Darbuotojų motyvacija ekstremaliomis sąlygomis

Akivaizdu, kiekvienas darbdavys nori matyti savo įmonėje motyvuotus darbuotojus. Tačiau tokius buriant, tenka pagalvoti ne tik apie savo, bet ir jų poreikius. Nors atlyginimas vis dar išlieka esminiu faktoriumi, darbuotojai šiandien žvalgosi ir papildomų naudų laisvės, grįžtamojo ryšio, savirealizacijos galimybių. Vienu iš svarbesnių aspektų laikoma ir palanki kolektyvinė atmosfera, kurią dažnai sukurti padeda ir bendravimas neformalioje aplinkoje.
Dominyko Rimšelio, patalpų valymo ir teritorijos tvarkymo paslaugas Lietuvoje teikiančios įmonės BSS grupė vadovo, patirtis rodo, kad norint, jog jo darbuotojai mėgtų savo darbą, reikia vadovauti nevadovaujant, suteikti daugiau laisvių ir pasitikėjimo, užtikrinti į rezultatą orientuotą darbo kultūrą, leisti klysti ir pasimokyti iš klaidų. Žinoma, kad visa tai veiktų, būtina suburti komandą, kuri turėtų panašias vertybes, tikėtų įmone, jos tikslais bei pasitikėtų kolegomis.
Šiais laikais jau nebeužtenka mokėti tik konkurencingą atlyginimą, darbuotojai nori daryti įtaką įmonės rezultatams, sulaukti grįžtamojo ryšio, turėti galimybę būti atsakingais už savo darbo laiką bei jo valdymą, turėti ne tik efektyvų, bet ir draugišką ryšį su kolegomis. Vadovas turėtų stengtis palaikyti asmeninį ryšį su darbuotojais juos išgirsti, rasti laiko pasikalbėti ne tik darbiniais klausimais, pasakoja jis.
Tarpusavio ryšiui stiprinti slidinėjimo kelionė
BSS grupės vadovas atvirauja, kad siekdamas sustiprinti įmonės vadovų komandos tarpusavio ryšį ir kardinaliai pakeisti aplinką, jau antrą kartą išsivežė juos slidinėti.
Vienas iš pagrindinių mūsų kompanijos išskirtinumų, kuriuos kuria čia dirbantys, yra mūsų vidinė kultūra, kurią puoselėjame ir vystome. Išvyka slidinėti buvo puiki proga atsitraukti nuo kasdienių užduočių ir per aktyvų poilsį daugiau laiko skirti tarpusavio ryšių stiprinimui, kolegų pažinimui ne darbinėse situacijose, pasakoja D. Rimšelis.
Anot jo, gana ekstremaliam team-buildingui (komandos formavimui) žalią šviesą rodė ankstesnių įmonės darbuotojų išvykų patirtys ir darbuotojų entuziazmas vienas iš kompanijos Hi Mountains, kurios paslaugomis įmonė pasinaudojo, įkūrėjų didžiąją dalį kolektyvo jau buvo supažindinęs su snieglenčių sportu.
Pagal mūsų turėtas kompanijos patirtis, kolektyvinės kelionės ir bendra veikla ne darbinėje aplinkoje didina įsitraukimą, prisideda prie komandinės dvasios kūrimo bei puoselėjimo, stiprina vidinę kultūrą, lengvina tarpusavio komunikaciją. Taip pat tokios aktyvios kelionės kuria pozityvią organizacijos patirtį, kuri ateityje lydi ir kasdieninėje veikloje, teigia vadovas.
Žinoma, anot jo, kelionės nauda bei rezultatyvumas labai priklauso ir nuo kiekvieno komandos nario bei jo noro įsitraukti.
Kelionės pagal poreikį
Karolis Mažulis, kelionių organizatoriaus Hi Mountains vadovas pasakoja, kad dažnai slidinėjimo kelionėmis susidomėjęs verslas ateina pakankamai nedrąsiai ir klausia, kaip viską suderinti. Įmonių atstovai nori ir pailsėti, ir suteikti naujų patirčių komandai. Kyla klausimas, kaip viskas atrodys įmonės viduje, kokį rezultatą jie pasieks.
Verslo kelionė ne kelionė su šeima. Čia kolektyvas taip pat turi pareigybių, tik jos kitokio pobūdžio. Visada stengiamasi atrasti aukso viduriuką tarp pramoginės kelionės ir workshopų (verslo dirbtuvių). Kolektyvinis slidinėjimo pamokų kursas ant kalno, orientacinės varžybos kalnuose, bendros vakarienės, kurių metu galima skelbti iš anksto suplanuotus apdovanojimus, pasirodymus galimos verslo kelionės dalys. Taip pat porai intensyvesnių valandų gali būti pasirenkama konferencijų salė ar kita erdvė įmonės planų aptarimui, mokymams, komentuoja jis.
Vadovas pasakoja, kad kelionių pasiūlymai sudaromi individualiai pagal kiekvieno verslo kliento poreikius, vienintelė standartinė gairė yra įmonių kelionės trukmė.
Dažniausiai pasitaiko ne daugiau kaip 4 dienų, kadangi vadovai ir administracija, visos įmonės smegenys, ilgesniam laikui visiškai pabėgti nuo darbinės aplinkos ir ritmo dažnai neturi galimybės. Visi kiti aspektai, tokie kaip kelionės data, kryptis ir turinys, derinami atskirai skiriamas dėmesys pačio kliento poreikiams. Vienos įmonės tikslas gali būti maksimalus kelionės komfortas ir darbuotojų laisvė kelionės metu, kita įmonė naują patirtį dubliuoja su mokymais iš anksto suderintose erdvėse, komentuoja jis.
Skaičiai rodo didėjantį susidomėjimą
Slidinėjimo kelionių organizatorius pritaria, kad tai nėra pigi pramoga, bet galima laviruoti. Patirtis rodo, kad tokias kolektyvo išvykas renkasi skirtingo dydžio ir segmento verslas sąraše dominuoja teisines bei statybų paslaugas teikiančios įmonės.
Esu įsitikinęs, kad daugelis personalo vadovų nesvarsto apie tokią galimybę, nes ji gali atrodyti sudėtinga, brangi, trūksta specifinių žinių. Tačiau verslas dažnai vyksta tik kelioms dienoms, be to, su didele grupe (dažnu atveju, daugiau nei 20 žmonių), todėl kai kurie kelionės sudedamieji kaštai mažėja. Būdami licencijuotu kelionių organizatoriumi, viską perkame tiesiogiai, be tarpininkų, taip, vėlgi, kinta išlaidos. Iš praktikos sakome, kad tokį team-buildingą organizuoja ir vidutinio finansinio pajėgumo įmonės. Jei kolektyve yra daugiau slidinėjančių, vietos kompromisui atsiranda dar daugiau darbuotojas tikrai sutiks susimokėti už slidinėjimo bilietą, galbūt jau turi savo slidinėjimo įrangą, akcentuoja K. Mažulis.
Hi Mountains vadovas atvirauja, kad šiais metais pastebi labai aiškų augimą kolektyvinio įmonės darbuotojų slidinėjimo kelionių paslaugos eilutėje. Įmonės 2019/20 metų slidinėjimo sezono rodikliai, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, rodo didesnį nei 30 proc. augimą dar nepasiekus metų galo.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Vadyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti