AB „Kelių priežiūra“ vadovas R. Rutėnas: norime būti kilometru priekyje

    Reklama publikuota: 2020-10-14
    AB „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius Rolandas Rutėnas
    svg svg
    AB „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius Rolandas Rutėnas

    Praėjusiais metais bendrovei „Kelių priežiūra“ atėjęs vadovauti Rolandas Rutėnas sako, kad metai buvo tokie intensyvūs, jog kartais rodėsi, kad pokyčiai bendrovėje vyksta net per greitai. „Norime kuo greičiau nusimesti valstybinės įmonės aureolę ir tapti lygiaverčiu rinkos dalyviu, reaguojančiu į kintančius klientų poreikius“, – sako iki šiol tik verslo įmonėse dirbęs vadovas. Vidinių procesų efektyvinimas, orientacija į rezultatą, moderni vadyba ir bendrovės identiteto kūrimas – pagrindiniai raktažodžiai, apibūdinantys, kuo šiandien gyvena viena reikšmingiausių šalies bendrovių.

    Kiek daugiau nei prieš metus atėjote vadovauti valstybinei bendrovei, kuri atsirado 2017 m. sujungus 11 regioninių kelių priežiūros įmonių. Ko tikėjotės ir koks buvo pirmasis įspūdis?

    Savo karjeroje jau esu turėjęs tokių patirčių, kai iš keleto įmonių sukuriamas vienas bendras darinys, tad daugmaž įsivaizdavau, kad atėjęs į „Kelių priežiūrą“ joje pamatysiu įvairių subkultūrų, buvusių įmonių palikimų. Taip ir buvo. Bendri procesai lyg ir buvo apibrėžti, bet kaip jie turėtų veikti tokioje didelėje struktūroje, nepagalvota. Sujungiant įmones grandinės buvo sukabintos, bet neįdėta širdies į tai, kaipgi veiks visas mechanizmas.

    Kita vertus, tokia situacija iš keleto skirtingų įmonių sudarytose bendrovėse yra visiškai normali – susijungimai greitai įvyksta tik popieriuje, o realybėje kiekviena įmonė įsiliedama į bendrą struktūrą atsineša savo kultūrą, procesus ir taisykles, kurių taip paprastai, formaliu įsaku neištrinsi.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Kas mane išties nustebino čia – tai kelininkų, tų tikrųjų specialistų, inžinierių, turinčių didelę darbo patirtį, lojalumas savo specialybei. Jie iš tiesų „serga“ už kelių kokybę, jiems skauda, jei jaučia sumenkusį valstybės dėmesį, jie tikrai dirba užsidegę. Ta gera energetika, sklindanti nuo profesionalų, man tikrai padarė įspūdį.

    Bendrovės valdybos pirmininkas Vygantas Sliesoraitis prieš metus sakė, kad iš jūsų tikisi „naujų vėjų“ modernizuojant įmonę ir sutelkiant visus darbuotojus.  Kokius tikslus kėlėte sau ir įmonei ir kokius naujus vėjus įpūtėte?

    Visa mano karjera klostėsi verslo įmonėse, tai – pirma stotelė valstybės valdomoje bendrovėje. Tad svarbiausias man keltas tikslas ir buvo įtvirtinti organizacijoje orientaciją į rezultatą ir apibrėžti, kokio jo siekiame. Verslui pirmiausia rūpi ekonominis rezultatas, o čia to akcento buvo mažiau. Reikėjo keisti supratimą, kokio rezultato turi siekti įmonė, kuriai valstybė skiria apie aštuoniasdešimt milijonų eurų. Akcentuoti, kad bendrovės tikslas neapsiriboja vien funkcijų atlikimu, ji turi ir užtikrinti tam tikrą grąžą akcininkui. Ir tai ne mažiau svarbu nei vykdyti tiesiogines pareigas.

    Kai atsiranda bendras tikslas pasiekti grąžos akcininkui, tada jau galima kalbėti ir apie tai, kaip tą grąžą užtikrinti. Ką padaryti, kad organizacija dirbtų efektyviau? Tiesiog gerai dirbti nebepakanka, reikia dirbti taip, kad galėtume konkuruoti savo paslaugomis. Taigi turime išmokti dirbti greičiau ir kokybiškiau

    Ar tai reiškia, kad „Kelių priežiūra“ siekia tapti lygiaverčiu rinkos dalyviu?

    Vienas iš tikslų, kurį įsitraukėme į strateginius veiklos planus – veiklos diversifikavimas. Norime teikti kelių priežiūros paslaugas ne tik pagrindiniam savo klientui – Automobilių kelių direkcijai, bet ir savivaldybėms. Stiprinsime kitas „Kelių priežiūros“ teikiamas paslaugas – kelių remontą, statybą ir panašiai. Visa tai jau buvo vykdoma, galbūt ne visuose regionuose ir ne visur vienoda apimtimi, tačiau bendrovei ne naujiena.

    Ieškosime ir naujų, sinergiją su pagrindine mūsų paslauga turinčių veiklų, kurias galėtume įtraukti į portfelį. Ar tai būtų kelių ženklinimas, eismo saugumo sprendimai ar bet kuri kita su kelių infrastruktūra susijusi veikla.

    Strateginis planas veda link to, kad po kelerių metų tapsime rinkos pagrindais veikiančia įmone, turinčia sustyguotus ir efektyviai veikiančius visus procesus. Norime nusimesti valstybinės įmonės aureolę, norime būti lygūs su rinkos dalyviais, daryti sprendimus pagal rinkos pokyčius, greitai reaguoti. Kitaip sakant, siekiame būti kilometru priekyje.

    Kokie buvo šie metai bendrovei – be to, kad kaip ir visiems, teko atlaikyti Covid-19 iššūkį?

    Taip, pandemijos pamoka įsimintiniausia, nors mums, galima sakyti, pasisekė – esame segmente, kuris finansiškai nenukentėjo, greičiau priešingai. Bet neapibrėžtumo aplinka įneša korekcijų į veikimo būdus, nuo šios temos pradedame kiekvieną dieną. Palieka įspūdį žmonių, darbuotojų susitelkimas – tam tikra prasme Covid irgi suvienijo komandą.

    O pasikeitimų šįmet įmonėje tikrai buvo daug. Turime įsivardinę virš dvidešimt strateginio lygmens projektų. Technologiniai atnaujinimai, skaitmenizavimo užduotys, kompetencijų kėlimas, naujų veiklų vystymas, proceso efektyvinimas, kai kurių kaštų mažinimo iniciatyvos – tik keletas stambių krypčių. Per metus visose padarėme vienokią ar kitokią pažangą.

    Šįmet įgyvendinome vieną tęstinių struktūros pakeitimo projektų – kelių tarnybų stambinimą. Nuo birželio kelius prižiūri nebe 45 kelių tarnybos, o 21.  Tai nemažas struktūrinis pokytis, kuris lengvina organizacijos vadybą, leidžia efektyviau išnaudoti techninius resursus, lengviau organizuoti žiemos darbus.

    Labai daug vyksta skaitmenizavimo projektų, jie neišvengiami norint lengviau administruoti tokią didelę struktūrą, turinčią daugiau nei 2300 darbuotojų ir dar daugiau technikos vienetų. Kitais metais norime įgyvendinti skaitmenizuotą užduočių valdymą, pasieksiantį visus darbuotojus.

    Papasakokite apie artimiausius planus

    Didelis organizacijos pasiekimas yra tai, kad mes realizuojame visus išsikeltus tikslus. Nes per strategines sesijas abejonių tikrai buvo nemažai – daug kas manė, kad pašnekėsime, įvardysime užduotis ir tuo viskas baigsis, kaip dažnai nutinka. Bet visi projektai vykdomi ir tai tikrai džiugu. Tad ir toliau nuosekliai judėsime nusibrėžtomis kryptimis pirmyn.

    Išskirčiau ir du naujus akcentus, kuriems norime skirti papildomą dėmesį kitąmet: paslaugų kokybė ir eismo saugumas. Turime minčių viduje apsibrėžti sau, kaip bendrovei, griežtesnius paslaugų normatyvus, nei mus įpareigoja sutartys su klientais. Kartais matome situacijų, kai formaliai kelio elementas ar ruožas atitinka nustatytus kriterijus, bet vairuotojams jis nėra patogus. Žinoma, ne viskas priklauso nuo mūsų, daug kas atsiremia į finansavimą, tačiau norime būti tie, kurie kelia kokybės kartelę, eskaluoja šiuos klausimus.

    nuotrauka::1 left

    Taip pat ir su eismo saugumu – mes kaip niekas kitas esame nuolatos kelyje. Kasdien visoje šalyje į kelius išvažiuoja apie penkiasdešimt „Kelių priežiūros“ ekipažų apžiūrėti konkrečių kelio ruožų. Taigi mes geriausiai matome kelio būklę, galime identifikuoti pavojingas vietas, analizuoti avarinius ruožus ir imtis prevencinių priemonių panašiose atkarpose.

    Kitas dalykas – mūsų pačių darbuotojų saugumas. Praktiškai kas antrą savaitę įvyksta  incidentas, kai į „Kelių priežiūros“ transporto priemones kelyje įvažiuoja kita transporto priemonė. Tad rūpindamiesi bendru saugumu mes didinsime ir savo žmonių saugumą.

    Ir paskutinis, neišvengiamas, klausimas – ar kelininkams žiema ir vėl ateis netikėtai?

    Šį sezoną juokavau, kad netikėtai mus ištiko ne žiema, o vasara. Šiais metais pasikeitė žolės šienavimo normatyvai, o sezonas buvo ypač palankus žolei augti. Kad galėtume planuotis darbus, net ėmėme matuoti žolės aukštį, nes ji augo be galo greit. Peržiūrėjus transporto priemonių naudojimo statistiką matyti, kad kai kurios grupės į kelius išriedėjo net 60 proc. dažniau nei pernai, ir tai būtent technika, susijusi su žolės priežiūra.

    Bet visgi pagrindinis mūsų sezonas yra žiema. Organizacijos struktūra sukonstruota atsižvelgiant į šaltojo sezono ypatybes, komanda taip pat formuojama atitinkamai. Žiemą kai kuriuose ruožuose ekipažai budi visą parą ir reaguoja pagal klimatines sąlygas. Turime ir programinę įrangą, padedančią prognozuoti kelių būklę.

    Tačiau gamta yra gamta, kad ir kaip sumaniai prognozuosi, kas gali nutikti kelyje, kartais kai kurie ruožai gali būti nepastebėti. Bet iš esmės technika yra paruošta, druskos sandėliai pilni, tad žiemos laukiame. Netgi, sakyčiau, pasiilgome – jau norime parodyti savo raumenis.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Ateitis be tvarumo neįsivaizduojama: auga ne tik įpareigojimai, bet ir spaudimas iš trečiųjų šalių Verslo tribūna

    Tvarumas pamažu įgauna labai konkretų pavidalą ir iš daugybės savaip teisingų interpretacijų virsta realiais...

    Tvarus verslas
    2023.06.26
    Naujiena rinkoje: užstatas už priduotą tarą gali keliauti tiesiai į „Ačiū“ kortelę Verslo tribūna 2

    Didžiausio šalyje prekybos tinklo „Maxima“ mobiliojoje programėlėje atsirado nauja galimybė: už šios...

    Tvarus verslas
    2023.06.01
    Tvari pakuotė: tarp ateities idėjų ir šiandienos iššūkių Verslo tribūna

    Nuo skaudžios realybės atliekų rūšiavimo konteineriuose iki inovatyviausių tvarios pakuotės pranašysčių ir...

    Tvarus verslas
    2023.05.31
    Darbuotojų įvairovė – kokią naudą tai neša įmonėms? Verslo tribūna

    Integracinė kultūra organizacijoje, kai skirtingos patirtys bei idėjos, kaip ir individualūs darbuotojų...

    Tvarus verslas
    2023.05.19
    Elektromobilių įkrovimo stotelių nuoma: ne tik mažiau investicijų, bet ir galimybė uždirbti Verslo tribūna

    Mažai kas abejoja, kad elektromobiliai yra ateities transportas, tačiau įsirengti elektromobilių įkrovimo...

    Tvarus verslas
    2023.05.18
    Guminių batų gamintojai: tvarumo paieškos nuo žaliavų iki pakuotės Verslo tribūna

    Guminių batų klientai jau užtikrintai peržengė sodo ar darbo aprangos ribas. Nenustebsime tokią avalynę...

    Tvarus verslas
    2023.05.11
    Gaiviųjų gėrimų pramonės apžvalga: metų baltos varnos, pakuočių iššūkiai, naujų mokesčių grėsmė Premium

    Didžiosios gėrimų gamybos įmonės atidžiai seka ES direktyvose numatytus reikalavimus ir, nors jie dar...

    Prekyba
    2023.05.11
    Žinia labai mažoms ir mažoms įmonėms bei ūkininkams: 3 priežastys, kodėl verta pasinaudoti parama saulės elektrinėms Verslo tribūna

    Smulkusis verslas netrukus sulauks kvietimo teikti paraiškas saulės elektrinėms įrengti. Įmonėms,...

    Tvarus verslas
    2023.05.09
    „Achemos“ planuose – šimtamilijoninės investicijos į žaliojo vandenilio gamybą Premium 1

    Jonavos azoto trąšų gamykla „Achema“ planuoja pastatyti iki 213 MW galios elektrolizės įrenginius, kurie,...

    Pramonė
    2023.04.18
    „Enefit“ vadovas: iki 2050 m. elektros poreikis išaugs daugiau nei 5 kartus Verslo tribūna

    Švedijos tyrimų bendrovė „SB Insight“ pristatė didžiausią Europoje nepriklausomą prekių ženklų tvarumo tyrimą...

    Tvarus verslas
    2023.04.06
    Milijoną į „Scan&Go“ investavusi „Maxima“: savitarna yra prekybos ateitis Verslo tribūna 11

    Pirmasis Lietuvoje savarankiško pirkinių skenavimo technologiją „Scan&Go“ pristatęs lietuviškas prekybos...

    Tvarus verslas
    2023.03.30
    A.Gaudiešius. Ką atneš investicijų į atsinaujinančią energetiką bumas?

    Numatoma, kad sparti atsinaujinančių energijos išteklių (AEI) projektų plėtra leis jau 2030 m. patenkinti...

    Nuomonės
    2023.03.26
    Elektros rinka dar gali pateikti staigmenų, bet rizikas galima suvaldyti Verslo tribūna

    Nors elektros kainų pikas atrodytų jau praeityje, tačiau ramybė gali būti apgaulinga. Rinka išlieka...

    Tvarus verslas
    2023.03.22
    Lietuvos įmonės seka pasaulines tendencijas: tvarus atliekų tvarkymas tampa prioritetu Verslo tribūna 1

    Daugelis šiuolaikinių verslų vadovų sutartinai pabrėžia, kad geri finansiniai rezultatai privalo koja kojon...

    Tvarus verslas
    2023.03.09
    Nauja „Enefit“ paslauga verslui: įrengs saulės elektrinę ir ją išnuomos Verslo tribūna

    Įmonių noras dalį ar visą reikalingą elektros energiją pasigaminti pačioms gerokai suintensyvėjo, tačiau į...

    Tvarus verslas
    2023.02.28
    Antiinfliacinės „Maximos“ iniciatyvos: mažina lietuviškų pieno produktų ir kitų kasdienių prekių kainas Verslo tribūna 5

    Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ pastaruoju metu ėmėsi net kelių maisto produktų kainų mažinimo...

    Tvarus verslas
    2023.02.23
    Pakuočių tvarumas: draudimai, mokesčiai ir atgrasantys vaizdai Verslo tribūna

    Jau neabejojama pokyčių reikme, kai kalbama apie tvarumą. Šįkart apžvelgsiu naujus, svarbiausius įstatymus...

    Tvarus verslas
    2023.02.21
    „Enefit“ žvalgosi vietų elektromobilių viešojo įkrovimo stotelėms Verslo tribūna

    Viešojo elektromobilių įkrovimo stotelių Lietuvoje netrukus ženkliai daugės. Apie savo planus įrengti tokių...

    Tvarus verslas
    2023.02.14
    Metus „Maxima“ pradeda su dar tvirtesniais įsipareigojimais darbuotojams Verslo tribūna

    Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“, vienijantis daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų, į 2023-iuosius metus...

    Tvarus verslas
    2023.02.02
    D. Tracevičius: pirmosios kartos biodegalai yra žaliasis smegenų plovimas Premium 6

    Domantas Tracevičius, Všį „Žiedinė ekonomika“ vadovas, VŽ podkaste sako, kad pirmosios kartos biodegalai nėra...

    Logistika
    2023.01.31

    Verslo žinių pasiūlymai