Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

43
  • 2025-10-24T08:06:37+03:00

    O kas čia per elektroniniai automobiliai?Gal galima smulkiau?

    • 2025-10-25T16:14:31+03:00

      Pvz tešlą, elektromobiliai neteisingai ivardinti

  • 2025-10-24T09:19:51+03:00

    Žaliasis kliedėsys po truputį gaus į sn*kį ir nuo kitų ES šalių. Kvailumas turi sumušamas, o ne statomas ant pjedestalo.

    • 2025-10-25T19:17:07+03:00

      Čia tokie komentuojantys rėkė, kad AEI neatsipirks niekada. Realybė jau kita, tūkstančiai namų ūkių ir pramonės įmonių LT įsidiegę AEI ir visame pasaulyje netik EU, šis mitas jau paneigtas. Europa šiaip jau neturi nei naftos nei dujų tai AEI ilguoju laikotarpiu vienintelis kelias, aišku tranzitas į AEI turi būti pamatuotas ir nežlugdyti EU pramonės ir namų ūkių. Technologijos turi būti įvairios ne tik baterijos bet ir vandenilis, metanolis ir kt. bio degalai. Jeigu EU užstrigs prie VDV kinai jau dabar užvertė rinką pigiais EV. Ir EU autopramonė jeigu trypčios vietoje su VDV, gali bankrutuoti kinų konkurencijos neatlaikę, tuo pačiu ir mus nusitempdami. Nes nepaslaptis kad ir mūsų nemažai gamybos kompanijų dirba automotive srityje vokiečiams ir ne tik. Ir žaliasis EU kursas nebūtinai kairės ar leftistų darbotvarkė turi būt, dėl minėtų priežasčių.

  • 2025-10-24T09:30:10+03:00

    As uzsisakiau ikraunama hibrida, dabar kaip tik kainos palankios. Elektromobiliai kurie vasara vaziuoja 500km o ziema 300km mano atveju yra nepraktiski, per mazas atstumas, na nebent zmonai vietoje trintis. Kaina butent situ kur kompensuoja t.y. iki 50K yra nebloga, nes ir PVM grazina. Tie kurie vaziuoja 700km gali buti bet ju kaina kosmosas ir jie jau nepatenka i tuos kompensuojamus. Vazineti elektra jeigu neturi nuosavo namo irgi nera taip pigu, stotelese 0.35 > 0.40 cnt. Kolkas vieni minusai, kol nera isdirbta technologija o antra nera ir normalios infrastrukturos greito krovimo. Siai dienai tai isties tai yra zaliuju judejimu utopija, visiska nesamone kas straipsnyje ir akcentuojama. Siuo metu vazineju hibridu, vidurkis 6l, kaip su 220AG tai visai neblogai.

    • 2025-10-24T10:09:00+03:00

      Nepraktiški 300 važiuojantys :D Antras šeimoje automobilis skirtas miestui, jam per akis drastiškiausiomis sąlygomis jei nuvažiuoji 100km ir krausi kas 3-5 dienas. Tokį ir nusipirkau, pilnos komplektacijos, už nepilnai 14€ iš salono. Lizingo įmoka tokia, kiek su senu VDV išvažinėdavau kuro. Elektros sąnaudos - per metus, kaip vieno mėnesio kuro sąnaudos, jei elektrą reikėtų pirkti. Neturint nuosavo namo, krauni prie daugiabučio, kokios problemos? Ai, teisingai, daugiabučių bendru turtu niekas rūpintis nenori, nes savivaldybė kažkodėl iki šiol daugumos kiemu nemokamai rūpinasi. Dar prieš dešimtmetį sakiau, reikia baigti šitas nesąmones. Na dar nutylint, kad naujesniuose daugiabučiuose gyvenantys turi parkavimo vietas, kur įsirengti apskritai asmeninę krovimo vietą apskritai nėra jokių problemų. Nėra greito krovimo infrastruktūros? Kur? Lietuvoje pilna. Vieni minusai? :D Ar bent važiavęs esi? Didžiausia problema ta, kad Europos gamintojai miega, ir nenori keisti technologijų, nes į VDV jie vis dar investuoja, todėl nenori prarasti šių investicijų, nors prieš dešimtmetį tendencija buvo aiški, Europos politikai teisingai rodė kelią, bet vietoje to, kad jau tada pradėti investuoti į EV, jie investavo į lobizmą ir visuomenės apgaudinėjimą, kad EV nieko gero. Rezultatas - Europos gamintojus supirks kinai, arba tiesiog užsidarys ir į metalo laužą staklės eis.

    • 2025-10-24T10:26:18+03:00

      Jo mano atveju nepraktiski nes kabinuosi laiva ir minu i suomius ar is svedus pazvejoti. O kaip 2 auto tai tu teisus as ir parasiau nebent zmonai nupirkti cia trintis vietoje ir kartas nuo karto keistis jeigu reikia. Bet cia vietoj uztenta ir ikraunamo hibrido. Juo labiau kad dabar tas ikraunamas naujas vaziuoja 120km, turiu omeny Q5 paskutini modeli.

    • 2025-10-24T10:31:42+03:00

      Tik tas įkraunamas hibridas brangesnis tiek pirkti, tiek išlaikyti, tiek eksploatuoti :D Tai kokia prasmė? Na specifinis poreikis, ateis laikas ir tokiems. +- tokiems pačioje pabaigoje atsiras modeliai, nes uždirbti mažiausiai galėsi, nes mokėti kaip už prabangų nenori, bet nori toli važiuojančio ir gan pigiai. Tiek kad tokių yra <3%, tai nelabai ką keičia

    • 2025-10-24T10:40:50+03:00

      Aptarnavimo kaina tokia pati kaip benzino, pardavejai pateikia aptarnavimo kastus atitinkamai ridai. Man dar idomu ir i ta as kreipiu demesi kokia bus likutine verte to auto po 5m ir 170000 km ridos. Ar bus lenga ji parduoti ar ne?

    • 2025-10-24T11:01:02+03:00

      Ta prasme hibridas brangesnis už 2 automobilių kainą, kurių vienas VDV, kitas elektra, išlaikymas brangesnis už anų abiejų išlaikymą, o kuras apsimoka, tik jei turi saulės elektrinę kieme ?

    • 2025-10-24T11:38:01+03:00

      Na jei nusiperki kokį EVX, tai po 5 metų, turėsi dar 5 metų garantiją ir dar likusius 830k km garantinės ridos akumuliatoriui. Jei nusipirksi kokį kibiriuką, tai vis tiek dar turėsi metų, tiek kad pagal ridą jau būsi pasiekęs garantijos pabaigą. Viena problema, vidutinis per metus nuvažiuojamas atstumas Lietuvoje (ir didžiojoje dalyje ES) yra 12-14k km, t.y. po 5 metų max 90k km būsi nuvažiavęs, taip kad imi kraštutinį atvejį. Turėtum tepalus bent 3x metuose keisti su tokia rida. Beje, servise pasidalijo, kad audi, po 200k km rekomenduoja keisti variklį :D Aptarnavimas tiek pat? Tepalų benzinui nekeičia tau? Kurą už ačiū gauni? Įkraunamas hibridas, ir dar su 120km brangesnis, nei tiesiog elektromobilis.

    • 2025-10-24T11:48:21+03:00

      Gal galima plačiau, kaip čia suskaičiuojate, kad: "Elektros sąnaudos - per metus, kaip vieno mėnesio kuro sąnaudos, jei elektrą reikėtų pirkti"?

    • 2025-10-24T15:16:01+03:00

      Jei nereikia šeimoj antros mašinos tai ir nepraktiška.

    • 2025-10-24T15:16:45+03:00

      Pirmiausia EU neturi resursų gaminti baterijomis. Tai savanoriškai prisirišti prie Kinijos dėl reikalingų metalų yra lygiai tas pats kad prisirišt prie rusų per dujotiekius ir naftotiekius. Antrą dėl savaiminių užsidegimų - kol kas elektromobilių santykinai mažai ir gaisrų nedaug. Bet kas bus kai elektromobilių parkas dar išaugs kartais? Ir tie auto pasens? Baterijų užgęsinti dar ugniagesiai neturi galimybės... Draudikai jau pusę lupų kalba, kad nedraus namų nuo gaisro jei elektromobilis laikomas garaže. Taip pat laiko klausimas kad elektrinių auto kaip ir auto su dujine įranga nebeįleis į požeminius parkingus.

    • 2025-10-24T15:27:14+03:00

      Kiek realiai kartų per metus, važiuojate daugiau nei 300 km vienu prisėdimu, ir daugiau nei 600 km per vieną dieną? Ir kiek kartų per metus važiuojate 200-300 km vienu prisėdimu? Turbūt arti pusės populiacijos - iki 1 karto. Tai šitiems jau dabar visiškai praktiška, visais atvejais ir su ne ką brangesniais modeliais, nei VDV.

    • 2025-10-24T15:36:27+03:00

      Pirmiausia, tai Kinija neturi reikalingų metalų labiau nei Europa :) Antra, Europa neturi pakankamai naftos savo transportui, ir naftos tiekimą sustabdžius šiandien, po mėnesio turėsi milžinišką problemą. Sustabdžius elektromobilių tiekimą, esami elektromobiliai ir toliau važiuoja. Esamus elektromobilius po 20-30 metų eksploatacijos perdirbsi, ir atgausi 97-99% žaliavų. O akumuliatoriui pagrindinės reikalingos žaliavos be plastikų ir vario, yra litis (ličio kinai neturi pakankamai net savo poreikiams patenkinti, ką jau kalbėti apie eksportą) ir grafitas, t.y. iš esmės aukštos kokybės apdirbta anglis. Pastarosios turime. Ličio gavybos ateitis - filtravimas iš vandenyno. Visos šalys, kurios turi pakrantę su vandenynu - turi priėjimą prie daugiau ličio, nei yra poreikis. Technologija litį išgauti iš vandenyno vandens - jau pakeliui į komercializavimą. Draudikai šneka tokias pat nesąmones, kaip ir tu. Elekromobilių gaisrų yra absoliučiai ir SANYTKINAI nedaug. Skaičiuojant 100 tūkst. automobilių, EV dega 60 kartų rečiau, nei VDV. Jei skaičiuoji nuvažiuotam atstumui, tai ir iki 90 kartų rečiau, nei VDV (atsižvelgi į nusidėvėjimą ir amžių). Dalis elektromobilių jau paseno. Ir nieko neatsitiko. Tiek celių chemija patobulėjo, tiek jų valdymas, gaisrų tikimybė tik mažėja. VDV ugniagesiai dažniausiai neužgesina, tiesiog baigia degti, nes nespėji atvažiuoti. Vienas EV dažniausiai neuždega kito šalia stovinčio EV akumuliatoriaus, priešingai, nei VDV. Per pastaruosius 5 metus sudegė 4 laivai gabenantys automobilius. Visų 4 užsidegimo atveju, iškart buvo apkaltinti EV. Viename laike nebuvo nė vieno EV. Kitame laive ištyrus paaiškėjo, kad nė vienas EV akumuliatorius nesudegęs, nors patys automobiliai ir apdegę. Trečio - neįmanoma nustatyti, nes neprieina. Ketvirtą - dar tyrė, kai paskutinį kartą tikrinau, bet kai sudegė antras laivas, irgi pasauliniu mastu susirinko ir gąsdino, kad čia reikia drausti laivais EV gabenti. Ir pasirodo, ne EV kalti.

    • 2025-10-24T15:42:52+03:00

      Jei VDV užsidegs garaže, per 60-120s nuo užsidegimo, spėsi pajusti gaisrą miegamajame, nusileisti į garažą, susirasti bent 5 litrų gesintuvą, išvėdinti garažą tiek, kad galėtum kvėpuoti, bet nebūtų liepsnos pliūpsnio, ir užgesinti automobilį? Jei ne, tai jau sudegė ne tik automobilis, bet ir dega tavo namai. Nedrausti namų, kur stovi EV, kurie užsidega santykinai 60x rečiau, nei VDV, bet drausti, kur statomi VDV? :D čia yra tiesiog hater'ių skleidžiamas melas, ir tiek. Iš serijos, tu man aiškintum, kad daug geriau su 1/60 tikimybe gauti to mėnesio algą, nei kad tiesiog kiekvieną mėnesį gauti algą. Aiškintum rimtu veidu, kad čia nereali galimybė, ir geriau nebūna. Primena prieš 20-25 metų aiškinimus, kai labai pradėjo kelių policija gaudyti, kas be diržų važiuoja ir baudas rašyti, išlindo pilypai, kur susiranda pavienius atvejus, kai avarijos metu sėkmingai iškrito iš automobilio ir liko gyvas bei aiškina, kad diržai saugumo atveju yra blogai ir gali nužudyti. Taip, teoriškai <1/1000 atvejų, be diržo gali patirti mažesnius sužalojimus, bet 999/1000 atvejų, diržai išgelbėja gyvybę. Tai dabar tu su 1/1000 varai :D

    • 2025-10-24T16:22:16+03:00

      Nelygink degančio EV su VDV ... VDV galima užgesinti, o EV gaisrininkai tik apsigesina, kad gaisras neplistų ir laukia kol sudegs. Vokietijoje atvažiuoja su spec kranu ir konteineriu, į jį įkelia degantį EV ir užpila vandeniu.. Kaip tą padaryti uždarame parkinge? Internete jau yra info, apie apribojimus EV požeminiuose parkinguose Kinijoje, Pietų Korėjoje ir kitose šalyse.

    • 2025-10-25T00:55:01+03:00

      Koks tas elektromobilis už 14k iš salono? Skamba panašiai į Dacia Spring. Aš pirkau naują dyzelį už 24k, kelionių metu sanaudos būna apie 4l/100 km, tai iš Vilniaus važiuojant degalinėj sustoju kokioj Čekijoje, bakas 50l, 1100km be streso su baku. Greitkeliais važiuoju 120-160 km/h ribose. Lizingą forminantis bankas užskaitė kaip mažai taršų, nes CO2 mažiau nei 100 g/km.

    • 2025-10-25T07:48:59+03:00

      Na jeigu tu tepalus keiti kas 30k, tai nieko keisto, kad variklį po 200k reikia keist. Jis garantinį periodą atlaiko, bet jei ketini automobiliu naudotis ilgiau nei 5m., tepalai turi būt keičiami kas ~10k.

    • 2025-10-25T17:14:47+03:00

      Kas 30k passat keičiau, iki 360k km nuvažiavo be bėdų. Passat.

  • 2025-10-24T09:42:28+03:00

    Na ką, kaip rinkausi dyzelį taip rinksiuosi ir toliau, man patinka baku nuvažiuoti 1400 km tiek žiemą iek vasarą

    • 2025-10-24T09:50:39+03:00

      Aha. Tamstai pora klausimų: 1. Kur važiuoji tiek vienu metu niekur nesustodamas? 2. Kaip dažnai tokį atstumą važiuoji nesustodamas? Na nebent vairuoju fūrą, kitu atveju niekas taip nevairuoja.

    • 2025-10-24T09:53:58+03:00

      Fūra, per dieną, tiek su vienu vairuotoju nuvažiuoti negali. Ir dar be sustojimo.

    • 2025-10-24T09:59:27+03:00

      Man tai patinka, kai mano visų metų energijos sąnaudos automobiliui yra mažesnės nei tavo vieno bako užpylimas. Žiemą į įšalusį dyzelį įlipi, ir artimiausią pusvalandį vis dar šali, užsidedi pirštines, ar vairas visgi šildomas? Ir vienodos sąnaudos žiemą ir vasarą dyzelio :D Mhm.

    • 2025-10-24T11:38:52+03:00

      Supratau, 1400km jam reikia, nes nemėgsta į degalinę važiuoti, bet nesupranta, kad su EV, be ilgų kelionių, išvis niekur nereikia važiuoti dėl automobilio, tik ten kur tau reikia.

    • 2025-10-24T13:04:21+03:00

      Kam klaidinti žmones - taupiausi elektromobiliai šimtui km sunaudoja 18-20 kWh. 1 Kwh kaina stotelėje vidutiniškai 0,3 EUR, taigi 100 km kaina - 6 EUR. Šiuolaikinio VDV sunaudojimo vidurkis yra 6,5 L/100km, taigi 100 km kaina yra 8.45 EUR jei piltis EMSI degalinėje. Taigi tikrai nėra toks didelis sutaupymas jei važiuoji iki 20000 km per metus, ir niekas dar neturi duomenų kiek ilgai laikys baterija ją kraunant 80 KW režimu.

    • 2025-10-24T17:58:40+03:00

      Pritariu. Pats turiu troleibusą, visas jo ekonomiškumas yra tik jei pasikrauni namuose. Vasarą kraunu iš Saulės baterijų, t.y. važiuoju nemokamai, žiemą kraunu naktį, kai tarifas yra 13cnt/kwh (2,5Eur/100km). Kraunant degalinėse gaunasi tas pats kaip dyzelis, plius reikia pastovėti ir eilinį kartą apmastyti "ar vertą buvo pirkti elektromobilį" mažiausiai 30 min.

    • 2025-10-24T18:24:04+03:00

      Čia su furos baku? EV 1400 km - 28 eur ir žiemą ir vasarą.

    • 2025-10-25T07:54:38+03:00

      Audi 70 litrų pagal dokus, pagal faktą truputį daugiau

    • 2025-10-25T16:16:44+03:00

      Kodėl būtent nesustojant? Galia ir sustojant, kad ir namie, esmė, kad nereikia sustoti būtent degalinėje ir keisti tas minutes joje.

  • 2025-10-24T09:47:14+03:00

    Šiaip tai gerai, bet ar su tuo stabdymu patys gamintojai savęs į bankrotą nenusives? Benzininio auto nebepirksiu, o už 10 metų išvis neįsivaizduoju kas pirks. Turbūt prašys kosminių muitų konkurentams iš Azijos.

    • 2025-10-24T09:57:38+03:00

      Būtent! Verkia, kad nepakonkuruoja su kinų elektromobiliais. Sprendimas - mažinam investicijas į elektromobilius ir jų gamybos planus. Tada reikalaus ne tik apmokestinti, bet apskritai uždrausti elektromobilius. Omeny dėl to lėto persiorientavimo pralaimi kinams, atsakymas į tai - dar stipriai lėčiau daryti. Visiškai tuščia puodynė ant pečių turi būti, kad prieiti tokio sprendimo, jei rūpi ilgalaikė Europos ateitis. Kadangi rūpi tik artimiausio dešimtmečio rezultatai, o po to, nors ir tvanas, tai tokie sprendimai ir priimami. Tada aiškina, kad "žalieji kliedesiai" kalti, nors viena iš priežasčių, kodėl prarandamas konkurencinis pranašumas, nes kinai su tais kliedesiais jau apdėjo Europą ir visą vakarų pasaulį, ir tempą tik toliau didina. Kinija elektros, šilumos ir kelių transportą klimatui neutraliu padarys tikrai greičiau nei JAV, ir panašu greičiau, nei Europa. Nes tai ne tik kad radikaliai mažiau teršia, bet tai tiesiog yra pigiau.

    • 2025-10-24T13:48:27+03:00

      Elektromobilis už VDV yra visais aspektais geriau. Smagiau ir greičiau važiuoja, mažiau gedimų ir aptarnavimo. Būtent dėl šitų priežasčių nėra prasmės procesą forsuoti, vartuotojai patys pereis. Problema ta, kad politikai darydami procesą per jėga ir neleisdami nurodymus iš viršaus, neatsižvelgia į ekonomikos galimybes ir realijas. O realybė tokia kad šiai dienai europa yra nepajėgi pasigaminti reikšmingą baterijų ir kitų el. komponentų kiekį pati. Reikia to gilumines priežastis išspręsti, o ne pasiduoti co2 isterijai ir cccp metodais kelti nerealistiškus terminus.

  • 2025-10-24T12:41:39+03:00

    Koks kieno reikalas kaip kur už kiek važiuoju? Man patinka dyzeliai ir džinsai. Bet atsilupę žaliagalviai kitus gydyti norėjo. Tai va, baigėsi kairuoliškos sapalionės, pigi nafta ilgam

    • 2025-10-24T17:32:48+03:00

      Su požiūriu "koks kieno reikalas" gali gyventi negyvenamoje saloje, o ne visuomenėje.

    • 2025-10-24T18:16:33+03:00

      džinsai, dyzelus, russkoe radio:)

  • 2025-10-24T15:13:50+03:00

    Mane apgavo nesąžininga bitkoinų įmonė, kai pasitikėjau puikia apžvalga ir investavau 28 000 EUR. Jie pažadėjo 15 % grąžą per kelias savaites, tada pareikalavo daugiau pinigų ir nebereagavo, kai prašiau atsiimti pinigų. Draugas pristatė pinigų atgavimo paslaugą „apexcyberlabs“ per g-mail com. Kai pateikiau skundą, jie ėmėsi veiksmų ir per 36 valandas atgavau pagrindinę sumą bei pažadėtą pelną. Susisiekite su jais dabar.

  • 2025-10-24T15:18:11+03:00

    Paturėuljus EV, birbinčio VDV nebesinori. Žinoma, jei gyveni bendrabutyje, tai tada VDV patogiau. Beje vakar važiavau su EV metinio aptarnavimo servise atlikti, kaina 80 eurų gavosi . 🤓 Ir taip jau 4 metai.

    • 2025-10-25T01:03:36+03:00

      VDV būna netik pasatai 94 metų birbiantys, bet normalūs automobiliai su i6, v6 ir v8 varikliais, kur net radijos galima nejungti. Dėl pigaus aptarnavimo nesiginšysiu

  • 2025-10-24T18:13:27+03:00

    Ruskiai trina rankomis. Kaip sako draugas Putinas dar ilgai kurensim dyzelį. Kinai gudriausi, matyt pirmi prie elektros pereis.

  • 2025-10-24T18:43:44+03:00

    As truputi nepagaunu kodel tai turi but binarinis sprendimas, VDV ir Elektra varomi automobiliai puikiai gali koegzistuot. Viskas tobuleja, bus laikas kai VDV vaziuos 100km su 1l degalu (gal net sintetiniu), bus laikas kai elektromobilis vaziuos 1000 km su vienu krovimu. Rinka padarys savo ir zmones atisrinks kas jiem labiau patinka.

  • 2025-10-25T19:19:49+03:00

    Čia kai kurie komentuojantys rėkė, kad AEI neatsipirks niekada. Realybė jau kita, tūkstančiai namų ūkių ir pramonės įmonių LT įsidiegę AEI ir visame pasaulyje netik EU, šis mitas jau paneigtas. Europa šiaip jau neturi nei naftos nei dujų tai AEI ilguoju laikotarpiu vienintelis kelias, aišku tranzitas į AEI turi būti pamatuotas ir nežlugdyti EU pramonės ir namų ūkių. Technologijos turi būti įvairios ne tik baterijos bet ir vandenilis, metanolis ir kt. bio degalai. Jeigu EU užstrigs prie VDV kinai jau dabar užvertė rinką pigiais EV. Ir EU autopramonė jeigu trypčios vietoje su VDV, gali bankrutuoti kinų konkurencijos neatlaikę, tuo pačiu ir mus nusitempdami. Nes nepaslaptis kad ir mūsų nemažai gamybos kompanijų dirba automotive srityje vokiečiams ir ne tik. Kinai irgi neturi savo dujų ir naftos, dėl to milžiniškais kiekiais diegesi AEI saulės, vėjo ir kt. Ir žaliasis EU kursas nebūtinai kairės ar leftistų darbotvarkė turi būt, dėl minėtų priežasčių.

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791