Įdomūs faktai apie IKEA

Pavyzdžiui, vienas iš faktų, kuriuos skelbia portalas allretail.ua, kad kasmet IKEA prekių gamybai sunaudojama apie 1% visos pasaulio medienos. Šio skaičiaus IKEA neafišuoja.
Beje, skaičiuojama, kad IKEA katalogai yra populiaresni už pačią populiariausią pasaulyje knygą – Bibliją. Jeigu kasmet išspausdinama apie 100 mln. Bibiljos egzempliorių, tai IKEA katalogų išleidžiama 180 mln. vienetų.
Pasirodo, kad tinklo parduotuvės neatsitiktinai statomos toliau nuo miesto centro. Tai nereiškia, kad parduotuvių statybai neatsirastų vietos pačiame mieste arba, kad statyti užmiestyje būtų pigiau. Tai vadinama gudriais rinkodaros spąstais, mat priverstas ilgesnį laiką kelionei sugaišti žmogus vargu, ar išvažiuos nieko nenusipirkęs ar bent jau neapžiūrėjęs prekių. Beveik kiekvienas pirkėjas parduotuvėje „apdovanos“ save kažkokiu mažmožiu už stovėjimą spūstyje ar prie šviesoforų.
Beje, IKEA parduotuvės paprastai suprojektuotos labirinto principu – taip pirkėjas priverstas apeiti visas sales. Teigiama, kad yra ir tiesioginiai praėjimai, užtveriami sienėlėmis ant ratukų, kurios gali būti perstumtos į kitą vietą. O tos pačios prekės išdėstytos net keliose vietose, kad pirkėjas nieko nepraleistų.
Parduotuvėje lankytojams leidžiama viskas – galima apsivilkus chalatu vaikščioti su juo po parduotuvę ir nepirkti. Galima atsigulti numigti – ir niekas nežadins. Tai tapo IKEA vizitine kortele.
Darbuotojai prieis tuomet, kai juos pakviesite. Jiems yra draudžiama siūlyti savo pagalbą, kai jos neprašo.
Personalas bendrauja kodinėmis frazėmis. Tarkim, kodas 22 reiškia ypatingą atvejį prie mokėjimo kasos, o kodas 99 praneša apie pasimetusį vaiką. Ir šitie kodai laikas nuo laiko keičiami.
Virtuvės skyriuje pirkėjo laukia keletas triukų – specialūs ventiliatoriai pučia ne tik vėsų orą, bet ir vos pastebimą gaminamo maisto aromatą. Tai turėtų įtikinti, kad įsigijus virtuvę namai irgi kvepės panašiais aromatais. Be to, kvapai sužadina apetitą ir pirkėjas nusprendžia užkasti IKEA restorane, kuris taip pat yra tapęs vizitine kortele.
Nurodomi ir kiti triukai – pavyzdžiui, manoma, kad pasiūlymas pačiam surinkti baldą leidžia ne tik pasidžiaugti rezultatu, bet ir prisirišti prie daikto į kurį įdėta rankų darbo.