Britai numatė draudimą prekiauti benzininiais ir dyzeliniais automobiliais

Be to, britų valdžios atstovai paskelbė apie 285 mln. Eur dydžio fondą, kurį regionų tarybos galės išnaudoti spręsdamos taršos problemas. Lėšos galės būti skirtos kelių infrastruktūros pokyčiams, naujų technologijų plėtrai, taip pat, gyventojų skatinimui naudotis viešuoju transportu. Jei visos šios priemonės nesumažins oro taršos, kitu žingsniu gali tapti mokesčiai, užgulsiantys dyzelinių automobilių vairuotojus, norinčius automobiliais vykti į miestus.
Su oro tarša Didžiojoje Britanijoje siejama 40.000 išankstinių mirčių per metus, be to, transporto sektorius atsakingas už šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą. Anot britų valdžios atstovų, užterštas oras yra didžiausia grėsmė britų sveikatai.
Visgi automobilių pramonės ekspertas Davidas Bailey'us teigia, kad visos šios priemonės yra geros ilgalaikėje perspektyvoje, tačiau ne itin efektyvios kalbant apie trumpalaikę. Jo nuomone, 2020 m. vairuotojai ims kreipti daugiau dėmesio elektromobiliams, kai šie nuvažiuojamu atstumu ims pranokti benzininius ir dyzelinius kelionėms tenkančiomis išlaidomis.
„Tai labai aiški tendencija, tačiau benzininiai ir dyzeliniai automobiliai 2040 m. nebeegzistuos“, – įsitikinęs jis.
Michaelas Gove'as, aplinkos sekretorius, taip pat įspėja, kad britai daugiau nebegali gyventi su dyzeliniais ir benzininiais automobiliais, mat jie kelia didžiulę grėsmę žmonių sveikatai, o drauge, „nėra jokio kito būdo, kaip paskatinti naudoti naują technologiją.“
Valdžios atstovai nustatė 81 pagrindinį šalies kelią 17 miestų ir didmiesčių, kur privaloma imtis veiksmų neatidėliotinai, mat aplinkos tarša ten viršija ES standartus.
Visgi nuomonių yra ir daugiau. Pavyzdžiui, energetikai įspėja, kad perėjus prie elektra varomų automobilių, piko valanda nacionaliniams elektros tinklams teks atlaikyti neįtikėtiną apkrovą. Nacionalinių tinklų skaičiavimu, prie dabartinio energijos suvartojimo piko metu – 61 gigavatvalandės – galima būtų pridėti dar 30 gigavatvalandžių. Tai 50% prieaugis, tad energetikos specialistams kyla ne vienas klausimas tiek dėl energijos tiekimo padidino, tiek dėl įkrovos taškų skaičiaus augimo, kadangi dabar esamų įkrovos stotelių naujos kartos elektromobiliams nepakaks.