Iš konkurso Lilyje grįžusi moksleivių bendrovės „Bioras“ komanda: svarbiausia pačiam patikėti ir kitus įtikinti tuo, ką darai

Publikuota: 2019-07-12

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) gimnazistės sukūrė moksleivių bendrovę „Bioras“, kuri šiemet pripažinta geriausia Lietuvos moksleivių bendrove organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ mokomųjų bendrovių konkurse. Šis titulas iškovojo joms ir kelialapį į Lilį, Prancūziją, kur ką tik baigėsi geriausių Europos mokinių bendrovių mugė. Nors prizinė vieta Lilyje komandai nebuvo skirta, gimnazistės džiaugiasi įtikinusios jų produktą nusipirkti patį „Junior Achievement Worldwide“ vadovą Asheeshą Advanį ir pasivežusios lyderystės apdovanijimą.

„Bioro“ komanda sukūrė natūralius ir aplinkai draugiškus oro gaiviklius, kurių viduje yra aktyvinta anglis. Anglis supakuota į tankaus lino maišelius, gaiviklius galima dėti tiek į batus, tiek į sportinį krepšį, padėti spintoje ar automobilyje. Žinoma, anglis neskleidžia mums įprastų dirbtinių dezodorantų kvapų, tačiau sugeria nemalonius kvapus ir netgi valo orą nuo teršalų.

nuotrauka::1 right

Europos moksleiviams aktuali jų verslo misija

Komandos „Bioras“ vadovas, mokytojas Justas Daujotas džiaugėsi, jog vienai iš komandos narių, Gerdai Prakopimaitei pavyko pelnyti asmeninį „Junior Achievement Alumni“ apdovanojimą. Apdovanojimas įteikiamas dešimčiai konkurso dalyvių, iš viso finaliniame mokomųjų bendrovių renginyje varžėsi per 40 komandų ir apie 160 moksleivių.

Šioje mugėje, pasak mokytojo, išryškėjo dvi pagrindinės moksleivių bendrovių kryptys – aplinkosauginės, savo gaminiais ar idėjomis sprendusios vandens, oro, aplinkos taršos problemas, ir technologinės, paremtos interneto platformomis, mobiliosiomis aplikacijomis.

„Matyti, kad dauguma Europos moksleivių kuria verslus aiškiai girdėdami, ką sako įvairūs mokslininkai. Moksleiviai mato didesnį tikslą, nei uždirbtas pelnas,“ – svarsto J.Daujotas.

Mokytojas pastebėjo, jog nemaža dalis užsienio moksleivių bendrovių savo produktus sukūrė bendradarbiaudami su stambiais savo šalių verslais.

Lietuvių  produktas – oro gaivikliai – lyg ir yra paprastas, tačiau „Bioro“ stendo lankytojai žavėjosi merginų išradingumu pritaikant žiedinės ekonomikos principus (kad gaminys nekurtų atliekų, kad po panaudojimo jį būtų galima paversti trąša) ir aktyviai pirko jų produktą.

Idėją pasufleravo kosmetika ir dujokaukės

Mokytojas J. Daujotas prisiminė, jog mokslo metų pradžioje, tik įsijungusios į „Junior Achievement“ mokomųjų bendrovių veiklą mokykloje, jo mokinės ilgai galvojo, kokios yra opiausios globalios aplinkosaugos problemos, ir kokį paprastą sprendimą galima rasti joms išspręsti.

„Tuo metu kaip tik pasirodė daug naujų kosmetikos produktų su aktyvinta anglimi. Merginos prisiminė, jog karo metu būtent anglis buvo dedama į dujokaukes, kad apsaugotų ją dėvintį žmogų nuo oru plintančių nuodingų dujų. Taip gimė idėja sukurti natūralų, aplinkai nekenkiantį oro gaiviklį. Tiesa, keletą mėnesių užtruko, kol buvo išgryninta galutinė produkto koncepcija,“ – sakė J. Daujotas.

Vienas didžiausių iššūkių – į ką dėti anglį, kad ta medžiaga praleistų orą ir leistų sugerti iš aplinkos nemalonius kvapus, tačiau tuo pačiu neleistų itin smulkioms anglies dalelėms išbyrėti.

Dėl natūralumo ir visiško suirimo pasirinktas linas, tačiau reikėjo atrasti specifinį šios medžiagos tankį. „Bioro“ maišeliai yra dviejų dydžių, nemalonius kvapus naikina maždaug 3 mėnesius, automobilyje – iki 2 mėnesių.

Mokytojas J. Daujotas labiausiai džiaugiasi tuo, jog visoms trims komandos narėms – Gretai Sarapinaitei, Sandrai Kmitaitei ir Gerdai Prakopimaitei per šiuos mokslo metus pavyko ištobulinti bendravimo su klientais ir pardavimo įgūdžius.

„Su kiekvienu parduotu gaivikliu, jos atidžiai sekė klientų reakcijas ir grįžtamąjį ryšį – pagal atsiliepimus tobulino produktą. Pavyzdžiui, išgirdo klientų pageidavimą, kad reikėtų mažesnių maišelių, kuriuos būtų galima dėti į batus. Taip pat pačios intensyviai darė bandymus, įgavo drąsos kalbėti, pristatyti savo idėjas,“ – pasakojo LSMU mokytojas.

Ilgiausiai užtruko ieškodamos, į ką supakuoti anglį

Viena iš komandos narių, Sandra Kmitaitė teigė, jog Lilyje tikėjosi konkurencijos, tačiau itin greitai susibendravo su kitų šalių komandomis, netgi gavo dovanų jų produktų. Be to, komanda pardavė nemažai savo gaminių ir uždirbo 100 eurų.

„Pardavėme gaminį netgi viso „Junior Achievement Worldwide“ vadovui Asheeshui Advaniui. Po to jis dar pasakė, kad visos trys turime puikų gebėjimą parduoti, gerą iškalbą. Tai labai nudžiugino, nes pirmąją savo moksleiviškų bendrovių mugę turėjome tik vasario mėnesį ir joje nesugebėjome parduoti nieko. Tuomet nusivylėme savimi“, – sakė S. Kmitaitė.

Ji tikina, kad gerą pusmetį po produkto idėjos sukūrimo merginos vargo ieškodamos, pro kokią natūralią medžiagą aktyvioji anglis neišbyrėtų. Linas atrodė patrauklus, tačiau iš pradžių pagaminus  prototipą, maišeliai tepė rankas anglies suodžiais.

„Išbandėm – o varge – daugybę įvairiausių medžiagų ir patyrėme nemažai streso. Tai buvo pirmoji stambi nesėkmė. Ar galvojome vis tik naudoti kokią nors sintetinę medžiagą? Tai mums buvo nepriimtina, nes aptikome skaičiavimus, jog vien sintetinių automobiliuose kabinamų „eglučių“ per metus išmetama tiek, kad būtų galima užkloti 22 tūkstančius futbolo aikščių! O jos juk neperdirbamos...Sužinojusios tokius skaičius norėjome kurti produktą pagal „zero waste“ (be atliekų – red. past.) filosofiją,“ –  sakė S.Kmitaitė.

„Per visus metus, manau, didžiausia sėkmė yra tai, jog nuo visiško nulio nuėjome taip toli su savo produktu ir labai patobulėjome kaip asmenybės ne tik savo pasaulio suvokimu, bet ir komunikuodamos su kitais,“ – sako kita komandos narė, Greta Sarapinaitė.

Jos nuomone, per šiuos metus komanda išmoko daugybę pamokų, tačiau svarbiausia – išmoko vertinti savo laiką ir dirbti komandoje.

Išvažiuoti į Prancūziją užsibrėžė vos įkūrę bendrovę

Merginos, priešingai nei kitų komandų nariai, pareigų nesidalino ir viską darė kartu.

„Manome, kad sunkią užduotį daug galvų įveikia geriau, nei viena. Tik Gerdą Prakopimaitę pirmųjų mugių metu siųsdavome pristatinėti idėjos, nes ji yra lankiusi debatus. Vėliau ir pačios turėjome prasilaužti“, – šypsosi Sandra Kmitaitė.

Pati G.Prakopimaitė sako, jog svarbiausia buvo ne išorinė, o vidinė komunikacija.

„Didžiausia sėkmė tikriausiai buvo komunikacijos komandos viduje ištobulinimas. Kas ypač vos įkūrus bendrovę buvo labai sunku, bet visuomet buvo ir vis dar yra svarbu“, – sako G.Prakopimaitė.

S.Kmitaitė atskleidžia, kad vos išgirdusios, kad Lietuvos nacionalinės „Junior Achievement“ moksleivių bendrovių mugės laimėtojai keliaus į Prancūziją, jos užsibrėžė tapti šios mugės laimėtojomis ir kryptingai  siekė šio tikslo. Tai S.Kmitaitė laiko didžiausia komandos sėkme.

„Kai laimėjome, netvardėme ašarų ir jau net negalvojome, kas bus toliau. Žinoma, mugei Prancūzijoje irgi ruošėmės, kasdien važinėjome į Vilnių (iš Kauno – red. past.), kad susitiktume su savo mentoriumi, viešojo kalbėjimo specialistu Igoriumi Vasiliausku. Gavome daugybę naudingos patirties, užmezgėme pažintį su Prancūzijos verslininkais ir „Junior Achievement“ vadovu,“ – sakė LSMU gimnazistė.

„Prancūzijoje konkursu mėgautis iki pasibaigiant mugei buvo sudėtinga. Visad kartojomės savo pristatymą, stengėmės atrodyti nepriekaištingai ir sužavėti tarptautinę publiką. Buvo įdomu susipažinti su kitais į pokyčius orientuotais mokiniais, kurie rūpinasi ne tik savo, bet ir visuomenės ateitimi,“ – sakė G.Prakopimaitė.

Europos mokomųjų bendrovių konkursą laimėjo turkų komanda, pasiūliusi vandens telkinių valymo sprendimą. Vandenį filtruojančiam įrenginiui pritaikytos ir saulės baterijos, kad jis galėtų veikti neeikvodamas papildomos energijos.

„Bioro“ komanda tikina tęsianti veiklą, taip pat viliasi, jog nedideli maišeliai automobiliams netrukus atsiras degalinėse. Baigusios mokyklą komandos narės ketina dar daugiau laiko skirti šiam produktui, jį dar labiau ištobulinti.

„Didžiausia išmokta pamoka būtų ta, jog viską galima pasiekti turint pakankamai entuziazmo, kuris leidžia mums  dirbti ir taip būti problemų sprendimo dalimi. Todėl pirmiausia reikia tikėti pačiam ir taip leisti patikėti ir kitiems bet kuo, ką darai,“ – teigė G.Prakopimaitė.

2021-aisiais metais „Junior Achievement“ Europos mokomųjų bendrovių konkursas vyks Lietuvoje.

Mokomosios mokinių bendrovės – tai „Lietuvos Junior Achievement“ programa suteikianti 9-12 klasių mokiniams realią verslo patirtį dar mokyklos suole. Mokiniai spręsdami vietos problemą, atliepdami rinkos poreikį arba tiesiog testuodami savo idėjas kuria skirtingus verslus ir skleidžia verslumo dvasią. Ši programa nėra verslo simuliacija, tai realaus verslo kūrimo patirtis supažindinant, kaip verslas yra vystomas, valdomas bei leidžiant mokiniams patiems priimti svarbiausius su jų verslu susijusius sprendimus.

Lietuvos Junior Achievement yra nevyriausybinė organizacija, ekonominio švietimo ir verslumo ugdymo programų lyderis Lietuvoje. Organizacijos programas finansuoja privatūs rėmėjai ir fondai: mecenatas SEB bankas, strateginiai rėmėjai: „UPS“; „Coca-Cola HBC Lietuva“; „Narbutas“.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Darbuotojai kratosi vadovų, bet patys spręsti nemoka Premium

Pasaulyje vis atsiranda įmonių, išbandančių sociokratijos ar holokratijos valdysenos sistemas, kai laisvė,...

Vadyba
18:39
Darbuotojų motyvacija ekstremaliomis sąlygomis Verslo tribūna

Akivaizdu, kiekvienas darbdavys nori matyti savo įmonėje motyvuotus darbuotojus. Tačiau tokius buriant, tenka...

Vadyba
06:00
Verslo lyderių apdovanojimai: išrinktas „Metų CEO“ 1

„Verslo žinios“ kartu su „UniCredit Leasing“ devintą kartą išrinko Metų CEO – lyderį, sukūrusį daugiausia...

Vadyba
2019.10.23
Dažnai keičiantys darbą nebepatenka į juoduosius sąrašus

Kai talentingi darbuotojai graibstomi kaip karštos bandelės, o specialistai atvirai deklaruoja savo...

Vadyba
2019.10.22
4 didžiausios CEO klaidos 1

Richardas Bransonas yra sakęs, kad versle gali būti tikras tik dėl vieno: klysta visi, įskaitant tave patį.

Vadyba
2019.10.21
Kaip prognozuoti, kokių talentų trūksta komandai, ir kur jų ieškoti Premium

Darbdavys už darbuotoją neužsimanys tobulėti ir neįgis naujų kompetencijų, tačiau jis gali sukurti atmosferą,...

Vadyba
2019.10.21
VDU šuolis dar vienuose tarptautiniuose reitinguose Verslo tribūna

Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) ir toliau kyla tarptautiniuose reitinguose. Šį kartą universitetas...

Vadyba
2019.10.21
VMI: bendrovė įmokas į III pakopos fondus gali mokėti ir iš algų fondo Premium 1

Įmonė gali dalį planuojamo darbo užmokesčio skirti įmokoms į III pakopos pensijų fondus darbuotojų naudai,...

Finansai
2019.10.21
 Metų CEO TOP 5: lyderystės receptai

„Verslo žinios“ kartu su „UniCredit Leasing“ devintą kartą renka Metų CEO – lyderį, sukūrusį daugiausia...

Vadyba
2019.10.20
„Alibaba“ įkūrėjas atsitraukimui nuo verslo ruošėsi dešimtmetį 2

Jackas Ma, Kinijos elektroninės prekybos gigantės „Alibaba“ įkūrėjas, rugsėjį pasitraukė iš vadovo posto. Jis...

Vadyba
2019.10.19
Kad įkurtų savo verslą, imasi sunkiausių darbų

Prastas tas kareivis, kuris nenori tapti generolu. Arba darbuotojas, nežadantis kilti karjeros laiptais.

Gazelė
2019.10.19
Darbuotojai robotais pasitiki labiau, negu vadovais Premium 1

2020-ųjų prognozės sako, kad vienas svarbiausių iššūkių darbuotojams bus gebėjimas dirbti kartu su dirbtiniu...

Vadyba
2019.10.18
Metų CEO rinkimai. 60 sekundžių su „Lidl Lietuvos“ vadovu 3

„Verslo žinios“ kartu su „UniCredit Leasing“ devintą kartą renka Metų CEO – lyderį, sukūrusį daugiausia...

Vadyba
2019.10.18
Lyderio klaidos kaina: verslas gali žlugti, o vadovo alga – ūgtelėti Premium

Vadovo klaida gali nugramzdinti įmonę, bet stipraus lyderio karjerą sugriauna retai. Verslo istorija rodo,...

Vadyba
2019.10.18
Vilniaus meras turi naują atstovę spaudai 2

Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus atstove spaudai tapo Ieva Dirmaitė, buvusi vidaus reikalų ministro...

Vadyba
2019.10.18
„Verslo žinių“ skaitytojai renka Metų CEO: finalinė dvikova

„Verslo žinių“ skaitytojai toliau balsuodami renka savo metų CEO. Paskutiniame rinkimų etape varžosi 2...

Vadyba
2019.10.18
Apdovanotos Panevėžio regiono „Gazelės“

Ketvirtadienį Panevėžyje vykstančioje „Gazelės“ konferencijoje paaiškėjo, kokios įmonės sparčiausiai augo...

Gazelė
2019.10.17
Metų CEO rinkimai. 60 sekundžių su „Fredos“ vadovu

„Verslo žinios“ kartu su „UniCredit Leasing“ devintą kartą renka Metų CEO – lyderį, sukūrusį daugiausia...

Vadyba
2019.10.17
Duomenų analitika: nuo ko pradėti ir kaip sau padėti personalo sprendimuose

Pasaulis fragmentiškėja, todėl tenka segmentuoti informaciją ir sprendimus vis mažesnėms auditorijoms, kad...

Vadyba
2019.10.17
Metų CEO rinkimai. 60 sekundžių su „Girteka Logistics“ vadovu 8

„Verslo žinios“ kartu su „UniCredit Leasing“ devintą kartą renka Metų CEO – lyderį, sukūrusį daugiausia...

Vadyba
2019.10.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau