„Tele2“ Lietuvoje pajamos antrą ketvirtį augo 19%

Šių metų balandžio-birželio mėn. „Tele2“ Lietuvoje apyvarta sudarė 50,03 mln Eur. Pernai tuo pačiu metu pajamos siekė 42,02 mln. Eur, skelbiama „Tele2“ grupės ataskaitoje.
Pajamos iš galutinių mobiliojo ryšio paslaugų augo 17%. Augimą lėmė abonentinių vartotojų skaičiaus didėjimas, įrangos pardavimai ir mobilaus interneto monetizacija.
„Kalbant apie pajamas, šis ketvirti mums yra labai geras. Augimas, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, siekė 19%. Didžiausias augimo veiksnys – telefonų pardavimai. Čia vyksta nuožmi kova su „Telia“. Jai neseniai sumažinus telefonų kainas, mes irgi staigiai jas sumažinome, kad būtų mažesnės nei konkurentų. Ir žmonės į tai sureagavo. Labai populiarus yra „Samsung Galaxy S8. Taip pat gerai perka „iPhone“ ir „Huawei“ telefonus“, – sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius.
Duomenų naudojimo šuolis
Jis priduria, kad dar vienas svarbus pajamų augimo veiksnys – mobilusis internetas namams. Šios paslaugos klientų per metus padaugėjo dvigubai.
Antrąjį ketvirtį augo „Tele2“ klientų suvartojamų duomenų kiekis (nuo 4554 TB pernai antrąjį ketvirtį, iki 13566 TB šiemet antrąjį ketvirtį) ir prakalbėtų minučių (nuo 1,45 mlrd. min. iki 1,47 mlrd. min.) kiekis.
Ponas Masiulis sako, kad tam įtakos turėjo ir naujas ES tarptinklinio ryšio reguliavimas. Pirmosiomis savaitėmis po „Roam like at home“ principo įtvirtinimo, „Tele2“ klientai užsienyje esą išnaudojo tris kartus daugiau mobiliųjų duomenų nei prognozavo bendrovė. Tiesa, „Tele2“ atstovai pažymi, kad įtakos šiems rodikliams turi ir sezoniškumo veiksnys – vasarą klientai paprastai naršo ir kalba daugiau.
Daugiau klientų renkasi sutartis
Palyginamuoju laikotarpiu 1,4% padidėjo ir bendras įmonės klientų skaičius. Antro ketvirčio gale „Tele2“ vartotojų Lietuvoje skaičius siekė 1,775 mln., o pernai tuo pačiu metu – 1,751 mln. Tiesa, išankstinio mokėjimo klientų skaičius pastebimai mažėjo. Bet šį veiksnį atsvėrė augantis abonentų skaičius.
„Kuo toliau tuo labiau žmonės nenori nešiotis dvejų ar trijų kortelių. Daug kas yra linkęs pasirašyti sutartį ir pasiimti telefoną. Bet ši migracija iš išankstinio mokėjimo į abonentų segmentą yra visoje Europoje, nes europiečiai po krizės jau atsigavo ir nori patogesnių paslaugų“, – komentuoja p. Masiulis.
Bendrovės verslo klientu skaičius išaugo 8,7%, nuo 158.900 iki 172.800.
„Tele2“ EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją) antrąjį ketvirtį sudarė 18,1 mln. eurų – 15% daugiau nei prieš metus, kai EBITDA siekė 15,8 mln. Eur. EBITDA marža palyginamuoju laikotarpiu sumažėjo nuo 37,9% iki 36,6%.
„Nepaisant šioje rinkoje (Lietuvoje) vyraujančių žemų išmaniųjų telefonų kainų ir jų poveikio įrangos pardavimų pelningumui, EBITDA marža išliko mažai pasikeitusi ir siekė beveik 37% (prieš metus – 38%)“, – rašoma „Tele2“ grupės ataskaitoje.
Ponas Masiulis priduria, kad pelno rodikliams Lietuvoje neigiamą įtaką daro sumažinti tarptinklinio ryšio įkainiai (teigiamą įtaką tai daro pajamų rodikliams). Tačiau tikslių pirmųjų savaičių duomenų jis neatskleidžia. Bendrovės atstovai nesutinka pateikti ir ateities prognozių. Ponas Masiulis tik užsimena, kad nuostolių nauja ES politika veikiausiai nepridarys, bet sulėtins pelno augimą.
Šiemet mažėjo ir bendrovės investicijos. Antrojo ketvirčio rodikliai sumažėjo nuo 3,26 mln. Eur pernai iki 2,08 mln Eur šiemet. O pusmečio investicijos smuktelėjo nuo 6,13 mln. Eur iki 5,03 mln. Eur. Į šią sumą nėra įskaičiuota 13,2 mln. Eur, kuriuos „Tele2“ sumokėjo už dažnių licenciją.
Grupė augo panašiu tempu
VŽ rašė, kad vasaros pradžioje telekomunikacijų sektoriuje Lietuvoje vėl prasidėjo kainų karas. Pradžioje į jį įsivėlė tik „Tele2“ ir „Telia“, tačiau neilgai trukus kainas sumažino ir „Bitė Lietuva“.
Visos grupės pajamos antrą ketvirtį, palyginti su pernai, augo panašiu tempu kaip ir Lietuvoje – 20% – ir sudarė 7,988 mlrd. SEK (833,67 mln. Eur)
Pernai metais antrąjį ketvirtį skaičiuotą 60 mln. SEK (6,26 mln. Eur) nuostolį šiemet pakeitė 278 mln. SEK (20,01 mln. Eur) grynasis pelnas.
Pirmąjį pusmetį grupės pajamos augo irgi apie penktadalį (21%) ir siekė 15,863 mlrd. SEK (1,655 mln. Eur). O grynasis pelnas lyginamuoju laikotarpiu pašoko 143% iki 679 mln. SEK (70,87 mln. Eur).
„Tele2“ grupė veiklą vykdo devyniose valstybėse. Iš viso grupė turi 16,940 mln. vartotojų.