Skaitmeninės rinkodaros perliukai: nuo „Burberry“ iki „BBC“

Publikuota: 2017-08-20
Rūta Kisieliūtė, reklamos agentūros „Milk“ Skaitmeninio skyriaus vadovė bei skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rūta Kisieliūtė, reklamos agentūros „Milk“ Skaitmeninio skyriaus vadovė bei skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kuriant skaitmeninę rinkodaros kampaniją, svarbiausia – gerai suformuluoti tikslus, tikslingai kiekvienam kanalui pasirinkti priemones ir iki smulkmenų sudėlioti žiniasklaidos strategiją.

Taip teigia Rūta Kisieliūtė, reklamos agentūros „Milk“ Skaitmeninio skyriaus vadovė bei skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė, su kuria kalbamės apie klaidas ir geruosius pavyzdžius.

Kokia yra gera skaitmeninė rinkodaros kampanija? Pagrindinės dedamosios?

Aš visada vertinu kampanijos „gerumą“ pagal tai, kaip rezultatai atitiko išsikeltus tikslus. Nesvarbu, kokie jie buvo: galbūt laimėti kūrybingumo konkurse, galbūt didesni pardavimai ar vartotojo įsitraukimas į prekės ženklo sukurtą veiksmą.

Svarbiausia yra gerai suformuluoti kampanijos tikslus, tikslingai kiekvienam kanalui pasirinkti priemones ir iki smulkmenų sudėlioti žiniasklaidos strategiją.

Svarbu žinoti ir įsivertinti, kokią auditoriją norima pasiekti. Antra – atidžiai pasirinkti žiniasklaidos kanalus, tai ypač aktualu prekės ženklams, kurie dirba su mažesniais biudžetais. Svarbu atkreikti dėmesį per kuriuos kanalus prekės ženklo tikslinė grupė gali būti efektyviausiai pasiekiama ir įtraukiama.

Kitas svarbus etapas planavime yra suprasti, kokią žinutę rodyti skirtingiems tikslinės grupės segmentams. Pavyzdžiui, jei komunikuojama esamiems ir potencialiems klientams, dažnai žinutė turi būti skirtinga. Jeigu vartotojas jau įsitraukė, pastebėjo mūsų komunikaciją, dera pagalvoti, kokia bus žinutė, su kuria jį vėl pasieksime: ar tai bus tiesiog istorijos vystymas, ar naujo turinio pateikimas.

Didžiausios skaitmeninės komunikacijos klaidos?

Jas galima vardinti iki begalybės, bet turbūt dažnai rinkoje matomos klaidos būtų šios: klientas ir komunikacijos kūrėjas nesusidėlioja tikslų, nepilnai išnaudoja visus kanalus, pavyzdžiui, kai viena kampanijos žinutė pasitelkiama skirtingiems kanalams, neatsižvelgiant į jų specifiką, nepagalvojant, kad žmogus „Facebook“ platformoje visai kitaip vartoja vaizdo turinį nei „YouTube“ ar kituose kanaluose.

Kita dažna klaida – infrastruktūros neturėjimas, kad pamatuotų komunikacijos efektyvumą. Ir tai jau ne komunikacijos problema, bet didesnė, kuri aktuali praktiškai kiekvienam lietuviškam prekės ženklui. Tokiu atveju nebesvarbu, ar teisingai buvo iškelti tikslai, ar sėkminga buvo kampanija, jei galop negalima teisingai išmatuoti ir objektyviai įvertinti rezultatų, ar palyginti su ankstesnėmis kampanijomis.

Be to, jei vykdoma didelė skaitmeninė kampanija, ne visos priemonės būtinai turi turėti tuos pačius tikslus. Tai labai svarbu įsivertitnti ir nesitikėti, kad „YouTube“ turinys ar prieš žiūrimą turinį pasirodanti reklama turi generuoti srautą į tarkim svetainę.

Kiekvienas kanalui, kiekvienai žinutei turi būti adresuojami skirtingi tikslai, skirtingi KPI rodikliai, kurie galiausiai bendrai priveda vartotoją prie norimos konversijos (pvz. nusipirkimo, prekės išbandymo, registracijos ir t.t.).

Tiek vertinant, tiek planuojant visada reikia atsižvelgti į tai, kad skaitmeninė auditorija yra labai fragmentuota, visada naudojasi šiuo medija kanalu (vadinamoji „on-the go“ auditorija), todėl negalime tikėtis iš jos norimų veiksmų, reakcijos visuose kanaluose.

nuotrauka::1nocrop

Kokio pasaulinio prekės ženklo skaitmeninė rinkodaros strategija ar konkreti kampanija, jūsų nuomone, sėkmingiausia? Kas favoritas tarp lietuviškų ženklų?

Jų labai daug... Esu dirbusi su „Burberry“, kai prekės ženklas ėjo transformacijos keliu iš labai tradicinio mados ženklo į virtimą skaitmeniniu prekės ženklu.

Mane žavi jų veiksmai, tai, kaip jie išnaudoja klientų ir vartotojų duomenis, įtraukdami, informuodami apie naujus produktus ir t.t. Taip pat ir tai, ką jie daro su turiniu, su skaitmeninių veiksmų integracija į bendrą apsipirkinėjimo patirtį tiek parduotuvėse, tiek naujų kolekcijų pristatymo metu, kai atskiti produktai būna parduodami dar jiems nepasirodžius prekyboje. Tai nuostabu.

Kitas prekių ženklas, kuris mane žavi – „BBC News“. Šis žiniasklaidos prekės ženklas nesenai paskelbė, kad „Instagram“ yra jų svarbiausia platforma turiniui platinti, žavi tai, kaip jie pritaiko tą turinį vartotojui, kuriam šiandien reikia vizualių, trumpų ir įtraukiančių žinių.

Labiausiai stebina ir akį traukia prekių ženklai, kurie ne tik keičia savo komunikaciją, kad tarnautų pasikeitusiam skaitmeniniam vartotojui, bet iš esmės adaptuoja produktą, kad jis būtų prieinamesnis šiandieniniam vartotojui, sukuria naujas pirkimo / pardavimo galimybes, kurios peržengia internetinės svetainės ar mobilios aplikacijos ribas.

Lietuvoje taip pat matome gana nemažai gerųjų pavyzdžių. Vienas iš jų – DNB bankas (ir visai ne dėl to, kad tai agentūros klientas, o dėl labai nuoseklaus įdirbio įgyvendinant strategiją ir aktyvaus, tikslingo ėjimo link buvimo pirmiausia skaitmeniniu prekės ženklu).

Kokias išskirtumėte skaitmeninės rinkodaros profesionalui būtinas kompetencijas?

Visų pirma, tai bendras supratimas visų skaitmeninių galimybių spektro ir patirtis dirbant su skirtingais kanalais. Taip pat svarbu patirtis dirbant su skirtingais sektoriais, t.y. B2C, B2B, darbas su skirtingo pobūdžio paslaugomis bei produktais, nuo tokių, kurie perkami spontaniškai, iki tokių, kuriems nusipirkti reikia ilgo įsitraukimo, daug laiko.

Tokia patirtis labai naudinga, nes tada „neštampuojamos“ strategijos ir taktiniai veiksmai, plačiau mąstoma konkretaus kliento atveju.

Taip pat labai svarbu lankstumas ir nenumaldomas noras eksperimentuoti, testuoti, sužinoti, kažką naujo išmokti.

Šiemet jau antrą kartą tradicinėje metinėje konferencijoje „Best Internet“ yra rengiamas skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkursas. Darbus iki rugpjūčio 24 d. galima teikti 11-ai skirtingų kategorijų. Konkurso nugalėtojai bus paskelbti ir apdovanoti konferencijoje „Best Internet 2017 m.“ rugsėjo 28 d. Plačiau skaitykite čia.

Paraišką rasite čia.

infogram.com::best_internet_2017_m_kategorijos

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Įmonės „krikštynos“: kaip nesuklysti

Tikslus, elegantiškas, įsimenantis pavadinimas gali padidinti įmonės žinomumą, o gremėzdiškas, parašytas...

Rinkodara
2018.02.24
Drąsi reklama „Suit Supply“ kainavo tūkstančius sekėjų 1

Vyriškų drabužių prekės ženklas „Suit Supply“ vėl nuskambėjo dėl sukurtos reklaminės kampanijos.

Rinkodara
2018.02.24
„Gucci“ savininkės pelnas šovė į aukštumas

Prancūzijos prabangos prekių grupei „Kering“ 2017 m. buvo labai sėkmingi: pardavimo pajamos augo 25%, o...

Ribas laužančios „Knygų mugės“ reklamos kritikai nurimo Premium

Su ketvirtadienį prasidėjusia Vilniaus Knygų muge vis ryškiau matoma ir šiemetinė reklaminė kampanija...

Rinkodara
2018.02.22
„Philip Morris“ gresia bauda už elektroninių cigarečių reklamą 3

Tabako gaminių bendrovei „Philip Morris“ Lietuvoje gresia bauda už tabako vartojimui skirto elektroninio...

Rinkodara
2018.02.22
Gražiausi lietuviški įmonių pavadinimai: nuo „Gėlių burtų“ iki „Dangaus kačių“ 3

Vasario 21-oji – Tarptautinė gimtosios kalbos diena, primenanti, kaip svarbu ją gerbti ir puoselėti. Šia...

Laisvalaikis
2018.02.21
Užbaigtas „Eltos“ įsigijimo sandoris

Naujienų agentūros įsigijimo sandoris baigtas – 80% „Eltos“ akcijų iš leidėjo Vito Tomkaus įsigijo UAB „GM...

Rinkodara
2018.02.21
Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga keičia pavadinimą 1

Lietuvos ryšių su visuomene specialistų sąjunga visuotinio narių susirinkimo metu priėmė sprendimą keisti...

Rinkodara
2018.02.21
Tarp savaitės reklamų – išradingi sveikinimai Lietuvai

Tarp savaitės reklamų šį kartą ne tik tradiciniai klipai, bet ir išradingi bendrovių sveikinimai Lietuvai...

Rinkodara
2018.02.20
Virtuvės šefo Jamie Oliverio restoranai praranda populiarumą

Virš Jungtinės Karalystės (JK) virtuvės šefo Jamie Oliverio valdomos verslo imperijos susikaupė debesys. Metų...

Vadyba
2018.02.20
Prašymai dėl sutikimo gauti naujienlaiškius gali virsti baudomis 2

Gresiant milžiniškoms baudoms už gegužės 25 d. įsigaliosiančio Bendrojo duomenų apsaugos reglamento...

Rinkodara
2018.02.20
„Eltos“ įsigijimo sandoris užstrigo dėl pastatų atskyrimo

Gerą pusmetį besitęsiantis naujienų agentūros „Elta“ įsigijimo sandoris turėtų būti užbaigtas artimiausiomis...

Rinkodara
2018.02.20
Kaip persikeliant į naujas patalpas neprarasti klientų

Kiekvienas persikraustymas verslui kainuoja ne tik nemažus pinigus, bet iškyla ir kita grėsmė: net ištikimi...

Rinkodara
2018.02.20
„Gravitas Partners“ įsigijo dalį skaitmeninės rinkodaros agentūros akcijų Premium 2

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ perka 49% skaitmeninės rinkodaros bendrovės „Komunikacijos...

Rinkodara
2018.02.20
Laiminčios pardavimo komandos DNR: nuo ko priklauso sėkmė 1

Kad pardavimo komanda dirbtų puikiai, pirmiausia į save turi atsigręžti jos vadovas. Nes visos komandos sėkmė...

Rinkodara
2018.02.19
Rinkodara feisbuke: sėkmingai bendraujantiems įkainių rėmai neturi įtakos Premium 1

Vieni smulkieji perpranta feisbuko rinkodaros principus, kiti į socialinį tinklą krausto ir savo parduotuves...

Rinkodara
2018.02.19
Galimybė pateikta kone ant lėkštutės, bet ne visi nori ją pasiimti Premium 1

Į sostinę šiomis dienomis prigužėjo tūkstančiai svečių, tačiau kai kurios apgyvendinimo įstaigos antplūdžiui...

Rinkodara
2018.02.18
Nuolaidos – slaptas pardavėjo priešas

Dažniausia pardavimo klaida yra susijusi su neteisingu supratimu, kad lojalumą skatinti galima tik siūlant...

Rinkodara
2018.02.18
Pirmoji parama iš milijoninio fondo – dviems institucijoms 4

Pirmojo „V16 fondo“ Tarybos posėdžio metu buvo paskirta parama dviems institucijoms – Lietuvos istorijos...

Rinkodara
2018.02.16
„Google“ naršyklė „Chrome“ automatiškai blokuos įkyrias reklamas 9

Naujausia interneto naršyklės „Chrome“ versija „Windows“, „Mac OS“, „Linux“ ir „Android“ įrenginiams nuo...

Technologijos
2018.02.15

Verslo žinių pasiūlymai

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau