2017-01-11 19:47

Naujus autobusus Vilniuje ne nuomos, o pirks

Vilniaus autobusai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vilniaus autobusai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vilniaus miesto Taryba po nepriklausomų ekspertų vertinimo nusprendė sostinės viešojo transporto parką atnaujinti autobusus ne nuomojantis, o perkant lizingu.

Dar pernai Taryba buvo patvirtinusi, kad transporto parko atnaujinimui turėtų būti skirta ne daugiau nei 55 mln. Eur, po posėdžio šiandien galimos projekto lubos nuleistos iki 40,5 mln. Eur.

Kastytis Lubys, Vilniaus miesto savivaldybės Eismo valdymo poskyrio vyriausiasis specialistas VŽ pabrėžė, kad ir vienu, ir kitu atveju nereiškia, kad autobusams pirkti būtų skirta didžiausia numatyta suma.

„Parodys konkursas. Kaina gali būti ir mažesnė“, – tikina p. Lubys.

Numatyta, kad savivaldybės įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ lizingo būdu nusipirks 150 naujų autobusų – taip bus atnaujinta apie 40% viso turimo transporto parko.

Nepriklausomų ekspertų „Civitta“ vertinimas parodė, kad nusprendus pasirinkti veiklos nuomos variantą, savivaldybei tektų per 8 metus privačiam tiekėjui sumokėti 40,35 mln. Eur. Tiesa, ekspertai į vertinimą įtraukė prielaidą, kad „Vilniaus viešasis transportas“ atleistų nereikalingus remonto poskyrio darbuotojus.

Nusprendus autobusus pirkti lizingo būdu ir priskaičiavus „Vilniaus viešajam transportui“ tenkančią autobusų remonto naštą, per 8 metus už naujus autobusus tektų atseikėti 40,4 mln. Eur, teigiama ekspertų išvadoje. Skaičiuojama, kad pasibaigus lizingo laikotarpiui, autobusus „Vilniaus viešasis transportas“ galės įsigyti už 8,35 mln. Eur. Šios galimybės pasirinkus veiklos nuomą nėra.

Pirks ir troleibusų

Mero Remigijaus Šimašiaus siūlymu, miesto Taryba įpareigojo bendrovę per 2018-2020 m. sukaupti apie 2 mln. Eur papildomų lėšų, kurios būtų skirtos troleibusams įsigyti. Sutaupyti siūloma pertvarkant įmonę. Planuojama įsigyti 40 naujų troleibusų.

„Vilniaus viešasis transportas“ šį pavasarį pateiks Savivaldybės tarybai patvirtintą priemonių planą, kaip užtikrins elektrinių transporto priemonių parko ir jo infrastruktūros atnaujinimą iki 2020 metų. Skaičiuojama, kad apie 40 troleibusų kainuos per 15,829 mln. Eur, iš kurių 13,455 Eur – ES investicijų lėšos, o 2,374 mln. Eur savivaldybės biudžeto lėšos.

Tiesa, „Civitta“ ekspertų išvadoje pabrėžiama, kad troleibusų pirkimas duoda mažesnį finansinį efektą nei autobusų, be to, šia technologiją per ateinančius 5-10 metų teks pakeisti į elektrinius autobusus. Jų skaičiavimu, įsigyjant ir troleibusus, nežymiai išauga ir vieno kilometro kaina.

„Vilniaus viešasis transportas“ kasdien perveža apie pusę milijono keleivių. Šiuo metu sostinės gatvėmis važiuoja 389 autobusai, kurių amžiaus vidurkis – 13,9 metų ir 252 troleibusai, kurių amžiaus vidurkis – 21,6 metų. Įmonėje dirba 2.096 darbuotojų. Paskutinį kartą viešojo transporto parkas buvo atnaujintas 2004-2006 metais.

52795
130817
52791