„Smiltynės perkėla“ į Nidą plukdantį katamaraną išnuomojo belgams

Darius Butvydas, „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius, pasakoja, kad pasiūlymo išnuomoti laivą sulaukė iš Belgijos kompanijos „Aqualiner B. V.“, kuri vasarą Antverpene ėmėsi organizuoti vandens autobusų maršrutą Šeldės upe. Viešojo transporto vandeniu idėja taip pasiteisino, kad bendrovė nutarė įdarbinti daugiau laivų.
„Kiek žinau, jie užsakė keletą naujų laivų, tačiau jie bus pastatyti tik kitų metų vasarai. Iki tol nutarta laivą nuomoti. Mums tai pasirodė puiki galimybė įdarbinti šaltuoju sezonu be darbo stovintį savo katamaraną“, – pasakoja p. Butvydas bei priduria, kad belgai apie galimybę išsinuomoti „Smiltynės perkėlos“ katamaraną sužinojo iš Tarptautinės viešojo transporto asociacijos UITP, vienijančios per 1.300 narių iš 90 šalių visuose žemynuose.
Ši asociacija, kurios nare „Smiltynės perkėla“ yra nuo 2015 m., nagrinėja įvairius aspektus, susijusius su miesto, priemiesčio, tolimuoju ir tarptautiniu, vandens keleiviniu transportu, skatina viešojo transporto progresą, teikia siūlymus, kaip geriau panaudoti jo potencialą.
„Mes dalyvaujame asociacijos viešojo vandens transporto padalinio veikloje. Lietuvoje esame vieninteliai dirbantys viešojo vandens transporto veikloje, todėl galimybė pasitarti, generuoti naujas idėjas su ta pačia veikla užsiimančiais kolegomis užsienyje tikrai vertinga. O dabar dar atneš ir finansinės naudos“, – kalba p. Butvydas.
Antverpene plaukios pusmetį
„Smiltynės perkėlos“ vadovas neatskleidžia, kokia yra su belgų kompanija sudarytos laivo be įgulos nuomos sutarties vertė, tačiau sako, kad iš tos sumos bus padengti visi laivo nusidėvėjimo atskaitymai ir dar liks.
Nuomos sutartis su „Aqualiner B. V.“ pasirašyta pusės metų laikotarpiui, „Smiltynės“ katamaranas Antverpene plaukios iki kitų metų balandžio 15 d., tada bus pargabentas atgal į Klaipėdą ir nuo gegužės pradžios vėl plukdys keleivius iš Klaipėdos į Nidą.
Pasak p. Butvydo, vandens maršrutu Antverpene laivas ims kursuoti nuo spalio 16 d. Iš Klaipėdos katamaranas „Smiltynė“ nuplukdytas į Roterdamo uostą. Penktadienį iš ten vandens kanalais laivas pajudės į darbo vietą Atverpene.
VŽ primena, kad greitaeigį laivą „Smiltynės perkėla“ įsigijo 2014 m. Jo įsigijimas, rekonstrukcija ir krantinių pritaikymas atsiėjo apie 1,7 mln. Eur.
Nauja susisiekimo su Kuršių Nerija alternatyva sulaukė didelio susidomėjimo. Šiltuoju sezonu maršrutu Klaipėda-Juodkrantė-Nida ir atgal katamaranas kursuoja jau ketvirtus metus.
Pernai šiuo maršrutu perkelta 15.500 keleivių. Pasak p. Butvydo, šiemet dėl lietingos vasaros keleivių srautas buvo kiek mažesnis.
Bendras per pirmąjį šių metų pusmetį „Smiltynės perkėlos“ keltais perkeltas keleivių ir dviratininkų skaičius siekia 287.000, tai 5% mažiau nei pernai. Tuo metu transporto priemonių perkėlimo srautai augo 5%.
Per 2017 m. 6 mėn. bendrovė uždirbo 2,1 mln. Eur pajamų, 6% daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Tačiau išaugusios keltų remonto sąnaudos 14% didino „Smiltynės perkėlos“ išlaidas, kurios pirmąjį pusmetį sudarė 2,2 mln. Eur.