Paskelbtas konkursas vėžei, kuri atves „Rail Baltica“ iki KIT

Apie penktadienį paskelbtą konkursą pranešanti bendrovė nurodo, kad potencialūs rangovai pasiūlymus galės teikti iki 2017 m. rugpjūčio 1 d.
„Mes labai kruopščiai rengėmės šiam konkursui, siekdami patobulinti technines sąlygas ir į konkursą pritraukti kuo daugiau rangovų, organizavome viešą susitikimą su projektu besidominčiais rangovais, gegužės mėn. paskelbėme techninės specifikacijos projektą prašydami suinteresuotų rinkos dalyvių susipažinti su projektu ir pateikti savo pastabas bei pasiūlymus dėl projekto“, - pranešime spaudai cituojamas Karolis Sankovski, „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „Rail Baltica statyba“ generalinis direktorius.
Pranešime rašoma, kad norint paruošti optimalias technines sąlygas konkurso dalyviams, tam tikrus darbus leista siūlyti atlikti kitaip nei nurodyta techninėje specifikacijoje, pavyzdžiui, kitokiais būdais, technologijomis, medžiagomis ir/ar techniniais sprendimais.
Konkursą laimėjęs rangovas turės parengti projektinę dokumentaciją, įrengti naują 1435 mm vežės pločio kelią (europinė vėžė) bei rekonstruoti esamą 1520 mm vėžės pločio geležinkelio kelią. Taip pat rekonstruoti viadukus, požemines pervažas, pėsčiųjų tunelius bei atlikti kitus sutartyje numatytus darbus.
Šiuo metu jau pradėtas statyti aplinkkelio ruožas Jiesia-Rokai. Pagal poreikį ruošiamasi skelbti vieną ar du konkursus likusios aplinkkelio atkarpos nuo Rokų iki Palemono statybai. Planuojama, kad konkursų laimėtojai aplinkkelį, per kurį bus nukreiptas visas krovininių traukinių eismas, pastatys ne vėliau kaip iki 2020 metų pabaigos.
VŽ rašė ir apie kitą su „Rail Baltica“ susijusį konkursą – gegužės pabaigoje „RB Rail“, tarptautinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą kuruojanti įmonė, paskelbė viešąjį konkursą ekspertų paslaugoms pirkti.
„Lietuvos geležinkeliai“ primena, kad įgyvendinant projektą „Rail Baltica“ svarbiausia – atnaujinti tiesioginį Baltijos valstybių susisiekimą geležinkeliu su Europos Sąjungos šalimis, sujungti moderniu europinio standarto vėžės geležinkeliu tokias Europos valstybių sostines kaip Talinas, Ryga, Vilnius, Varšuva, Berlynas, o ateityje pailginti maršrutą prijungiant daugiau miestų iki pat Venecijos.
Nutiesus „Rail Baltica“ geležinkelį nuo Kauno iki Talino, kurio ilgis bus 700 km., kelionė iš Vilniaus į Taliną truks 4 val. 28 min., o iki Rygos – vos 2 val. 28 min. Viso projekto įgyvendinimas kainuos apie 5,8 mlrd. Eur. Projektą numatoma pabaigti iki 2026 m.