Kaune startavo nauja verslo akceleravimo programa

Publikuota: 2019-08-07

Lietuvos startuolių ekosistemoje vis dažniau girdime apie naujų verslo akceleravimo programų atsiradimą –  jos padeda startuoliams per trumpą laikotarpį (3-6 mėn.) subrandinti verslą ir pasiruošti investavimo fazei. Pirmieji ir vieni iš garsiausių startuolių akceleravimo pradininkų užsienyje, tokie kaip „Y combinator“, „Techstars“, „The Alchemist Accelerator“, kuriuose stažavosi ir lietuviai, sukėlė panašių programų atsiradimo bumą visame pasaulyje. Remiantis Tarptautinės verslo inovacijų asociacijos duomenimis, verslo akceleratorių šiandien skaičiuojama per 7000. Išanalizavęs akceleratorių programas bei pasaulyje pripažintus verslo aktyvinimo modelius, Kauno mokslo ir technologijų parkas sukūrė ir pradėjo vykdyti naują verslo akceleravimo programą „Evolut 4.0“. 

Verslo akceleravimo programos padeda ankstyvosios stadijos startuoliams (angl. early stage) ugdyti verslo vystymo įgūdžius praktinių mokymų, mentorystės, individualių konsultacijų dėka. Pasitelkus įvairių sričių profesionalus, perspektyviausi startuoliai per keletą mėnesių tampa greitai besivystančiomis įmonėmis ir yra pasirengę pritraukti investicijas. Daugiau nei 90 proc. veikiančių verslo vystymo programų ar akceleratorių yra pelno nesiekiančios ir orientuotos į šalies startuolių ekonomikos plėtrą, likę – privatūs.

Atrenkami motyvuoti startuoliai

Kauno mokslo ir technologijų parko inovacijų ekspertai, kurdami verslo akceleravimo programą „Evolut 4.0“, nemažą dėmesį skyrė supažindinti komandas su rizikos kapitalo fondais, verslo mentoriais. Į programą buvo atrinktos motyvuotos, naujovėms atviros ir į inovacijas orientuotos komandos. „Praktika parodė, kad startuolio sėkmę lemia ne tik unikali technologija, bet ir komandos narių motyvacija mokytis. Net ir iš pirmo žvilgsnio paprasta idėja, ją pritaikius vartotojų lūkesčiams išpildyti ir išgryninus produkto vertę, gali sukurti puikiai veikiantį verslą“, – sako Kauno mokslo ir technologijų parko „Evolut 4.0“ akceleravimo programos koordinatorius Paulius Nezabitauskas.

Programos dalyvių praktiniai mokymai vyko kas savaitę, nagrinėjant vis kitus verslo aspektus – nuo produkto vertės pasiūlymo iki ėjimo į rinką finansinės strategijos. Perspektyvias, produktą rinkoje jau bandančias komandas konsultavo ir į „InoSpurto“ projektą įsitraukę verslo konsultantai, dirbantys tiek su didžiaisiais Lietuvos verslais, tiek su universitetų tyrėjais, žengiančiais pirmuosius žingsnius komercializuojant išradimus. „Į programos lektorių komandą pakvietėme žinomus ir vertinamus inovacijų ekosistemos ekspertus. Lektoriai padėjo ištobulinti kiekvienos komandos vystomo produkto mažiausios vertės pasiūlymą, pasitelkus pasaulyje plačiai taikomos „NABC“, verslo modelio drobės, Design thinking ir kitas metodikas“, – pastebi P. Nezabitauskas.

Padeda išgryninti verslo sprendimą

Apjungti pasaulyje vertinamas metodologijas į nuoseklią, komandoms naudą suteikiančią programą, paskatino tendencija išgryninti kuriamo produkto vertę klientui. „Tą pabrėžė ir prieš metus apsilankęs buvęs „SRI International“ kompanijos vadovas, puikiai žinomas kaip HDTV, „Siri“ ir kitų technologijų iniciatorius, teigęs, jog vertei sukurti reikia laiko ir kantraus darbo su komandomis. Svarbu užčiuopti kliento „skausmą“, nes ten ir yra problema, kurią išsprendus sukuriama nauja vertė. Tad sudėliojome metodus taip, kad lektoriai kartu su kuruojamomis komandomis nueitų visą mažiausios vertės produkto pasiūlymo sukūrimo kelią ir gautų maksimalią naudą“, – sako P. Nezabitauskas. Pernai Tarptautinė mokslo ir technologijų parkų asociacija (IASP) verslo akceleravimo programą „Evolut 4.0“ įvertino geriausiu sprendimu verslui.

Akceleravimo programoje dalyvavusių komandų nariai mokymų ciklo pabaigoje išsiaiškino savo kliento profilį, rinką, kurioje jie veiks bei pagrindinius konkurentus. „Visos programos tikslas – užduoti teisingus klausimus, nukreipti tinkama linkme, duoti impulsą veikimui. Komandos pradinėse stadijose turi ne sėdėti analizuodamos dokumentus, bet eiti ir susitikti su vartotojais, klausti, ko jiems reikia, net jei kuriamas produktas skirtas B2B rinkai. Išsiaiškinus kas netinka, galima pakeisti produkto vystymo modelį ir surasti atitikimą rinkai – vadinamąjį product-market fit. „Evolut 4.0“ programa padeda išsigryninti būtent tai“, – pastebi rizikos kapitalo investuotojų atstovas Dmitrij Sosunov.

Mokymų ciklo baigiamajame renginyje komandos pristatė savo produktus rizikos kapitalo investuotojams ir patyrusiems verslo vystytojams: Lietuvoje veikiančių akceleratorių, klasterių asociacijos, startuolių bendruomenių atstovų komisijai. „Investuotojai ieško funkcionuojančių komandų, kuriose žmonės startuoliui aukotų bent 12-14 val. per parą, ir atsitrauktų nuo savo pagrindinių verslų, iš kurių paprastai išgyvena. Kai visą save skiri startuoliui, produktą įmanoma sukurti per keletą mėnesių, nereikia laukti metų, kol jį pasitikrinsi rinkoje“, – sako Lietuvos klasterių asociacijos prezidentas Marius Pareščius.

Būtinos profesionalų įžvalgos

Savo verslą tobulinti pasiryžę startuoliai iš pradžių įveikė idėjų ir komandos pasirengimo atranką į akceleravimo programą. Iš 9 atrinktų startuolių susitikime su investuotojais savo kuriamus produktus pristatė septyni didžiausią pažangą padarę verslai. Pasak vieno iš finalininkų, vertikalų ūkininkavimo sprendimą sukūrusių atstovų, jaunam verslui būtinos profesionalų įžvalgos – jos ne tik padeda tinkama linkme pakreipti tolimesnę produkto patekimo į rinką eigą, bet ir apsaugo nuo laiką ir lėšas eikvojančių nesklandumų.

Paprastai savo verslą neseniai pradėję startuoliai pradiniuose produkto kūrimo etapuose, dar prieš kreipdamiesi pagalbos į investuotojus ir pretenduodami į kitas finansavimo priemones, neturi savo komandose verslo vystymo profesionalų. Todėl galimybė gauti patarimų iš programos mokymus vedusių verslo vystymo ekspertų, taip pat „InoSpurto“ projekto konsultantų, pasak startuolio kūrėjų, yra didelis privalumas.

Programoje dalyvavusios komandos papildomomis verslo konsultacijomis pasinaudojo dėka Inovacijų konsultacinės ir paramos paslaugų verslui („InoSpurtas“, Nr. 1.2.1-LVPA-V-842) iniciatyvos. Ja siekiama didinti įmonių inovatyvumą ir skatinti jas aktyviau plėtoti MTEPI veiklas, teikiant inovacijų konsultacines ir inovacijų paramos paslaugas įmonėms.

nuotrauka::1nocrop

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kaune startavo nauja verslo akceleravimo programa Verslo tribūna 1

Lietuvos startuolių ekosistemoje vis dažniau girdime apie naujų verslo akceleravimo programų atsiradimą –...

Vadyba
2019.08.07
Klaipėdiškis rizikavo šeimos gerove, bet verslą Norvegijoje įkūrė Premium 2

Rizika investuoti visas šeimos santaupas ir kurti įmonę Norvegijoje Tomui Kybartui pasiteisino: bendrovė ne...

Gazelė
2019.08.07
Darbo pokalbiai: kas – naudinga, o kas – nebemadinga Premium 5

Darbo pokalbiai iš stresą keliančio kvotimo ir tardymo transformuojasi į partnerišką bendravimą tarp...

Vadyba
2019.08.05
Globali vizija: kaip įžengti į užsienio rinką 2

50% įmonių Europoje neišgyvena pirmų 5 m., tad tos, kurios auga ir įsitvirtino vidaus rinkoje, – jau yra...

Gazelė
2019.08.04
Kaip apsaugoti intelektinę nuosavybę

Vienas svarbiausių startuoliams klausimų yra konfidencialios informacijos ir intelektinės nuosavybės apsauga,...

Gazelė
2019.08.03
Testamentas – ne išeitis: ką daryti, kad paveldėtojai neištaškytų verslo Premium

Verslo savininkas turėtų pagalvoti, kas pasirūpins jo verslu, jei to negalės padaryti pats. Tačiau praktika...

Gazelė
2019.08.02
Prasideda konkursas „Metų finansų vadovas 2019“ 3

„Verslo žinios“ kartu su Finansų analitikų asociacija kviečia finansų vadovus dalyvauti „Metų finansų vadovo...

Finansai
2019.08.01
Be investicijų pradėjusių ir sėkmingai augančių patarimai naujokams

Kai natūralios kosmetikos prekės ženklo „Manilla“ įkūrėjai – Rūta Merkytė-Elekšienė ir Vytautas Tauginas –...

Gazelė
2019.08.01
Kokios reputacijos įmonės pritraukia geriausių darbuotojų Premium

Įmonės reputacija gali būti lemiamas veiksnys, ar specialistas sukirs rankomis su naujuoju darbdaviu.

Vadyba
2019.07.31
„Headex“ Lietuvos regiono vadovė: nemeilė mums yra visai nepagrįsta Premium 4

Nors laikinojo įdarbinimo ar kitaip vadinamų darbuotojų samdymo įmonių paslaugos gali duoti verslui daug...

Vadyba
2019.07.29
Trečdalio didžiųjų darbdavių algos – aukštesnės nei vidurkis 6

Tik trečdalis didžiųjų darbdavių birželį mokėjo didesnes už šalies vidurkį algas.

Vadyba
2019.07.28
Geidžiamiausių darbdavių algų medianos birželį 9

Naujausi „Sodros“ duomenys atskleidžia, kokius atlyginimus birželį mokėjo geidžiamiausi šalies darbdaviai.

Vadyba
2019.07.27
Didžiausios birželio algų medianos – IT bendrovėse 16

Naujausi „Sodros“ duomenys atskleidžia, kur birželį Lietuvoje mokėtos didžiausios atlyginimų medianos.

Vadyba
2019.07.25
U. Neniškytė: laimę lemia dopamino ir dar trijų elementų balansas Premium 12

Laimė susideda iš skirtingų komponentų: atpildo, atitinkančio mūsų lūkesčius, pasiekiamų tikslų, džiugesio ir...

Rinkodara
2019.07.23
Geidžiamiausias metų darbdavys: jei įmonei sekasi, ji turi savo gėriu dalytis Premium 4

Šių metų geidžiamiausia darbdave išrinktos lazerių gamybos bendrovės „Light Conversion“ vadovas Martynas...

Vadyba
2019.07.23
„Sanitex“ turi naują vadovą 5

15 metų didmeninės prekybos įmonei „Sanitex“ vadovavęs Andrius Joneikis atsisveikino su darboviete. Nauju...

Prekyba
2019.07.23
„Klaipėdos naftos“ vadovo konkurse – 26 paraiškos 3

Vadovauti AB „Klaipėdos nafta“ pretenduoja 26 kandidatai. Vakar baigusi priimti paraiškas vadovų atrankos...

Vadyba
2019.07.22
Vaikai dirbti nori, darbdaviai jų – ne 4

Daugelis tėvų Lietuvoje sutiktų, kad sulaukę 14 metų jų vaikai pradėtų dirbti. To norėtų ir patys vaikai,...

Gazelė
2019.07.22
Sekmadienio vakaras yra naujasis pirmadienio rytas: kaip kovoti su darbuotojų išsekimu Premium

Darbuotojai jaučia nerimą, kad turi būti pasiekiami bet kuriuo metu. Toks budėjimo režimas neišjungiamas net...

Vadyba
2019.07.21
Kokie darbo skelbimai sulaukia daugiausia dėmesio 12

VŽ duomenų analitikos skyrius išanalizavo 12.500 pastarųjų metų skelbimų karjeros portale „cv.lt“.

Vadyba
2019.07.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau