VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2025-09-29 06:30

BNPL. Keturios raidės, keičiančios pardavimo ir pirkimo įpročius

Eugenijus Toleikis, fintech bendrovės Neopay komercijos vadovas.
Eugenijus Toleikis, fintech bendrovės Neopay komercijos vadovas.
Fintech bendrovė Neopay pristato naują „pirk dabar, mokėk vėliau“ (angl. Buy Now, Pay Later, BNPL) atidėto mokėjimo sprendimą, kuris padeda verslui didinti pardavimus, didinti perkamų prekių krepšelio vertę ir pasiekti naujas klientų grupes tiek internete, tiek fizinėse parduotuvėse. Ši paslauga jau veikia, ją galima integruoti į prekybą greitai ir be papildomos rizikos ar sudėtingų papildomų procesų.

BNPL per kelerius metus iš nišinės inovacijos tapo įprastu atsiskaitymo būdu, kurį renkasi vis daugiau pirkėjų. PayPal duomenimis, įdiegus BNPL, vidutinė užsakymo suma mažose ir vidutinėse įmonėse padidėja apie 20 proc., prekybininkai užsakymo pinigus gauna iš karto, o kredito rizika tenka paslaugos teikėjui – tai reta situacija, kai laimi visos sandorio pusės.

„BNPL sprendimai keičia ne tik tai, kaip žmonės perka, bet ir kaip verslai planuoja savo pardavimus. Jei pirkėjas neturi galimybės mokėti dalimis ir išvengti palūkanų, jis dažnai renkasi ne pirkti, o atidėti sprendimą. O tai reiškia prarastus pardavimus ir prekes, „užmirštas“ krepšeliuose“, – sako Eugenijus Toleikis, fintech bendrovės Neopay komercijos vadovas.  

BNPL – nauja atidėto mokėjimo paslaugos „žvaigždė“

2025 metais BNPL rinka pasaulyje vertinama apie 316 mlrd. eurų, o iki 2029 metų prognozuojamas augimas iki 1,32 trln. eurų. Pasaulyje ši paslauga jau sudaro apie 5 proc. visos elektroninės komercijos vertės ir nors Lietuvoje BNPL dar tik įsibėgėja, tačiau augimo tendencijos jau aiškios.

„Jei vakar BNPL buvo labiausiai siejama su interneto prekyba, šiandien ji vis dažniau prieinama ir fizinėse kasose, kur vis daugiau pirkėjų tikisi galimybės mokėti dalimis be palūkanų. Verslui tai reiškia įsipareigojimą, jog lankstūs mokėjimai būtų prieinami visur, kur vyksta pardavimas ir būtent tokią „viskas iš vienų rankų“ paslaugą jie gali gauti pas mus“, – sako Eugenijus Toleikis, Neopay komercijos vadovas.

BNPL raida – naujos rinkos, naujos pirkėjų grupės, nauji sektoriai

Ilgą laiką BNLP paklausiausia buvo tarp jaunų žmonių, tačiau šiandien matome vis platesnį vartotojų ratą. JAV, vienoje pažangiausių rinkų, 2024 m. pavasarį net 43 proc. amerikiečių buvo bent kartą pasinaudoję BNPL, o daugiau nei 100 mln. vartotojų jau yra reguliarūs naudotojai. Kitaip sakant, tai nebėra mažumos elgesys.

Pirmoji BNPL sprendimo naudojimo banga augo elektronikos, mados, namų prekių ir brangesnių kategorijų sąskaita – tai užfiksavo ir „juodojo penktadienio“ analizės, kuriose vartotojai dažnai „pasikėlė“ į aukštesnės kainos segmentus būtent dėl lankstaus mokėjimo galimybės. Tačiau 2024–2025 m. buvo aiškiai matoma ir kita tendencija – BNPL vis dažniau naudojama kasdienėms išlaidoms: maistui, bakalėjai, net restoranų sąskaitoms ar maisto pristatymui apmokėti.

Sparčiai auga ir BNPL sprendimo naudojimas paslaugų sektoriuje: kelionės, sveikatos priežiūra, švietimo kursai bei namų atnaujinimas – tai sritys, kuriose BNPL atsiranda kaip alternatyva kreditinėms kortelėms ar vartojimo paskoloms. Vartotojais tampa vis jaunesni ir mažesnes pajamas gaunantys asmenys, kuriems kredito kortelės mažiau prieinamos, o tai leidžia pasiekti klientus, kurių anksčiau nepavykdavo.

Neopay – viskas iš vienų rankų

Rinka pereina iš „eksperimento“ į „infrastruktūros“ fazę: paklausa egzistuoja, demografinė bazė plečiasi, o reguliavimas suteikia skaidrumo. Neopay BNPL sprendimas integruojamas greta kortelių ir mokėjimo inicijavimo paslaugų, leidžiant verslui valdyti visą mokėjimų ekosistemą iš vienų rankų. Paslauga veikia tiek elektroninėje prekyboje, tiek fiziniuose POS terminaluose, su aiškiu mokėjimų grafiku ir skaidriomis sąlygomis.

„Verslui svarbiausia – aiški nauda. Pirkėjai jau perprato BNPL kaip patraukų pasirinkimą mokant už paslaugas ar prekes, o prekybininkų finansinė logika labai paprasta – didesnis konversijos lygis, didesnė krepšelio vertė, platesnė pasiekiama auditorija ir pinigų srautas „čia ir dabar“, – sako Eugenijus Toleikis, Neopay komercijos vadovas.

Neopay BNPL atidėto mokėjimo paslauga jau šiandien formuoja naujus pirkėjų įpročius. Todėl verslui kylantis klausimas yra, jau ne „ar verta?“, o „kada verta?“. 

52795
130817
52791