„Hostinger“ kūrybos ir komunikacijos vadovė: vartotojas bet kurioje pasaulio vietoje turi tą pačią patirtį apie mus

Reklama publikuota: 2022-04-07
„Hostinger“ kūrybos ir komunikacijos vadovė Radvilė Jankevičienė.
svg svg
„Hostinger“ kūrybos ir komunikacijos vadovė Radvilė Jankevičienė.

Prekės ženklas, jo strategija bei komunikacija, dizainas ir logotipas – tai dalykai, kurie dažniausiai klaidingai traktuojami kaip mažiau svarbūs šalia verslo idėjos ir jo plėtros. Tačiau sėkmingos pasaulinėje rinkoje veikiančios įmonės ir ekspertai neabejoja, kad visa tai yra itin glaudžiai susiję su ilgalaike verslo sėkme, jo išskirtinumu, vertybėmis ir galiausiai – klientų pasitikėjimu.

Šiais laikais kartu su socialinių medijų paplitimu vartotojai kasdien susiduria su naujais prekių ženklais ir konkurencija yra didžiulė. Kaip įmonėms išsiskirti iš minios? Kaip protingai, nuosekliai investuoti į prekės ženklo kūrimą ir jo stiprinimą? Savo įžvalgomis dalinasi svetainių talpinimo paslaugas teikiančios įmonės „Hostinger“ kūrybos ir komunikacijos vadovė Radvilė Jankevičienė. 

Ar itin konkurencinga aplinka ir pasikeitę vartotojų įpročiai skatina įmones apie prekės ženklo strategiją galvoti nuo pat pradžių, dar tik turint verslo idėją? 

Manau, kad šiais laikais prekės ženklo strategija yra verslo strategija, o prekės ženklo įvaizdis ir vartotojo patirties dizainas yra sudedamosios jos dalys. Tačiau turbūt vieno teisingo atsakymo, kada reikia apie tai pradėti galvoti, nėra. „Hostinger“ prekės ženklo įvaizdį pradėjome formuoti dar tiksliai neapsibrėžę mūsų paslaugų tikslinės auditorijos. 

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

 Auditorijai perprasti reikėjo nuosekliai ir kantriai rinkti vartotojų duomenis ir analizuoti rinkas, kuriose norėjome įsitvirtinti. Su vidine kūrybine komanda jau buvome pasiruošę dirbti ir judėti pirmyn, todėl pasitelkėme savo vietinius vertėjus ir atlikome konkurentų prekės ženklų analizę tikslinėse rinkose. Žiūrėjome kaip atrodo jų tinklapiai, socialinės medijos žinutės, reklamos, ką jie komunikuoja ir kaip atrodo.  

„Hostinger“ prekės ženklas rinkoje aktyvus nuo 2010 metų, o per pastaruosius penkerius metus išaugome net 10 kartų. Be to, trečius metus iš eilės esame sparčiausiai auganti svetainių talpinimo paslaugų įmonė pasaulyje. Trečią kartą patekome ir į „Financial Times“ 1000-tuką sparčiausiai augančių Europos įmonių.  

Kartu su kūrybininkais norėjome atspindėti šiuos dalykus, sustiprinti esamą prekės ženklo įvaizdį bei užtvirtinti jį kaip vieną iš „Hostinger“ prekės ženklo strateginių prioritetų. 

 Tai atrodo gana išskirtinis kelias, nes dažniausiai įmonės tam pasitelkia specialistus iš išorės.

Taip, gana įprastos praktikos, kai dizaino agentūra ar vienas grafikos dizaineris ima revoliucionuoti prekės ženklo įvaizdį, perpiešdamas jo logotipą. Tačiau mes to net nesvarstėme. Dirbantiems su prekės ženklo komunikacija, svarbu suprasti, kad logotipas svarbus atributas prekės ženklo komunikacijoje, bet jis nėra visas prekės ženklas. Kaip jis vaizduojamas skirtinguose verslo etapuose yra esminis brandingo išskirtinumas. 

