Sveikatos apsaugos ministerija atnaujino darbo biuruose rekomendacijas

Karantiną pratęsus iki gegužės 11 d., bet sušvelninus jo sąlygas, Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) atnaujino rekomendacijas, kaip dirbti biuruose.
Toms įmonėms, kurios gali, ministerija rekomenduoja ir toliau leisti darbuotojams dirbti iš namų. Jeigu tam nėra sąlygų, patariama apsvarstyti galimybes darbą atnaujinti etapais.
Anot ministerijos, vadovai turėtų neleisti į darbo vietas grįžti vyresniems kaip 60 metų ar lėtinėmis ligomis sergantiems asmenims, taip pat užtikrinti, kad įstaigoje dirbtų tik sveiki darbuotojai, neturintys ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų, ūmių žarnyno infekcijų ir kitų užkrečiamųjų ligų požymių. Darbuotojų sveikata turi būti nuolat stebima.
Perplanuoti darbo vietas
Darbo vietos turėtų būti įrengtos taip, kad tarp jų būtų ne mažesnis kaip 2 metrų atstumas arba darbo vietos turi būti atskirtos pertvaromis.
Siekiant užtikrinti, kad kuo mažiau darbuotojų dirbtų toje pačioje patalpoje, darbo vietas rekomenduojama įrengti posėdžių salėje, valgykloje, kitose iki tol nenaudojamose įstaigos patalpose, rekomenduoja SAM.
Be to, turėtų būti apribotas darbuotojų fizinis kontaktas, jis turėtų trukti ne ilgiau kaip 15 min. Darbdavys turi sureguliuoti ir darbuotojų pertraukų laiką, kad žmonių, kurie vienu metu dalijasi kavine, personalo kambariu ar virtuve, būtų kuo mažiau.
Esant poreikiui, susirinkimai, pasitarimai turėtų būti organizuojami nuotoliniu būdu.
Šalia įėjimų į įstaigą ir įstaigos patalpose turėtų būti sudaryta galimybė rankų dezinfekcijai, patalpos turėtų būti vėdinamos ne rečiau kaip 1 kartą per valandą plačiai atidarius langus.
Dažnai liečiamus paviršius (durų rankenas, laiptinės turėklus, elektros jungiklius, kėdžių atramas ir kita) rekomenduojama valyti paviršiams valyti skirtu valikliu ne rečiau kaip 2 kartus per dieną.
Kaip priimti lankytojus
Jei įmonės biure iki šiol buvo įprasta lankytis vartotojams ir klientams, šiuo metu prioritetas privalo būti teikiamas nuotoliniam lankytojų aptarnavimui. Tais atvejais, kai klientai aptarnaujami darbo vietoje, būtina apriboti aptarnaujamų vienu metu lankytojų skaičių. SAM rekomenduoja užtikrinti, kad lankytojui būtų skiriamas ne mažesnis kaip 10 kv. m įstaigos patalpos plotas arba vienu metu būtų aptarnaujamas vienas lankytojas. Patys lankytojai turi laikytis saugaus, ne mažesnio kaip 2 metrų, atstumo vienas nuo kito. Jei to užtikrinti įstaigos viduje neįmanoma, lankytojų srautą turi reguliuoti įstaigos vadovo paskirtas asmuo.
Įmonės darbuotojai taip pat privalo laikytis ne mažesnio kaip 2 metrų atstumo nuo lankytojų arba turi būti atskiriami nuo jų pertvaromis.
Aptarnauti galima tik veido kaukes arba apsaugines veido priemones dėvinčius lankytojus. Veido kaukes arba apsaugines veido priemones turi dėvėti ir lankytojus aptarnaujantys darbuotojai, pabrėžia ministerija.
Šalia įėjimų į įstaigą ir įstaigos patalpose turi būti sudaryta galimybė rankų dezinfekcijai (gerai matomoje vietoje pakabintos rankų dezinfekcijai skirtos priemonės).
[infogram id="855691a9-e7a0-42a6-bb68-c359ef0bd6f6" prefix="qa0" format="interactive" title="Privaloma informacija biuruose"]
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti