„Google“ algoritmas e. parduotuves privers pasukti galvas

Publikuota: 2015-08-17
Atnaujinta 2015-08-17 10:54
Lucy Nicholson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Lucy Nicholson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

IT gigantė „Google“ atnaujino savo paieškos algoritmą. Specialistai kalba, kad elektroninėms parduotuvėms teks labiau pasistengti, kad išlaikytų pozicijas paieškos laukelyje. O tų, kurios į pokyčius numos ranka, laukia baudos.

„Algoritmo „Panda“ atnaujinimas yra skirtas nekokybiškam turiniui atpažinti, kuris dažniausiai būna kopijuotas, neprofesionalus bei šališkas - nekuriantis jokios pridėtinės vertės skaitytojui. Šis atnaujinimas Lietuvoje daugiausia turėtų paliesti elektronines parduotuves, kurios turi vienodus prekių aprašymus“ – aiškina Žygimantas Mikšta, UAB „Open Planes“, veikiančios „Seo Helis“ pavadinimu, paieškos sistemų optimizavimo (SEO) padalinio vadovas.

Gytis Breikštas, „Bigbox.lt” e. parduotuvę valdančios UAB „Electronic Trade“ vadovas, kalba, kad vidutiniams ir dideliems žaidėjams tai stipriai nepakenks, bet rinkoje paskatins kokybę ir bent jau pagrindinių prekių aprašymai bus kuriami profesionaliau. Tačiau mažesniems tai gali būti stiprus smūgis.

„Galima automatiškai pertransliuoti visą tiekėjo informaciją, todėl pas daugumą e. parduotuvių aprašymai tokie patys, dažnai pateikti anglų kalba ir net nepasivarginta jų išversti, o smulkieji paprastai neturi nei rinkodaros strategijos, nei atrinktų svarbiausių prekių, kurioms sukurtų turinį patys“, – dėsto p. Breikštas.

Anot jo, per dieną atsinaujina kelių šimtų prekių informacija, o didelis asortimentas pareikalautų itin didelių resursų, kad būtų galima sukurti originalius aprašymus visiems produktams. Todėl e. parduotuvės turi išskirti svarbiausias ir į jų pateikimą įdėti daugiau pastangų.

Gresia baudos

Ponas Mikšta pasakoja, kad unikalaus turinio nekuriančioms parduotuvėms gali būti uždėtos algoritmo baudos. Tai reikštų, kad „Google“ paieškoje jų svetainės būtų randamos sunkiau. Anot SEO specialisto, dėl baudos e. parduotuvė paieškoje galėtų nukristi žemyn per 10-30 pozicijų. O tai, priklausomai nuo sektoriaus ir srauto, lankytojų skaičių galėtų sumažinti nuo poros iki poros dešimčių kartų.

„Priklausomai nuo dabartinės tinklalapio būklės, baudos panaikinimui gali užtekti ir 2.000–5.000 Eur. Gali reikėti ir didelių investicijų, siekiančių dešimtis tūkstančių eurų, tačiau didesnės sumos aktualios nebent užsienio projektams arba labai didelio srauto projektams, pavyzdžiui, „Rekvizitai.lt“, bet jie dažniausiai nenukenčia“, – atskleidžia p. Mikšta.

Pajus ne iš karto

Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas, kalba, kad laiko susiimti dar yra, nes šįkart algoritmo pritaikymas visoms svetainėms užtruks.

„Šio algoritmo išskirtinumas yra tas, kad jis labai lėtai paleidžiamas: po truputį veikia skirtingas paieškos frazes, skirtingus portalus. Pavyzdžiui, Lietuvos dabar jis tikrai dar nepalies, nes kol kas yra nukreiptas tik į svetaines anglų kalba, todėl apie poveikį kalbėti anksti, bet yra ženklų, kad e. parduotuvėms tai atsilieps“, – aiškina specialistas.

Pono Budgino teigimu, pozicija paieškoje galės kristi žemyn ir dėl per daug erzinančių išokančių reklaminių skydelių, mobiliosios versijos neturėjimo bei partnerystės rinkodaros (angl. affiliate marketing).

Kas susitvarkys, tas išloš

„Tie, kurie bus pirmieji su unikaliu turiniu, tie ir turėtų iš šios situacijos išlošti daugiausia“, – mano p. Breikštas.

E. parduotuvės vadovas teigia, kad rinkos žaidėjams teks rašyti aprašymus pagal užsienio naujienų svetaines, gamintojų rekomendacijas, pridėti papildomas pastabas ir pasistengti įtraukti auditoriją.

Indrė Beganskaitė, „Pigu.lt“ komunikacijos projektų vadovė, pasakoja, kad bendrovė šiems pokyčiams ruošiasi palaipsniui. Peržiūrima ir koreguojama svetainės struktūra bei prekių aprašai.

„Mūsų laukia didelis darbas. Nors prekių aprašus koreguoti pradėjome dar prieš kelis mėnesius, „Pigu.lt“ asortimente turime virš 60.000 skirtingų prekių. Kompiuterių ir planšečių aprašams paruošti reikia daugiau pastangų, nes specifikacijos vienodos ir pateikiamos gamintojo. Kuo žinomesnis prekės ženklas, tuo daugiau standartinės informacijos reikia nurodyti“, – dėsto p. Beganskaitė.

Bendrovė naujame algoritme įžvelgia ir galimybių. Ponios Beganskaitės teigimu, ruošiamasi iš anksto, nes tikimasi, kad po atnaujinimo e. parduotuvės turinys paieškoje bus aukščiau nei anksčiau.

Ponas Budginas prideda, kad naujienlaiškiai irgi pravers. Anot jo, ten reikėtų siųsti ne tik informaciją, kuri tiesiogiai sietųsi su pardavimais, bet ir naudingus patarimus, kodėl tam tikra prekių grupė apskritai yra reikalinga ir ką su jomis galima padaryti.

„Reikia prisijaukinti klientą, kad „Google“ rodymas viršuje turėtų kuo mažiau įtakos“, – kaip kasmet besikeičiant algoritmams išlaikyti stabilumą, aiškina p. Budginas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Kesko Senukai“ perka e. prekybos grupę „1A“ 3

Prekybos tinklas „Kesko Senukai“ taps didžiausiu Baltijos šalyse veikiančios e. prekybos grupės „1A“...

„Kesko Senukai“ Vilniuje atidarys statybų profesionalams skirtą prekybos erdvę-sandėlį 5

Kitą savaitę „Kesko Senukai“ Vilniuje atidarys statybų 1,5 mln. Eur kainavusį, specialistams bei statantiems...

Išpasakojo didžiausio istorijoje lietuvių pirkinio užsienyje detales Premium 9

Sunkiai pasiekiami sandorio įgyvendinimo terminai, gyvenimas lėktuvuose ir automobiliuose, kreivokas švedų...

Rinkos
2018.06.20
„Neste Lietuva“ šiemet planuoja plėsti degalinių tinklą 4

Suomijos kapitalo automatinių degalinių tinklą valdanti bendrovė „Neste Lietuva“ šiemet planuoja atidaryti...

EVD: Konkurencijos taryba tiria vaistinių kainas bei susijusius įkainius 2

Kovo pabaigoje tyrimą dėl šalyje veikiančių vaistinių tinklų galimo kartelinio susitarimo pradėjusi...

Po muitų Kinijai atvėso JAV verslo palankumas Trumpui Premium

Donaldui Trumpui, JAV prezidentui, praėjusią savaitę paskelbus apie muitų kiniškoms prekėms paketą, o,...

Verslo aplinka
2018.06.19
Kai kurios „Lidl“, „Maxima“, „Rimi“ parduotuvės vasarą dirba ilgiau

Atsižvelgdami į pirkėjų srautus vasarą, prekybos tinklai ilgina darbo laiką kai kuriose parduotuvėse...

VVTAT nubaudė „Norfą“

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skyrė sankciją UAB „Norfos mažmena“ už nesąžiningą...

Tobula vieta lentynoje – šalia didžiųjų ženklų, sėkmės kodas – akcija Premium

Nors vartotojai ir teigia, kad nori didelio produktų pasirinkimo, iš tiesų tai juos dažniau vargina, nei...

Rinkodara
2018.06.18
„Barboros“ ir „Assorti“ prekių išvežiojimo sprendimų palyginimas Premium

Elektroninės prekybos maisto produktais versle reikšmingą kaštų dalį sudaro prekių pristatymas. Šio verslo...

Statybų bendrovės „Alvora“ sėkmės priežastis – itin maža darbuotojų kaita Rėmėjo turinys 2

Viena iš sėkmingiausiai Lietuvoje ir užsienyje dirbančių šalies statybos bendrovių „Alvora“ įgyvendino...

Statyba ir NT
2018.06.18
„Google“ investuoja 550 mln. USD į Kinijos e. prekybos milžinę

JAV technologijų gigantė „Google“ investuoja į stambią Kinijos elektroninės prekybos kompaniją „JD.com“.

Technologijos
2018.06.18
Visi tiekėjai svarbūs, bet vienas gali būti svarbiausias 1

Suformuoti asortimentą ir nuolat jį keisti pagal pirkėjų pageidavimus, nelengva, bet prekybininkai pataria...

Būsimos Šiaurinės gatvės patrauklumą Vilniuje mažina elektros linija 3

Vilniuje suplanuota stambi transporto arterija – Šiaurinė gatvė – turėtų patraukti prekybininkų ir komercinio...

Statyba ir NT
2018.06.17
Kai kurie Slovėnijos prekybos centrai priims bitkoinus 3

Finansinių technologijų startuolis „Eligma“ keliuose Slovėnijos prekybos centruose, veikiančiuose...

„McDonald's“ Europoje plastikinius šiaudelius ima keisti popieriniais 3

Didžiausias pasaulyje maitinimo tinklas „McDonald's“ Europoje plastikinius šiaudelius ima keisti...

„Zzz.lt“ atsisveikino, bet įmonės nelikvidavo 2

Liepos pradžioje sukaks vieneri metai, kai elektroninės prekybos maisto produktais UAB „Zzz.lt“ nebeteikia...

„Barbora“ iki liepos išsirinks šaldymo įrangos tiekėjus

Tarptautinį konkursą dėl šaldymo įrangos tiekimo surengusi internetinė maisto produktų parduotuvė „Barbora“...

Prekybininkai pataikauja X ir Y kartų atstovams, bet jau galvoja ir apie Z kartą Premium

Vartojimo tendencijas stebintys ekspertai sako, kad didieji prekybos centrai turės persitvarkyti,...

„Microsoft“ kuria technologiją parduotuvėms be kasų

„Microsoft“ kuria technologiją, kurią pritaikiusios parduotuvės galėtų atsisakyti pardavėjų kasininkų ir...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau