Aplinkos ministerija atlyžo: patikslino, kurie automobiliai yra atliekos

Aplinkos ministerija išplatino pranešimą, kuriuo informavo, kad Lietuvoje pradėtos taikyti 2011 m. Europos Komisijos (EK) priimtos direktyvos nuostatos, kuriomis numatyta, kad jeigu automobilio remonto išlaidos viršija deklaruotą automobilio vertę, dedama žyma, kad toks automobilis yra atlieka.
Kaip skelbė ministerija, norėta, kad tokia tvarka sustabdytų atliekomis pripažintų automobilių importą į Lietuvą. Taip pat, kad būtų išvengta galimybių neteisėtais būdais atsikratyti tokių, netinkamais naudoti pripažintų, transporto priemonių. Drauge, užtikrinti didesnį importuojamų automobilių saugumą.
„Muitinės departamentas šiemet pradėjo taikyti tvarką, kurios esmė – netinkami eksploatuoti automobiliai yra atlieka, todėl nereikia apgaudinėti pirkėjų, kad prikeltas „skenduolis“ ar „frankenšteinas“ yra patikimas automobilis“, – pranešime žiniasklaidai cituotas Kęstutis Navickas, aplinkos ministras.
Anot ministerijos, daugelis šalių taiko dar griežtesnę tvarką nei Lietuva, be to, ministerijos žiniomis, Lenkija ir Vokietija vien per pirmąjį šių metų pusmetį penkis kartus sustabdė krovinius iš Lietuvos, kuriuose naudoti automobiliai buvo pripažinti kaip atliekos, o jų gabenimas – kaip nelegalūs vežimai.
Vadina chaosu
Visgi nauja tvarka sulaukė pasipriešinimo. Naujovę chaosu vadina Eugenijus Gentvilas, Seimo Liberalų frakcijos seniūnas.
„Klaipėdos uosto terminaluose jau susikaupė 800 apgadintų automobilių, kurie pavadinti atliekamos ir neišleidžiami iš muitinės erdvės. Tai smūgis automobilius importuojančioms įmonėms ir rūpestis uosto terminalams“, – įsitikinęs p. Gentvilas.
Automobilių importuotojų duomenimis, dar apie 3.000 apgadintų automobilių, daugiausia iš JAV, yra pakeliui į Klaipėdos uostą.
Ponas Gentvilas tikina, kad Aplinkos ministerijos paskelbtą tvarką būtų galima pateisinti, jei „viskas būtų iš anksto apgalvota“, tačiau dabar, pasak jo, dalis verslo jau norėtų persikelti į kitas šalis ir mokesčius mokėti ten.
Suskubo taisyti
Dainius Kepenis, Seimo narys, pabrėžė, kad pradėjus taikyti naują tvarką susiklostė paradoksali situacija.
„Neremontuotinais buvo pripažįstami visi automobiliai, kurių reikalingo remonto kaina viršija jų vertę po eismo įvykio. Dėl to Lietuvos automobilių verslo įmonės nebegalėjo tęsti savo veiklos ir būtų buvę priverstos importo procedūras perkelti į kaimynines valstybes, kur tokių radikalių reikalavimų nėra“, – teigia parlamentaras.
Surengtame pasitarime Aplinkos ministerijoje sutarta, kad dar praėjusios kadencijos ministro patvirtinta tvarka bus pakeista, reikalavimus sulyginant su taikomais Lietuvos draudimo rinkoje. Kitaip tariant, įsivežti ir remontuoti automobilį bus galima tuomet, kai šio remonto kaina sudarys iki 75% tvarkingo automobilio rinkos kainos.
Per metus į Lietuvą atvežama 25.000-30.000 naudotų automobilių, teigia Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacija. Sušvelninta tvarka, tikina asociacija, leis jos nariams tęsti veiklą. Šiuo metu asociacijai priklausančios įmonės įdarbinusios apie 2.000 darbuotojų.