Kiek kainuoja nerasti darbuotojo?

Publikuota: 2019-03-24
Bendrovės nuotr.
Bendrovės nuotr.
Darbuotojų paieškos ir atrankos bendrovės „PeopleLink” partnerė

Bet kuris paieškų ir atrankų konsultantas Jums gali pasakyti, kiek kainuoja surasti darbuotoją, tačiau, deja, tai nebus galutinė suma, kurią Jūs mokėsite užpildydami darbo vietą.

Pilna kaina slepiasi po šiais trim aspektais:

• Tiesioginės išlaidos (personalo skyriaus atlyginimams, paieškos agentūroms, skelbimų portalams, CV duomenų bazėms ir pan.)

• Įdarbinimo trukmė

• Įdarbinimo kokybė (kiek įdarbintas darbuotojas atitiks lūkesčius)

Visi norėtumėme pigiai, greitai ir gerai, tačiau šio trikampio perimetras — ne beribis ir dažniausiai viena jo kraštinė ilgėja kitos sąskaita. Šįkart norėčiau plačiau paliesti įdarbinimo trukmės temą.

Kartais gali atrodyti, kad turint laiko, galima būtų gauti pigiai ir gerai. Ir išties, darbo skelbimą patalpinus 3 mėnesiams, mokėtumėte mažiau nei už „galvų medžioklę“, o pagal tikimybių teoriją bent vienas geras talentas kandidatuoti turėtų. Tačiau ekonomiškai tai pateisinama tik tuomet, kai pozicija Jums nedega. Nes jeigu dega, tai vilkinant laiką pradeda degti ir Jūsų pinigai. O tuščios darbo vietos atveju jie yra ypač degūs – kaina darbdaviui gali svyruoti nuo 50% iki net 213% darbuotojo užmokesčio. Šie skaičiai tokie dideli, nes įmonės produktyvumas krenta ne tik dėl darbuotojo nebuvimo, tačiau ir dėl jo darbus perėmusių burbuliuojančių, o vėliau jau ir kojų nebepavelkančių kolegų, kol burbuliavimo estafetę perima Jūsų klientai ir neša savo kudašių bei, svarbiausia, pinigus Jūsų konkurentams.

People Link“ įdarbinimo statistika rodo, kad iš 4-ių atrinktų galutinių kandidatų, patys kandidatuoja tik 1 arba 2. Todėl bandyti visus paieškos būdus paeiliui nuo pigiausių iki brangiausių ir tikėtis, kad pasiseks greitai ir pigiai, yra rizikinga: kiek strategiška savo verslą statyti ant sėkmės? Įprastai paieškos trukmė (nuo aktyvios paieškos pradžios iki kelių geriausių kandidatų pristatymo) Lietuvoje svyruoja nuo 3 sav. (žemesnės grandinės pozicijoms) iki 6 sav. (vadovų ir retų specialistų pozicijoms). Jeigu Jūsų paieška užtruko kelis mėnesius ar pusę metų, vadinasi, tikrai kažkas savo darbo iki galo neatliko: nėra žinoma, kur ir kaip efektyviausiai ieškoti reikiamų darbuotojų, nėra aišku, kokią vertę jiems galima pasiūlyti, arba tiesiog nežinote, ko ieškote.

Norėdami, jog paieška būtų efektyvi tiek laiko, tiek finansų sąnaudų atžvilgiu, labai svarbu įsivertinti, kokios priemonės konkrečiu atveju veikia geriausiai. Paieškos kanalų veiksmingumas skiriasi tiek pagal sektorius, tiek pagal funkcijas, tad konkrečiais atvejais nėra tikslinga „įdarbinti“ visą pluoštą paieškos kanalų ar bandyti juos etapais. Dalis jų konkrečiais atvejais bus tiesiog ne itin prasmingi ir veiksmingi.

Paieškos procesui taikomos trys pagrindinės priemonės: skelbimų sklaida, CV duomenų bazės bei tiesioginė paieška / „galvų medžiokė“. Žemiau pateikiu iš praktikos surinktas įžvalgas, kas veikia geriausiai ieškant konkrečios pozicijos.

• Pradedančiųjų pozicijoms (angl. Entry) – geriausiai veikia skelbimų sklaida bei atrankų rinkodara ir retais atvejais — paieška duomenų bazėse.

• Inžinierių ir IT specialistų nepavyks surasti skelbimų pagalba, todėl tikslingiausia iš karto imtis „galvų medžioklės“.

• Finansininkai, buhalteriai, administratoriai, personalo ir rinkodaros specialistai, B2B pardavimo specialistai greičiausiai surandami duomenų bazėse, tuo tarpu skelbimų sklaida veikia tik iš dalies, o „galvų medžioklės“ reiktų imtis, jeigu tai būtų itin specifiniai reikalavimai (retos užsienio kalbos, patirtis tam tikrame sektoriuje)

• Vadovų paieškoje labiausiai tinka „galvų medžioklė“, o duomenų bazių paieška pasiteisina tik retkarčiais.

Suprantama, kad šis paieškos kanalų parinkimas nebus panacėja, jeigu Jūs ieškote vienaragių, mokančių tris užsienio kalbas ir svajojančių dirbti daug už mažai, aptarnaujant mažo biudžeto klientų segmentą bei klyksmais darbuotojus motyvuojančioje įmonėje. Svarbu suprasti, kokią vertę savo darbuotojams kuriate ir tai tiesiai šviesiai komunikuoti: šiais laikais ne tik „galvų medžioklė“, bet net ir skelbimas turi būti pritaikytas konkrečiai pozicijai (angl. tailor made), kad Jūsų pasiūlymas išsiskirtų informacijos sraute.

Komentaro autorė — Rūta Ratavičiūtė, darbuotojų paieškos ir atrankos bendrovės „People Link“ partnerė

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Bankrutavo įmonė: ką daryti su savo karjera Premium

Darbo praradimas sukelia didelį stresą ir įtampą. Praktika rodo, kad nemalonų laikotarpį greičiau įveikia tie...

Vadyba
2019.04.19
Kalbėti reikia daryti – būtina spręsti socialines problemas pasitelkiant socialines inovacijas ir socialinį verslą Verslo tribūna

Balandžio 17d. Rise Vilnius, kasmetinio Socialinio verslo forumo išvakarėse aptarti socialinių inovacijų,...

2019.04.19
Fintech įmonės „Bankera“ ir „SpectroCoin“ plečiasi: įdarbins per 50 specialistų Lietuvoje Verslo tribūna

Lietuvių įkurtos finansinių technologijų įmonės — kriptovaliutų keitykla „SpectroCoin“ ir technologijų...

FinTech sprendimai
2019.04.19
Susirgusių lietuvių pajamos nukenčia mažiausiai Baltijos šalyse  4

Susirgę ir savaitę negalėdami dirbti Lietuvos gyventojai patirtų mažiausių finansinių praradimų, lyginant su...

Vadyba
2019.04.18
„Auga group“ dovana darbuotojams – akcijos 7

Lietuvos ekologiškų produktų gamintoja „Auga group“ savo valdomų įmonių darbuotojams paskirstys 2,55 mln.

Rinkos
2019.04.18
„Alibaba“ įkūrėjas: dirbti 12 val. per parą, 6 dienas per savaitę – palaima Premium 14

Kai vis aktyviau diskutuojama apie darbo savaitės trumpinimą bei tokio pokyčio naudą darbuotojams, Jacko Ma,...

Vadyba
2019.04.17
Darbuotojus motyvuoja robotai Algis ir Pūkis Premium

Robotai ir darbų automatizacija dažnai įsivaizduojami kaip žmogiškosios darbo jėgos priešai. Tačiau bent jau...

Vadyba
2019.04.17
Pesimistinis scenarijus: iki 2030 m. Lietuvoje liks 2,4 mln. gyventojų 40

Per ateinančius šešerius metus žmonių skaičius Lietuvoje gali sumažėti iki 2,5 mln. žmonių, o iki 2030 m.

Vadyba
2019.04.16
Vilniaus kino klasteris siekia užsienio dėmesio Baltijos regionui Verslo tribūna

Kartu su „Kino pavasariu“ neseniai praūžė ir svarbiausias metų kino industrijos renginys Lietuvoje „Meeting...

Paslaugos
2019.04.16
Kaip išlikti įsitraukus į savo darbą

Darbuotojo įsitraukimas – naudingas ne tik jį samdančiai įmonei, bet ir pačiam darbuotojui. Naujas tyrimas...

Vadyba
2019.04.15
Kai liežuvis tampa CEO priešu – įmonei tai gali brangiai kainuoti

Kartais nereikšminga frazė gali sukelti sumaištį, ypač jei tą frazę ištarė vadovas. Vadybos specialistai...

Vadyba
2019.04.14
Dėl prastos komunikacijos darbuotojai nori mesti darbą 2

Vidinė komunikacija – svarbus įmonės sėkmės veiksnys. Jis ne tik daro įtaką bendrovės finansiniams...

Vadyba
2019.04.13
Kokia „Amazon“ įkūrėjo J. Bezoso metinė alga 9

Jeffo Bezoso, JAV prekybos milžinės „Amazon“ įkūrėjo ir turtingiausio pasaulio žmogaus, darbo užmokestis...

Vadyba
2019.04.13
Kaip „Danske Bank“ darbuotojų mokymo trukmę sumažino 5 kartus Premium 12

Standartizuoti veiklos procesai įmonėje padeda darbuotojams taupyti laiką bei įgalina juos dirbti...

Vadyba
2019.04.12
Teatras ir verslas: ko iš režisierių gali išmokti vadovai? Verslo tribūna

Teatras ir verslas yra panašūs tuo, kad tiek spektaklio premjerą, tiek verslo projektų sėkmę nulemia stipri...

Rinkodara
2019.04.11
Kaip „Air Asia“ CEO 0,26 USD vertės bendrovę išaugino iki milijardinio verslo 1

Sėkmingam vadovui svarbu ne tik mokėti keistis pačiam, bet ir gebėti suburti gabių specialistų komandą,...

Vadyba
2019.04.11
Paskirta nauja švietimo, mokslo ir sporto viceministrė 1

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje darbą pradėjo nauja viceministrė Kornelija Tiesnesytė, kuruojanti...

Vadyba
2019.04.11
Ateities profesijai specialistų reikia jau dabar Verslo tribūna

Nors praėjusiame dešimtmetyje mobilusis telefonas tebuvo daiktas paskambinti anksti ryte ar vėlai vakare, kai...

Ateities miestas
2019.04.11
Pamatyti, kad darbuotojas išeis, galima prieš 9 mėnesius 5

Pirmieji ženklai, signalizuojantys apie kolektyvo nario būsimą pabėgimą iš įmonės, matyti likus 9 mėnesiams...

Vadyba
2019.04.10
Darbas ne biure – nauja norma, su kuria darbdaviai turi susitaikyti

Galimybė dirbti nebūtinai biure yra nauja norma tarp darbuotojų. Be to, renkantis darbovietę vis didesniu...

Vadyba
2019.04.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau