Lenkija imasi didžiulio oro uosto statybų

Preliminari centrinio Lenkijos oro uosto projekto vertė – apie 30 mlrd. PLN (beveik 7 mlrd. Eur), įskaičiuojant ir geležinkelio stoties statybas, naują kelių bei geležinkelio infrastruktūrą, praneša portalas „Aerotime“.
Oro uostas turėtų iškilti 40–50 km nuo Varšuvos į Lodzės pusę, o tikslią jo statybos vietą Lenkijos vyriausybės atstovai žada įvardinti rugsėjį.
Anot Mikołajaus Wildo, Lenkijos valstybės įgaliotinio, atsakingo už centrinio oro uosto projektą, statybos truktų dešimtmetį ir galėtų būti baigtos 2027 m. viduryje.
Dabartiniai didžiausi Lenkijos oro vartai – Varšuvos Frederico Chopino vardo oro uostas – įgyvendinus naująjį projektą turėtų būti uždarytas.
„Oro uosto statybos ir jo atidarymas vyks lygiagrečiai su Chopino oro uosto, kuris šiuo metu aptarnauja daugiausia keleivių, uždarymu“, – nurodo p. Wildas.
Jo teigimu, Varšuvos Modlino oro uostas, iš kur kyla pigių skrydžių bendrovių orlaiviai, veiks ir Centrinio Lenkijos oro uosto statybų metu.
Dėl projekto finansavimo Lenkijos vyriausybė derasi su Kinija – anot lenkų spaudos, juo yra susidomėjęs Azijos infrastruktūros investicinis bankas.
Planuojama, kad pirmaisiais veiklos metais Lenkijos centrinis oro uostas aptarnaus 50 mln. keleivių, o vėliau jų skaičius išaugs iki 100 milijonų.
Jei ambicingas projektas bus įgyvendintas, Centrinis Lenkijos oro uostas taps vienu didžiausių Europoje. Palygininui – Londono Heathrow oro uostas 2016 m. aptarnavo 75,7 mln. keleivių, Paryžiaus Charles de Gaulle oro uostas – 65,9 mln., Amsterdamo Shipholo oro uostas – 63,6 mln., Frankfurto oro uostas – 60,7 mln., Kopenhagos oro uostas – 29 mln. keleivių.
Pernai visi Lenkijos oro uostai aptarnavo 35 mln. asmenų, iš jų Varšuvos Chopino vardo oro uostas –12,8 mln. keleivių. Todėl lenkų oro susisiekimo ekspertai abejoja, ar šalies vyriausybės planai statyti didžiulį oro uostą yra ekonomiškai pagrįsti.
Lenkijos vyriausybės atstovai argumentuoja, kad naujas oro uostas šaliai ateityje bus gyvybiškai reikalingas, nes Varšuvos Chopino vardo oro uostas artėja prie savo galimybių ribos – jis gali priimti iki 20 mln. keleivių per metus.