2017-10-18 14:11

„Lietuvos geležinkeliai“ uždirbo šiek tiek mažiau

Mantas Bartuška, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Naglio Navako (VŽ) nuotr.
Mantas Bartuška, AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius. Naglio Navako (VŽ) nuotr.
„Lietuvos geležinkeliai“ per pirmuosius tris metų ketvirčius uždirbo šiek tiek mažiau grynojo pelno, nei pernai, tačiau gavo daugiau pajamų ir pervežė daugiau tiek keleivių, tiek krovinių.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) pajamos per pirmuosius 9 šių metų mėnesius išaugo 6,6% iki 319 mln. Eur, o grynasis pelnas siekė 3,7 mln. Eur, 2,6% mažiau, nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Pasak Manto Bartuškos, LG vadovo, finansiniai rodikliai yra geri. Visgi jis pastebi, kad nusidėvėjimas (10 mln. Eur didesnis nei prieš metus) ir vykdomi pokyčiai (darbuotojams išeitinėmis išmokėta apie 6 mln. Eur) buvo svarbūs rezultatus neigiamai paveikę rodikliai.

Įmonės pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) siekė 97,7 mln. Eur (4,4% didesnė, nei prieš metus).

„Tam, kad taptume pelningi reikėjo labai pasistengti orientuojantis į klientą ir efektyviai vykdant veiklą“, – sako vadovas.

Krova auga 8,3%

Krovinių pervežimai augo 8,3% iki 38,32 mln. t, palyginti su 35,38 mln. t prieš metus. LG vadovas džiaugiasi, kad tokius rezultatus pavyko pasiekti tuo pačiu metu, kai tiek Latvijoje, tiek Estijoje krovinių srautai mažėjo (atitinkamai 2,8% ir 5,1%).

„Orientuojamės į klientą, norime būti patikimi partneriai, teikiame papildomas paslaugas, - augimo priežastis vardina p. Bartuška. – Šį ketvirtį buvo labai svarbūs grūdų vežimai, kurių poreikis buvo pikinis. Rugpjūtį pervežėme rekordinį kiekį“.

Didžiausią krovos dalį sudarė krovinių importas ir vietiniai pervežimai (atitinkamai 15,3 mln. t ir 11,3 mln. t). Sparčiausiai augo tranzitu pervežtu krovinių kiekis (8,350 mln. t, 26,8% daugiau nei pernai) ir eksportas (19,8% iki 3,37 mln. t).

Planuoja naujus maršrutus į užsienį

Bendrovė sausį-rugsėjį pervežė 2,74 mln. keleivių, tai yra 1,6% daugiau, nei prieš metus (2,7 mln.).

„Augimas nors nėra didelis, yra pozityvus ir mums svarbus. Sukūrėme naujus produktus – pajūrio ekspresas liepą rūgpjūtį buvo labai užimtas. Tai neabejotinai kartosime ir ateinančią vasarą“, - tikina rezultatus pristatęs vadovas.

„Pirmą kartą istorijoje važiavome tarp Kauno ir Vilniaus važiavome 160 km/;h greičiu. Dabar galima nuvažiuoti mažiau nei per valandą (59 minutes – VŽ), toliau sieksime didinti traukinių greitį“, - veiklos kryptį brėžia p. Bartuška.

Bendrovė ieško galimybių atverti naujus maršrutus į kaimynines šalis – į Daugpilį Latvijoje ir Varšuvą Lenkijoje.

52795
130817
52791