2024-12-13 12:05

Įvyko tik vienas iš dviejų Vilniaus oro uosto aukcionų, didžiojo sklypo lauks antras dublis

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Iš dviejų spalio pabaigoje paskelbtų Vilniaus oro uosto sklypų aukcionų, skirtų techninės priežiūros ir remonto (angl. Maintenance Repair and Overhaul, MRO) veiklai vykdyti, įvyko tik vienas. Viešai neskelbiamas potencialus jo nugalėtojas šiuo metu vertinamas, o antrojo sklypo aukcione dalyvių neatsirado, todėl jį ketinama vėliau skelbti iš naujo.

Pačioje spalio pabaigoje Vilniaus oro uoste buvo paskelbti dviejų sklypų, užimančių 11.200 kv. m ir 4.700 kv. m plotą, aukcionai. Šie sklypai skirti orlaivių techninės priežiūros ir remonto veiklai plėtoti, nes suteikia tiesioginę galimybę naudotis orlaivių riedėjimo takais ir peronu.

„Susidomėjimas yra. Europoje nėra daug oro uostų, kur būtų dar galimybių taip plėsti MRO veiklą, todėl tikimės aktyvaus susidomėjimo šia galimybe“, – tuomet „Verslo žinioms“ nurodė Tadas Vasiliauskas, Lietuvos oro uostų (LTOU) atstovas žiniasklaidai.

LTOU nuotr.
LTOU nuotr.

Vis dėlto atplėšus vokus paaiškėjo, kad didysis sklypas interesantų nesulaukė. LTOU teigia prieš aukcioną gavę užklausų dėl šio sklypo, tačiau galiausiai nebuvo sulaukta nė vieno pasiūlymo.

„Planuojame neišnuomotą sklypo dalį vėliau aukcionu nuomoti pakartotinai. Jei aplinkybės bus palankios, tai ketiname atlikti dar kitais metais. Šioje vietoje svarbu stebėti investuotojų nuotaikas, realias galimybes priimti sprendimus dėl naujų investicijų Lietuvoje – būtent tai ir darysime artimiausiu laikotarpiu“, – dabar „Verslo žinioms“ nurodė T. Vasiliauskas.

Kur kas sėkmingiau sekėsi su mažesniuoju sklypu, tačiau nei potencialus aukciono laimėtojas, nei dalyvių skaičius kol kas neatskleidžiamas.

„Aukciono metu geriausią pasiūlymą pateikusi įmonė šiuo metu yra tikrinama pagal numatytas procedūras. Tikimės, kad minėto žemės sklypo nuomos sutartį – jau atlikus visas reikalingas patikras – galėsime pasirašyti 2025 m. pačioje pradžioje. Komentuoti, kiek buvo dalyvių įvykusiame aukcione, negalime, nes tai komercine prasme jautri informacija“, – sakė T. Vasiliauskas.

Sklypo nuomos sutartis galios 40 metų. 

Tadas Vasiliauskas, Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Tadas Vasiliauskas, Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Iki šiol Vilniaus oro uosto teritorijoje realią MRO veiklą vykdė tik UAB „FL Technics“. Ši įmonė 2021 m. buvo išreiškusi norą veiklą plėsti, tačiau Vyriausybė to neleido, motyvuodama galimomis nacionalinio saugumo rizikomis. „FL Technics“ priklauso verslininko Gedimino Žiemelio įkurtai „Avia Solutions Group“, o kliūtimi plėtrai tapo, kaip skelbta žiniasklaidoje, šio verslininko ryšiai Rusijoje.

Lapkritį VŽ kalbinta Orijana Mašalė, Civilinės aviacijos asociacijos (CAVIA) vadovė, nurodė neabejojanti, kad aukcionas pritrauks dalyvių dėl savo išskirtinio pasiūlymo – ploto veiklai didžiausiame šalies oro uoste, tačiau kartu įvardijo ir problemą, trukdančią sparčiau augti tiek esamiems, tiek būsimiems MRO verslams.  Tai – darbuotojų trūkumas.

Skaičiuojama, kad vien CAVIA priklausančios MRO įmonės šiandien galėtų įdarbinti apie 1.000 žmonių. Apie tai „Verslo žinioms“ užsiminė ir Karolis Čepukas, „Kaunas Aircraft Maintenance Services“ (KAMS) vadovas. Jis sakė, kad jo bendrovė ieško 250 darbuotojų.

„Jei sudėtume visas Lietuvos įmones, aš leisčiau sau paspekuliuoti, tai galėtų būti apie porą tūkstančių žmonių, kuriuos drąsiai galėtume „susiurbti“, – teigė O. Mašalė.

„Verslo žinių“ skaičiavimu, Lietuvoje tiesiogiai MRO veikla užsiimančiose įmonėse įdarbinta virš 2.000 žmonių, maždaug pusę jų įdarbina Kauno ir Vilniaus oro uostose veikianti „FL Technics“.

52795
130817
52791