Didžiausius atlyginimus mokančios reklamos ir komunikacijos agentūros
Ji pirmojoje pozicijoje, kovą smarkiai pakilus vidutiniam atlyginimui, rikiuojasi VŽ sudarytame viso sektoriaus (žiniasklaidos planavimo, ryšių su visuomene ir reklamos agentūrų) TOP dešimtuko viršuje. Vidutinis atlyginimas „Adell Taivas Ogilvy“ kovą šoktelėjo daugiau nei 2,5 karto, iki 3.966 Eur, kai tuo tarpu sausį–vasarį tebuvo per 1.430 Eur.
Beveik dvigubai, iki 3.284 Eur kovą, palyginti su sausiu, šoktelėjo ir žiniasklaidos planavimo agentūros „Carat“ mokamas vidutinis atlyginimas.
infogr.am::rinkodara_rinkodaros_ir_komunikacijos_rinkos_dalyviu_2017_m_kova_mokamas_vidutinis_darbo_uzmokestis
VŽ primena, kad nuo šiol kas mėnesį yra skelbiamos Lietuvos bendrovių (turinčių daugiau nei 3 darbuotojus) vidutiniai atlyginimai prieš mokesčius. Į vidurkį neįtraukiami atlyginimai pagal autorines sutartis bei tantjemos.
Ekspertų ir verslininkų nuomone, nors viešos vidutinės algos neparodo visos tikrosios situacijos bendrovių viduje, tačiau tai didina bendrovių skaidrumą, verčia įmones tobulinti savo atlyginimų sistemas bei aiškiau apie tai komunikuoti.
Paskelbus vidutinius atlyginimus, netrūko pastebėjimų, kad interpretuoti juos reikėtų atsargiai, nes mažose bendrovėse vidurkį gali iškreipti vadovų algos, o atskirų mėnesių rodiklius gali išpūsti priedai už pasiektus metinius, mėnesinius ar ketvirtinius rezultatus, o tikslesnius apibendrinimus bus galima daryti tik po ilgesnio palyginamojo periodo.
Aštrios žirklės
Kovą, kaip ir kitus mėnesius, didžiausios atlyginimų žirklės tarp šio sektoriaus įmonių išlieka tarp ryšių su visuomene bendrovių ir reklamos agentūrų, kur matomas didelis atotrūkis tarp bendrovių, mokančių didelius vidutinius atlyginimus ir agentūrų, kur šis rodiklis daugiau nei kelis kartus mažesnis.
Tuo tarpu tarp žiniasklaidos planavimo bendrovių šios atlyginimų žirklės gerokai mažesnės. Tikėtina, kad prie to gali prisidėti faktas, kad absoliuti jų dauguma priklauso tarptautiniams tinklams ir turi samdomus vadovus, o ne savininkus–direktorius, tad kartu ir kitokią atlyginimų sistemą.
infogr.am::rinkodara_didziausiu_ziniasklaidos_planavimo_agenturu_2017_m_kova_mokamas_vidutinis_darbo_uzmokestis
Pasak Kęstučio Gečo, Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos tarybos nario bei agentūros „INK agency“ vyriausiojo partnerio, įdomu šias lenteles paanalizuoti ir atsižvelgiant į įmonių dydį bei darbuotojų skaičių.
„Mūsų industrijoje viską iš principo lemia žmonės, ir pagal šį rodiklį palyginus didžiąsias ryšių su visuomene bendroves matome reikšmingų skirtumų. Kai kurios jų išleidžia nemenkas sumas ne darbuotojams, ir tai kelia klausimų“, – kalba p. Gečas.
infogr.am::rinkodara_didziausiu_rysiu_su_visuomene_agenturu_2017_m_kova_mokamas_vidutinis_darbo_uzmokestis
infogr.am::rinkodara_didziausiu_reklamos_agenturu_2017_m_kova_mokamas_vidutinis_darbo_uzmokestis