Nuoseklumui užtikrinti patys sukūrėme brandbooką – stiliaus gaires, arba prekės ženklo įvaizdžio strategiją. Čia susietos vizualinės priemonės, tokios kaip spalvos, šriftai, lygiavimas, kompozicija ir kiti elementai, sukuria specifinę ir vientisą vizualinę prekės ženklo kalbą. Tai labai techninė asociacija, kuri koncentruojasi tik į pagrindinius vizualinius prekės ženklo atributus. Vizuali prekės ženklo kalba yra pagrindinis komponentas, norint sukurti autentišką prekės ženklo įvaizdžio strategiją, kuri vėliau gali būti taikoma visoms prekės ženklo komunikacijos formoms – ir rinkodarai, ir darbdavio įvaizdžiui, ir vartotojo patirčiai.  

O kodėl tai svarbu vartotojo patirčiai? 

Mes neseniai perkopėme 1000-čio darbuotojų ribą. Ir jie visi komunikuoja „Hostinger“ prekės ženklo vardu skirtinguose verslo etapuose, vadovaudamiesi stiliaus gairėmis. Todėl vizualinis nuoseklumas yra esminis mūsų prekės ženklo komunikacijos pranašumas.  

Mes dirbame daugelyje skirtingų rinkų: Šiaurės ir Lotynų Amerikoje, Vakarų Europoje, Artimuosiuose Rytuose, Azijoje. Mums svarbu turėti vieną dizaino sistemą. Tai leidžia mūsų dizaineriams savarankiškai priimti sprendimus, užtikrinant nuoseklų prekinio ženklo išpildymą.  

Ir čia neiname į kompromisus. Viskas, ką apie „Hostinger“ perskaitys ar pamatys mūsų klientai bet kur pasaulyje, yra nuspręsta mūsų pačių, mūsų komandoje. Ir matau, kad tai mums pasiteisino. Galiu pasikliauti, kad vartotojas bet kurioje pasaulio vietoje turės tą pačią patirtį apie „Hostinger". 

Bet turbūt vis tiek tenka keisti ir pritaikyti dizaino elementus pagal vietines tradicijas ir normas, nes dirbate skirtingose rinkose? 

Taip, atsižvelgiame į skirtingų rinkų tradicijas ir normas. Jas išsiaiškinti padeda rinkų vadybininkai, vietiniai kolegos dizaineriai. Dažnai ir patys „Hostinger“ paslaugų vartotojai komentaruose parašo, kad vienas ar kitas dizaino elementas neatitinka visuomenės normų. Kurdami tarptautinę kampaniją stengiamės, kad ryškiausi dizaino elementai būtų tinkami visiems pasaulio kraštams, bet pavyzdžiui, jei reikia vaizduoti žmones, stengiamės, kad jie savo išvaizda būtų kiek įmanoma artimesni konkretaus krašto archetipui. Tačiau reikia atsižvelgti ir į veido išraiškas, kūno pozą ar rankų gestus.  

Neseniai kolega grafikos dizaineris Saimonas Mureika pasidalino konkrečiu pavyzdžiu, kad mums įprastas simbolis, kai pirštais rodoma „OK“, Brazilijoje turi neigiamą reikšmę. Taip pat kai kuriame kampanijas išskirtinėms progoms, pavyzdžiui, Holi šventei Indijoje ar Meksikos Nepriklausomybės dienai, visus grafinius sprendimus orientuojame į to krašto simboliką ir vietines tradicijas, bet visada tai darome mūsų prekinio ženklo įvaizdžio ribose. 

O ar prekės ženklai turi reaguoti ir prisitaikyti prie to, kas kas vyksta pasaulyje? Pavyzdžiui, dabartinis kontekstas – karas Ukrainoje.  

Prekės ženklai atspindi įmonės vertybes. Jei įmonei, jos vadovams ir darbuotojams svarbūs tam tikri įvykiai, jie natūraliai reaguoja ir prisitaiko. Ir šiuo atveju, matėme Ukrainos vėliavų spalvų prie daugybės prekių ženklų. Tai buvo aiškus būdas pasakyti, kad esame kartu, palaikome, priimame atitinkamus sprendimus. 

„Hostinger“ grafikos dizainerio Gvido Misiūno iliustracija vienybei su Ukraina tapo lipdukais, kuriuos darbuotojai noriai klijuojasi ant savo daiktų.
„Hostinger“ grafikos dizainerio Gvido Misiūno iliustracija vienybei su Ukraina tapo lipdukais, kuriuos darbuotojai noriai klijuojasi ant savo daiktų.   

Tačiau nuspalvinti logotipą vyraujančio judėjimo spalvomis neužtenka. Turėti poziciją – prekės ženklo ar asmeninę – reiškia tvirtai tikėti ir imtis veiksmų. „Hostinger“ yra lietuviškas prekės ženklas, didžiuojamės savo kilme ir branginame tautos istoriją. Empatija Ukrainos žmonėms mums yra patyriminė. Mes esame jie prieš kelias dešimtis metų, toodėl reagavome greitai. Pasirūpinome „Hostinger“ darbuotojais Ukrainoje, pervedėme jiems pusmečio atlyginimą į priekį, pasisiūlėme priimti savo namuose, o norintiems likti ir ginti tėvynę, skyrėme reikalingą paramą. Nutraukėme verslo ryšius su Rusija ir skiriame finansinę paramą organizacijoms „Blue/Yellow“ ir „Unicorns Lithuania“.  

Taip pat sudarome sąlygas įsidarbinti ukrainiečiams, o savo socialinės medijos kanalais dalinamės mūsų darbuotojų ir klientų iš Ukrainos istorijomis. Visa tai darome vieningai. Turime pagalbos Ukrainai elektroninio pašto adresą, į kurį sulaukiame prašymų padėti. Prieš kelias dienas kreipėsi vienos Prancūzijos nevyriausybinės organizacijos atstovai, prašydami suteikti svetainių talpinimo paslaugą platformai, kurioje registruojamos gyvenamosios vietos pabėgėliams iš Ukrainos. Pagelbėjome jiems neatlygintinai. Ir toliau aktyviai tęsiame, ką pradėjome. Darysime viską, ką galime, iki karo pabaigos ir po jo, kol Ukrainos tauta atstatys savo valstybę.  

Kas šiais laikais padeda prekės ženklams išsiskirti ir ar to apskritai reikia siekti šiandieninėje begalybėje pasiūlos? 

Vargu, ar bet koks verslas pradedamas su intencija pranykti begalybėje pasiūlos. Išsiskirti iš kitų reiškia suteikti žmonėms priežastį rinktis būtent jūsų verslą ir paslaugą. Mes niekada anksčiau neturėjome tokios pasiūlos, todėl šansai naujam prekės ženklui būti pastebėtam labai menki.  

Suprantu ir tai, kad būti iš tikrųjų kitokiu sudėtinga, rizikinga ir gali būti baisu. Tam, kad sugalvotum kažką naujo, reikia pasikliauti savo vaizduote ir būti drąsiam. Jei sėkmingai išvystysite savo nesąžiningą pranašumą (ang. unfair advantage), laikui bėgant konkurentams bus vis sunkiau mesti jums iššūkį. 

Vienas iš „Hostinger“ prekės ženklo išskirtinumų tarptautinėje svetainių talpinimo paslaugų tiekėjų industrijoje yra geras dizainas. Jis sprendžia realias vartotojų problemas ir suteikia jiems geresnę mūsų paslaugos patirtį. Ši paslauga nėra savaime suprantama, tad mokėti komunikuoti paprastai ir aiškiai mums yra esminė kompetencija. Kad tai pavyktų, mūsų kūrybininkai ir rinkodaros specialistai turi patys gerai pažinoti produktą ir jo vartotojus, o produktą vystančios komandos – suprasti komunikacijos būtinybę.  

O ar paprasti vartotojai tai pastebi? Ar jūsų aukščiausiems vadovams tai yra svarbu? 

Žinoma, tačiau tai ne visada yra paprastai pamatuojama. Siekiame kūrybiškumo rinkodaros srityje, kuris neapsiribotų nuolaidų reklaminėmis kampanijomis ir suteiktų verslui apčiuopiamos vertės. Šiemet eksperimentavome su lauko reklama ir Vilniuje lauko ekranuose paleidome prekės ženklo video reklamą, kurios veiksmų seka vyko per kelis skirtingus greta esančius ekranus. Savo idėja nustebinome net visko mačiusius partnerius „JCDecaux“. Nors viešai tokiu eksperimentu džiaugėmės saikingai ir tik Lietuvos auditorijai, mūsų vadovai, dalyvavę debesų kompiuterijos konferencijoje „CloudFest“ Frankfurte, sulaukė sveikinimų išskirtinei komunikacijos kokybei. 

„Hostinger” prekės ženklo reklama Vilniuje lauko ekranuose. A. Vasilenko nuotr.
„Hostinger” prekės ženklo reklama Vilniuje lauko ekranuose. A. Vasilenko nuotr.

Daug, ilgai dirbome ir išmokome sklandžiai pasiruošti nuolaidų reklaminėms kampanijoms, kai vienu metu yra svarbu ir kiekybė, ir greitis, ir kokybė. Tokie kasdieniai sėkmingi projektai ir tai, kad pasiekiame mūsų komandai keliamus tikslus, leido užsitarnauti ir aukščiausių vadovų pasitikėjimą bei palaikymą.  

„Hostinger“ principai, sutelkti į mūsų vartotojų pažinimą, ir prekės ženklo įvaizdis leidžia mums apie savo technologiją papasakoti suprantamai ir empatiškai. Vartotojai mus pradžiugina, nelikdami abejingi. Pavyzdžiui, metų pradžioje eksperimentavome ir trumpam pagrindiniame „Hostinger“ tinklapio puslapyje pagrindinę savo violetinę spalvą pakeitėme į žalią, kuri yra antrinė mūsų paletėje. Tuomet sulaukėme daugybės lojalių vartotojų žinučių ir komentarų socialinėje medijoje, sunerimusių ir skatinančių grįžti prie pagrindinio prekės ženklo įvaizdžio. Esu įsitikinusi, jog stiprus prekės ženklo įvaizdis yra tvariausia ilgalaikės rinkodaros investicija.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Vadyba“
Rašyti komentarą 0
Svarstoma atidaryti šeštadienines ukrainiečių mokyklas

Vilniuje, o vėliau ir kituose miestuose svarstoma atidaryti tarptautinės ukrainiečių mokyklos padalinius,...

Vadyba
2022.04.07
Startuolių mokytojas: nesureikšminkite idėjos kaip labai perspektyvios, kol nesurinkote įrodymų ir įkalčių Premium 1

Klaipėdietis dr. Donatas Jonikas, verslo konsultantas, bendradarbiaujantis su „Startup Lithuania“, „Verslia...

Gazelė
2022.04.07
Iš verslo į NVO: atgina prasmės paieškos Premium

Rusijos pradėtas karas su Ukraina atvėrė naujų iššūkių nevyriausybinių organizacijų (NVO) sektoriui. Vis...

Vadyba
2022.04.07
„Hostinger“ kūrybos ir komunikacijos vadovė: vartotojas bet kurioje pasaulio vietoje turi tą pačią patirtį apie mus Verslo tribūna

Prekės ženklas, jo strategija bei komunikacija, dizainas ir logotipas – tai dalykai, kurie dažniausiai...

Vadyba
2022.04.07
„Newcrush“ šuolis: kokie eksperimentai ant šeimos verslo pamato pasitvirtino Premium 1

Į šeimos verslą atėjusi jaunoji karta dažnai jį praturtina ar atnaujina tiek, kad kilstelėtų į kitą lygį. O...

Gazelė
2022.04.06
„ACME Grupė“ plėtodama socialiai atsakingą veiklą įsteigė viešąją įstaigą „ACME Geri darbai“ Verslo tribūna

„ACME Grupė“ socialinės atsakomybės ir tvarumo veiklos kryptims vystyti įsteigė atskirą viešąją įstaigą „ACME...

Vadyba
2022.04.06
Nusipirkęs akcijų, E. Muskas jungiasi prie „Twitter“ valdybos

Elonas Muskas, bendrovių „Tesla“ ir „SpaceX“ vadovas ir įkūrėjas, o dabar ir stambiausias socialinio tinklo...

Inovacijos
2022.04.05
VŽ „Efektyvumo konferencija“: konkurencija skirta pralaimėtojams, arba Svarbiausi nauji uždaviniai verslui

„Puikybė yra skirta nevykėliams. Gal tai ir skambus pareiškimas, bet taip yra dėl stulbinamo greičio, kuriuo...

Vadyba
2022.04.05
„Apvalaus kvadrato mokykla“: lyderis pirmiausia turi būti žmogus Verslo tribūna

„Tai mokykla, skirta dirbantiems tėvams“, – sako Laura Tekorė, prieš ketverius metus Vilniuje kartu su...

Vadyba
2022.04.05
3 mėn. karjeros pertrauką padariusi HR ekspertė: kodėl vadovams sunku išeiti į niekur Premium

Akvilė Kazlienė, HR ekspertė, teigia, kad palikti vadovo kėdę daugeliui yra sunku. Pasak pašnekovės, ji...

Vadyba
2022.04.04
Verslo plėtra: kad noras augti nevirstų nesėkme Premium

Net jei verslo pradžiamokslis įveiktas, įmonės augimas maloniai džiugina širdį, nusprendus imtis plėtros,...

Gazelė
2022.04.04
Kaip išsiaiškinti, ko nori vartotojas, arba 15% laiko taisyklė Premium

Vienas pagrindinių įrankių vartotojų patirčiai įvertinti yra klientų pasitenkinimo rodiklis NPS (angl. „Net...

Rinkodara
2022.04.03
Kaip darbuotojus pakeitė pandemija: 6 dažniausiai pasitaikantys tipai Premium 1

Dveji metai darbo namuose pakeitė darbuotojus negrįžtamai. Dėl to vadovams reikia su jais susipažinti iš...

Vadyba
2022.04.02
Nuo šiol bus taikoma skaidresnė dienpinigių mokėjimo tvarka

Valstybinės darbo inspekcijos (VDI) duomenimis, 2021 metais darbo ginčų komisijos gavo beveik 5.400 prašymų...

Vadyba
2022.04.02
VŽ klausomiausi podkastai kovą

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Verslo aplinka
2022.04.01
Prognozuojama, kad darbuotojų kaita šiemet augs pusantro karto: kaip reikia keistis vadovams Premium 4

Daugelis, prasidėjus karui, manė, kad darbuotojų migracija bus kur kas mažesnė ar sustos. Visgi, anot...

Vadyba
2022.04.01
„Compensa Life“ valdybai vadovauja T. Milašius

Tomas Milašius perima vadovavimą Baltijos šalyse paslaugas teikiančiai gyvybės draudimo bendrovei „Compensa...

Vadyba
2022.04.01
„Sodra“: ligos išmoką už dvi pirmas nedarbingumo dienas gaus visi darbuotojai 4

Darbuotojui susirgus, nuo balandžio 1 d. kiekvienas darbdavys mokės jam ligos išmoką už dvi pirmąsias...

Vadyba
2022.04.01
Psichologas J. Burokas: ukrainiečiai kur kas tvirtesni už mus Premium

„Pasitraukusieji nuo karo išgyveno įvairiausių patirčių ir, mano galva, nėra tokie trapūs, kaip mums kartais...

Laisvalaikis
2022.04.01
Specialistų trūksta, alga ne per didžiausia: stringa Kibernetinio saugumo centro vadovo paieška Premium 1

Krašto apsaugos ministerijai (KAM) kol kas sunkiai sekasi surasti naująjį Nacionalinio kibernetinio saugumo...

Inovacijos
2022.04.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku