Nuotolinis darbas mažina darbuotojų socialinį kapitalą

Publikuota: 2020-11-29
Nuotolinis darbas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Nuotolinis darbas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Nuotolinio darbo poveikio komandai neįvertinančios įmonės rizikuoja dėl ateityje gresiančios didesnės darbuotojų kaitos, sumažėjusio produktyvumo bei smukusios moralės.

Tokias išvadas skelbia „VitalSmarts“, darbuotojų mokymų bendrovės, tyrimas. Tyrėjai akcentuoja, kad įmonės, proaktyviai ieškančios būdų, kaip užmegzti ryšį su darbuotojais, bei suvokiančios geros komandos narių psichinės sveikatos svarbą, gali džiaugtis labiau įsitraukusia komanda. Pavyzdžiui, tokiose bendrovėse darbuotojai 60% greičiau reaguoja į vienas kito prašymus, tris kartus dažniau pasidalina abejonėmis dėl pasirinkto kolegos sprendimo bei dukart dažniau prisiima atsakomybę, spręsdami problemas.

Tyrimo autoriai tokią darbuotojų elgseną pavadino socialiniu kapitalu – žmonių noru ir gebėjimu dirbti kartu bei pasiekti rezultatų. Akcentuojama, kad socialinis kapitalas pradeda palengva trupėti, kai vadovai nededa jokių pastangų, kad išsaugotų bendrovės kultūrą.

„Jausmą, kad niekam nerūpi tavo nuomonė, dar labiau sustiprina dabartinis darbo organizavimo būdas daugelyje įmonių, kai įprastu susirinkimų ir pasitarimų atributu tampa kaukės ar vaizdo skambučiai“, – apžvalgoje rašo konsultacijų bendrovė „Korn Ferry“.

Dennisas Baltzley, „Korn Ferry“, tarptautinių sprendimų ir lyderystės vystymo vadovas, teigia, kad įmonės yra įstrigusios tokiame komunikacijos cikle, kai lyderiai darbuotojams suteikia informaciją, ją reguliariai atnaujina, tačiau abipusio ryšio su darbuotojais nemezga“.

Randa alternatyvų

Technologijų bendrovės „Clutch“ atlikta apklausa rodo, kad nuotolinis darbas gerokai sumažino darbuotojų socializacijos galimybes. Nebeliko pasišnekučiavimo biure prie kavos puodelio ar per pietų pertrauką, greitų konsultacijų su prie kito stalo dirbančiu kolega. 63% respondentų nurodė, kad dirbdami ne biure mažiau bendrauja su kolegomis.

JAV veikianti rinkodaros ir komunikacijos bendrovė „Impact“ naujų renginių formatų ir nuotolinių darbuotojų motyvavimo priemonių savo klientams ieško visus metus. Natalie Davis, „Impact“ Talentų ir administracijos viceprezidentė, bendrovės tinklaraštyje pasakoja, kad šiemet kitokių formų buvo priversta ieškoti ir pati įmonė.

„Prieš pandemiją apie 60% mūsų darbuotojų nuolat dirbdavo nuotoliniu būdu. Todėl ir prieš COVID-19 mes išbandėme įvairių renginių ir iniciatyvų, kurios padėtų kurti komandiškus santykius tarp retai vienas kitą matančių darbuotojų. Šiemet tą darome savęs nebestabdydami”, — komentuoja N. Davis.

JAV technologijų bendrovė „Harness“ kasmet rengia pikniką darbuotojams. Suprantama, šįmet tradiciją pratęsti sudėtinga, tačiau įmonė nusprendė idėjos neatsisakyti ir ją šiek tiek modifikavo. Bendrovė visiems 250 darbuotojų į namus išsiuntė laisvalaikio pramogų rinkinius. 125 USD vertės dėžės turinį sudarė kilimėlis, užklotas, butelis vandeniui, dažų, skirtų rankdarbiams, rinkinys, keletas užkandžių, kremas nuo saulės ir dar kelios smulkmenos. Bendrovė paskelbė nuotraukų konkursą, kurio nugalėtojas, sukūręs geriausią kompoziciją iš gautų dovanų, laimės 50 USD.

Įmonė darbuotojams taip pat nusiuntė 30 USD vertės dovanų korteles, kurias galima panaudoti maistui ir gėrimams per virtualiai rengiamą „Laimės valandą“ (angl. Happy hour“).

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kur pradingsta laikas dirbant iš namų Premium 1

Kai kurie vadovai džiaugiasi, kad, darbuotojams pradėjus dirbti ir namų, rezultatai nenukentėjo. Tačiau...

Gazelė
09:51
Krizė parodo tikrąjį įmonės veidą, darbuotojai to nepamiršta Premium

Chrestomatinę rekomendaciją, kad su kitais elgtis reikia taip, kaip norėtum, jog su tavimi būtų elgiamasi,...

Vadyba
2021.01.23
Reputacijos kaina: kaip teisingai pasirinkti ir nesiaiškinti, kad „esate ne prie ko“ Premium

Reputacijos už pinigus nenusipirksi, o praradęs budrumą, ilgai puoselėtą įvaizdį gali greitai prarasti.

Vadyba
2021.01.22
Darbuotojų motyvacijai reikia ne tik atlygio, bet ir sveikos atmosferos darbe Verslo tribūna 2

Mažmeninės prekybos bendrovės „Norfos mažmena“ darbuotojų atlyginimai, palyginti su kitų didžiųjų parduotuvių...

I. Žilienė paskirta energetikos viceministre 1

Inga Žilienė papildys  energetikos ministro Dainiaus Kreivio politinę komandą. Ji eis viceministrės pareigas.

Vadyba
2021.01.22
KLM atleis darbuotojų ir įspėja apie ilgųjų skrydžių galimą stabdymą

Nyderlandų oro linijos KLM praneša 2021 m. atleisiančios dar apie 1.000 darbuotojų. Su 5.000 darbuotojų dėl...

Vadyba
2021.01.22
„Parler“ neįtikino teismo, kad „Amazon“ socialinį tinklą išjungė neteisėtai

Federalinė teisėja ketvirtadienį atmetė konservatyvios pakraipos socialinio tinklo „Parler“ reikalavimą...

Vadyba
2021.01.22
Kaip diegti pokyčius, kad darbuotojai norėtų dalyvauti: „Telios“ kompetencijų centro patirtis Premium

Pokyčiai tarsi įmonės kraujotaka, kuri užtikrina nuolatinį atsinaujinimą, spartų prisitaikymą prie kintančių...

Vadyba
2021.01.20
Premjerės komandą papildė dar vienas patarėjas

Premjerės Ingridos Šimonytės komandoje patarėju užsienio politikos ir Europos Sąjungos klausimais pradėjo...

Vadyba
2021.01.20
E. Pašilį siūloma skirti Vilniaus regiono apylinkės teismo Ukmergės rūmų teisėju

Prezidentas Gitanas Nausėda kreipėsi į Teisėjų tarybą patarimo dėl kadenciją baigusio generalinio prokuroro...

Verslo aplinka
2021.01.20
Pasikeitė „Evernord“ vadovė 2

Finansų maklerio įmonei UAB „Evernord“ vadovaus Vismantė Šepetienė. Šiose pareigose ji keičia įmonės įkūrėją...

Vadyba
2021.01.20
Liko keli mėnesiai: kaip elgtis abiturientams? Premium

Pandemija, nuotolinis mokymas, nerimas dėl egzaminų rezultatų ir „Brexit“ įtaka studijoms užsienyje. Kaip...

Vadyba
2021.01.20
Valstybinių miškų urėdijos patirtis: jauki atmosfera įmanoma ir didžiuliame kolektyve Verslo tribūna 2

Kaip įmonėje, kurioje dirba apie 3000 darbuotojų, suvaldyti personalo sričiai tenkančius iššūkius? Izolda...

Paskirta SEB Baltijos šalių atitikties vadovė

Simona Balčiūnaitė, šiuo metu vadovaujanti SEB banko Atitikties departamentui Lietuvoje, paskirta SEB...

Vadyba
2021.01.19
AT&T atleidžia dešimtadalį darbuotojų Slovakijoje

Dėl pandemijos netekusi dalies klientų, JAV telekomunikacijų bendrovė AT&T Slovakijoje atsisako 10%...

Vadyba
2021.01.18
Tyrimas: darbuotojų ir vadovų vertybės Lietuvoje sutampa Premium

Tony Hsieh, buvęs „Zappos“ CEO, yra sakęs, kad taip, kaip žmogaus vertybės atskleidžia jo asmenybę, įmonės...

Vadyba
2021.01.18
KAM viceministru tapo V. Semeška

Krašto apsaugos ministerijoje darbą pradėjo viceministras Vilius Semeška, jis bus atsakingas už  krašto...

Vadyba
2021.01.18
UNICEF Lietuvos nacionalinio komiteto vadovu tapo V. Ilgius

Jungtinių Tautų vaikų fondo (UNICEF) Lietuvos nacionalinio komiteto vykdančiojo direktoriaus pareigas nuo...

Vadyba
2021.01.18
Esminis patarimas startuoliams: nesilaikykite įsikabinę savo idėjos Premium

Nors teisinga idėja yra pusė darbo, tačiau sėkmingi tik tie startuoliai, kurie yra lankstūs – sugeba laiku...

Gazelė
2021.01.18
Pasaulio verslo lyderiai: atsigauti po pandemijos padės trys strategijos Premium

69% pasaulio verslo lyderių planuoja 2020 m. baigti prasčiau: kone pusė teigia, kad rezultatai bus apie 20%...

Rinkodara
2021.01.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus