Laužote galvą ir nežinote, kokį sprendimą priimti? Pirmiausia išsimiegokite

Siekiantieji verslo aukštumų dažnai didžiuodamiesi pasakoja, kad protarpiais badauja, maudosi eketėse ar miega vos keletą valandų per parą. Tačiau mokslininkai tvirtina, kad dažniau puikias idėjas pastebi tie vadovai, kurie gerai išsimiega.
J. Jeffrey Gishas, Centrinio Floridos koledžo Verslo administravimo profesorius, ir Christopheris M. Barnesas, Vašingtono Foster verslo mokyklos Valdysenos profesorius, atliko tyrimą ir išsiaiškino, kad mažai miegantys šių laikų verslo herojai dirbtų dar našiau, jeigu gerai išsimiegotų.
Mokslininkai domėjosi, kokių sąlygų reikia, kad naujo verslo besiimančiam vadovui kiltų kuo daugiau idėjų, ką daryti ir kaip kurti kuo didesnį savo siūlomo produkto ar paslaugos potencialą.
Atlikome tris tarpusavyje susijusius tyrimus ir paaiškėjo, kad vadovai, kuriems trūksta miego, pasitaikančias galimybes verslui vertina kitaip, negu tie verslininkai, kurie gerai išsimiega. Be to, tie patys asmenys neišsimiegoję ir išsimiegoję priima visai kitokius sprendimus, Harvard Business Review rašo autoriai.
Pirmojo įspūdžio spąstai
Pradėję pirmąjį tyrimą, mokslininkai atrinko 784 verslininkus ir išsiaiškino, kaip ir kiek jie miegojo praėjusią naktį. Tada visiems jiems buvo pateikti trys verslo idėjų aprašymai. Patyrę įmonių vadovai ir investuotojai šiuos aprašymus jau anksčiau perskaitė ir įvertino kaip daugiau ar mažiau žadančius. Vieno pasiūlymo idėja iškart atrodė itin patraukli, vertinant pagal dabartinę rinką ir technologijas, tačiau turėjo didelių struktūrinių problemų, kurias buvo galima pastebėti įsigilinus į aprašymą. Kiti du pateikti idėjų aprašymai buvo labiau pagrįsti tiek atsižvelgiant į rinką, tiek į siūlomą strategiją ekspertų nuomone, jie buvo geresni.
Lyginant su gerai pailsėjusiais verslininkais, vadovai, kurie naktį prieš tyrimą neišsimiegojo, kur kas dažniau pirmąjį pasiūlymą vertino kaip patraukliausią.
Tai rodo, kad vadovai, kuriems trūksta miego, dažniau remiasi pirmuoju įspūdžiu ir rečiau iš anksto įsigilina, kokių esminių strateginių problemų gali kilti vėliau, pradėjus idėjas įgyvendinti, sako J. J. Gishas ir C. M. Barnesas.
Patvirtino prielaidą
Antrajame tyrimo etape autoriai dvi savaites bendravo su 101 aktyviai veikiančiu verslininku: kiekvieną rytą tyrimo dalyvių buvo klausiama, kaip naktį išsimiegojo, o popietę prašoma įvertinti po naują verslo idėją. Ir vėl pasitvirtino pirmojo tyrimo išvados: jeigu vadovai būdavo neišsimiegoję, jie dažniausiai klysdavo vertindami tas verslo idėjų sudedamąsias dalis, į kurias reikėjo gerai įsigilinti.
Lyginome ne tik vienus vadovus su kitais, bet ir jų pačių rezultatus skirtingomis dienomis: kai būdavo išsimiegoję, ir kai būdavo miegoję mažiau, negu jiems įprasta. Tai reiškia, kad net tie vadovai, kurie miega mažiau negu kiti, tyrimo metu pasirodė blogiau, jeigu miegojo mažiau negu jie patys yra įpratę, paaiškina J. J. Gishas ir C. M. Barnesas.
Trečiajam tyrimo etapui mokslininkai pasitelkė verslo valdymo studentus ir su jais atliko miego trūkumo eksperimentą. Taip norėta išsiaiškinti, ar dėl gautų rezultatų tikrai kaltas miego trūkumas. Studentai buvo atsitiktinai suskirstyti į dvi grupes: vienos grupės nariai turėjo miegoti ne mažiau kaip 7 val., o kitos grupės nemiegoti bent 24 val. iš eilės. Tada tiriamieji atliko tą patį testą, kaip pirmojo tyrimo dalyviai. Vėliau jų paprašyta sugalvoti po naują potencialią verslo idėją, susijusią su naujausiomis technologijomis. Vėlgi, studentai, kuriems nebuvo leista miegoti, dažniausiai kaip patraukliausią rinkosi paviršutiniškai puikią verslo idėją, turėjusią didelių struktūrinių trūkumų ir patys siūlė tokias idėjas, kurios gražiai skambėjo, bet buvo sunkiai įgyvendinamos.
Ne silpnybė
Pasak tyrimo autorių, visų trijų tyrimų išvados rodo, kad miego trūkumas tampa trikdžiu priimant svarbius verslo sprendimus. Vadovams, kurie nuolat neišsimiega, sunkiau objektyviai įvertinti, kaip jų idėjos gali būti įgyvendintos šiuolaikinėmis technologijomis ir kaip joms sektųsi rinkoje. O būtent tokie idėjų struktūriniai ryšiai su technologijomis ir rinka lemia komercinę sėkmę.
Idėjų verslo pasaulyje netrūksta. Kai vadovas pasirenka įgyvendinti nevykusią idėją, atsiranda daug rizikos, kad verslo taip ir nepavyks pradėti. Klaida pirmosiose verslo stadijose gali lemti vadovo nesėkmę. Miegas nėra silpnybė, jis padeda efektyviai dirbti ir tinkamai vertinti verslo galimybes. Jeigu žinote, kad dieną reikės priimti svarbų sprendimą, prieš tai būtinai gerai išsimiegokite, Harvard Business Review siūlo J. J. Gishas ir C. M. Barnesas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Vadyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti