Valatka: jei „Veidas“ negaus bent 10.000 Eur per mėnesį, viskas baigsis

Publikuota: 2016-03-25
Rimvydas Valatka, apžvalgininkas, publicistas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rimvydas Valatka, apžvalgininkas, publicistas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Rimvydas Valatka traukiasi iš žurnalo „Veidas“ vadovo ir vyriausiojo redaktoriaus pareigų. Kol akcininkai ieško atsakymų, jis sako, kad situacija bendrovėje apgailėtina ir be papildomų pinigų žurnalas ateities neturi.

Jis praneša, kad UAB „Veido“ periodikos leidyklos akcininkai jau patenkino prašymą atleisti iš darbo, o pagrindinė pasitraukimo priežastis buvo žurnalui skiriami maži finansiniai ištekliai.

„Buvau ir tebesu įsitikinęs, kad neįmanoma išleisti žurnalo be pinigų. „Veidas“ jau daug metų bando paneigti šį ekonomikos dėsnį. Mano galva, ES šalyje nedera praktika, kai darbuotojai po du mėnesius negauna ir taip menko atlyginimo. Kai žurnalas skolingas autoriams, tiekėjams ir spaustuvei. „Veidas“ iki šiol ėjo tik todėl, kad vis dar turi puikių žurnalistų. Idealistų. Bet net idealistams reikia valgyti, mokėti už butą, vaikus aprengti. Visiems skolinga žiniasklaidos priemonė – labai pažeidžiama. O jei dar jos nebereikia ir skaitytojams, kurie nebalsuoja euru už žurnalą?“ – savo „Facebook“ paskyroje rašo p. Valatka.

Vadovo ir vyr. redaktoriaus pareigas jis pradėjo eiti 2015 m. liepos 1 d., taigi bendrovėje neišbuvo nei metų. Vietoje jo vadovo ir vyr. redaktoriaus pareigas eis Arūnas Brazauskas, kuris šią poziciją užėmė ir prieš ateinant p. Valatkai.

„Palikau laikinai einantį redaktoriaus pareigas Arūną Brazauską. O šiaip net nežinau, koks likimas laukia „Veido“. Man buvo pasakyta, kad savaitraštis nebeis, bus mėnraštis, o vakar girdėjau jau ir kitokių kalbų, tai net nežinau, kokia situacija. Aišku yra viena: jeigu į „Veidą“ nebus įmesta pinigų ir jis per mėnesį negaus 10.000 – 12.000 Eur., tai užteks vieno žmogaus, kuris kreipsis į teismą, kad jam nesumokėta alga už mėnesį ir viskas tuo pasibaigs“, – VŽ sako p. Valatka.

Anot jo, žurnalo ateitis turėtų paaiškėti per artimiausią mėnesį.

Nemoka atlyginimų

Be to, pašnekovas kalba, kad bendrovė jau kurį laiką nemoka atlyginimų laiku.

„Mano pasirinkimas buvo rinktis mažesnę blogybę iš dviejų. Tokiais atvejais žmogus pasirinkimų neturi. Vienintelį kartą, kai atlyginimai buvo sumokėti laiku, tai buvo už gruodžio mėnesį. Aš daugiau pats sau po to daugiau ir neišsimokėjau, o kiti darbuotojai vakar buvo negavę atlyginimų maždaug nuo sausio 10 d.“, – aiškina p. Valatka.

Paklaustas apie tolimesnius planus, jis sako, kad ir toliau tikisi rašyti tekstus į naujienų portalą „Delfi“, kalbėti „Žinių radijuje“. Po jo pasitraukimo viešumoje prasidėjo diskusijos apie jo galimybes dalyvauti Seimo rinkimuose. Pašnekovas sako, kad kol kas kvietimų nei viena partija nepateikė.

„Nei tikiuosi, nei nesitikiu, tiesiog nesuku dėl to galvos“, – į klausimą, ar tikisi politinių partijų kvietimų, atsako p. Valatka.

Komentuoti nenori

VŽ dėl vadovo pasitraukimo kreipėsi į žurnalo leidėją ir akcininką Algimantą Šindeikį, tačiau pastarasis atsakė, kad klausimai turėtų būti adresuojami Robertui Dargiui, bendrovės valdybos pirmininkui. Jis šiuo metu atostogauja užsienyje ir pranešė, kad su šia bendrove susijusiais klausimais reikia kalbėti su p. Šindeikiu. Bandant pakartotinai susisiekti su leidėju jo telefonas buvo išjungtas arba ne ryšio zonoje.

Danas Tvarijonavičius, vienas iš bendrovės akcininkų, VŽ taip pat pasakė, kad situacijos komentuoti nenori, nes joje veikia pasyviai ir nėra valdybos narys. Tiesa, jis sako, kad apie įmonę slegiančias problemas žino.

„Tai šiaip ar taip buvo daugiau socialinis projektas, jis toks ir lieka. Nesu valdybos narys, bet remiu tą projektą“, – kalba p. Tvarijonavičius.

Praėjusių metų pabaigoje, Vladas Bumelis, dar vienas bendrovės akcininkas VŽ pasakojo, kad investiciją į „Veidą“ tuo metu vertino teigiamai.

„Vertinu teigimai, kaip ne komercinį, o visuomeninį projektą su tikslu išlaikyti skaidrią, nepriklausomą, objektyvią spaudą. Toks „Veidas“ buvo, toks „Veidas“ bus ir atetyje, tuo nei kiek neabejoju. T.y. savaitraštis turės savo veidą, be plastinių operacijų…. ir botulino injekcijų“, – praėjusių metų pabaigoje situaciją komentavo p. Bumelis.

Bendrovės akcijas dalijasi 5 asmenys. Registrų centro duomenimis, po 1.000 akcijų turi Danas Tvarijonavičius, AB „Grigeo Grigiškės“, UAB „Biosantara“ ir UAB „Eika“ (1000). UAB koncernas „Alga“ valdo 1.068 akcijas. Žinomi verslininkai tiesiogiai arba per savo valdomas bendroves į „Veidą“ investavo 2014 m. pabaigoje.

2014 m. liepą „Veido“ periodikos leidykla, siekdama padengti nuostolius, sumažino įstatinį kapitalą nuo 447.500 Eur iki 2.900 Eur. 2014 m. „Veido“ periodikos leidyklos pajamos sudarė 775.000 Eur, 2013 m. – 1,4 mln. Eur. Šiuo metu bendrovėje dirba 25 darbuotojai, rodo „Creditinfo“ pateikiami Registrų centro ir „Sodros“ duomenys.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vieta pagal augimą Bendrovė Augimas (2012-2015),% Apskritis
71 UAB „Publicum Media“ 492,0% Vilniaus
151 UAB „Lion Communications Vilnius“ 317,5% Vilniaus
155 UAB „Alpha Baltic Vilnius“ 312,3% Vilniaus
303 UAB „Inter Krasta“ 217,7% Vilniaus
347 UAB „Ad Fingers“ 195,3% Vilniaus

Verslo žinių pasiūlymai

„Verslo žinių“ akademija

„Verslo žinių“ akademija

Išsamūs praktiniai mokymai ne didesnėse nei 14 dalyvių grupėse

Pažintinis žurnalas

Pažintinis žurnalas

Tiems, kas brangina savo laisvalaikį ir domisi rytojumi

Nepamirštamos kelionės laiku

Nepamirštamos kelionės laiku

Kas mėnesį laukia nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

NEMOKAMI specializuoti savaitraščiai

Nepraleiskite savo srities naujienų

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau