Kompiuteriniai žaidimai stresą mažina geriau už sąmoningumo ugdymo programėles

Greitai išpopuliarėjus sąmoningumo ugdymo (angl. mindfulness) metodikai, pabiro ir gausybė programėlių, kurių tikslas po darbų padėti vartotojui pasiekti proto ir emocinės ramybės būseną. Tačiau Jungtinės Karalystės mokslininkai teigia išsiaiškinę, kad dorotis su stresu kur kas efektyviau padeda ne įvairios meditacijos programėlės, o jų priešingybė spalvingi ir dažnai triukšmingi kompiuteriniai žaidimai.
Mokslininkai atliko dviejų dalių tyrimą. Pirmosios dalies metu dalyviams buvo liepta 15 minučių spręsti matematikos uždavinius. Toks metodas pasirinktas norint sukelti daugiau streso. Vėliau tiriamieji buvo atskirti į tris grupes: vienai grupei pasiūlyta žaisti į Tetrį panašų žaidimą su figūrėlėmis, kitai pasinaudoti sąmoningumo ugdymo programėlėmis, o trečiajai, kontrolinei grupei priskirti savanoriai stresą mažino žaisdami Fidget Spiner suktuku.
Anot Emily Collins, tyrimui vadovavusios Bato universiteto (Jungtinė Karalystė) mokslininkės, vaizdo žaidimus žaidę savanoriai po sesijos jautėsi mažiau pavargę ir energingesni negu tie asmenys, kurie naudojo sąmoningumo ugdymo programėles ar Fidget Spiner suktuką.
Antroji savanorių grupė taip pat tirta panašiu būdu, tik jai buvo pavesta žaidimą žaisti ar atitinkamai programėles naudoti namuose po darbo, penkis vakarus iš eilės. Šios tyrimo dalies rezultatai patvirtino tai, ką pavyko nustatyti pirmosios tyrimo dalies metu: žaidimai tyrimo dalyviams padėjo jaustis geriau ir energingiau.
Žmonės, kurie po darbų trumpam mėgsta įnikti į žaidimus telefone, neturėtų jaustis dėl to kalti; jiems pravartu žinoti, kad tokia veikla gali būti naudinga. Seniai aišku, kad po darbo reikia mokėti atsipalaiduoti, rasti būdų atgauti jėgas. Mūsų tyrimo rezultatai rodo, kad vienu iš efektyvių įrankių gali tapti kompiuteriniai žaidimai, rašo tyrimo autoriai.
Emily Collins paaiškina, kad rezultatai nestebina: žaidimai ne tik padeda atsipalaiduoti, bet ir ugdo naujus gebėjimus. Į juos lengva pasinerti ir užmiršti kasdienius rūpesčius.
Svarbu ir tai, kad žaidimo metu būtent žaidėjas kontroliuoja, kas vyksta, naudas vardija mokslininkė.
Rašyti komentarą 0
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti