Iš konkurso Lilyje grįžusi moksleivių bendrovės „Bioras“ komanda: svarbiausia pačiam patikėti ir kitus įtikinti tuo, ką darai

Publikuota: 2019-07-12

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) gimnazistės sukūrė moksleivių bendrovę „Bioras“, kuri šiemet pripažinta geriausia Lietuvos moksleivių bendrove organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ mokomųjų bendrovių konkurse. Šis titulas iškovojo joms ir kelialapį į Lilį, Prancūziją, kur ką tik baigėsi geriausių Europos mokinių bendrovių mugė. Nors prizinė vieta Lilyje komandai nebuvo skirta, gimnazistės džiaugiasi įtikinusios jų produktą nusipirkti patį „Junior Achievement Worldwide“ vadovą Asheeshą Advanį ir pasivežusios lyderystės apdovanijimą.

„Bioro“ komanda sukūrė natūralius ir aplinkai draugiškus oro gaiviklius, kurių viduje yra aktyvinta anglis. Anglis supakuota į tankaus lino maišelius, gaiviklius galima dėti tiek į batus, tiek į sportinį krepšį, padėti spintoje ar automobilyje. Žinoma, anglis neskleidžia mums įprastų dirbtinių dezodorantų kvapų, tačiau sugeria nemalonius kvapus ir netgi valo orą nuo teršalų.

nuotrauka::1 right

Europos moksleiviams aktuali jų verslo misija

Komandos „Bioras“ vadovas, mokytojas Justas Daujotas džiaugėsi, jog vienai iš komandos narių, Gerdai Prakopimaitei pavyko pelnyti asmeninį „Junior Achievement Alumni“ apdovanojimą. Apdovanojimas įteikiamas dešimčiai konkurso dalyvių, iš viso finaliniame mokomųjų bendrovių renginyje varžėsi per 40 komandų ir apie 160 moksleivių.

Šioje mugėje, pasak mokytojo, išryškėjo dvi pagrindinės moksleivių bendrovių kryptys – aplinkosauginės, savo gaminiais ar idėjomis sprendusios vandens, oro, aplinkos taršos problemas, ir technologinės, paremtos interneto platformomis, mobiliosiomis aplikacijomis.

„Matyti, kad dauguma Europos moksleivių kuria verslus aiškiai girdėdami, ką sako įvairūs mokslininkai. Moksleiviai mato didesnį tikslą, nei uždirbtas pelnas,“ – svarsto J.Daujotas.

Mokytojas pastebėjo, jog nemaža dalis užsienio moksleivių bendrovių savo produktus sukūrė bendradarbiaudami su stambiais savo šalių verslais.

Lietuvių  produktas – oro gaivikliai – lyg ir yra paprastas, tačiau „Bioro“ stendo lankytojai žavėjosi merginų išradingumu pritaikant žiedinės ekonomikos principus (kad gaminys nekurtų atliekų, kad po panaudojimo jį būtų galima paversti trąša) ir aktyviai pirko jų produktą.

Idėją pasufleravo kosmetika ir dujokaukės

Mokytojas J. Daujotas prisiminė, jog mokslo metų pradžioje, tik įsijungusios į „Junior Achievement“ mokomųjų bendrovių veiklą mokykloje, jo mokinės ilgai galvojo, kokios yra opiausios globalios aplinkosaugos problemos, ir kokį paprastą sprendimą galima rasti joms išspręsti.

„Tuo metu kaip tik pasirodė daug naujų kosmetikos produktų su aktyvinta anglimi. Merginos prisiminė, jog karo metu būtent anglis buvo dedama į dujokaukes, kad apsaugotų ją dėvintį žmogų nuo oru plintančių nuodingų dujų. Taip gimė idėja sukurti natūralų, aplinkai nekenkiantį oro gaiviklį. Tiesa, keletą mėnesių užtruko, kol buvo išgryninta galutinė produkto koncepcija,“ – sakė J. Daujotas.

Vienas didžiausių iššūkių – į ką dėti anglį, kad ta medžiaga praleistų orą ir leistų sugerti iš aplinkos nemalonius kvapus, tačiau tuo pačiu neleistų itin smulkioms anglies dalelėms išbyrėti.

Dėl natūralumo ir visiško suirimo pasirinktas linas, tačiau reikėjo atrasti specifinį šios medžiagos tankį. „Bioro“ maišeliai yra dviejų dydžių, nemalonius kvapus naikina maždaug 3 mėnesius, automobilyje – iki 2 mėnesių.

Mokytojas J. Daujotas labiausiai džiaugiasi tuo, jog visoms trims komandos narėms – Gretai Sarapinaitei, Sandrai Kmitaitei ir Gerdai Prakopimaitei per šiuos mokslo metus pavyko ištobulinti bendravimo su klientais ir pardavimo įgūdžius.

„Su kiekvienu parduotu gaivikliu, jos atidžiai sekė klientų reakcijas ir grįžtamąjį ryšį – pagal atsiliepimus tobulino produktą. Pavyzdžiui, išgirdo klientų pageidavimą, kad reikėtų mažesnių maišelių, kuriuos būtų galima dėti į batus. Taip pat pačios intensyviai darė bandymus, įgavo drąsos kalbėti, pristatyti savo idėjas,“ – pasakojo LSMU mokytojas.

Ilgiausiai užtruko ieškodamos, į ką supakuoti anglį

Viena iš komandos narių, Sandra Kmitaitė teigė, jog Lilyje tikėjosi konkurencijos, tačiau itin greitai susibendravo su kitų šalių komandomis, netgi gavo dovanų jų produktų. Be to, komanda pardavė nemažai savo gaminių ir uždirbo 100 eurų.

„Pardavėme gaminį netgi viso „Junior Achievement Worldwide“ vadovui Asheeshui Advaniui. Po to jis dar pasakė, kad visos trys turime puikų gebėjimą parduoti, gerą iškalbą. Tai labai nudžiugino, nes pirmąją savo moksleiviškų bendrovių mugę turėjome tik vasario mėnesį ir joje nesugebėjome parduoti nieko. Tuomet nusivylėme savimi“, – sakė S. Kmitaitė.

Ji tikina, kad gerą pusmetį po produkto idėjos sukūrimo merginos vargo ieškodamos, pro kokią natūralią medžiagą aktyvioji anglis neišbyrėtų. Linas atrodė patrauklus, tačiau iš pradžių pagaminus  prototipą, maišeliai tepė rankas anglies suodžiais.

„Išbandėm – o varge – daugybę įvairiausių medžiagų ir patyrėme nemažai streso. Tai buvo pirmoji stambi nesėkmė. Ar galvojome vis tik naudoti kokią nors sintetinę medžiagą? Tai mums buvo nepriimtina, nes aptikome skaičiavimus, jog vien sintetinių automobiliuose kabinamų „eglučių“ per metus išmetama tiek, kad būtų galima užkloti 22 tūkstančius futbolo aikščių! O jos juk neperdirbamos...Sužinojusios tokius skaičius norėjome kurti produktą pagal „zero waste“ (be atliekų – red. past.) filosofiją,“ –  sakė S.Kmitaitė.

„Per visus metus, manau, didžiausia sėkmė yra tai, jog nuo visiško nulio nuėjome taip toli su savo produktu ir labai patobulėjome kaip asmenybės ne tik savo pasaulio suvokimu, bet ir komunikuodamos su kitais,“ – sako kita komandos narė, Greta Sarapinaitė.

Jos nuomone, per šiuos metus komanda išmoko daugybę pamokų, tačiau svarbiausia – išmoko vertinti savo laiką ir dirbti komandoje.

Išvažiuoti į Prancūziją užsibrėžė vos įkūrę bendrovę

Merginos, priešingai nei kitų komandų nariai, pareigų nesidalino ir viską darė kartu.

„Manome, kad sunkią užduotį daug galvų įveikia geriau, nei viena. Tik Gerdą Prakopimaitę pirmųjų mugių metu siųsdavome pristatinėti idėjos, nes ji yra lankiusi debatus. Vėliau ir pačios turėjome prasilaužti“, – šypsosi Sandra Kmitaitė.

Pati G.Prakopimaitė sako, jog svarbiausia buvo ne išorinė, o vidinė komunikacija.

„Didžiausia sėkmė tikriausiai buvo komunikacijos komandos viduje ištobulinimas. Kas ypač vos įkūrus bendrovę buvo labai sunku, bet visuomet buvo ir vis dar yra svarbu“, – sako G.Prakopimaitė.

S.Kmitaitė atskleidžia, kad vos išgirdusios, kad Lietuvos nacionalinės „Junior Achievement“ moksleivių bendrovių mugės laimėtojai keliaus į Prancūziją, jos užsibrėžė tapti šios mugės laimėtojomis ir kryptingai  siekė šio tikslo. Tai S.Kmitaitė laiko didžiausia komandos sėkme.

„Kai laimėjome, netvardėme ašarų ir jau net negalvojome, kas bus toliau. Žinoma, mugei Prancūzijoje irgi ruošėmės, kasdien važinėjome į Vilnių (iš Kauno – red. past.), kad susitiktume su savo mentoriumi, viešojo kalbėjimo specialistu Igoriumi Vasiliausku. Gavome daugybę naudingos patirties, užmezgėme pažintį su Prancūzijos verslininkais ir „Junior Achievement“ vadovu,“ – sakė LSMU gimnazistė.

„Prancūzijoje konkursu mėgautis iki pasibaigiant mugei buvo sudėtinga. Visad kartojomės savo pristatymą, stengėmės atrodyti nepriekaištingai ir sužavėti tarptautinę publiką. Buvo įdomu susipažinti su kitais į pokyčius orientuotais mokiniais, kurie rūpinasi ne tik savo, bet ir visuomenės ateitimi,“ – sakė G.Prakopimaitė.

Europos mokomųjų bendrovių konkursą laimėjo turkų komanda, pasiūliusi vandens telkinių valymo sprendimą. Vandenį filtruojančiam įrenginiui pritaikytos ir saulės baterijos, kad jis galėtų veikti neeikvodamas papildomos energijos.

„Bioro“ komanda tikina tęsianti veiklą, taip pat viliasi, jog nedideli maišeliai automobiliams netrukus atsiras degalinėse. Baigusios mokyklą komandos narės ketina dar daugiau laiko skirti šiam produktui, jį dar labiau ištobulinti.

„Didžiausia išmokta pamoka būtų ta, jog viską galima pasiekti turint pakankamai entuziazmo, kuris leidžia mums  dirbti ir taip būti problemų sprendimo dalimi. Todėl pirmiausia reikia tikėti pačiam ir taip leisti patikėti ir kitiems bet kuo, ką darai,“ – teigė G.Prakopimaitė.

2021-aisiais metais „Junior Achievement“ Europos mokomųjų bendrovių konkursas vyks Lietuvoje.

Mokomosios mokinių bendrovės – tai „Lietuvos Junior Achievement“ programa suteikianti 9-12 klasių mokiniams realią verslo patirtį dar mokyklos suole. Mokiniai spręsdami vietos problemą, atliepdami rinkos poreikį arba tiesiog testuodami savo idėjas kuria skirtingus verslus ir skleidžia verslumo dvasią. Ši programa nėra verslo simuliacija, tai realaus verslo kūrimo patirtis supažindinant, kaip verslas yra vystomas, valdomas bei leidžiant mokiniams patiems priimti svarbiausius su jų verslu susijusius sprendimus.

Lietuvos Junior Achievement yra nevyriausybinė organizacija, ekonominio švietimo ir verslumo ugdymo programų lyderis Lietuvoje. Organizacijos programas finansuoja privatūs rėmėjai ir fondai: mecenatas SEB bankas, strateginiai rėmėjai: „UPS“; „Coca-Cola HBC Lietuva“; „Narbutas“.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Iš konkurso Lilyje grįžusi moksleivių bendrovės „Bioras“ komanda: svarbiausia pačiam patikėti ir kitus įtikinti tuo, ką darai Verslo tribūna

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) gimnazistės sukūrė moksleivių bendrovę „Bioras“, kuri šiemet...

Vadyba
2019.07.12
Paskirtas naujas „SGD logistikos“ ir „SGD terminalo“ vadovas

UAB „SGD logistika“ ir UAB „SGD terminalas“, antrinių AB „Klaipėdos nafta“ (KN) bendrovių direktoriumi...

Vadyba
2019.07.12
Išmanios verslo valdymo technologijos: laimingesnis verslas, laimingesni klientai 1

Didėjančios verslo plėtros ir ją sekančios konkurencijos sąlygomis verslas susiduria su ypatingu paradoksu.

Paslaugos
2019.07.12
Motyvacijos mados: žaidimai ir joga biure keliauja į antrą planą Premium 1

Įmonės neriasi iš kailio ieškodamos būdų, kaip motyvuoti darbuotojus. Žaidimų kambariais virtę biurai gal ir...

Vadyba
2019.07.11
Traukiasi „Norwegian Air“ vadovas

Norvegų oro skrydžių bendrovės „Norwegian Air“ generalinis direktorius ir bendraįkūrėjas Bjornas Kjosas...

Vadyba
2019.07.11
Darbdaviai privalės skelbimuose nurodyti algų dydžius 53

Ketvirtadienį Seimas pritarė įstatymo projektui, kuriuo numatoma prievolė darbdaviams nurodyti darbo...

Vadyba
2019.07.11
Registruotas nedarbas šalyje – 8% 10

Liepos 1 d. šalyje registruota 138.500 darbo neturinčių žmonių. Tai sudaro 8% šalies darbingo amžiaus...

Vadyba
2019.07.11
Kaip atsirado „Amazon“ pavadinimas ir ką jis reiškia 1

Prieš 25-erius metus Jeffas Bezosas įkūrė bendrovę, kuri visame pasaulyje yra žinoma „Amazon“ vardu. Ar kada...

Vadyba
2019.07.10
„Bitė“ papildomai darbuotojų pensijai kasmet skirs ketvirtį milijono eurų Verslo tribūna 3

Skirdama vis daugiau dėmesio savo darbuotojams, „Bitė Lietuva“ kasmet papildomai perves daugiau nei po 250...

Vadyba
2019.07.10
8 būdai, kaip atsikratyti savo geriausiais darbuotojais  Premium 2

Paprasčiausia iš darbo išeiti yra jūsų geriausiems darbuotojams. Ypač kai šiuo metu rinkoje vyrauja gerų...

Vadyba
2019.07.08
Atlyginimo nebegana: akcijomis darbuotojus motyvuojančios įmonės dalinasi patirtimi Premium 15

Darbuotojų skatinimas akcijomis – vis labiau Lietuvoje populiarėjanti praktika, kuri darbuotojui duoda...

Rinkos
2019.07.08
„Vilniaus planas“ turi naują vadovą 5

Savivaldybės įmonės (SĮ) „Vilniaus planas“ vadovo konkursą laimėjo Marius Vaivada. Įmonei vadovauti jis...

Vadyba
2019.07.08
Ateities šeima – neišnaudota aukso gysla Premium 7

„Šeimos bilietu gali pasinaudoti viena šeima – abu tėvai, atvykę kartu su vienu arba keliais savo vaikais iki...

Verslo klasė
2019.07.07
4 rodikliai, kuriuos turi matuoti Personalo vadovas 6

Augant konkurencinei verslo aplinkai, vis daugiau dėmesio organizacijos skiria naujos strategijos formavimui,...

Vadyba
2019.07.06
Kaip prastas aptarnavimas įkvėpė sukurti milijoninį verslą 1

Grubus aptarnavimas gali ne tik išmušti iš vėžių, tačiau ir mestelėti idėją, kuri taps pelną nešančiu verslu.

Vadyba
2019.07.06
Nuotoliniu būdu dirbantieji pluša daugiau, bet paaukštinimo sulaukia rečiau 4

Nuotoliniu būdu dirbantiems darbuotojams tenka labiau pasistengti ir daugiau dirbti, kad būtų įvertinti nei...

Vadyba
2019.07.06
Kaip sėkmingai įvesti naujoką į įmonės kultūrą Premium 1

Sėkmingas naujoko įvedimas į darbovietę ne tik padidina jo produktyvumą, bet ir sumažina tikimybę, kad jis...

Vadyba
2019.07.05
„Tele2“ nutraukė bendradarbiavimą su „vipcommunications“, „Swedbank“ nepratęsė sutarties 15

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ nutraukė bendradarbiavimą su komunikacijos agentūra „vipcommunications“, o...

Vadyba
2019.07.05
Kartelio įmonės vadovas 3 metus negalės eiti vadovaujančių pareigų

Buvusiam UAB „Žagarės inžinerija“ vadovui apribota teisė trejus metus užimti vadovaujančias pareigas...

Vadyba
2019.07.04
Vasaros šventes darbuotojams keičia festivaliai Premium

Vasaros šventė gali būti puikus būdas pakurstyti pasididžiavimą įmone ir terpė darbuotojams geriau pažinti...

Vadyba
2019.07.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau