Nuotolinis darbas mažina darbuotojų socialinį kapitalą

Nuotolinio darbo poveikio komandai neįvertinančios įmonės rizikuoja dėl ateityje gresiančios didesnės darbuotojų kaitos, sumažėjusio produktyvumo bei smukusios moralės.
Tokias išvadas skelbia VitalSmarts, darbuotojų mokymų bendrovės, tyrimas. Tyrėjai akcentuoja, kad įmonės, proaktyviai ieškančios būdų, kaip užmegzti ryšį su darbuotojais, bei suvokiančios geros komandos narių psichinės sveikatos svarbą, gali džiaugtis labiau įsitraukusia komanda. Pavyzdžiui, tokiose bendrovėse darbuotojai 60% greičiau reaguoja į vienas kito prašymus, tris kartus dažniau pasidalina abejonėmis dėl pasirinkto kolegos sprendimo bei dukart dažniau prisiima atsakomybę, spręsdami problemas.
Tyrimo autoriai tokią darbuotojų elgseną pavadino socialiniu kapitalu žmonių noru ir gebėjimu dirbti kartu bei pasiekti rezultatų. Akcentuojama, kad socialinis kapitalas pradeda palengva trupėti, kai vadovai nededa jokių pastangų, kad išsaugotų bendrovės kultūrą.
Jausmą, kad niekam nerūpi tavo nuomonė, dar labiau sustiprina dabartinis darbo organizavimo būdas daugelyje įmonių, kai įprastu susirinkimų ir pasitarimų atributu tampa kaukės ar vaizdo skambučiai, apžvalgoje rašo konsultacijų bendrovė Korn Ferry.
Dennisas Baltzley, Korn Ferry, tarptautinių sprendimų ir lyderystės vystymo vadovas, teigia, kad įmonės yra įstrigusios tokiame komunikacijos cikle, kai lyderiai darbuotojams suteikia informaciją, ją reguliariai atnaujina, tačiau abipusio ryšio su darbuotojais nemezga.
Randa alternatyvų
Technologijų bendrovės Clutch atlikta apklausa rodo, kad nuotolinis darbas gerokai sumažino darbuotojų socializacijos galimybes. Nebeliko pasišnekučiavimo biure prie kavos puodelio ar per pietų pertrauką, greitų konsultacijų su prie kito stalo dirbančiu kolega. 63% respondentų nurodė, kad dirbdami ne biure mažiau bendrauja su kolegomis.
JAV veikianti rinkodaros ir komunikacijos bendrovė Impact naujų renginių formatų ir nuotolinių darbuotojų motyvavimo priemonių savo klientams ieško visus metus. Natalie Davis, Impact Talentų ir administracijos viceprezidentė, bendrovės tinklaraštyje pasakoja, kad šiemet kitokių formų buvo priversta ieškoti ir pati įmonė.
Prieš pandemiją apie 60% mūsų darbuotojų nuolat dirbdavo nuotoliniu būdu. Todėl ir prieš COVID-19 mes išbandėme įvairių renginių ir iniciatyvų, kurios padėtų kurti komandiškus santykius tarp retai vienas kitą matančių darbuotojų. Šiemet tą darome savęs nebestabdydami, komentuoja N. Davis.
JAV technologijų bendrovė Harness kasmet rengia pikniką darbuotojams. Suprantama, šįmet tradiciją pratęsti sudėtinga, tačiau įmonė nusprendė idėjos neatsisakyti ir ją šiek tiek modifikavo. Bendrovė visiems 250 darbuotojų į namus išsiuntė laisvalaikio pramogų rinkinius. 125 USD vertės dėžės turinį sudarė kilimėlis, užklotas, butelis vandeniui, dažų, skirtų rankdarbiams, rinkinys, keletas užkandžių, kremas nuo saulės ir dar kelios smulkmenos. Bendrovė paskelbė nuotraukų konkursą, kurio nugalėtojas, sukūręs geriausią kompoziciją iš gautų dovanų, laimės 50 USD.
Įmonė darbuotojams taip pat nusiuntė 30 USD vertės dovanų korteles, kurias galima panaudoti maistui ir gėrimams per virtualiai rengiamą Laimės valandą (angl. Happy hour).
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti