VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2017-05-22 09:00

Elektra paremta transporto ateitis

Pažangios ,,Siemens" technologijos sutinkamos įvairiose transporto srityse- nuo aviacijos iki geležinkelių.
Pažangios ,,Siemens" technologijos sutinkamos įvairiose transporto srityse- nuo aviacijos iki geležinkelių.
Traukiniai, autobusai ir lėktuvai. Šiomis transporto priemonėmis kasdieną keliauja daugybė žmonių. Ateityje jos turės ir dar vieną bendrą dalyką – visos bus varomos elektra. Visuotinei transporto elektrifikacijai judant į priekį, svarbus vaidmuo tenka koncerno „Siemens“ inovacijoms.

Akrobatinis lėktuvas „Extra 330LE“ su 260 kW galios elektrine „Siemens“ pavara jau sumušė du pasaulio rekordus – pakilimo ir vertikalaus greičio.

Hibridiniai lėktuvai padangėse

Šį pavasarį nedidelis akrobatinis lėktuvas „Extra 330LE“, pakilęs į orą Dinslakeno miesto aerodrome, Vokietijoje, sugebėjo išvystyti ir palaikyti 342 km/val. greitį. Vėlesnio skrydžio metu šis lėktuvas į orą pakėlė sklandytuvą. Standartiniams lėktuvams tai nesunkiai įkandamos užduotys, bet „Extra 330LE“ propelerio mentes suko „Siemens“ elektrinė pavara.

Šis „Siemens“ sukurtas įrenginys išsiskiria geriausiu galios ir svorio santykiu pasaulyje – vos 50 kg sveriantis elektrinis motoras geba išvystyti 260 kW galią. Beje, pagal šį parametrą jis net 5 kartus lenkia kitas tos pačios konfigūracijos elektrines pavaras ir atveria galimybes elektra paremtai civilinei aviacijai. „Siemens“ inžinieriai skaičiuoja, kad jau šiuo metu 6 tokio tipo pavaros į orą galėtų pakelti 19 vietų hibridinį lėktuvą.

Planuojama, kad didesnis keleivinis lėktuvas, kuris gabentų 100 žmonių ir skrydžio metu įveiktų tūkstančio kilometrų atstumą, galėtų būti pradėtas eksploatuoti jau nuo 2030-ųjų. Prie šio projekto „Siemens“ dirba kartu su viena didžiausių civilinių lėktuvų gamintojų pasaulyje kompanija „Airbus“.

Gatvėse – ekologiški autobusai

Jei elektriniai lėktuvai yra ateities vizija, tai elektra varomi autobusai vis dažniau išrieda į Europos miestų gatves. Šioje srityje „Siemens“ taip pat siūlo sprendimus. Pavyzdžiui, Vokietijos šiaurėje įsikūrusiame Hamburge praėjusių metų rudenį įrengtos pirmosios pasaulyje „Siemens“ universalios 300 kW galios greitojo įkrovimo stotelės.

Stotelės naudojamos trumpų sustojimų metu įkrauti 109-uoju miesto maršrutu riedantiems elektriniams ir hibridiniams autobusams. Vieno sustojimo metu autobusas yra įkrovinėjamas maždaug 6 minutes. Toks metodas leidžia ekologiškiems autobusams vežti keleivius ištisą dieną be didesnių sustojimų.

Inovatyviuoju Hamburgo autobusų maršrutu kas dieną keliauja per 15 tūkst. miesto gyventojų, kurių skaičius netolimoje ateityje dar labiau išaugs. Šio miesto savivaldybė planuoja, kad nuo 2020 m. visi viešojo transporto autobusai mieste turės būti varomi elektra ar kitu alternatyviu kuru, kuris neterš aplinkos.

Danų geležinkeliuose – elektra

Ekologiškesniu ir sklandžiau funkcionuojančiu viešuoju transportu suinteresuoti danai šiuo metu įgyvendina didelio masto geležinkelių elektrifikacijos projektą. Šį pavasarį Danijoje užbaigtas pirmas šio projekto etapas – elektrifikuota ir pradėta naudoti 57 km ilgio geležinkelio atkarpa iki šalies vakaruose esančio Esbjergo miesto.

Užbaigta atkarpa nuo šiol leidžia 300 km kelionę nuo Kopenhagos iki Esbjergo greituoju elektriniu traukiniu įveikti per maždaug 3 valandas. Elektros tiekimą šioje atkarpoje užtikrina inovatyvūs „Siemens“ elektros keitikliai, kurie elektros tinklų įtampą konvertuoja į elektrinių traukinių naudojamą 25 kV įtampą.

Danija, kuri Europoje yra viena iš atsinaujinančios energetikos lyderių, į elektrinius traukinius investuoja siekdama mažinti aplinkos taršą ir sukurti efektyvesnę viešojo transporto infrastruktūrą. Elektrifikacijos projektą įgyvendinanti Danijos geležinkelių kompanija „Banedanmark“ tiki, kad elektriniai traukiniai padės padidinti klientų pasitenkinimą, skatins dažniau atsisakyti ilgesnių kelionių automobiliu ir rinktis ekologiškesnį keliavimo būdą. Visoje šalyje elektrifikuotos linijos suteiks galimybę praktiškai atsisakyti ir iškastinio kuro naudojimo geležinkelių transporte.

Įrengiant elektrifikuotas vėžes, Danijos geležinkelių kompanija yra pasirinkusi naujos kartos „Siemens“ keitiklius, pritaikytus elektriniams traukiniams, tramvajams ir metro. Šie keitikliai išsiskiria mažesniu užimamu plotu, mažesniu triukšmo lygiu ir išskiriamos šilumos kiekiu, jie taip pat užtikrina nedidelius energijos nuostolius, kai linijos nėra naudojamos.

Svarbus „Siemens“ keitiklių aspektas yra ir jų patikimumas – jie leidžia išvengti perkrovų, išbalansavimo ir trumpų jungimų tinkle, kurie yra būdingi senesnės konstrukcijos tokio tipo įrenginiams. Aukštas šių keitiklių efektyvumas leidžia tą pačią geležinkelių atkarpą elektrifikuoti su ženkliai mažesniu tokių įrenginių skaičiumi, o kartu ir sąnaudomis.

Į geležinkelių elektrifikaciją Danija yra numačiusi investuoti apie 1,5 mlrd. eurų ir per ateinančius 5 metus elektrifikuoti apie 1 tūkst. km geležinkelio linijų.

Elektrifikuoti greitkeliai sunkvežimiams

„Siemens“ prieš kelerius metus pristatė elektrifikuotų greitkelių koncepciją „eHighway“. Šioje vizijoje numatyta virš eismo juostos nutiesti kontaktinius kabelius, kurie elektros energija aprūpintų vilkikus su hibridine variklio sistema. Prieš metus bandomoji elektrifikuota greitkelio linija įrengta Švedijoje, kuri iki 2030 m. siekia ženkliai sumažinti krovininio transporto į aplinką išskiriamą anglies dvideginio dalį. Šiais metais ši „Siemens“ sistema pradėta testuoti ir Kalifornijos valstijoje, JAV. Pagrindinis tikslas – sumažinti iškastinio kuro naudojimą krovininiame transporte ir padidinti jo efektyvumą.

Taupesni naujos kartos traukiniai

Praėjusiais metais Vokietijoje pristatyti naujos kartos elektriniai greitieji traukiniai „ICE 4“, kuriuos gamina „Siemens“. Standartinį šio traukinio sąstatą sudaro 12 keleivinių vagonų, kuriais gali keliauti daugiau kaip 800 žmonių. Šis traukinys išsiskiria pagerintomis aerodinaminėmis charakteristikomis ir mažesniu vagonų svoriu. Palyginti su pirmos kartos „ICE 1“ greitaisiais traukiniais, paskutinės kartos traukinių energijos sąnaudos, tenkančios vienam keleiviui, yra mažesnės 22 procentais.

Naujo tipo elektromobilių įkrovimo stotelės

Šią gegužę „Siemens“ pristatė naujas didelės galios elektromobilių įkrovos stoteles. Skirtingus įkrovos standartus palaikančios 150 kW galios įkrovos stotelės vos per 10 minučių elektromobilio bateriją gali įkrauti tiek, kad pakaktų įveikti apie 100 km atstumą.

52795
130817
52791