Skaitmeninės rinkodaros perliukai: nuo „Burberry“ iki „BBC“

Publikuota: 2017-08-20
Rūta Kisieliūtė, reklamos agentūros „Milk“ Skaitmeninio skyriaus vadovė bei skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rūta Kisieliūtė, reklamos agentūros „Milk“ Skaitmeninio skyriaus vadovė bei skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kuriant skaitmeninę rinkodaros kampaniją, svarbiausia – gerai suformuluoti tikslus, tikslingai kiekvienam kanalui pasirinkti priemones ir iki smulkmenų sudėlioti žiniasklaidos strategiją.

Taip teigia Rūta Kisieliūtė, reklamos agentūros „Milk“ Skaitmeninio skyriaus vadovė bei skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė, su kuria kalbamės apie klaidas ir geruosius pavyzdžius.

Kokia yra gera skaitmeninė rinkodaros kampanija? Pagrindinės dedamosios?

Aš visada vertinu kampanijos „gerumą“ pagal tai, kaip rezultatai atitiko išsikeltus tikslus. Nesvarbu, kokie jie buvo: galbūt laimėti kūrybingumo konkurse, galbūt didesni pardavimai ar vartotojo įsitraukimas į prekės ženklo sukurtą veiksmą.

Svarbiausia yra gerai suformuluoti kampanijos tikslus, tikslingai kiekvienam kanalui pasirinkti priemones ir iki smulkmenų sudėlioti žiniasklaidos strategiją.

Svarbu žinoti ir įsivertinti, kokią auditoriją norima pasiekti. Antra – atidžiai pasirinkti žiniasklaidos kanalus, tai ypač aktualu prekės ženklams, kurie dirba su mažesniais biudžetais. Svarbu atkreikti dėmesį per kuriuos kanalus prekės ženklo tikslinė grupė gali būti efektyviausiai pasiekiama ir įtraukiama.

Kitas svarbus etapas planavime yra suprasti, kokią žinutę rodyti skirtingiems tikslinės grupės segmentams. Pavyzdžiui, jei komunikuojama esamiems ir potencialiems klientams, dažnai žinutė turi būti skirtinga. Jeigu vartotojas jau įsitraukė, pastebėjo mūsų komunikaciją, dera pagalvoti, kokia bus žinutė, su kuria jį vėl pasieksime: ar tai bus tiesiog istorijos vystymas, ar naujo turinio pateikimas.

Didžiausios skaitmeninės komunikacijos klaidos?

Jas galima vardinti iki begalybės, bet turbūt dažnai rinkoje matomos klaidos būtų šios: klientas ir komunikacijos kūrėjas nesusidėlioja tikslų, nepilnai išnaudoja visus kanalus, pavyzdžiui, kai viena kampanijos žinutė pasitelkiama skirtingiems kanalams, neatsižvelgiant į jų specifiką, nepagalvojant, kad žmogus „Facebook“ platformoje visai kitaip vartoja vaizdo turinį nei „YouTube“ ar kituose kanaluose.

Kita dažna klaida – infrastruktūros neturėjimas, kad pamatuotų komunikacijos efektyvumą. Ir tai jau ne komunikacijos problema, bet didesnė, kuri aktuali praktiškai kiekvienam lietuviškam prekės ženklui. Tokiu atveju nebesvarbu, ar teisingai buvo iškelti tikslai, ar sėkminga buvo kampanija, jei galop negalima teisingai išmatuoti ir objektyviai įvertinti rezultatų, ar palyginti su ankstesnėmis kampanijomis.

Be to, jei vykdoma didelė skaitmeninė kampanija, ne visos priemonės būtinai turi turėti tuos pačius tikslus. Tai labai svarbu įsivertitnti ir nesitikėti, kad „YouTube“ turinys ar prieš žiūrimą turinį pasirodanti reklama turi generuoti srautą į tarkim svetainę.

Kiekvienas kanalui, kiekvienai žinutei turi būti adresuojami skirtingi tikslai, skirtingi KPI rodikliai, kurie galiausiai bendrai priveda vartotoją prie norimos konversijos (pvz. nusipirkimo, prekės išbandymo, registracijos ir t.t.).

Tiek vertinant, tiek planuojant visada reikia atsižvelgti į tai, kad skaitmeninė auditorija yra labai fragmentuota, visada naudojasi šiuo medija kanalu (vadinamoji „on-the go“ auditorija), todėl negalime tikėtis iš jos norimų veiksmų, reakcijos visuose kanaluose.

nuotrauka::1nocrop

Kokio pasaulinio prekės ženklo skaitmeninė rinkodaros strategija ar konkreti kampanija, jūsų nuomone, sėkmingiausia? Kas favoritas tarp lietuviškų ženklų?

Jų labai daug... Esu dirbusi su „Burberry“, kai prekės ženklas ėjo transformacijos keliu iš labai tradicinio mados ženklo į virtimą skaitmeniniu prekės ženklu.

Mane žavi jų veiksmai, tai, kaip jie išnaudoja klientų ir vartotojų duomenis, įtraukdami, informuodami apie naujus produktus ir t.t. Taip pat ir tai, ką jie daro su turiniu, su skaitmeninių veiksmų integracija į bendrą apsipirkinėjimo patirtį tiek parduotuvėse, tiek naujų kolekcijų pristatymo metu, kai atskiti produktai būna parduodami dar jiems nepasirodžius prekyboje. Tai nuostabu.

Kitas prekių ženklas, kuris mane žavi – „BBC News“. Šis žiniasklaidos prekės ženklas nesenai paskelbė, kad „Instagram“ yra jų svarbiausia platforma turiniui platinti, žavi tai, kaip jie pritaiko tą turinį vartotojui, kuriam šiandien reikia vizualių, trumpų ir įtraukiančių žinių.

Labiausiai stebina ir akį traukia prekių ženklai, kurie ne tik keičia savo komunikaciją, kad tarnautų pasikeitusiam skaitmeniniam vartotojui, bet iš esmės adaptuoja produktą, kad jis būtų prieinamesnis šiandieniniam vartotojui, sukuria naujas pirkimo / pardavimo galimybes, kurios peržengia internetinės svetainės ar mobilios aplikacijos ribas.

Lietuvoje taip pat matome gana nemažai gerųjų pavyzdžių. Vienas iš jų – DNB bankas (ir visai ne dėl to, kad tai agentūros klientas, o dėl labai nuoseklaus įdirbio įgyvendinant strategiją ir aktyvaus, tikslingo ėjimo link buvimo pirmiausia skaitmeniniu prekės ženklu).

Kokias išskirtumėte skaitmeninės rinkodaros profesionalui būtinas kompetencijas?

Visų pirma, tai bendras supratimas visų skaitmeninių galimybių spektro ir patirtis dirbant su skirtingais kanalais. Taip pat svarbu patirtis dirbant su skirtingais sektoriais, t.y. B2C, B2B, darbas su skirtingo pobūdžio paslaugomis bei produktais, nuo tokių, kurie perkami spontaniškai, iki tokių, kuriems nusipirkti reikia ilgo įsitraukimo, daug laiko.

Tokia patirtis labai naudinga, nes tada „neštampuojamos“ strategijos ir taktiniai veiksmai, plačiau mąstoma konkretaus kliento atveju.

Taip pat labai svarbu lankstumas ir nenumaldomas noras eksperimentuoti, testuoti, sužinoti, kažką naujo išmokti.

Šiemet jau antrą kartą tradicinėje metinėje konferencijoje „Best Internet“ yra rengiamas skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkursas. Darbus iki rugpjūčio 24 d. galima teikti 11-ai skirtingų kategorijų. Konkurso nugalėtojai bus paskelbti ir apdovanoti konferencijoje „Best Internet 2017 m.“ rugsėjo 28 d. Plačiau skaitykite čia.

Paraišką rasite čia.

infogram.com::best_internet_2017_m_kategorijos

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau