„Google“ algoritmas e. parduotuves privers pasukti galvas

Publikuota: 2015-08-17
Atnaujinta 2015-08-17 10:54
Lucy Nicholson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Lucy Nicholson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

IT gigantė „Google“ atnaujino savo paieškos algoritmą. Specialistai kalba, kad elektroninėms parduotuvėms teks labiau pasistengti, kad išlaikytų pozicijas paieškos laukelyje. O tų, kurios į pokyčius numos ranka, laukia baudos.

„Algoritmo „Panda“ atnaujinimas yra skirtas nekokybiškam turiniui atpažinti, kuris dažniausiai būna kopijuotas, neprofesionalus bei šališkas - nekuriantis jokios pridėtinės vertės skaitytojui. Šis atnaujinimas Lietuvoje daugiausia turėtų paliesti elektronines parduotuves, kurios turi vienodus prekių aprašymus“ – aiškina Žygimantas Mikšta, UAB „Open Planes“, veikiančios „Seo Helis“ pavadinimu, paieškos sistemų optimizavimo (SEO) padalinio vadovas.

Gytis Breikštas, „Bigbox.lt” e. parduotuvę valdančios UAB „Electronic Trade“ vadovas, kalba, kad vidutiniams ir dideliems žaidėjams tai stipriai nepakenks, bet rinkoje paskatins kokybę ir bent jau pagrindinių prekių aprašymai bus kuriami profesionaliau. Tačiau mažesniems tai gali būti stiprus smūgis.

„Galima automatiškai pertransliuoti visą tiekėjo informaciją, todėl pas daugumą e. parduotuvių aprašymai tokie patys, dažnai pateikti anglų kalba ir net nepasivarginta jų išversti, o smulkieji paprastai neturi nei rinkodaros strategijos, nei atrinktų svarbiausių prekių, kurioms sukurtų turinį patys“, – dėsto p. Breikštas.

Anot jo, per dieną atsinaujina kelių šimtų prekių informacija, o didelis asortimentas pareikalautų itin didelių resursų, kad būtų galima sukurti originalius aprašymus visiems produktams. Todėl e. parduotuvės turi išskirti svarbiausias ir į jų pateikimą įdėti daugiau pastangų.

Gresia baudos

Ponas Mikšta pasakoja, kad unikalaus turinio nekuriančioms parduotuvėms gali būti uždėtos algoritmo baudos. Tai reikštų, kad „Google“ paieškoje jų svetainės būtų randamos sunkiau. Anot SEO specialisto, dėl baudos e. parduotuvė paieškoje galėtų nukristi žemyn per 10-30 pozicijų. O tai, priklausomai nuo sektoriaus ir srauto, lankytojų skaičių galėtų sumažinti nuo poros iki poros dešimčių kartų.

„Priklausomai nuo dabartinės tinklalapio būklės, baudos panaikinimui gali užtekti ir 2.000–5.000 Eur. Gali reikėti ir didelių investicijų, siekiančių dešimtis tūkstančių eurų, tačiau didesnės sumos aktualios nebent užsienio projektams arba labai didelio srauto projektams, pavyzdžiui, „Rekvizitai.lt“, bet jie dažniausiai nenukenčia“, – atskleidžia p. Mikšta.

Pajus ne iš karto

Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas, kalba, kad laiko susiimti dar yra, nes šįkart algoritmo pritaikymas visoms svetainėms užtruks.

„Šio algoritmo išskirtinumas yra tas, kad jis labai lėtai paleidžiamas: po truputį veikia skirtingas paieškos frazes, skirtingus portalus. Pavyzdžiui, Lietuvos dabar jis tikrai dar nepalies, nes kol kas yra nukreiptas tik į svetaines anglų kalba, todėl apie poveikį kalbėti anksti, bet yra ženklų, kad e. parduotuvėms tai atsilieps“, – aiškina specialistas.

Pono Budgino teigimu, pozicija paieškoje galės kristi žemyn ir dėl per daug erzinančių išokančių reklaminių skydelių, mobiliosios versijos neturėjimo bei partnerystės rinkodaros (angl. affiliate marketing).

Kas susitvarkys, tas išloš

„Tie, kurie bus pirmieji su unikaliu turiniu, tie ir turėtų iš šios situacijos išlošti daugiausia“, – mano p. Breikštas.

E. parduotuvės vadovas teigia, kad rinkos žaidėjams teks rašyti aprašymus pagal užsienio naujienų svetaines, gamintojų rekomendacijas, pridėti papildomas pastabas ir pasistengti įtraukti auditoriją.

Indrė Beganskaitė, „Pigu.lt“ komunikacijos projektų vadovė, pasakoja, kad bendrovė šiems pokyčiams ruošiasi palaipsniui. Peržiūrima ir koreguojama svetainės struktūra bei prekių aprašai.

„Mūsų laukia didelis darbas. Nors prekių aprašus koreguoti pradėjome dar prieš kelis mėnesius, „Pigu.lt“ asortimente turime virš 60.000 skirtingų prekių. Kompiuterių ir planšečių aprašams paruošti reikia daugiau pastangų, nes specifikacijos vienodos ir pateikiamos gamintojo. Kuo žinomesnis prekės ženklas, tuo daugiau standartinės informacijos reikia nurodyti“, – dėsto p. Beganskaitė.

Bendrovė naujame algoritme įžvelgia ir galimybių. Ponios Beganskaitės teigimu, ruošiamasi iš anksto, nes tikimasi, kad po atnaujinimo e. parduotuvės turinys paieškoje bus aukščiau nei anksčiau.

Ponas Budginas prideda, kad naujienlaiškiai irgi pravers. Anot jo, ten reikėtų siųsti ne tik informaciją, kuri tiesiogiai sietųsi su pardavimais, bet ir naudingus patarimus, kodėl tam tikra prekių grupė apskritai yra reikalinga ir ką su jomis galima padaryti.

„Reikia prisijaukinti klientą, kad „Google“ rodymas viršuje turėtų kuo mažiau įtakos“, – kaip kasmet besikeičiant algoritmams išlaikyti stabilumą, aiškina p. Budginas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Seimas sumažino taršos mokestį už metalines pakuotes 1

Seimas antradienį priėmė Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo pakeitimus, kuriais mokestį už aplinkos...

Finansai
16:08
Naujas VŽ leidinys: „Prekybos sektoriaus apžvalga 2018“ 4

„Verslo žinios“ pradeda leisti specializuotas sektorių apžvalgas. Pirmoji – „Prekybos sektoriaus apžvalga...

Gyventojams šiukšlių išvežimas nebrangs, Seimas nepadidino sąvartyno mokesčio

Mokestis už nepavojingų atliekų šalinimą sąvartynuose kitais metais nedidės. Tai reiškia, kad gyventojams...

Palygino maisto prekių kainas 12 ES šalių 13

Teisingumo ministerija ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba užsakė maisto prekių kainų palyginimo...

Paaiškėjo konkurso užimti „Keliauk Lietuvoje“ vadovo postą nugalėtojas

Ūkio ministerijos skelbtą konkursą užimti viešosios įstaigos „Keliauk Lietuvoje“ direktoriaus postą, VŽ...

Investicija į naują „Ogmios“ grupės prekybos centrą Pilaitėje – 75 mln. Eur 5

„Ogmios“ grupei priklausanti UAB „Trečioji kregždė“ naujo prekybos centro statybą Vilniaus Pilaitės...

Apsaugotas dizainas atveria kelius investicijoms Rėmėjo turinys

Gediminas Nemanis, UAB „Rubbee“ direktorius, pokalbyje apie naujų produktų kūrimą ir jų dizaino apsaugą...

Birštone – milijoninės investicijos į sanatorijų plėtrą Premium

Birštone sparčiai augantis turistų srautas skatina šio kurorto sveikatingumo centrus plėstis ir atsinaujinti.

6 vietinių turistų tipai  5

Kokie turistai keliauja po Lietuvą? Kaip skiriasi skirtingų keliautojų segmentų poreikiai ir galimybės?...

Tyrimas: 70% lietuvių ilgąsias atostogas leidžia Lietuvoje, 27% nuomojasi būstą iš privačių asmenų 2

Lietuvos gyventojai po savo šalį bent su viena nakvyne keliauja vidutiniškai 4 kartus per metus, vienai...

„Pigu“ finansų analizė: EBITDA žemumose, pinigų srautas iš pagrindinės veiklos lieka teigiamas Premium 7

Elektroninės komercijos lyderės Baltijos šalyse „Pigu“ finansinių metų, kurie baigėsi 2018 m. kovo 31 d.,...

Ekspertai: „Lidl“ šiemet pagal pardavimus aplenks „Norfą“ Premium 16

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl Lietuva“ 2018 finansiniais metais pagal pardavimų apimtį aplenks...

Vilniaus centre atidaryta naujos kartos „SportsDirect.com“ parduotuvė 1

Vilniaus Gedmino pr. duris atvėrė naujos koncepcijos „SportsDirect.com“ parduotuvė. Lietuva tapo pirmąja...

Inovacijos iš esmės transformuos mūsų kasdienį apsipirkimą 3

Prekybos sektoriuje vis didesnį vaidmenį vaidina ne parduodamas produktas, o pirkėjo patirtis įsigyjant jį.

Alytaus rajono savivaldybė gyventojams išdalins 750 dūmų detektorių 1

Alytaus rajono savivaldybė su ugniagesiais vykdo prevencinę akciją, kurios metu gyventojams ruošiasi...

TOP20 didžiausių odontologijos įmonių pagal 2017 m. pajamas 2

VŽ sudarė daugiausia pajamų pernai gavusių odontologijos paslaugų įmonių dvidešimtuką. Sąrašo viršūnėje – UAB...

Lietuva vėl tikisi sėkmingos šalies reklamos Kinijoje

Lietuvą kaip patrauklią turizmui šalį kinams reklamuos Kinijos kelionių agentūra „Shanghai Ctrip Commerce...

Rinkodara
2018.12.15
6 įtartinų e. parduotuvių požymiai

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) įspėja, kad prieš šventes ir šventiniu laikotarpiu,...

Technologijos
2018.12.15
Prekyba: apyvartų augimas 2019 m. šiek tiek sulėtės, bet liks solidus Premium

Didelis iššūkis prekybos tinklams ir toliau bus jiems metami kaltinimai dėl kylančių kainų, nes 2019 m.

Verslo klasė
2018.12.15
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau