujų kainos kinta kasdien dėl biržos dinamikos, geopolitinių veiksnių ir paklausos. Net kelių dienų skirtumas gali nulemti esminį kainų skirtumą, todėl pasiūlymus rekomenduojama vertinti iškart, neatidėliojant.
Svarbu atkreipti dėmesį ir į papildomus mokesčius ar baudas (pvz., už per mažą ar per didelį suvartotų dujų kiekį), kurie dažnai pasiūlymuose nebūna aiškiai išskiriami, bet vėliau numatomi sutartyse.
Apsisprendžiant, ar rinktis fiksuotą dujų kainą, ar pirkti dujas pagal biržos kainas, įmonėms tenka strateginis uždavinys – rasti optimalų balansą tarp rizikų valdymo ir konkurencingumo išlaikymo. „Elenger“ verslo klientai jau žino, jog dalį dujų poreikio verta užsifiksuoti iš anksto, kad būtų apsidrausta nuo staigių kainų šuolių, o kitą dalį geriausia pirkti biržos kainomis – taip užtikrinamas lankstumas ir galimybė pasinaudoti rinkos tendencijomis.
Nemažai „Elenger“ klientų renkasi fiksuoti kainą tik šildymo sezono metu – tai efektyvus sprendimas įmonėms, kurios nori apsisaugoti nuo brangiausio laikotarpio rizikų, bet kartu turėti galimybę naudotis mažesnėmis kainomis pavasarį ir vasarą, kai dujų kainos dažnai būna žemesnės dėl sumažėjusios paklausos.
Norėdami išlaikyti konkurencingumą ir tinkamai valdyti rizikas, klientai turėtų įvertinti ne tik kainą, bet ir pasiūlymo struktūrą bei kitas sąlygas.
Analizę reikia pradėti jau dabar
Artėjant metų pabaigai vertėtų nedelsti iki paskutinės minutės, nes rinkos pasiūlymų vertinimas, konsultacijos su specialistais ir geriausio sprendimo pasirinkimas užtrunka. Laiku pradėjus situacijos vertinimą, galima išvengti rizikų ir užsitikrinti konkurencingą dujų tiekimą pasirašant sutartį naujam laikotarpiui.
„Elenger“ yra didžiausia privati energetikos bendrovė Baltijos–Suomijos regione, Lietuvoje gamtines dujas verslo klientams tiekianti jau septynerius metus. Iš viso „Elenger“ veikia šešiose rinkose – nuo Suomijos iki Vokietijos, – ir aptarnauja daugiau kaip 450 tūkst. klientų. „Elenger“ priklauso investicinei bendrovei „Infortar“, kurios akcijomis prekiaujama „Nasdaq Tallinn“ vertybinių popierių biržoje.