2017-06-05 16:19

Paštas paaiškino, kodėl 2015 m. nuostolis vėliau padidėjo 20 kartų

Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Skelbdama 2016 m. rezultatus, AB Lietuvos paštas pakoregavo 2015 metų nuostolį: jis padidėjo 20 kartų, iki 5,5 mln. Eur.

Pro rinkos dalyvių akis neprasprūdo, kad anksčiau skelbtoje 2015 metų ataskaitoje pašto įmonių grupė nurodo 2015 metų grynąjį nuostolį siekus 268.000 Eur. Tačiau 2017 metais skelbiant 2016 metų rezultatus buvęs 2015 m. nuostolis – 268.000 Eur – jau pakoreguotas į 5,5 mln. Eur.

Pašto paaiškinimas

Tomas Bašarovas, Lietuvos pašto Komunikacijos grupės vadovas, sako, kad tokias korekcijas lėmė turto vertės sumažėjimas.

Jis pabrėžia, kad Lietuvos pašto ir antrinių įmonių finansinės ataskaitos yra rengiamos laikantis tarptautinių finansinės atskaitomybės standartų, priimtų taikyti ES. Jose pateiktus duomenis apie Lietuvos pašto įmonių grupės finansinę padėtį tikrina nepriklausomi auditoriai. Finansinės ataskaitos yra viešai publikuojamos kartu su nepriklausomo auditoriaus išvada.

„Atsižvelgiant į 2015 m. nepriklausomo auditoriaus pateiktą sąlyginę nuomonę dėl Lietuvos pašto įmonių grupės ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto atsiperkamosios vertės, 2016 m. nepriklausomi turto vertintojai atliko retrospektyvų nekilnojamojo turto vertinimą. Nustatyta, kad turto atsiperkamoji vertė yra 5 mln. Eur mažesnė, lyginant su 2015 m. gruodžio 31 dienai apskaityta turto balansine verte. Tarptautiniai apskaitos standartai reikalauja, kad vertės sumažėjimo nuostoliai būtų pripažįstami, jeigu atsiperkamoji vertė tampa mažesnė už balansinę vertę“, – aiškina p. Bašarovas.

Pasak jo, turto vertės sumažėjimą sąlygojo viso NT objektų nustatytas vertės sumažėjimas.

„Kaip reikalauja tarptautiniai apskaitos standartai, kasmet bendrovė atlieka ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto vertės atsipirkimo testą ir 2015 metais testas parodė, kad turto atsiperkamoji vertė yra mažesnė, nei to turto balansinė vertė, todėl 2016 metais bendrovė atliko detalų visų nekilnojamo turto objektų vertinimą. Paskutinį kartą nepriklausomų turto vertintojų nekilnojamojo turto vertinimas buvo atliktas 2009 m. gruodžio 31 dienos datai“, – dėsto pašto atstovas.

Pasak jo, minėto vertinimo rezultatai – patikslinta grupės ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto vertė, – atvaizduoti kaip 2015 m. palyginamosios informacijos taisymas.

„Grynasis pelnas, nuosavas kapitalas ir ilgalaikis turtas sumažintas atitinkamai apskaityto turto vertės sumažėjimo suma. Koreguoti 2015 m. finansiniai duomenys yra pateikiami 2016 m. Lietuvos pašto bei konsoliduotame metiniame pranešime ir finansinėse ataskaitose, kurios viešai yra publikuotos“, – nurodo jis.

Pernai jau gavo pelno

Lietuvos pašto įmonių grupę sudaro patronuojančioji bendrovė AB Lietuvos paštas bei UAB „Baltic Post“, UAB „Lietuvos pašto finansinės paslaugos“ ir UAB „LP mokėjimų sprendimai“. Pašto grupė 2016 m. skelbia uždirbusi 19.000 Eur grynojo pelno, kai tuo tarpu 2015 m. ir 2014 m. patirta nuostolių.

Grupės pelnas, neišskaičiavus mokesčių, palūkanų ir nusidėvėjimo (EBITDA), pernai siekė 2,250 mln. Eur.

Pašto grupės 2016 m. pardavimo pajamos buvo 71,909 mln. Eur – beveik tokios pat kaip 2015 m., kai jos sudarė 71,931 mln. Eur.

Kaip rašoma ataskaitoje, daugiausia pardavimo pajamų grupė gauna iš pašto paslaugų teikimo. 2016 m. pašto paslaugos sudarė 54,2%, prieš metus – 54% pardavimo pajamų.

2016 m., palyginti su 2015 m., pajamų iš pašto paslaugų gauta 0,4% daugiau: universaliųjų pašto paslaugų pajamos padidėjo 9,2%, o pajamos iš kitų pašto paslaugų sumažėjo 7,7%.

Kaip rašoma ataskaitoje, pajamų iš kitų pašto paslaugų kritimą nulėmė tarptautinių korespondencijos siuntų, pagal bendradarbiavimo sutartį su tarptautine logistikos ir transporto bendrove „Clevy“ pristatomų iš Kinijos į Europos šalis, skaičiaus sumažėjimas.

Augo tik kurjerių verslas

Grupės pajamos iš kurjerių paslaugų 2016 m. buvo 15,3% didesnės nei prieš metus – augimą lėmė papildomai gautos pajamos už Vyriausiajai rinkimų komisijai teiktas paslaugas per rinkimus į Seimą.

Iš finansinių paslaugų pernai pajamų gauta 1,5% mažiau negu 2015 m. – jas žemyn nutempė 34,8 % sumenkusios pajamos iš vartojimo kreditų tarpininkavimo. Pajamos iš kitų finansinių paslaugų 2016 m. padidėjo: iš pensijų pristatymų – 6,6%, įmokų priėmimo – 3,1%, pinigų perlaidų – 21,3%.

Pajamų už kitas paslaugas, kurias sudaro periodinių leidinių prenumerata, neadresuotoji reklama, papildomos paslaugos, mažmeninė ir komisinė prekyba ir kt., gauta 5,5%mažiau negu 2015 m. Kaip rašoma ataskaitoje, tam įtakos turėjo pajamų iš papildomų pašto paslaugų, susijusių su korespondencijos siuntų pristatymu iš Kinijos į Europos šalis pagal bendradarbiavimo sutartį su tarptautine logistikos ir transporto bendrove „Clevy“, sumažėjimas.

Per 2016 m. grupė suteikė 174,6 mln. vnt. paslaugų, arba 0,5% daugiau nei 2015 m. Universaliųjų pašto paslaugų suteikta 1% daugiau dėl vidaus ir tarptautinių siunčiamųjų pašto korespondencijos siuntų iki 2 kg skaičiaus padidėjimo.

Kitų pašto paslaugų apimtys per 2016 m. sumažėjo 13%, nes tarptautinių pašto siuntų buvo išsiųsta 81% mažiau. Sumažėjusiam siuntų skaičiui įtakos turėjo sumažėjęs tarptautinių korespondencijos

siuntų, pristatomų iš Kinijos į Europos šalis pagal bendradarbiavimo sutartis su Kinijos įmonėmis, srautas.

UAB „Baltic Post“ teikiamų kurjerių paslaugų, kai siuntos įteikiamos asmeniškai pasirašytinai (per pasiuntinį), apimtis 2016 m. padidėjo 19,4%.

Šiemet investuos 7,8 mln.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Grupės 2016 m. veiklos sąnaudos sudarė 72,384 mln. Eur ir per metus sumažėjo 8,3%.

Didžiausią bendrovės veiklos sąnaudų dalį – 57,5% – sudarė su darbuotojais susijusios sąnaudos. 2016 m. jos išaugo 10,3% – daugiausiai dėl minimalios algos didinimo.

2016 m. pašto grupės investicijos į ilgalaikį materialųjį ir nematerialųjį turtą sudarė 4,112 mln. Eur.

2017 m. grupė planuoja dirbti pelningai, investuoti 7,8 mln. Eur. Siekdama didinti veiklos efektyvumą, mažins veiklos sąnaudas, modernizuos paštus.

Kaip rašoma ataskaitoje, Lietuvos paštas diegia „Ateities laiškininko“ projektą, kurio tikslas – automatizuoti

laiškininko teikiamų pašto paslaugų procesus, didinant efektyvumą, pakeisti paslaugų teikimo procesą, idant naudotis pašto paslaugomis klientai galėtų ne tik pašte, bet ir neišeidami iš namų.

52795
130817
52791