Kiek kainuoja nerasti darbuotojo?

Publikuota: 2019-03-24
Bendrovės nuotr.
Bendrovės nuotr.
Darbuotojų paieškos ir atrankos bendrovės „PeopleLink” partnerė

Bet kuris paieškų ir atrankų konsultantas Jums gali pasakyti, kiek kainuoja surasti darbuotoją, tačiau, deja, tai nebus galutinė suma, kurią Jūs mokėsite užpildydami darbo vietą.

Pilna kaina slepiasi po šiais trim aspektais:

• Tiesioginės išlaidos (personalo skyriaus atlyginimams, paieškos agentūroms, skelbimų portalams, CV duomenų bazėms ir pan.)

• Įdarbinimo trukmė

• Įdarbinimo kokybė (kiek įdarbintas darbuotojas atitiks lūkesčius)

Visi norėtumėme pigiai, greitai ir gerai, tačiau šio trikampio perimetras — ne beribis ir dažniausiai viena jo kraštinė ilgėja kitos sąskaita. Šįkart norėčiau plačiau paliesti įdarbinimo trukmės temą.

Kartais gali atrodyti, kad turint laiko, galima būtų gauti pigiai ir gerai. Ir išties, darbo skelbimą patalpinus 3 mėnesiams, mokėtumėte mažiau nei už „galvų medžioklę“, o pagal tikimybių teoriją bent vienas geras talentas kandidatuoti turėtų. Tačiau ekonomiškai tai pateisinama tik tuomet, kai pozicija Jums nedega. Nes jeigu dega, tai vilkinant laiką pradeda degti ir Jūsų pinigai. O tuščios darbo vietos atveju jie yra ypač degūs – kaina darbdaviui gali svyruoti nuo 50% iki net 213% darbuotojo užmokesčio. Šie skaičiai tokie dideli, nes įmonės produktyvumas krenta ne tik dėl darbuotojo nebuvimo, tačiau ir dėl jo darbus perėmusių burbuliuojančių, o vėliau jau ir kojų nebepavelkančių kolegų, kol burbuliavimo estafetę perima Jūsų klientai ir neša savo kudašių bei, svarbiausia, pinigus Jūsų konkurentams.

People Link“ įdarbinimo statistika rodo, kad iš 4-ių atrinktų galutinių kandidatų, patys kandidatuoja tik 1 arba 2. Todėl bandyti visus paieškos būdus paeiliui nuo pigiausių iki brangiausių ir tikėtis, kad pasiseks greitai ir pigiai, yra rizikinga: kiek strategiška savo verslą statyti ant sėkmės? Įprastai paieškos trukmė (nuo aktyvios paieškos pradžios iki kelių geriausių kandidatų pristatymo) Lietuvoje svyruoja nuo 3 sav. (žemesnės grandinės pozicijoms) iki 6 sav. (vadovų ir retų specialistų pozicijoms). Jeigu Jūsų paieška užtruko kelis mėnesius ar pusę metų, vadinasi, tikrai kažkas savo darbo iki galo neatliko: nėra žinoma, kur ir kaip efektyviausiai ieškoti reikiamų darbuotojų, nėra aišku, kokią vertę jiems galima pasiūlyti, arba tiesiog nežinote, ko ieškote.

Norėdami, jog paieška būtų efektyvi tiek laiko, tiek finansų sąnaudų atžvilgiu, labai svarbu įsivertinti, kokios priemonės konkrečiu atveju veikia geriausiai. Paieškos kanalų veiksmingumas skiriasi tiek pagal sektorius, tiek pagal funkcijas, tad konkrečiais atvejais nėra tikslinga „įdarbinti“ visą pluoštą paieškos kanalų ar bandyti juos etapais. Dalis jų konkrečiais atvejais bus tiesiog ne itin prasmingi ir veiksmingi.

Paieškos procesui taikomos trys pagrindinės priemonės: skelbimų sklaida, CV duomenų bazės bei tiesioginė paieška / „galvų medžiokė“. Žemiau pateikiu iš praktikos surinktas įžvalgas, kas veikia geriausiai ieškant konkrečios pozicijos.

• Pradedančiųjų pozicijoms (angl. Entry) – geriausiai veikia skelbimų sklaida bei atrankų rinkodara ir retais atvejais — paieška duomenų bazėse.

• Inžinierių ir IT specialistų nepavyks surasti skelbimų pagalba, todėl tikslingiausia iš karto imtis „galvų medžioklės“.

• Finansininkai, buhalteriai, administratoriai, personalo ir rinkodaros specialistai, B2B pardavimo specialistai greičiausiai surandami duomenų bazėse, tuo tarpu skelbimų sklaida veikia tik iš dalies, o „galvų medžioklės“ reiktų imtis, jeigu tai būtų itin specifiniai reikalavimai (retos užsienio kalbos, patirtis tam tikrame sektoriuje)

• Vadovų paieškoje labiausiai tinka „galvų medžioklė“, o duomenų bazių paieška pasiteisina tik retkarčiais.

Suprantama, kad šis paieškos kanalų parinkimas nebus panacėja, jeigu Jūs ieškote vienaragių, mokančių tris užsienio kalbas ir svajojančių dirbti daug už mažai, aptarnaujant mažo biudžeto klientų segmentą bei klyksmais darbuotojus motyvuojančioje įmonėje. Svarbu suprasti, kokią vertę savo darbuotojams kuriate ir tai tiesiai šviesiai komunikuoti: šiais laikais ne tik „galvų medžioklė“, bet net ir skelbimas turi būti pritaikytas konkrečiai pozicijai (angl. tailor made), kad Jūsų pasiūlymas išsiskirtų informacijos sraute.

Komentaro autorė — Rūta Ratavičiūtė, darbuotojų paieškos ir atrankos bendrovės „People Link“ partnerė

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.

Gauk nemokamą VERSLO VALDYMO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Sostinės ir valstybės įmonėse šeimininkauja politikai, valdžia tai neigia  Premium 7

„Grinda“ veikia be valdybos, „Vilniaus vandenys“ – be nepriklausomų valdybos narių, o kitose sostinės įmonėse...

Finansai
2019.07.18
Pietų Korėjoje dėl patyčių biure darbdaviams gresia kalėjimas 

Pietų Korėja ėmėsi griežtai kovoti su patyčiomis darbe. Šalyje įvesti įstatymai pagal kuriuos priekabiautojai...

Vadyba
2019.07.17
Miškų urėdijos vadovas M. Pulkauninkas antru mėginimu traukiasi iš posto 11

Valstybinių miškų urėdijos (VMU) vadovas Marius Pulkauninkas nuo rugpjūčio 1-osios traukiasi iš posto.

Vadyba
2019.07.17
Pakeitusios vedlius konfederacijos ieško kelių iš aklavietės Premium

Verslo asociacijoms pastarieji metai – vadovų kaitos ir iššūkių metai. Trims skėtinių verslo asociacijų...

Finansai
2019.07.17
Algos nurodymas skelbimuose suteiks daugiau skaidrumo, bet yra ir pilkoji zona Premium 3

Darbo skelbimai, kuriuose nurodytas konkretus atlyginimas, sulaukia daugiau kandidatų dėmesio. Įmonės...

Vadyba
2019.07.17
Ar atostogų grafiko viešinimas yra asmens duomenų pažeidimas? Verslo tribūna 7

Ar galima saugoti darbuotojo asmens tapatybės kortelės arba paso kopiją įdarbinimo laikotarpiu? Ar galime...

Vadyba
2019.07.16
Tyrimas: blogas vadovas kenkia širdžiai 10

Naujas tyrimas, kuriame dalyvavo daugiau nei 400.000 JAV darbuotojų, rodo, kad darbo aplinka gali būti iš...

Vadyba
2019.07.15
Televizijose dirbusi M. Žvinklytė tapo „Vilandros“ direktore Premium 6

Didmeninės prekybos bendrovė „Vilandra“ atsirinko naują vadovę Moniką Žvinklytę, kuri iki šiol daugiausia...

Prekyba
2019.07.15
Lietuvos oro uostų patirtis: kaip tris VĮ paversti vienu šiuolaikišku verslu Premium 6

Prieš 5 metus Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdžiusios įmonės buvo sujungtos į vieną. Naujai...

Vadyba
2019.07.15
Kodėl atostogų ūkas išsisklaido vos praveriame biuro duris

Atostogos – metas, kai atitrūkstama nuo darbinių rūpesčių ir rutinos. Tyrimai rodo, kad trumpas poilsis vis...

Vadyba
2019.07.13
Ar kolegos pavadavimas atostogų metu turėtų būti papildomai apmokamas  8

Liepos mėnuo yra pats atostogų įkarštis – visi skuba pailsėti prie jūros ar ežero arba išvykti į šiltus...

Vadyba
2019.07.13
Iš konkurso Lilyje grįžusi moksleivių bendrovės „Bioras“ komanda: svarbiausia pačiam patikėti ir kitus įtikinti tuo, ką darai Verslo tribūna

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) gimnazistės sukūrė moksleivių bendrovę „Bioras“, kuri šiemet...

Vadyba
2019.07.12
Paskirtas naujas „SGD logistikos“ ir „SGD terminalo“ vadovas 2

UAB „SGD logistika“ ir UAB „SGD terminalas“, antrinių AB „Klaipėdos nafta“ (KN) bendrovių direktoriumi...

Vadyba
2019.07.12
Išmanios verslo valdymo technologijos: laimingesnis verslas, laimingesni klientai 3

Didėjančios verslo plėtros ir ją sekančios konkurencijos sąlygomis verslas susiduria su ypatingu paradoksu.

Paslaugos
2019.07.12
Motyvacijos mados: žaidimai ir joga biure keliauja į antrą planą Premium 1

Įmonės neriasi iš kailio ieškodamos būdų, kaip motyvuoti darbuotojus. Žaidimų kambariais virtę biurai gal ir...

Vadyba
2019.07.11
Traukiasi „Norwegian Air“ vadovas

Norvegų oro skrydžių bendrovės „Norwegian Air“ generalinis direktorius ir bendraįkūrėjas Bjornas Kjosas...

Vadyba
2019.07.11
Darbdaviai privalės skelbimuose nurodyti algų dydžius 57

Ketvirtadienį Seimas pritarė įstatymo projektui, kuriuo numatoma prievolė darbdaviams nurodyti darbo...

Vadyba
2019.07.11
Registruotas nedarbas šalyje – 8% 13

Liepos 1 d. šalyje registruota 138.500 darbo neturinčių žmonių. Tai sudaro 8% šalies darbingo amžiaus...

Vadyba
2019.07.11
Kaip atsirado „Amazon“ pavadinimas ir ką jis reiškia 1

Prieš 25-erius metus Jeffas Bezosas įkūrė bendrovę, kuri visame pasaulyje yra žinoma „Amazon“ vardu. Ar kada...

Vadyba
2019.07.10
„Bitė“ papildomai darbuotojų pensijai kasmet skirs ketvirtį milijono eurų Verslo tribūna 3

Skirdama vis daugiau dėmesio savo darbuotojams, „Bitė Lietuva“ kasmet papildomai perves daugiau nei po 250...

Vadyba
2019.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau