Darbdavio įvaizdis: kaip galima matuoti investicijų grąžą

Publikuota: 2019-12-03
„Matton nuotr.
„Matton nuotr.
 

Kokią patirtį darbdaviai kuria esamiems, kaip apie tą patirtį geba papasakoti galimiems darbuotojams ir yra darbdavio įvaizdis. Nėra abejonių, kad įmonei darbdavio įvaizdžio strategijos kūrimas ir įgyvendinimas kainuoja, tačiau investicijos grąža taip pat išmatuojama pinigais.

Tuo įsitikinęs Fredrikas Stranne, Švedijoje veikiančios komunikacijos agentūros „Coreworkers“ vadovas, darbdavio įvaizdžio ir darbuotojų įsitraukimo vyresnysis patarėjas, vienas iš renginio „Darbdavio įvaizdis: kaip tapti geidžiamiausiu“ pranešėjų.

Patikslinkite, kaip galima matuoti investicijų į darbdavio įvaizdį grąžą?

Darbdavio įvaizdžio formavimo, palaikymo tikslas yra pritraukti ir išlaikyti talentus. Pirmiausia, reikia suprasti, kokia įmonės būklė dabar, t. y. kokia jos darbuotojų kaita, kaip greitai jai pavyksta pasamdyti darbuotoją vietoje išėjusio, nesvarbu viduje ar išorėje ir pan. Būtina įsivertinti ar bendrovė praranda puikius darbuotojus. Suskaičiuokite, kiek jums kainuoja pasamdyti vieną darbuotoją. Pavyzdžiui, nemenka dalis bendrovių, su kuriomis aš dirbu, vertina kaip pakankamai palankią joms kaitą, jei darbuotojas dirba bent 5 metus. Tarkime, kad per tiek laiko tam tikros pozicijos darbuotojas verslui kainuoja 8 mln. kronų. Jei darbdavys praras tokį darbuotoją anksčiau, kiek kainuos pasamdyti naują darbuotoją? Čia tai, ką galime pamatuoti gana tiksliai. Papildomai jums kainuos ir sumažėjęs efektyvumas, nes naujam darbuotojui visuomet reikia laiko adaptuotis, kol jis pradės dirbti pilnu pajėgumu.

Sakyčiau, kad šiandien darbdavio įvaizdis nėra tik darbdavio įvaizdis. Svarbu ir tai, kad jei bendrovė suvokiama, kaip puikus darbdavys, ją palankiau vertina ir klientai, nes klientai renkasi produktus ir paslaugas įmonių, kurios atsakingai elgiasi su darbuotojais.

Dar vienas svarbus aspektas – darbdavys, kuris suvokiamas kaip patrauklus, nepermoka darbuotojams. Gero įvaizdžio neturinčios bendrovės tos pačios kvalifikacijos darbuotojams turi mokėti „kompensaciją“ už nepatrauklumą. Dėl pastarosios temos, taip pat dėl klientų pasirinkimo ir darbdavio įvaizdžio sąsajos yra atlikta daug tyrimų.

Taigi puikus darbdavio įvaizdis daro tiesioginę įtaką bendrovės pelno eilutei.

Kokias įmones darbuotojai suvokia kaip patrauklią vietą dirbti?

Žmonės renkasi dirbti versluose, kurie labai aiškiai komunikuoja savo tikslus ir vertybes. Taip pat galimiems darbuotojams svarbu žinoti, kokią kelionę jam siūlo darbdavys, t. y. kokias patirtis jiems kurs, kokias augimo perspektyvas siūlys bendrovė. Darbuotojai vertina ne tik įmonę, bet ir lyderį. Lyderystė ir jos komunikacija labai svarbi.

Be to, bendrovė turi atskleisti savo autentiškumą, atvirai ir drąsiai kalbėti apie tai, kokio darbuotojų indelio tikimasi.

Tai nereiškia, kad verslas turi kurti tobulą savo įvaizdį. Ne, autentiškumas, drąsa kalbėti ir aiškiai suformuluotas tikslas, kurio siekia konkrečioje bendrovėje dirbantys žmonės, turi būti aiškiai atskleistas.

Ar skirtingų kartų darbuotojai kreipia dėmesį į tuos pačius darbdavio įvaizdžio elementus?

Jaunesniems darbuotojams svarbu žinoti, ar jie galės dirbti iš namų, kaip dažnai ir pan. Tačiau mano akimis, dauguma darbdavio įvaizdžio elementų yra universalūs.

nuotrauka::1left

Kas įmonėje yra atsakingi už darbdavio įvaizdžio strategijos kūrimą ir įgyvendinimą?

Personalo valdymo ir komunikacijos specialistai. Kartais į šiuos procesus įsitraukia ir rinkodaros skyriai. Bet tai nėra labai dažna, bent jau Skandinavijos šalyse.

Paprastai rinkodaros specialistai aktyviau įsitraukia tose įmonėse, kurios pardavinėja kompetencija, tarkime, audito paslaugas teikiančiose bendrovėse ir pan.

Kad ir kokie specialistai kurtų darbdavio įvaizdžio strategiją ir rūpintųsi jos įgyvendinimu, svarbiausiai šioje srityje yra „kaip“. T.y. vieną bendrovę iš būrio kitų tokia pat veikla užsiimančių bendrovių išskiria ne tai, ką ji daro, bet kaip ji tai daro. Tai yra jos vidinės kultūros pagrindas. Ir čia reikia ieškoti atspirties formuojant darbdavio įvaizdį.

Kokiam laikotarpiui turėtų būti formuojama darbdavio įvaizdžio strategija?

Lygiai tokiam pat, kaip ir verslo strategija. Joje numatoma, kokių veiklų imsis įmonė, kokių darbuotojų toms veikloms reikės. Taigi darbdavio įvaizdžio strategijos įgyvendinimo dalis – numatyti, kur ir kaip save pozicionuoti galimiems darbuotojams.

Kaip pristatyti bendrovę galimiems darbuotojams? Ką svarbu akcentuoti?

Sunku apibendrinti, nes kiekviena bendrovė turi rasti raktus į savo unikalų įvaizdį. Juk kiekvienas verslas išskirtinis savo vidine kultūra. Žinoma, reikia kalbėti apie darbuotojo kelionę toje įmonėje, vidinę kultūrą, tobulėjimo galimybes, atlygį ir papildomas naudas. Tai svarbūs aspektai. Tačiau, kokį turinį supilsite į šias formeles, priklauso tik nuo jūsų, nuo to, kuo jūs kasdien gyvenate darbe.

Kaip įvaizdį kurti įmonėms iš sektorių, kurie suvokiami kaip ne itin patrauklūs?

Bet juk atsiranda darbuotojų, kurie tose bendrovėse dirba. Taigi tikėtina, kad norinčių jose dirbti yra ir daugiau. Mano patarimas – raskite viduje ambasadorių, kuris būtų įgalintas kalbėti įmonės vardu ir gebėtų patrauklia, autentiška kalba atskleisti bendrovės kasdieną. Tikrai savo įmonėje rasite kolegą, kuris su džiaugsmu imsis šios užduoties.

Kokius komunikacijos kanalus vertėtų pasirinkti, kai siekiama atkreipti galimų darbuotojų dėmesį?

Daug kas priklauso nuo to, kokių darbuotojų ieškote ir kur jie „renkasi“. Aš siūlyčiau neprisikurti pernelyg daug kanalų. Verčiau mažiau kanalų, bet skirti jiems maksimaliai dėmesio. Nestinga bendrovių, kurios užsispiria būti visur: Facebooke, Instagrame ir t.t. Tačiau retai bendrovės turi pakankamai specialistų, gebančių kurti turinį visiems šiems ir kitiems kanalams, palaikyti juos gyvybingus. Įsivaizduokite parduotuvę, kurioje nėra nei vieno pardavėjo, o visi daiktai išėję iš mados. Vargiai ten pirktumėte. Taip atrodys ir neprižiūrimas jūsų įmonės profilis bet kuriame socialiniame tinkle ar kitur.

Taigi verčiau mažiau, bet kokybiškai.

Ar darbdavio įvaizdžių turėtų rūpintis ir mažos įmonės?

Taip, visos bendrovės, nepaisant dydžio, gauna naudos iš teigiamo darbdavio įvaizdžio. Gal maža įmonė ir negali pasiūlyti įspūdingų karjeros galimybių, tačiau ji gali komunikuoti kokių žinių, kokios patirties suteikia darbuotojams. Nedidelis verslas turėtų kalbėti apie tai, kokias karjeros galimybes suteikia toje pačioje pozicijoje. Verta įsidiegti „junior“, „middle“, „senior“ pozicijas ir labai aiškiai nurodyti, kaip darbdavys prisidės prie darbuotojo augimo, kad jis galėtų keliauti iš vieno lygmens į kitą. Darbuotojai vertina augimo galimybes.

Kaip užtikrinti teigiamą darbuotojo patirtį?

Tai platus klausimas. Mes jau kalbėjome šiek tiek apie tendencijas – kokius darbdavius linkę rinktis darbuotojai. Žvelgiant iš darbdavio perspektyvos – didžioji tendencija: darbuotojo išlaikymas yra naujoji samda. Įtraukti ir suteikti augimo galimybių darbuotojams – svarbiausia. Antras žingsnis – visa tai iškomunikuoti į išorę. Pirma užduotis čia svarbiausia. Būtina nuolat galvoti, kaip užtikrinti kokybę visos darbuotojo kelionės metu.

Šiame pokalbyje ne kartą nuskambėjo žodis „talentai“. Kas yra „talentas“? Ar tą žmogų, kuris ateina į darbą, daro jį be klaidų, rodo iniciatyvą, stengiasi jau galime vadinti „talentu“?

Aš sakyčiau, kad „talento“ samprata bendrovėse gali skirtis. Universalia prasme, tai darbuotojas, kuris trokšta ir stengiasi tobulėti, geba keistis ir prisitaikyti prie pokyčių, jo ir įmonės vertybės panašios ir jis gali būti tikras jūsų ambasadorius.

Fredrikas Stranne skaitys pranešimą renginyje „Darbdavio įvaizdis: kaip tapti geidžiamiausiu“, taip pat ves mokymus „VŽ Akademijoje“.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Valstybės kontrolė: Vyriausybė nuslepia nepadarytus darbus Premium 5

Valstybės kontrolė (VK) atliko strateginio planavimo ir biudžeto formavimo sistemos pertvarkos vertinimą ir...

Finansai
2019.12.10
Užklupus krizei, vadovai pamiršta patį svarbiausią dalyką Premium

Krizė ištinka visus, kurie jos neplanuoja. Tačiau reta bendrovė gali pasigirti be jokių padarinių įveikusi...

Vadyba
2019.12.09
Vadovas be kabineto: kas iš to išlošia

Kuo smulkesnė įmonė, tuo darbuotojams trumpesnis kelias iki vadovo. Neretai net eiti niekur nereikia – įmonės...

Gazelė
2019.12.08
2019 metų CEO A. Markauskas: reikia nustoti manipuliuoti Premium 1

„Verslo žinių“ 2019-ųjų Metų CEO buvo išrinktas UAB „Thermo Fisher Scientific Baltic“ generalinis direktorius...

Verslo klasė
2019.12.08
Kaip švęsti darbuotojų nesėkmes ir žudyti „zombius“ Premium

Kai nieko nedarai, galimybė suklysti sumažėja iki nulio. Imantis naujovių, nesėkmės galimybė visada išlieka,...

Vadyba
2019.12.07
„Microsoft“ Japonijoje išbandė 4 darbo dienų savaitę 1

Vis daugiau įmonių išbando trumpesnės darbo savaitės strategiją. Dirbti keturias darbo vienas per savaitę...

Vadyba
2019.12.07
10 finansiškai neskausmingų būdų padėkoti darbuotojui Premium

Vienas paprasčiausių būdų pakelti darbuotojo laimės, savivertės ir motyvacijos lygį – jam padėkoti. Tačiau,...

Vadyba
2019.12.06
Statybų srityje dirbanti Guoda moksleiviams siuntė svarbią žinutę: netikėkite, jei kas nors mano, kad jūs kažko negalit Verslo tribūna

Ar jauna šviesiaplaukė gali sėkmingai vadovauti statybų projektams?  Tarp statybų srityje dirbančių šeimos...

Vadyba
2019.12.06
„DB Schenker“ centralizavo įmonių valdymą Baltijos šalyse Premium

Vokietijos geležinkeliams priklausanti transporto ir logistikos grupė Baltijos šalyse įvykdė vadovybės...

Smulkios kalėdinės dovanos gali virsti interesų konfliktais Premium

Didesnės ar mažesnės dovanos viešojo ir privataus sektoriaus klientams, suinteresuotiems asmenims gali virsti...

Finansai
2019.12.05
„Euroapotheca“ turi naują vadovą ir valdybą

Šiaurės Europos ir Baltijos šalių regione veikiantis vaistinių tinklas „Euroapotheca“ suformavo naują...

Vadyba
2019.12.04
Pasikeitimai Civilinės aviacijos asociacijos valdyboje

Civilinės aviacijos asociacija (CAVIA), vienijanti aviacijos pramonės atstovus, išrinko naują valdybos...

Vadyba
2019.12.04
Pinigų talentų idėjoms visada bus, bet ar bus talentų Premium 1

Pastaraisiais metais verslas vis dažniau kalba apie socialinę atsakomybę, tvarias investicijas ir būtinybę iš...

Vadyba
2019.12.04
Vilniečius ir miesto svečius kviečia į mugę: po kalėdine egle – moksleivių kurtų verslų produkcija Verslo tribūna

Šį šeštadienį, gruodžio 7-ąją, Vilniaus rotušėje susirinks daugiau nei 250 dar mokyklose verslus kuriančių...

Vadyba
2019.12.03
Darbdavio įvaizdis: kaip galima matuoti investicijų grąžą

Kokią patirtį darbdaviai kuria esamiems, kaip apie tą patirtį geba papasakoti galimiems darbuotojams ir yra...

Vadyba
2019.12.03
Berlyno lietuviai perprato, kaip ten geriausiai ieškoti verslo partnerių Premium

Vis daugiau lietuvių verslą kuria Berlyne, nes šis miestas – vienas patraukliausių tiek startuoliams, tiek...

Gazelė
2019.12.03
Chaosas rimsta: kokių atlyginimo pokyčių tikėtis 2020-aisiais Premium 2

Šalies atlyginimų rinka išlieka chaotiška, bet pastebima ir teigiamų poslinkių. Įmonės vis profesionaliau...

Vadyba
2019.12.02
Turtingiausia pasaulyje šeima – „Walmart“ savininkai Premium

70.000 USD per minutę, 4 mln. USD per valandą, 100 mln. USD per dieną – tiek įkrenta į JAV prekybos tinklą...

Vadyba
2019.11.30
Po nesėkmingo ketvirčio „LG Electronics“ pakeitė bendrovės vadovus

Pietų Korėjos prietaisų milžinė „LG Electronics“ ketvirtadienį pakeitė generalinį direktorių ir daugybę kitų...

Technologijos
2019.11.29
Verslui reikia postūmio? Išleiskite vadovą atostogų Premium

Kai geriausius rezultatus demonstruojančius darbuotojus įmonė išleidžia atostogų, laimi ir kolegos, ir visa...

Vadyba
2019.11.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau