2017-05-29 13:08

„Lidl“ ir „Telia“ iš populiariausių dešimtuko išstūmė „Apple“

VŽ montažas.
VŽ montažas.
Šį pavasarį atliktas sociologinių ir rinkos tyrimų bendrovė „TNS Emor“ kartu su partnerėmis Baltijos šalyse atliktas populiariausių prekių ženklų tyrimas rodo, kad neseniai Lietuvos rinkai pristatyti ženklai „Lidl“ ir „Telia“ iš dešimtuko Lietuvoje išstūmė pasaulinių gamintojų prekės ženklus „Apple“ ir „Nike“.

Nors jau antrus metus iš eilės Lietuvoje TOP trejetuko neapleidžia tie patys trys prekės ženklai – „Google“, „Facebook“ ir „Maxima“ – likusiose dešimtuko pozicijose šiemet akivaizdūs pokyčiai.

„Populiariausių prekės ženklų dešimtuke lyderės pozicijas Lietuvoje ir Estijoje užima internetinių paslaugų bendrovė „Google“, tuo tarpu Latvijoje pirmoje vietoje regime finansinių paslaugų teikėją „Swedbank“. Nors visose Baltijos šalyse populiariausių prekės ženklų trejetukai skirtingi, respondentų nuomonė dėl „Google“, „Swedbank“ ir „Facebook“ sutampa“, – išplatintame pranešime teigia Aivar Voog, „TNS Emor“ rinkos tyrimų ekspertas.

Populiariausių prekės ženklų ketvertukas šiemet, palyginti su pernai, nesikeitė. Tuo tarpu į penktąją poziciją Lietuvos vartotojų tarpe šiemet kilstelėjo „Youtube“, užimdamas elektronikos gamintojo „Samsung“ poziciją, kuris pasitraukė į 6-ąją vietą.

Taip pat tyrimas rodo ir finansinių paslaugų teikėjo prekės ženklo „Swedbank“ kilimą į viršų – Lietuvoje jis iš 10–os šoktelėjo į 8–ą poziciją. Tiesa, „Swedbank“ prekės ženklas Latvijoje ir Estijoje džiaugiasi aukštesnėmis pozicijomis – šiose šalyse jis patenka į populiariausių TOP prekių ženklų trejetukus. 2015 m. „Swedbank“ prekės ženklas Lietuvoje irgi užėmė aukštesnę, 4–ąją dešimtuko poziciją.

Naujokų sėkmė

Į 7–ąją poziciją populiariausių prekių ženklų dešimtuke šiemet pateko prekybos tinklas „Lidl“. Pasak p. Voog, šio prekybos tinklo prekės ženklas tapo vienu iš Lietuvos gyventojų favoritų, nors „Lidl“ parduotuvės šalyje pradėjo veikti vos prieš metus.

„Tai, kad bendrovės prekės ženklas dešimtuke atsirado taip greitai, rodo, kad jis atitiko vartotojų lūkesčius ir jo populiarumas Lietuvoje dar gali augti. Kitas naujas ženklas pasirodęs Lietuvoje ir iškart patekęs į populiariausiųjų dešimtuką – atsinaujinęs bendras telekomunikacijų bendrovių „Teo“ ir „Omnitel“ prekės ženklas „Telia“. Šis prekės ženklas matomas paskutinėje Lietuvos dešimtuko vietoje, tačiau gyventojai su juo susipažino tik prieš keletą mėnesių“, – kalba p. Voog.

Kaip pastebi tyrėjai, kai kurie prekių ženklai dešimtuke pozicijas išlaiko ne vieną dešimtmetį. „Apžvelgus kelių ar net keliolikos metų populiariausių prekės ženklų tyrimus matoma, kad Estijos ir Latvijos dešimtukuose įsitvirtinę ir niekur nedingsta vietiniai saldainių gamintojai „Kalev“ ir „Laima“. Lietuvos dešimtuke vietos saldainių gamintojo atitikmens nėra, čia dominuoja internetinių ir telekomunikacijų paslaugas teikiančios bendrovės“, – lygina p. Voog.

Tyrimas buvo atliktas 2017 m. balandžio mėn., apklausiant po 1.000 15–74 m. amžiaus respondentų kiekvienoje šalyje. Iš viso buvo įtraukta apie 150 skirtingų prekės ženklų kiekvienoje šalyje. Iš pradžių respondentams pateikti atsitiktinai sudaryti prekių ženklų pavadinimų ir logotipų rinkiniai po 30 vnt., tada iš kiekvieno rinkinio paprašyta pasirinkti 5 labiausiai patikusius prekės ženklus. Vėliau respondentai iš 25 atrinktų prekės ženklų rinkosi 5 mėgstamiausius.

Lietuvoje apklausą atliko rinkos tyrimų bendrovė „Kantar TNS“.

infogr.am::rinkodara_populiariausi_prekes_zenklai_baltijos_salyse

52795
130817
52791