„Google“ algoritmas e. parduotuves privers pasukti galvas

Publikuota: 2015-08-17
Atnaujinta 2015-08-17 10:54
Lucy Nicholson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Lucy Nicholson („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

IT gigantė „Google“ atnaujino savo paieškos algoritmą. Specialistai kalba, kad elektroninėms parduotuvėms teks labiau pasistengti, kad išlaikytų pozicijas paieškos laukelyje. O tų, kurios į pokyčius numos ranka, laukia baudos.

„Algoritmo „Panda“ atnaujinimas yra skirtas nekokybiškam turiniui atpažinti, kuris dažniausiai būna kopijuotas, neprofesionalus bei šališkas - nekuriantis jokios pridėtinės vertės skaitytojui. Šis atnaujinimas Lietuvoje daugiausia turėtų paliesti elektronines parduotuves, kurios turi vienodus prekių aprašymus“ – aiškina Žygimantas Mikšta, UAB „Open Planes“, veikiančios „Seo Helis“ pavadinimu, paieškos sistemų optimizavimo (SEO) padalinio vadovas.

Gytis Breikštas, „Bigbox.lt” e. parduotuvę valdančios UAB „Electronic Trade“ vadovas, kalba, kad vidutiniams ir dideliems žaidėjams tai stipriai nepakenks, bet rinkoje paskatins kokybę ir bent jau pagrindinių prekių aprašymai bus kuriami profesionaliau. Tačiau mažesniems tai gali būti stiprus smūgis.

„Galima automatiškai pertransliuoti visą tiekėjo informaciją, todėl pas daugumą e. parduotuvių aprašymai tokie patys, dažnai pateikti anglų kalba ir net nepasivarginta jų išversti, o smulkieji paprastai neturi nei rinkodaros strategijos, nei atrinktų svarbiausių prekių, kurioms sukurtų turinį patys“, – dėsto p. Breikštas.

Anot jo, per dieną atsinaujina kelių šimtų prekių informacija, o didelis asortimentas pareikalautų itin didelių resursų, kad būtų galima sukurti originalius aprašymus visiems produktams. Todėl e. parduotuvės turi išskirti svarbiausias ir į jų pateikimą įdėti daugiau pastangų.

Gresia baudos

Ponas Mikšta pasakoja, kad unikalaus turinio nekuriančioms parduotuvėms gali būti uždėtos algoritmo baudos. Tai reikštų, kad „Google“ paieškoje jų svetainės būtų randamos sunkiau. Anot SEO specialisto, dėl baudos e. parduotuvė paieškoje galėtų nukristi žemyn per 10-30 pozicijų. O tai, priklausomai nuo sektoriaus ir srauto, lankytojų skaičių galėtų sumažinti nuo poros iki poros dešimčių kartų.

„Priklausomai nuo dabartinės tinklalapio būklės, baudos panaikinimui gali užtekti ir 2.000–5.000 Eur. Gali reikėti ir didelių investicijų, siekiančių dešimtis tūkstančių eurų, tačiau didesnės sumos aktualios nebent užsienio projektams arba labai didelio srauto projektams, pavyzdžiui, „Rekvizitai.lt“, bet jie dažniausiai nenukenčia“, – atskleidžia p. Mikšta.

Pajus ne iš karto

Deividas Budginas, komunikacijos agentūros „Komunikacijos amatininkai“ vadovas, kalba, kad laiko susiimti dar yra, nes šįkart algoritmo pritaikymas visoms svetainėms užtruks.

„Šio algoritmo išskirtinumas yra tas, kad jis labai lėtai paleidžiamas: po truputį veikia skirtingas paieškos frazes, skirtingus portalus. Pavyzdžiui, Lietuvos dabar jis tikrai dar nepalies, nes kol kas yra nukreiptas tik į svetaines anglų kalba, todėl apie poveikį kalbėti anksti, bet yra ženklų, kad e. parduotuvėms tai atsilieps“, – aiškina specialistas.

Pono Budgino teigimu, pozicija paieškoje galės kristi žemyn ir dėl per daug erzinančių išokančių reklaminių skydelių, mobiliosios versijos neturėjimo bei partnerystės rinkodaros (angl. affiliate marketing).

Kas susitvarkys, tas išloš

„Tie, kurie bus pirmieji su unikaliu turiniu, tie ir turėtų iš šios situacijos išlošti daugiausia“, – mano p. Breikštas.

E. parduotuvės vadovas teigia, kad rinkos žaidėjams teks rašyti aprašymus pagal užsienio naujienų svetaines, gamintojų rekomendacijas, pridėti papildomas pastabas ir pasistengti įtraukti auditoriją.

Indrė Beganskaitė, „Pigu.lt“ komunikacijos projektų vadovė, pasakoja, kad bendrovė šiems pokyčiams ruošiasi palaipsniui. Peržiūrima ir koreguojama svetainės struktūra bei prekių aprašai.

„Mūsų laukia didelis darbas. Nors prekių aprašus koreguoti pradėjome dar prieš kelis mėnesius, „Pigu.lt“ asortimente turime virš 60.000 skirtingų prekių. Kompiuterių ir planšečių aprašams paruošti reikia daugiau pastangų, nes specifikacijos vienodos ir pateikiamos gamintojo. Kuo žinomesnis prekės ženklas, tuo daugiau standartinės informacijos reikia nurodyti“, – dėsto p. Beganskaitė.

Bendrovė naujame algoritme įžvelgia ir galimybių. Ponios Beganskaitės teigimu, ruošiamasi iš anksto, nes tikimasi, kad po atnaujinimo e. parduotuvės turinys paieškoje bus aukščiau nei anksčiau.

Ponas Budginas prideda, kad naujienlaiškiai irgi pravers. Anot jo, ten reikėtų siųsti ne tik informaciją, kuri tiesiogiai sietųsi su pardavimais, bet ir naudingus patarimus, kodėl tam tikra prekių grupė apskritai yra reikalinga ir ką su jomis galima padaryti.

„Reikia prisijaukinti klientą, kad „Google“ rodymas viršuje turėtų kuo mažiau įtakos“, – kaip kasmet besikeičiant algoritmams išlaikyti stabilumą, aiškina p. Budginas.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Perveneckas: artėjant politiniam sezonui, prekybininkai pradedami kaltinti dėl kainų 13

Neaišku, kodėl iš dvidešimties tyrime lygintų drabužių keturiolikos prekių ženklai pasirinkti tie, kuriems...

Pareigūnai: Lietuvoje ne viskas brangiau, bet turime žinoti, kurios kainos pas mus didesnės 19

Teisingumo ministerija ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė tyrimą apie drabužių,...

20 didžiausių vaikų darželių pagal 2017 m. pajamas Premium 1

Dvidešimt didžiausių privačių Lietuvos vaikų darželių pernai gavo 14,1 mln. Eur pajamų, tai 12% daugiau nei...

Siūlo prekybininkams kainas žymėti didesniu šriftu 2

Prekybos tinklų „Maxima“, „Palink“, „Rimi“, „Norfa“ ir „Lidl“ vadovai gavo politikų siūlymą kainas žymėti...

„Rimi Lietuvos“ pajamos šiemet išaugo 2,8% iki 155,2 mln. Eur

Vieną didžiausių mažmeninės prekybos tinklų šalyje valdančios bendrovės „Rimi Lietuva“ apyvarta pirmąjį šių...

Nauja IKEA Rygoje: asortimentas Vilniuje liks didesnis

Rugpjūčio 30 d. duris atvers Švedijos baldų mažmeninės prekybos įmonės parduotuvė IKEA Rygoje. Didžiausios...

Dėl salmoneliozės užkrato „Forto dvare“ Panevėžyje sunegalavo penki žmonės

Specialistai tiria galimą salmoneliozės užkrato atvejį Panevėžyje, prekybos ir pramogų centre „Babilonas“...

Tikrina, ar prekybininkai tinkamai tvarko pirkėjų asmens duomenis 4

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (VDAI) pradeda didžiųjų maisto, namų apyvokos prekių parduotuvių bei...

Į priekį juda VCUP planas išsiplėsti ir rinkai pasiūlyti biurų 7

Šeštus metus Vilniaus centrinės universalinės parduotuvės (VCUP) rengiamas planas pasistatyti biurų priestatą...

Statyba ir NT
2018.08.16
„Crocs“ gamyklą uždaro, bet niekur nedingsta

Diskusijas sukėlusi naujiena apie „Crocs“ gamyklos uždarymą Italijoje yra tik dėmesio atkreipimas į vieną iš...

Vizija: išgelbės spynos ant prekybos centrų 16

Eiliniai tautos „gelbėtojai“ imasi reguliuoti maisto kainas – ar bent jau mano tai padarysiantys. Vienas iš...

Verslo aplinka
2018.08.16
„Maxima“ pristato išparduotuvių formatą, „Norfa“ eina kitu keliu Premium 2

Pasiteisinus Vilniuje, „Maxima bazėje“, veikiančiam išparduotuvių formatui, ketvirtadienį „Maxima“ atidaro...

Neliko specializuotų „Adidas“ parduotuvių Premium 2

Vokietijos sportinių drabužių, avalynės, inventoriaus gamintojo „Adidas“ specializuotos parduotuvės Lietuvoje...

Profsajungos pritaria prekybos centrų darbo sekmadieniais draudimui 20

Šalies profesinių sąjungų atstovai teigiamai vertina valdžios užmojį riboti prekybos centrų darbą...

Verslo aplinka
2018.08.15
Pigios liros efektas: turistai šturmuoja parduotuves 16

Turkijos liros kurso smukimas išprovokavo tikrą pardavimų bumą prabangos segmente besispecializuojančiuose...

Kas ketvirtoje kavinėje prie magistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda – pažeidimai 3

Kauno valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (Kauno VMVT) rugpjūčio 4–9 d. patikrinusi 24 viešojo...

Papildomai „Lidl“ tiekėjų kontrolei – nepriklausomi laboratoriniai tyrimai Premium 6

Siekdamas sustiprinti tiekėjų kontrolę ir informuoti savo pirkėjus apie produkcijos kokybę, prekybos tinklas...

Agroverslas
2018.08.14
Lietuvos vyno rinka: be aiškaus judėjimo viena kryptimi 2

Pigesnių vynų pardavimai mažėja, brangesnių – laikosi tame pačiame lygmenyje. Po Alkoholio kontrolės įstatymo...

Laisvalaikis
2018.08.14
Advokatai dirbtinį intelektą išmokė lietuvių kalbos Premium 6

Dirbdami prie įmonės įsigijimo projekto dirbtinio intelekto programą šią vasarą pirmą kartą panaudoję...

Karbauskis: Imsimės visų priemonių, kad maisto produktų kainos nekiltų 26

Vyriausybė ir Seimas imsis visų priemonių, kad maisto kainos prekybos tinkluose nekiltų, sako Ramūnas...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau