Prancūzų „Decathlon“ Lietuvoje turi rimtų ketinimų

Praėjusiais metais 10 mlrd. Eur pardavimo pajamų ribą pasiekusią „Decathlon“ labiausiai augino plėtra užsienio šalyse. Prancūzijoje pardavimai 301 parduotuvėje augo 2,2% ir sudarė 3,3 mlrd. Eur, o užsienyje – 12% ir pasiekė 6,7 mlrd. Eur. Šiuo metu tinklas turi 1.176 parduotuves 28 šalyse, rodo retaildetail.eu duomenys.
Nicolas Fogola, UAB „Decathlon Lietuva” direktorius, sako turintis tikslą įvesti „Decathlon“ į Baltijos šalių rinkas.
„Kol kas nenuspręsta, kiek fizinių parduotuvių bus atidaryta. Pirmiausia reikia ištirti rinką, įvertinti sporto prekių poreikį. Pirmiausia to čia ir atvykau – ištirti rinką“, – sako p. Fogola.
Elektroninę parduotuvę Lietuvoje jau paleidęs mažmenininkas aktyviai dairosi ir patalpų fizinei parduotuvei, sako NT bendrovių atstovai. Pasak jų, „Decathlon“ domisi įvairaus formato patalpomis geriausiose prekybinėse vietose Vilniuje.
Neoficialiai kalbama, kad vienas patalpas „Decathlon“ yra nusižiūrėjęs Ukmergės g., greičiausiai čia ir bus atidaryta pirmoji jų parduotuvė.
Registrų centro duomenys rodo, kad „Decathlon Lietuva” įkurta liepos 28 d. 100% įmonės akcijų priklauso Prancūzijos kompanijai „Decathlon“.
Viktorija Krolytė, UAB „Baltika Lietuva“, valdančios „Monton“, „Mosaic“, „Ivo Nikkolo“, „Baltman“ prekių ženklų parduotuves, vadovė sako, kad įmonės įstatinis kapitalas rodo, jog prancūzai Lietuvoje turi rimtų ketinimų.
„Teko girdėti, kad jie domisi ne tik prekybos galimybėmis, bet ir galvoja apie gamybinius santykius. Tokio dydžio kapitalas yra patikimumo garantas prieš partnerius“, – pabrėžia p. Krolytė.
Ji įsitikinusi, kad šiam prekės ženklui dabar yra tinkamas metas galvoti apie plėtrą, nes laisvalaikio prekių poreikis auga, šis segmentas yra vienas labiausiai augančių.
Kuria inovacijas
Per kelias minutes pati išsiskleidžianti palapinė, nardymo kaukė, leidžianti gėrėtis povandeniniu pasauliu, vaikiškiems pirštams pritaikytas dviračio stabdymo mechanizmas – tai inovacijos, kuriomis didžiuojasi „Decathlon“.
„Mūsų bendrovė turi vieną didžiausių inžinierių ir dizainerių komandą Prancūzijoje. Kuriame inovacijas ir parduodame jas už prieinamą kainą“, – teigia p. Fogola.
Prancūzų sporto prekių gamintojas neturi didelių rinkodaros biudžetų, nes labiau tiki iš lūpų į lūpas sklindančios informacijos apie prekės galią. Socialiniuose tinkluose, sporto mėgėjų bendruomenėse dalijamasi atsiliepimais apie naujus produktus.
„Neskatiname tų diskusijų, nedalijame drabužių ir kitų prekių nemokamai, kad apie jas kalbėtų. Kadangi mes kuriame iš tikrųjų vertingus sporto mėgėjams sprendimus, jie greit apie juos patys sužino“, – pasakoja p. Fogola.
Pasaulinės tendencijos sporto prekių gamintojams palankios, sako p. Fogola. Jis tiki, kad ir Lietuvoje populiarės įvairios sporto rūšys.
„Dabar matau daug žmonių bėgiojančių, važinėjančių dviračiais. Pasiūlysime aktyviems žmonėms 70 skirtingoms sporto rūšims skirtų prekių“, – apie parduotuvės koncepciją kalba p. Fogola.
Paklaustas apie lietuvių galimybes patekti į „Decathlon“ gamybos grandinę, pašnekovas sakė, kad tai visai tikėtina, nes viena Estijos bendrovė „jau gamina irklus“.
Rimantas Ravaitis, „Sportland“ pardavimo vadovas, santūriau vertina rinkos augimo perspektyvas.
„Rinka nesiplečia, ji kaip pyragas – atėjus naujam dalyviui teks dalintis“, – VŽ sako p. Ravaitis.
„Sportland LT“ Lietuvoje turi 11 „Sportland“, 3 „Timberland“ ir 2 „Sportland Outlet“ parduotuves. Tiems patiems akcininkams priklauso 5 „SportsDirect“ parduotuvės.