„Google“ algoritmas e. parduotuves privers pasukti galvas

Publikuota: 2015-08-17
Atnaujinta 2015-08-17 10:54
Lucy Nicholson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Lucy Nicholson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

IT gigantė „Google“ atnaujino savo paieškos algoritmą. Specialistai kalba, kad elektroninėms parduotuvėms teks labiau pasistengti, kad išlaikytų pozicijas paieškos laukelyje. O tų, kurios į pokyčius numos ranka, laukia baudos.

„Algoritmo „Panda“ atnaujinimas yra skirtas nekokybiškam turiniui atpažinti, kuris dažniausiai būna kopijuotas, neprofesionalus bei šališkas - nekuriantis jokios pridėtinės vertės skaitytojui. Šis atnaujinimas Lietuvoje daugiausia turėtų paliesti elektronines parduotuves, kurios turi vienodus prekių aprašymus“ – aiškina Žygimantas Mikšta, UAB „Open Planes“, veikiančios „Seo Helis“ pavadinimu, paieškos sistemų optimizavimo (SEO) padalinio vadovas.

Gytis Breikštas, „Bigbox.lt” e. parduotuvę valdančios UAB „Electronic Trade“ vadovas, kalba, kad vidutiniams ir dideliems žaidėjams tai stipriai nepakenks, bet rinkoje paskatins kokybę ir bent jau pagrindinių prekių aprašymai bus kuriami profesionaliau. Tačiau mažesniems tai gali būti stiprus smūgis.

„Galima automatiškai pertransliuoti visą tiekėjo informaciją, todėl pas daugumą e. parduotuvių aprašymai tokie patys, dažnai pateikti anglų kalba ir net nepasivarginta jų išversti, o smulkieji paprastai neturi nei rinkodaros strategijos, nei atrinktų svarbiausių prekių, kurioms sukurtų turinį patys“, – dėsto p. Breikštas.

Anot jo, per dieną atsinaujina kelių šimtų prekių informacija, o didelis asortimentas pareikalautų itin didelių resursų, kad būtų galima sukurti originalius aprašymus visiems produktams. Todėl e. parduotuvės turi išskirti svarbiausias ir į jų pateikimą įdėti daugiau pastangų.

Gresia baudos

Ponas Mikšta pasakoja, kad unikalaus turinio nekuriančioms parduotuvėms gali būti uždėtos algoritmo baudos. Tai reikštų, kad „Google“ paieškoje jų svetainės būtų randamos sunkiau. Anot SEO specialisto, dėl baudos e. parduotuvė paieškoje galėtų nukristi žemyn per 10-30 pozicijų. O tai, priklausomai nuo sektoriaus ir srauto, lankytojų skaičių galėtų sumažinti nuo poros iki poros dešimčių kartų.

„Priklausomai nuo dabartinės tinklalapio būklės, baudos panaikinimui gali užtekti ir 2.000–5.000 Eur. Gali reikėti ir didelių investicijų, siekiančių dešimtis tūkstančių eurų, tačiau didesnės sumos aktualios nebent užsienio projektams arba labai didelio srauto projektams, pavyzdžiui, „Rekvizitai.lt“, bet jie dažniausiai nenukenčia“, – atskleidžia p. Mikšta.

Pajus ne iš karto

Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas, kalba, kad laiko susiimti dar yra, nes šįkart algoritmo pritaikymas visoms svetainėms užtruks.

„Šio algoritmo išskirtinumas yra tas, kad jis labai lėtai paleidžiamas: po truputį veikia skirtingas paieškos frazes, skirtingus portalus. Pavyzdžiui, Lietuvos dabar jis tikrai dar nepalies, nes kol kas yra nukreiptas tik į svetaines anglų kalba, todėl apie poveikį kalbėti anksti, bet yra ženklų, kad e. parduotuvėms tai atsilieps“, – aiškina specialistas.

Pono Budgino teigimu, pozicija paieškoje galės kristi žemyn ir dėl per daug erzinančių išokančių reklaminių skydelių, mobiliosios versijos neturėjimo bei partnerystės rinkodaros (angl. affiliate marketing).

Kas susitvarkys, tas išloš

„Tie, kurie bus pirmieji su unikaliu turiniu, tie ir turėtų iš šios situacijos išlošti daugiausia“, – mano p. Breikštas.

E. parduotuvės vadovas teigia, kad rinkos žaidėjams teks rašyti aprašymus pagal užsienio naujienų svetaines, gamintojų rekomendacijas, pridėti papildomas pastabas ir pasistengti įtraukti auditoriją.

Indrė Beganskaitė, „Pigu.lt“ komunikacijos projektų vadovė, pasakoja, kad bendrovė šiems pokyčiams ruošiasi palaipsniui. Peržiūrima ir koreguojama svetainės struktūra bei prekių aprašai.

„Mūsų laukia didelis darbas. Nors prekių aprašus koreguoti pradėjome dar prieš kelis mėnesius, „Pigu.lt“ asortimente turime virš 60.000 skirtingų prekių. Kompiuterių ir planšečių aprašams paruošti reikia daugiau pastangų, nes specifikacijos vienodos ir pateikiamos gamintojo. Kuo žinomesnis prekės ženklas, tuo daugiau standartinės informacijos reikia nurodyti“, – dėsto p. Beganskaitė.

Bendrovė naujame algoritme įžvelgia ir galimybių. Ponios Beganskaitės teigimu, ruošiamasi iš anksto, nes tikimasi, kad po atnaujinimo e. parduotuvės turinys paieškoje bus aukščiau nei anksčiau.

Ponas Budginas prideda, kad naujienlaiškiai irgi pravers. Anot jo, ten reikėtų siųsti ne tik informaciją, kuri tiesiogiai sietųsi su pardavimais, bet ir naudingus patarimus, kodėl tam tikra prekių grupė apskritai yra reikalinga ir ką su jomis galima padaryti.

„Reikia prisijaukinti klientą, kad „Google“ rodymas viršuje turėtų kuo mažiau įtakos“, – kaip kasmet besikeičiant algoritmams išlaikyti stabilumą, aiškina p. Budginas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
PC „Selfridges“ atrakcija klientams – bokso salė

Prekybos centrų ikona laikomas Londono Oksfordo gatvėje įsikūręs „Selfridges“ bendrosiose erdvėse įrengė...

„Gucci“ savininkės pelnas šovė į aukštumas

Prancūzijos prabangos prekių grupei „Kering“ 2017 m. buvo labai sėkmingi: pardavimo pajamos augo 25%, o...

Vėl sukrutėjo vaistinių tinklų pardavimas Premium 1

Pernai taip ir neįvykęs „Eurovaistinių“ pardavimas gali nesukliudyti savininkus pakeisti kitiems dviem...

Rinkos
2018.02.23
Ilgiausiai Lietuvoje užsibūna turistai iš Izraelio

Lietuvoje pernai apsilankė ir bent vieną naktį praleido 1,55 mln. turistų iš užsienio – 4,3% daugiau nei 2016...

Aplinkosaugininkų verdiktas: ir „Žaliojo taško“ nariams teks susimokėti milijonus Premium 7

Bėdos dėl „Metrail“ nesibaigia. Šiandien Vilniaus aplinkosaugininkai priėmė sprendimą, kad taršos mokestį už...

H&M ir „Zaros“ varžovas „Uniqlo“ artėja prie Lietuvos Premium 10

Pagal pardavimus trečias pasaulyje japonų drabužių prekės ženklas „Uniqlo“ iki 2020 m. ketina pasivyti...

Makalius: 2018 m. plėsimės į užsienį, akys krypsta į Aziją Premium 2

Rimvydo Širvinsko-Makaliaus vadovaujamai kelionių agentūrai UAB „Traveldeals LT“ su kaupu pasiteisino...

Kaziuko mugė: dalyvio mokestis atsiperka pirmąją dieną 3

Pirmąjį kovo savaitgalį 2–4 d. Vilniaus senamiestyje vyks 415-oji Kaziuko mugė, tuo pat metu ji rengiama ir...

„Roshen“ neslepia prekiaujanti Padniestrėje, moldavai piktinasi 2

Viačeslavas Moskalevskis, „Roshen“ vadovas, patvirtina, kad korporacija prekiauja su separatistinės...

Pramonė
2018.02.22
„Lidl“ formuoja parduotuvės Pilaitėje komandą 15

Prekybinėse patalpose Vilniuje, Pilaitės mikrorajone, kuriose trejus metus veikė, bet pakankamos grąžos...

Sąskaitų finansuotoja save finansuoja per obligacijas – pritraukė dar 2 mln. Eur

Didžiausia Lietuvoje smulkaus ir vidutinio verslo nebankinio finansavimo įmonė „SME Finance“, kuriai iš esmės...

Rinkos
2018.02.22
„EBay“ perviliojo „Twitter“ viceprezidentą, pažers naujų funkcijų Premium 2

Elektroninės prekybos bendrovė „eBay“ 2018 m. rengiasi pasiūlyti dvi naujoves: dirbtinio intelekto...

H&M planas įtikino investuotojus: akcijų vertė kyla

Praėjus savaitei nuo Švedijos drabužių mažmeninės prekybos grupės „Hennes & Mauritz“ (H&M) investuotojams...

VPH Karoliniškėse pastatė A+ energinės klasės parduotuvę 4

Į Vilniaus Karoliniškių mikrorajone esančią parduotuvę nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė VPH...

Statyba ir NT
2018.02.21
„Maximai“ lenkų „Stokrotkos“ įsigijimas užtruks ilgiau 1

Mažmeninės prekybos įmones Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje ir Bulgarijoje valdanti bendrovė „Maxima...

Rinkos
2018.02.21
Plėtra išaugino „Gulbelės“ apyvartą

Mažmeninės prekybos tinklo „Gulbelė“ pardavimo pajamos 2017 m. augo 5% ir pasiekė 30,1 mln. Eur. Daugiausia...

Didmenininkų apyvarta perkopė 20 mlrd. Eur, lyderiai išlieka tie patys Premium

Visų didmenininkų, neskaitant prekiaujančių automobiliais ir motociklais, apyvarta 2017 m. pasiekė 20,45...

„Itakos“ įsiveržimas: ne tik aštresnė konkurencija, bet ir galimybės Premium

Lietuvos turizmo rinkoje veiklą oficialiai pradeda nauja žaidėja – daugiau nei 28 metų patirtį turizmo...

KFC uždarė daugumą savo restoranų JK dėl logistikos fiasko 2

Greitojo maisto restoranų tinklas KFC buvo priverstas uždaryti apie du trečdalius savo maitinimo vietų...

Sukūrė kavą lietuvių skoniui Rėmėjo turinys 5

Klientų nesiliaujanti stebinti kavos ir arbatų bei jų ruošimui reikalingos įrangos tiekėja „InoCup“...

Verslo aplinka
2018.02.20

Verslo žinių pasiūlymai

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau