2025-09-18 20:09

BMW keičia pavarą: „naujajai klasei“ pasitelkė „supersmegenis“

BMW bandymas sukurti naują platformą automobiliams, kurios epicentru taptų ne mechaniniai, o programiniai sprendimai

Naujos kartos BMW „iX3“ elektromobilis – pirmas iš 40-ies būsimų naujų ir atnaujintų modelių. Gamintojo nuotr.
Naujos kartos BMW „iX3“ elektromobilis – pirmas iš 40-ies būsimų naujų ir atnaujintų modelių. Gamintojo nuotr.
Senųjų automobilių gamintojų bandymai konkuruoti su greitomis apsukomis dirbančiais varžovais iš Kinijos iki šiol atsimušdavo į aukštą technologinę sieną. Padėtį pakeisti bando Vokietijos BMW, po ketverių metų darbo pristatęs „naująją klasę“.

Dešimtis metų rinkoje gyvuojantys ženklai iki šiol džiaugėsi išmokę savo gaminamus automobilius suprasti komandas balsu. Kinai, savo automobilių pramonę išauginę iš meniško gebėjimo viską kopijuoti, per kelerius metus sugebėjo pranokti bendroves, iš kurių mokėsi. Didžiausioje Azijos ekonomikoje sukurti automobiliai virto įrenginiais, kuriuose daugumą funkcijų ir savybių valdyti leidžia ne mechaniniai ir inžineriniai sprendimai, o programinė įranga.

Programine įranga pagrįstas valdymas yra daugumos pasaulio automobilių gamintojų tikslas. Tokie automobiliai labiau primena kompiuterius su ratais, mat juose viską, pradedant važiavimo savybėmis, baigiant informacijos ir pramogų sistemos veikimu, lemia jų „smegenis“ valdanti operacinė sistema. Tokie automobiliai leidžia gamintojams dalį automobilio savybių nuo vartotojo „užrakinti“ arba – priešingai – už mėnesinį mokestį leisti užsiprenumeruoti reikalingas funkcijas ar, pavyzdžiui, daugiau variklio galios. Net neabejojama, kad tokios galimybės gamintojams taps naujų pajamų šaltiniais.

52795
130817
52791