Darbdavio įvaizdis: kaip galima matuoti investicijų grąžą

Publikuota: 2019-12-03
„Matton nuotr.
„Matton nuotr.
 

Kokią patirtį darbdaviai kuria esamiems, kaip apie tą patirtį geba papasakoti galimiems darbuotojams ir yra darbdavio įvaizdis. Nėra abejonių, kad įmonei darbdavio įvaizdžio strategijos kūrimas ir įgyvendinimas kainuoja, tačiau investicijos grąža taip pat išmatuojama pinigais.

Tuo įsitikinęs Fredrikas Stranne, Švedijoje veikiančios komunikacijos agentūros „Coreworkers“ vadovas, darbdavio įvaizdžio ir darbuotojų įsitraukimo vyresnysis patarėjas, vienas iš renginio „Darbdavio įvaizdis: kaip tapti geidžiamiausiu“ pranešėjų.

Patikslinkite, kaip galima matuoti investicijų į darbdavio įvaizdį grąžą?

Darbdavio įvaizdžio formavimo, palaikymo tikslas yra pritraukti ir išlaikyti talentus. Pirmiausia, reikia suprasti, kokia įmonės būklė dabar, t. y. kokia jos darbuotojų kaita, kaip greitai jai pavyksta pasamdyti darbuotoją vietoje išėjusio, nesvarbu viduje ar išorėje ir pan. Būtina įsivertinti ar bendrovė praranda puikius darbuotojus. Suskaičiuokite, kiek jums kainuoja pasamdyti vieną darbuotoją. Pavyzdžiui, nemenka dalis bendrovių, su kuriomis aš dirbu, vertina kaip pakankamai palankią joms kaitą, jei darbuotojas dirba bent 5 metus. Tarkime, kad per tiek laiko tam tikros pozicijos darbuotojas verslui kainuoja 8 mln. kronų. Jei darbdavys praras tokį darbuotoją anksčiau, kiek kainuos pasamdyti naują darbuotoją? Čia tai, ką galime pamatuoti gana tiksliai. Papildomai jums kainuos ir sumažėjęs efektyvumas, nes naujam darbuotojui visuomet reikia laiko adaptuotis, kol jis pradės dirbti pilnu pajėgumu.

Sakyčiau, kad šiandien darbdavio įvaizdis nėra tik darbdavio įvaizdis. Svarbu ir tai, kad jei bendrovė suvokiama, kaip puikus darbdavys, ją palankiau vertina ir klientai, nes klientai renkasi produktus ir paslaugas įmonių, kurios atsakingai elgiasi su darbuotojais.

Dar vienas svarbus aspektas – darbdavys, kuris suvokiamas kaip patrauklus, nepermoka darbuotojams. Gero įvaizdžio neturinčios bendrovės tos pačios kvalifikacijos darbuotojams turi mokėti „kompensaciją“ už nepatrauklumą. Dėl pastarosios temos, taip pat dėl klientų pasirinkimo ir darbdavio įvaizdžio sąsajos yra atlikta daug tyrimų.

Taigi puikus darbdavio įvaizdis daro tiesioginę įtaką bendrovės pelno eilutei.

Kokias įmones darbuotojai suvokia kaip patrauklią vietą dirbti?

Žmonės renkasi dirbti versluose, kurie labai aiškiai komunikuoja savo tikslus ir vertybes. Taip pat galimiems darbuotojams svarbu žinoti, kokią kelionę jam siūlo darbdavys, t. y. kokias patirtis jiems kurs, kokias augimo perspektyvas siūlys bendrovė. Darbuotojai vertina ne tik įmonę, bet ir lyderį. Lyderystė ir jos komunikacija labai svarbi.

Be to, bendrovė turi atskleisti savo autentiškumą, atvirai ir drąsiai kalbėti apie tai, kokio darbuotojų indelio tikimasi.

Tai nereiškia, kad verslas turi kurti tobulą savo įvaizdį. Ne, autentiškumas, drąsa kalbėti ir aiškiai suformuluotas tikslas, kurio siekia konkrečioje bendrovėje dirbantys žmonės, turi būti aiškiai atskleistas.

Ar skirtingų kartų darbuotojai kreipia dėmesį į tuos pačius darbdavio įvaizdžio elementus?

Jaunesniems darbuotojams svarbu žinoti, ar jie galės dirbti iš namų, kaip dažnai ir pan. Tačiau mano akimis, dauguma darbdavio įvaizdžio elementų yra universalūs.

nuotrauka::1left

Kas įmonėje yra atsakingi už darbdavio įvaizdžio strategijos kūrimą ir įgyvendinimą?

Personalo valdymo ir komunikacijos specialistai. Kartais į šiuos procesus įsitraukia ir rinkodaros skyriai. Bet tai nėra labai dažna, bent jau Skandinavijos šalyse.

Paprastai rinkodaros specialistai aktyviau įsitraukia tose įmonėse, kurios pardavinėja kompetencija, tarkime, audito paslaugas teikiančiose bendrovėse ir pan.

Kad ir kokie specialistai kurtų darbdavio įvaizdžio strategiją ir rūpintųsi jos įgyvendinimu, svarbiausiai šioje srityje yra „kaip“. T.y. vieną bendrovę iš būrio kitų tokia pat veikla užsiimančių bendrovių išskiria ne tai, ką ji daro, bet kaip ji tai daro. Tai yra jos vidinės kultūros pagrindas. Ir čia reikia ieškoti atspirties formuojant darbdavio įvaizdį.

Kokiam laikotarpiui turėtų būti formuojama darbdavio įvaizdžio strategija?

Lygiai tokiam pat, kaip ir verslo strategija. Joje numatoma, kokių veiklų imsis įmonė, kokių darbuotojų toms veikloms reikės. Taigi darbdavio įvaizdžio strategijos įgyvendinimo dalis – numatyti, kur ir kaip save pozicionuoti galimiems darbuotojams.

Kaip pristatyti bendrovę galimiems darbuotojams? Ką svarbu akcentuoti?

Sunku apibendrinti, nes kiekviena bendrovė turi rasti raktus į savo unikalų įvaizdį. Juk kiekvienas verslas išskirtinis savo vidine kultūra. Žinoma, reikia kalbėti apie darbuotojo kelionę toje įmonėje, vidinę kultūrą, tobulėjimo galimybes, atlygį ir papildomas naudas. Tai svarbūs aspektai. Tačiau, kokį turinį supilsite į šias formeles, priklauso tik nuo jūsų, nuo to, kuo jūs kasdien gyvenate darbe.

Kaip įvaizdį kurti įmonėms iš sektorių, kurie suvokiami kaip ne itin patrauklūs?

Bet juk atsiranda darbuotojų, kurie tose bendrovėse dirba. Taigi tikėtina, kad norinčių jose dirbti yra ir daugiau. Mano patarimas – raskite viduje ambasadorių, kuris būtų įgalintas kalbėti įmonės vardu ir gebėtų patrauklia, autentiška kalba atskleisti bendrovės kasdieną. Tikrai savo įmonėje rasite kolegą, kuris su džiaugsmu imsis šios užduoties.

Kokius komunikacijos kanalus vertėtų pasirinkti, kai siekiama atkreipti galimų darbuotojų dėmesį?

Daug kas priklauso nuo to, kokių darbuotojų ieškote ir kur jie „renkasi“. Aš siūlyčiau neprisikurti pernelyg daug kanalų. Verčiau mažiau kanalų, bet skirti jiems maksimaliai dėmesio. Nestinga bendrovių, kurios užsispiria būti visur: Facebooke, Instagrame ir t.t. Tačiau retai bendrovės turi pakankamai specialistų, gebančių kurti turinį visiems šiems ir kitiems kanalams, palaikyti juos gyvybingus. Įsivaizduokite parduotuvę, kurioje nėra nei vieno pardavėjo, o visi daiktai išėję iš mados. Vargiai ten pirktumėte. Taip atrodys ir neprižiūrimas jūsų įmonės profilis bet kuriame socialiniame tinkle ar kitur.

Taigi verčiau mažiau, bet kokybiškai.

Ar darbdavio įvaizdžių turėtų rūpintis ir mažos įmonės?

Taip, visos bendrovės, nepaisant dydžio, gauna naudos iš teigiamo darbdavio įvaizdžio. Gal maža įmonė ir negali pasiūlyti įspūdingų karjeros galimybių, tačiau ji gali komunikuoti kokių žinių, kokios patirties suteikia darbuotojams. Nedidelis verslas turėtų kalbėti apie tai, kokias karjeros galimybes suteikia toje pačioje pozicijoje. Verta įsidiegti „junior“, „middle“, „senior“ pozicijas ir labai aiškiai nurodyti, kaip darbdavys prisidės prie darbuotojo augimo, kad jis galėtų keliauti iš vieno lygmens į kitą. Darbuotojai vertina augimo galimybes.

Kaip užtikrinti teigiamą darbuotojo patirtį?

Tai platus klausimas. Mes jau kalbėjome šiek tiek apie tendencijas – kokius darbdavius linkę rinktis darbuotojai. Žvelgiant iš darbdavio perspektyvos – didžioji tendencija: darbuotojo išlaikymas yra naujoji samda. Įtraukti ir suteikti augimo galimybių darbuotojams – svarbiausia. Antras žingsnis – visa tai iškomunikuoti į išorę. Pirma užduotis čia svarbiausia. Būtina nuolat galvoti, kaip užtikrinti kokybę visos darbuotojo kelionės metu.

Šiame pokalbyje ne kartą nuskambėjo žodis „talentai“. Kas yra „talentas“? Ar tą žmogų, kuris ateina į darbą, daro jį be klaidų, rodo iniciatyvą, stengiasi jau galime vadinti „talentu“?

Aš sakyčiau, kad „talento“ samprata bendrovėse gali skirtis. Universalia prasme, tai darbuotojas, kuris trokšta ir stengiasi tobulėti, geba keistis ir prisitaikyti prie pokyčių, jo ir įmonės vertybės panašios ir jis gali būti tikras jūsų ambasadorius.

Fredrikas Stranne skaitys pranešimą renginyje „Darbdavio įvaizdis: kaip tapti geidžiamiausiu“, taip pat ves mokymus „VŽ Akademijoje“.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Prieš Davosą įspėja: pasaulis kapitalizmo nelaiko sočios ateities garantu 1

Šiuolaikinis kapitalizmas daro daugiau žalos negu kuria naudos. Taip mano 56% pasaulinėje apklausoje „Edelman...

Vadyba
2020.01.20
Vatikano vadovybėje – pirmoji moteris

Pirmą kartą istorijoje į vieną iš postų Vatikano vadovybėje paskirta moteris. Popiežiaus Pranciškaus...

Vadyba
2020.01.20
„Kino pavasario“ vadovybėje – pokyčiai

Keičiasi tarptautinio Vilniaus kino festivalio „Kino pavasaris“ vadovybė. Vykdomojo festivalio direktoriaus...

Vadyba
2020.01.20
„Sodra“ paskelbė 100 daugiausia uždirbančių profesijų atlyginimus Premium 5

Labiausiai 2019 m. padidėjo gydytojų ir tarnautojų atlyginimai, rodo „Sodros“ duomenys. Skaičius reikėtų...

Finansai
2020.01.20
„Procter & Gamble“ vadovo patarimas: inovacijų neieškokite darbo vietoje Premium

Verslui, kuris nori neatsilikti nuo konkurentų, nuolat patariama inovuoti: ieškoti naujų produktų, idėjų,...

Vadyba
2020.01.20
Kokias darbuotojų atrankos klaidas daro įmonės ir kaip jas ištaisyti 4

Per darbo pokalbį su kandidatu įmonė turėtų pagalvoti ir apie tolesnį savo kaip darbdavio įvaizdį. Mat...

Vadyba
2020.01.19
Sukurti kliniką – 3 žingsniai, bet bijant suklysti, atrodė sudėtingiau

Sudėtingas procesas, dalijamas etapais, įgauna struktūrą ir tampa aiškesnis. Panašiai ir verslo pradžia, kur...

Gazelė
2020.01.19
Nesėkmė versle netrukdo atsitiesti

Apklausos rodo, kad daugelis tų, kurie tik svajoja apie verslą, jo nesiima ne tik dėl lėšų ar žinių stygiaus,...

Gazelė
2020.01.19
Kaip atpažinti tikrąją socialinę atsakomybę?

Pastaruoju metu Lietuvą krečia skandalai. Jie apnuogina socialinės atsakomybės stoką, požiūrį į aplinkosaugą...

Verslo aplinka
2020.01.19
Prie didžiausių Europos bendrovių vairo stovi mažiau nei 5% moterų

Didžiausiose Europos korporacijose tik 4,7% CEO pozicijų užima moterys. Tokius naujus duomenis skelbia...

Vadyba
2020.01.19
Kas padeda verslui greičiau atsistoti ant kojų

Bet kokio verslo be investicijų nesukursi. Tačiau kuo pradedantieji daugiau išmano, ką ir kaip daryti, tuo...

Gazelė
2020.01.19
Tyrėjai išsiaiškino, kaip pasiekus verslo viršūnę joje išsilaikyti

Užkopti į verslo olimpą yra lengviau nei jame įsitvirtinti. Mokslininkai nustatė, kad nuolatinis budrumas ir...

Vadyba
2020.01.18
Personalo valdymo tendencijos 2020

Produktyvumo problema Lietuvoje, su kuria susiduria didelė dalis vadovų, yra ne tik Lietuvos verslo iššūkis.

Vadyba
2020.01.17
Profsąjungos kritikuoja premjero siūlymus dėl švietimo susitarimų

Šalies švietimo profsąjungos kritikuoja premjero Sauliaus Skvernelio siūlomą susitarimą partijoms dėl...

Verslo aplinka
2020.01.17
Prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė pirmasis baras

Viešojo maitinimo sektoriaus įmonės dažnai pakliūva į mokesčių inspektorių akiratį. Sostinės baras „Local...

Gazelė
2020.01.17
Automobilis verslui – greitai ir be rūpesčių Verslo tribūna

Verslo reikmėms bendrovės dažniausiai naudoja lizingu įgytus automobilius, tačiau šiandien rimta alternatyva...

2020.01.17
20 bendrovių, kurios siūlo nuotolinį darbą visame pasaulyje 2

Galimybių dirbti nuotoliniu būdu kasmet atsiranda vis daugiau. Verslas sumaniai išnaudoja šią tendenciją, nes...

Vadyba
2020.01.16
Advokatų kontoroje „Cobalt“ – vadovų komandos pokyčiai 2

Nuo sausio advokatų kontoros „Cobalt“ vadovų gretas papildė du nauji partneriai ir asocijuotas partneris.

Vadyba
2020.01.16
Vadovai-žvaigždės kartais skaudžiai krinta: kaip išgyventi įmonei Premium

Atpažįstami, aktyviai apie įmonės veiklą pasisakantys, charizmatiški, dažnai ir visuomenės nuomonę...

Vadyba
2020.01.15
Vienkartinės premijos darbuotojams: už ir prieš Premium

Kartą per metus už puikius rezultatus darbuotojams skiriamos premijos gali varijuoti nuo keliasdešimties iki...

Vadyba
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau