Skaitmeninė rinkodara – tik skaičiai pagrindžia sėkmę

Pagrindinis rinkodaros ir komunikacijos tikslas – visų pirma pagalba verslui pasiekti savo tikslų, t.y. bet kuri rinkodaros kampanija turi sukurti naudą įmonei, padėti jai pasiekti tikslą, o ne būti savitikslė, todėl gera yra ta, kurią įgyvendinus, įmonė pasiekia savo verslo tikslus. Be abejo, kiekviena įgyvendinama kampanija turi atitikti prekės ženklą ir kurti norimą vertę jam.
Pavyzdžiui, „Lietuvos draudime“ mes visuomet turime konkrečius skaičius, kiek naujų klientų turime atvesti konkrečios kampanijos metu ir niekuomet neturime tikslų be aiškios išraiškos, pavyzdžiui, „pagerinti tą ir tą“. Mes keliame sau uždavinius, formuluodami juos ne tiesiog „sieksime, tęsime, darysime“, o tiksliai atsakome sau į klausimą: kiek ir ko konkretaus apčiuopiamo, suskaičiuojamo, išmatuojamo pasieksime.
Kai kalbame apie skaitmeninę rinkodarą, vertėtų atskirti verslus, kurie veikia išskirtinai tik skaitmeninėje erdvėje (pavyzdžiui, pardavimo internetu platformos) ir tuos, kurie turi galimybę parduoti internetu, tačiau daugiausiai naudojasi tradiciniais pardavimo kanalais.
Kalbant apie pastaruosius, gera skaitmeninė rinkodaros kampanija yra ta, kuri išmaniai apjungia skirtingus skaitmeninius ir neskaitmeninius kanalus bei pasiekia geriausio galimo efektyvumo. Pavyzdžiui, skaitmeninėje erdvėje „pakabintą“ klientą perduodame į skambučių centrą ir nebaigtus pirkimus internete paverčiame realiais pardavimais.
Esu įsitikinusi, kad būtina ieškoti integracijos ir sinergijos tarp skaitmeninių sprendimų ir tradicinių kanalų, nes tik tokia sinergija gali sukurti didelę sėkmę rinkodaros kampanijai.
Skaitmeninė erdvė įgalina operatyviai reaguoti į sėkmes ir nesėkmes ir čia pat keisti sprendimus, priklausomai nuo rezultatų. Tą išnaudoti irgi yra labai svarbu.
Integracija šiandien yra būtina dedamoji bet kokioje komunikacijos kampanijoje. Todėl klaida laikyčiau neadaptuotus skaitmenai kitų reklamos kanalų (TV ar kt.) sprendimus.
Esminiai skaitmeninės rinkodaros kampanijos planavimo kriterijai ir didžiausios klaidos.Kiekvienas projektas, veiksmas pirmiausia turi turėti labai aiškų tikslą. Kai žinai tikslą – žinai atsakymus į daugybę klausimų: kokį biudžetą galima bei būtų efektyvu dedikuoti, į kokią auditoriją kreiptis, kaip kreiptis. O pozicionavimas – tai kūrybos laukas nubrėžiantis, ką prekės ženklas gali sau leisti, o ko ne.
Pagrindinės klaidos – pamiršti, ko siekiama, užsižaisti formoje, galvoti, kad tai vienintelis ir teisingiausias būdas siekti rinkodaros srities tikslų, nesuvokti, kad kiekvienas skaitmeninės medijos dalyvis (turiu mintyje socialinius tinklus), gali parklupdyti net stipriausius prekės ženklus, tad pastarosiose situacijose itin svarbu reaguoti profesionaliai ir adekvačiai.
Kokio pasaulinio prekės ženklo skaitmeninės rinkodaros strategija ar konkreti kampanija, jūsų nuomone, sėkmingiausia? Kas – favoritas tarp lietuviškų ženklų?Vertinti sėkmingiausius, kai nežinomi tikslai ir ar ta kampanija buvo pasiekti rezultatai, galima tik iš komunikacinės pusės – buvo matoma konkreti kampanija, ar ne. Paplito, įsiminė, buvo dalinamasi, ar ne.
Bendrąja prasme, efektyviausios strategijos ir veiksmai yra tų įmonių, kurios, veikdamos skaitmeninėje erdvėje („Amazon“, „Booking.com“, „Asos“) sugeba užlipti į pirmąsias vietas.
Lietuvoje skaitmeninė rinkodara yra tokioje stadijoje, kad šiame ilgos distancijos maratone dar tik pradėjome bėgti. Po dešimties metų išryškės tikrieji favoritai.
Kita vertus, pasikartosiu, vertinant skaitmeninės rinkodaros sprendimus, reikėtų atskirti prekės ženklus, kurie daro verslą tik skaitmeninėje erdvėje nuo tų, kurie skaitmenoje tik reklamuojasi, bet tai nėra jų pagrindinis pardavimo kanalas.
Kokios kompetencijos būtinos skaitmeninės rinkodaros profesionalui?Kūrybiškumas, jaunatviškumas (nekalbu apie amžių), aktyvus domėjimasis inovacijomis, ypatingai iš savo srities. Papildomai paminėčiau nestandartinį mąstymą, drąsą nesutikti, kuomet visi sako taip, komunikabilumą, greitą reakciją, gebėjimą apdoroti didelius informacijos kiekius.
Labai svarbus gebėjimas dirbti komandoje ir projekto valdymo žinių išmanymas, nes šioje srityje dažnai dirbama partnerystėje su įmone už savos įmonės ribų. Jei žmogus negeba komunikuoti ir dirbti komandoje, tai nemoka suformuluoti užduoties ir drauge ieškoti geriausių sprendimų.
Kada verta burti skaitmeninės rinkodaros komandą įmonės viduje, kada – pasitelkti profesionalus iš išorės?Atsakymas paprastas – kai tai ekonomiškai apsimoka. Jei skaitmeninė rinkodara užima tiek laiko, kad yra veiklos naujam etatui, dviem ar daugiau, tai reikėtų skaičiuoti, ar diegti viduje, ar samdyti partnerį, kuris yra profesionalus, domisi, inovuoja, klysta ne tik su mumis, bet ir su kitomis įmonėmis bei taip auga. Arba – derinti abu kelius.
Šiemet jau antrą kartą tradicinėje metinėje konferencijoje „Best Internet“ yra rengiamas skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbų konkursas. Darbus iki rugpjūčio 24 d. galima teikti 11-ai skirtingų kategorijų. Konkurso nugalėtojai bus paskelbti ir apdovanoti konferencijoje „Best Internet 2017 m.“ rugsėjo 28 d. Plačiau skaitykite čia.VERSLO TRIBŪNA
infogram.com::best_internet_2017_m_kategorijos