2015-06-16 03:01

„Apple“ ieško žurnalistų

JAV milžinė „Apple“ ieško žurnalistų komandos, kuri būtų atsakinga už „Apple News“ paslaugą. Taip siekiama individualizuoti turinį, kurį kompanija atrenka ir pateikia savo įrenginių vartotojams.

„Apple“ gerbėjų svetainėje „9to5Mac“, kuri pirmoji aptiko „Apple“ darbo skelbimą žurnalistams, skelbiama, kad bendrovės redakcinės komandos pagrindinė užduotis bus  palaikyti ryšius su leidėjais, teikiančiais turinį „Apple“ naujienų tarnybai „Apple News“. Tarp minėtų leidėjų yra didžiausi ir įtakingiausi pasaulio leidiniai kaip antai „Financial Times“, „New York Times“, „The Guardian“ ir „The Economist“.

Leidėjai kasdien tieks „Apple News“ tarnybai po kelias medžiagas. Už tai jiems atiteks  visos pajamos iš reklamos, talpinamos šiuose straipsniuose. „Apple“ siūlo ir kitą modelį. Technologijų milžinė gali pati pardavinėti reklaminį plotą minėtuose straipsniuose. Tačiau tokiu atveji ji pasiims 30% pajamų.

Programėlė „Apple News“ keičia iki šiol naujienas vartotojams teikusią „Apple Newsstand“. Atsinaujinusi ir sustiprinusi kolektyvą profesionalių žurnalistų komanda, „Apple“ naujienų tarnyba žada konkuruoti su sparčiai populiarėjančia „Facebook“ paslauga „Instant Articles“.

„Apple News“ tarnyba startuoja praėjus kelioms savaitėms po „Facebook“ paslaugos paleidimo. Pastaroji neseniai susitarė su keliais leidėjais dėl išskirtinių sąlygų. Pagal susitarimą, dalis jų generuojamo turinio nepublikuojama svetainėse, o skelbiama tiesiogiai socialiniame tinkle.

„Financial Times“ rašo, kad „Apple“ ieško žmonių, turinčių daugiau nei 5 metus žurnalistinės patirties, kurie gebėtų atrasti originalias, emocingas istorijas, kurių veikiausiai „nepagautų“ algoritmai.
Leidėjams toks „Apple“ žingsnis buvo netikėtas, pripažįsta FT. Tačiau Kenas Doctoras, skaitmeninių žiniasklaidos transformacijų specialistas ir „Newsonomics“ analitikas sako, kad tai nėra išskirtinis ėjimas. Žurnalistus samdo ir kitos technologijų bendrovės. Tarp kitų ir „Flipboard“ bei „Yahoo“.

„Tai nėra netikėta. Jei norite turėti paskirstomą, personalizuotą turinį, jūs arba naudojatės algoritmais, kaip antai „Google News“, arba samdote žmonėms. Kitų pasirinkimų nelabai yra“, – reziumuoja analitikas.
Per pastaruosius kelerius metus „Facebook“, „Twitter“ ir „LinkedIn“ perviliojo ne vieną žurnalistą ir redaktorių iš „News Corp“ bei NBC. Šie tapo tarpininkais tarp žiniasklaidos grupių ir socialinių tinklų naujienų platinimo platformų.
Pastarąjį pusmetį tą patį padarė ir „Snapchat“. Ši jauna bendrovė perviliojo dalį žurnalistų iš CNN ir „The Verge“.

 
52795
130817
52791