Skaitmeninė rinkodara – tik skaičiai pagrindžia sėkmę

Publikuota: 2017-08-16
Aurelija Kazlauskienė, „Lietuvos draudimo“ valdybos narė bei Strategijos, klientų ir rinkodaros departamento direktorė, skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Aurelija Kazlauskienė, „Lietuvos draudimo“ valdybos narė bei Strategijos, klientų ir rinkodaros departamento direktorė, skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos narė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vis didesnę reklamos ir komunikacijos biudžeto dalį verslai investuoja skaitmeninėje erdvėje, tad apie klaidas ir geruosius pavyzdžius kalbamės su Aurelija Kazlauskiene, „Lietuvos draudimo“ valdybos nare ir Strategijos, klientų bei rinkodaros departamento direktore, skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkurso „Best Internet“ komisijos nare.

Kokia yra gera skaitmeninė rinkodaros kampanija? Pagrindinės sudedamosios dalys?

Pagrindinis rinkodaros ir komunikacijos tikslas – visų pirma pagalba verslui pasiekti savo tikslų, t.y. bet kuri rinkodaros kampanija turi sukurti naudą įmonei, padėti jai pasiekti tikslą, o ne būti savitikslė, todėl gera yra ta, kurią įgyvendinus, įmonė pasiekia savo verslo tikslus. Be abejo, kiekviena įgyvendinama kampanija turi atitikti prekės ženklą ir kurti norimą vertę jam.

Pavyzdžiui, „Lietuvos draudime“ mes visuomet turime konkrečius skaičius, kiek naujų klientų turime atvesti konkrečios kampanijos metu ir niekuomet neturime tikslų be aiškios išraiškos, pavyzdžiui, „pagerinti tą ir tą“. Mes keliame sau uždavinius, formuluodami juos ne tiesiog „sieksime, tęsime, darysime“, o tiksliai atsakome sau į klausimą: kiek ir ko konkretaus apčiuopiamo, suskaičiuojamo, išmatuojamo pasieksime.

Kai kalbame apie skaitmeninę rinkodarą, vertėtų atskirti verslus, kurie veikia išskirtinai tik skaitmeninėje erdvėje (pavyzdžiui, pardavimo internetu platformos) ir tuos, kurie turi galimybę parduoti internetu, tačiau daugiausiai naudojasi tradiciniais pardavimo kanalais.

Kalbant apie pastaruosius, gera skaitmeninė rinkodaros kampanija yra ta, kuri išmaniai apjungia skirtingus skaitmeninius ir neskaitmeninius kanalus bei pasiekia geriausio galimo efektyvumo. Pavyzdžiui, skaitmeninėje erdvėje „pakabintą“ klientą perduodame į skambučių centrą ir nebaigtus pirkimus internete paverčiame realiais pardavimais.

Esu įsitikinusi, kad būtina ieškoti integracijos ir sinergijos tarp skaitmeninių sprendimų ir tradicinių kanalų, nes tik tokia sinergija gali sukurti didelę sėkmę rinkodaros kampanijai.

Skaitmeninė erdvė įgalina operatyviai reaguoti į sėkmes ir nesėkmes ir čia pat keisti sprendimus, priklausomai nuo rezultatų. Tą išnaudoti irgi yra labai svarbu.

Integracija šiandien yra būtina dedamoji bet kokioje komunikacijos kampanijoje. Todėl klaida laikyčiau neadaptuotus skaitmenai kitų reklamos kanalų (TV ar kt.) sprendimus.

Esminiai skaitmeninės rinkodaros kampanijos planavimo kriterijai ir didžiausios klaidos.

Kiekvienas projektas, veiksmas pirmiausia turi turėti labai aiškų tikslą. Kai žinai tikslą – žinai atsakymus į daugybę klausimų: kokį biudžetą galima bei būtų efektyvu dedikuoti, į kokią auditoriją kreiptis, kaip kreiptis. O pozicionavimas – tai kūrybos laukas nubrėžiantis, ką prekės ženklas gali sau leisti, o ko ne.

Pagrindinės klaidos – pamiršti, ko siekiama, užsižaisti formoje, galvoti, kad tai vienintelis ir teisingiausias būdas siekti rinkodaros srities tikslų, nesuvokti, kad kiekvienas skaitmeninės medijos dalyvis (turiu mintyje socialinius tinklus), gali parklupdyti net stipriausius prekės ženklus, tad pastarosiose situacijose itin svarbu reaguoti profesionaliai ir adekvačiai.

Kokio pasaulinio prekės ženklo skaitmeninės rinkodaros strategija ar konkreti kampanija, jūsų nuomone, sėkmingiausia? Kas – favoritas tarp lietuviškų ženklų?

Vertinti sėkmingiausius, kai nežinomi tikslai ir ar ta kampanija buvo pasiekti rezultatai, galima tik iš komunikacinės pusės – buvo matoma konkreti kampanija, ar ne. Paplito, įsiminė, buvo dalinamasi, ar ne.

Bendrąja prasme, efektyviausios strategijos ir veiksmai yra tų įmonių, kurios, veikdamos skaitmeninėje erdvėje („Amazon“, „Booking.com“, „Asos“) sugeba užlipti į pirmąsias vietas.

Lietuvoje skaitmeninė rinkodara yra tokioje stadijoje, kad šiame ilgos distancijos maratone dar tik pradėjome bėgti. Po dešimties metų išryškės tikrieji favoritai.

Kita vertus, pasikartosiu, vertinant skaitmeninės rinkodaros sprendimus, reikėtų atskirti prekės ženklus, kurie daro verslą tik skaitmeninėje erdvėje nuo tų, kurie skaitmenoje tik reklamuojasi, bet tai nėra jų pagrindinis pardavimo kanalas.

Kokios kompetencijos būtinos skaitmeninės rinkodaros profesionalui?

Kūrybiškumas, jaunatviškumas (nekalbu apie amžių), aktyvus domėjimasis inovacijomis, ypatingai iš savo srities. Papildomai paminėčiau nestandartinį mąstymą, drąsą nesutikti, kuomet visi sako taip, komunikabilumą, greitą reakciją, gebėjimą apdoroti didelius informacijos kiekius.

Labai svarbus gebėjimas dirbti komandoje ir projekto valdymo žinių išmanymas, nes šioje srityje dažnai dirbama partnerystėje su įmone už savos įmonės ribų. Jei žmogus negeba komunikuoti ir dirbti komandoje, tai nemoka suformuluoti užduoties ir drauge ieškoti geriausių sprendimų.

Kada verta burti skaitmeninės rinkodaros komandą įmonės viduje, kada – pasitelkti profesionalus iš išorės?

Atsakymas paprastas – kai tai ekonomiškai apsimoka. Jei skaitmeninė rinkodara užima tiek laiko, kad yra veiklos naujam etatui, dviem ar daugiau, tai reikėtų skaičiuoti, ar diegti viduje, ar samdyti partnerį, kuris yra profesionalus, domisi, inovuoja, klysta ne tik su mumis, bet ir su kitomis įmonėmis bei taip auga. Arba – derinti abu kelius.

nuotrauka::1nocrop

Šiemet jau antrą kartą tradicinėje metinėje konferencijoje „Best Internet“ yra rengiamas skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkursas. Darbus iki rugpjūčio 24 d. galima teikti 11-ai skirtingų kategorijų. Konkurso nugalėtojai bus paskelbti ir apdovanoti konferencijoje „Best Internet 2017 m.“ rugsėjo 28 d. Plačiau skaitykite čia. 

Paraišką rasite čia.

infogram.com::best_internet_2017_m_kategorijos

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Po „Žalgirio“ prekės ženklu gali tilpti ir krepšinis, ir futbolas Premium

Valstybinis patentų biuras atmetė protestą dėl prekės ženklo „Žalgirio sirgalių“ registracijos ir jį paliko...

Rinkodara
06:00
Pasitikėjimo kūrimas. Dažnai ignoruojama dalis

Aš nepasitikiu tavimi – tu manimi. Darbdavys nepasitiki darbuotoju, darbuotojas – darbdaviu. Valstybė...

Rinkodara
2018.07.22
„Walmart“ su „Amazon“ susikaus dar vienoje srityje

JAV mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“, konkuruojanti su „Amazon“ įvairiausiose segmentuose nuo e. knygų...

Rinkodara
2018.07.22
Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis 3

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės...

Rinkodara
2018.07.21
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 3

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau